Modelism - RHC Forum: Pentru inceput Easy Star + E-Fly ETC62 ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Pentru inceput Easy Star + E-Fly ETC62 ? Ce parere aveti?

#241 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2010 - 04:22 PM

Vezi postareaadioperator, la May 15 2010, 11:51 AM, a spus:

Exact asa am facut, am strans putin fara sa se deformeze si am aplicat bison universal hobby.

Luxos

L-ai tavalit ?

Sau e cod yelau afara ?
0

#242 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 15 May 2010 - 06:10 PM

Pai fiind vant de vreo 30 km/h am insistat sa zbor dar cu eleroanele blocate pentru ca am spus ca nu e timpul ca pe vant sa exersez cu ele. Am facut vreo 4 zboruri din care ultima aterizare a fost la verticala si a avut drept consecinte aripa din spate rupta si vreo doua fisuri in botul avionului. Toate s-au rezolvat cu superglue si scotch cu fibra. In concluzie, nu am zburat cu eleroane.

Noua motorizare are suficienta putere sa urce pe o panta de 30-40 de grade, zic eu ca se comporta bine, astept o zi fara vant pentru teste mai concludente.

Aceasta postare a fost editata de adioperator: 15 May 2010 - 06:12 PM

0

#243 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 16 May 2010 - 09:49 PM

Iuhuuu! L-am zburat pe pasaroi in sfarsit! :)
Martor video aici. Imi pare rau ca nu prea avea nevasta-mea chef de hobbiul meu ca sa ma filmeze mai mult ca puneam tot, chiar si primele loopinguri. Desi a batut destul de tare vantul pentru un incepator ca mine totusi ieri am simtit ca am controlul asupra zborului. Mi-au iesit si niste aterizari aproape ca la carte, cele mai misto alea cu vantul in bot (EZ-ul se aseza frumos pe sol precum un elicopter). Pe timpul zilei, pana am consumat bateriile, m-am chinuit tot cu vechea problema, cotitul permanent spre dreapta cu tot trimajul facut de mine. Astfel virajul spre stanga raspundea greu dar m-am descurcat. Cel mai rau a fost ca am uitat inbusul ala mic acasa (ca sa reglez tija metalica), abia spre seara am reusit sa mesteresc o cheita dintr-o spita de bicicleta. Tot atunci, dupa o ploicica mica, mica, era deja inserat bine am zis sa fac o nebunie: am inaltat EZ-ul in spatele curtii parintilor (voiam sa le demonstrez si lor ca nu mi-am "pierdut mintile acum la batranete" si ca dracia chiar zboara). A fost un succes deplin: nici urma de vant, reglajul tijeli metalice a fost benefic, practic mergea perfect drept. Am stat vreo 12 minute in aer (pacat ca nu avut cine sa filmeze :rolleyes: ), l-am aterizat safe pe o fasiuta de lucerna, nu imi venea sa cred cat de bine mergea. L-am plimbat pe deasupra caselor vecinilor. Saracii, nu ma vedeau pe mine, auzeau doar dracia zumzaind. Fiind seara, innorat, nu isi dadeau prea bine seama de dimensiunile reale si de distanta...deja intrasera la banuieli: sa vezi ca au venit pana la urma americanii! :) .
Oricum, confirm faptul ca Easy Star zboara foarte bine asa cum e, doar sa fie centrat / reglat si vreme buna si ofera foarte multe satisfactii.
Cred ca o sa incerc sa montez niste leduri in varfurile aripilor, ca seara sa dea impresia de avion de linie :lol: . Sa vad cum le pun cu canalul 6 de la telecomanda.
P.S. Sunt foarte mandru am avut curaj sa il inalt de unul singur, am avut niste emotii teribile(chiar si a doua oara) si multumesc tuturor de pe forum ca m-au sprijinit cu sfaturi si info. ;)

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 16 May 2010 - 10:02 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#244 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1249
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 16 May 2010 - 10:07 PM

Florinelu,pe ce camp l-ai zburat? E tare fain. Super zborul,tine-o tot asa pentru a progresa.Bafta si zboruri reusite.
0

#245 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 May 2010 - 10:24 PM

Traznet Florine !

Bravo

Faza 2 - treci la brushless

Faza 3 - bagi eleroane ca Adi

Faza x- se gaseste banda de leduri - ce culori vrei tu si se alimenteaza direct la 12 V - minim 2 culori alb si rosu - o pui frumos de-a lungul aripilor caci unele sunt deja autoadezive . Led-uri mici.mici - consum mic

Si pe ampenajul orizontal ca sa vezi in ce directie mergi...

Direct din pack dupa ce vezi cat consuma....

Eu asa am in pregatire pe aripa mea zburatoare. O sa vezi zilele astea la Kit Review

Succes
0

#246 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 17 May 2010 - 07:33 AM

Vezi postareailie F1A, la May 16 2010, 11:07 PM, a spus:

Florinelu,pe ce camp l-ai zburat? E tare fain. Super zborul,tine-o tot asa pentru a progresa.Bafta si zboruri reusite.

Am fost la parinti, la tara, undeva langa Ramnicu Sarat (Buzau). Nu prea meria sa merg doar p-entru a ma da cu avionul dar oricum la parinti merg cam o data pe luna. Acum ca l-am reglat o sa ma incumet din nou sa merg in Politehnica. ;)
Motzu...pentru fazele II si III vreau sa imi fac singurel asa ceva. Am luat deja placi din alea verzi de 6 mm, am gasit la bucata la un magazin de langa mine.

Legat de easy star ma mai chinuie o intrebare, totusi...: de ce sa traga el inspre dreapta daca aliniez (asa cum ar fi normal) directia pe aceeasi linie cu stabilizatorul vertical? Ampenajul pare drept, asa ochimetric si la fel si fuzelajul. Nu am incercat in mod expres sa vad daca vreo aripa este mai grea dar cand il asezam pe o suprafata plana statea 1-2 secunde in oarecare echilibru din acest punct de vedere. Electronica este distribuita judicios si echilibrat in interior. Reamintesc ca acum merge drept cu directia cotita 2-3 mm spre stanga.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 17 May 2010 - 07:34 AM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#247 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2010 - 08:02 AM

Vezi postareaFlorinelu, la May 17 2010, 08:33 AM, a spus:

Am fost la parinti, la tara, undeva langa Ramnicu Sarat (Buzau). Nu prea meria sa merg doar p-entru a ma da cu avionul dar oricum la parinti merg cam o data pe luna. Acum ca l-am reglat o sa ma incumet din nou sa merg in Politehnica. ;)
Motzu...pentru fazele II si III vreau sa imi fac singurel asa ceva. Am luat deja placi din alea verzi de 6 mm, am gasit la bucata la un magazin de langa mine.

Legat de easy star ma mai chinuie o intrebare, totusi...: de ce sa traga el inspre dreapta daca aliniez (asa cum ar fi normal) directia pe aceeasi linie cu stabilizatorul vertical? Ampenajul pare drept, asa ochimetric si la fel si fuzelajul. Nu am incercat in mod expres sa vad daca vreo aripa este mai grea dar cand il asezam pe o suprafata plana statea 1-2 secunde in oarecare echilibru din acest punct de vedere. Electronica este distribuita judicios si echilibrat in interior. Reamintesc ca acum merge drept cu directia cotita 2-3 mm spre stanga.

Pai Florine

Exceptand faptul ca nu ar trebuie sa dai doi bani pe faptul ca merge stramb - e doar un EZ* nu un kit Sebart - si trebuie sa zbori si sa te bucuri de el nu sa te chinui noaptea .....

Echilibrarea ai facut-o in ambele directii ? L-ai apucat de botic si coada sa vezi daca nu se rasuceste ? Nu pus pe masa - unde sa-ti gaesesc eu un subiect de echilibrare ?

Ia

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...;hl=echilibrare

Si citeste pedefeul cu atentie - va folsi in viitor cand vei avea altceva decat EZ*

Succes
0

#248 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 17 May 2010 - 08:10 AM

Cred ca o sa fiu doar fericit ca merge bine, asa, cu corectia din tija metalica ;) dar desigur ca o sa citesc si topicul cu echilibrarea. Nu, nu am facut-o in ambele directii dar o sa fac asta imediat ce ajung acasa ca sunt curios daca de aici este.

Multumesc mult!
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#249 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 17 May 2010 - 08:48 AM

Si al meu trage tot dreapta, am corectat oarecum aceasta tendinta prin trimajul directiei catre stanga.
0

#250 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 17 May 2010 - 08:51 AM

Hm.. la mine nu prea era suficient, cu trimaj maxim puteam sa iau si eu viraje cat de cat ok spre stanga.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#251 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2010 - 09:01 AM

Vezi postareaFlorinelu, la May 17 2010, 09:51 AM, a spus:

Hm.. la mine nu prea era suficient, cu trimaj maxim puteam sa iau si eu viraje cat de cat ok spre stanga.

V-ati prelungit cu inca 1.5 cm directia cu o bucata de card bancar sau carton semi-gofrat, splituit in V si prins pe ambele parti ?

Asa de tuning ?
0

#252 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 17 May 2010 - 09:09 AM

Am citit despre asta aici pe forum...inca nu, voiam sa-l aduc la parametri standard, asa cum venise el la cutie...dar o sa o fac si pe asta cat de curand. Mai mult ca sigur ca va fi mai stabil si va raspunde mai repede in ceea ce priveste directia.
Ma seaca vremea asta..parca e toamna ;) ...
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#253 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 17 May 2010 - 09:14 AM

Uite cum e modificata directia la mine, raspunde foarte bine la solicitarile de schimbare a directiei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 17052010.jpg

0

#254 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 17 May 2010 - 11:05 AM

Adioperator, de ceva timp tot iti urmaresc evolutia....bravo..tine-o tot asa....

O intrebare catre cineva mai priceput ca mine.....Stiu ca nu e locul cel mai potrivit pentru aceasta intrebare, insa cred ca multa lume citeste acest topic, si posibil sa mai fie si altii ca mine...deci, vorba unui coleg..."nu dati cu pietre"

Am un Cessna 182.I-am rupt axul la motor, am reusit sa fixez o pensa, ok..merge acum. Insa pe viitor ma gandesc sa schimb motorul, cu unul nitel mai puternic ca 2408/21 si 1750 Kv cam ajunge in limita destul de usor, iar pe vant nici nu mai spun...

1.Functie de ce criterii aleg noul motor? Clar, fata de greutatea modelului complet echipat, dar alte criterii?
2.Supramotorizarea ma va incurca cu ceva? Ma refer la un 2-3 sute de grame poate pun o camera candva...
3.Cifrele din denumirea motorului ce indica? 2408/21 si mai ales "Kv"-ul....Banui ca tre sa existe o corelatie si cu elicea...

Multam fain de informatii :rolleyes:
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#255 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 17 May 2010 - 12:57 PM

3.Cifrele din denumirea motorului ce indica? 2408/21 si mai ales "Kv"-ul....Banui ca tre sa existe o corelatie si cu elicea...
kv reprezinta din cate stiu eu turatia per volt.Adica dc pui un acc de 7.4 V vei avea o turatie de 12950 rpm;dc o sa fie de 11.1 va fii 1750 x11.1;din ce stiu eu asa se face;dc am gresit rog corectati-ma;celelalte 2 trebuie sa fie o simbolizare comerciala a produsului.De obicei in caracteristicile motorului se da si o elice maxim admisibila precum si cateva teste de tractiune cu diferite elici si diferiti acumulatori.

:rolleyes:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#256 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 May 2010 - 01:16 PM

O imagine spune cat o mie de cuvinte:
http://www.electrifly.com/motors/gpmg4505-dim.jpg
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#257 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2010 - 01:17 PM

Vezi postareaMarius Sava, la May 17 2010, 12:05 PM, a spus:

Adioperator, de ceva timp tot iti urmaresc evolutia....bravo..tine-o tot asa....

O intrebare catre cineva mai priceput ca mine.....Stiu ca nu e locul cel mai potrivit pentru aceasta intrebare, insa cred ca multa lume citeste acest topic, si posibil sa mai fie si altii ca mine...deci, vorba unui coleg..."nu dati cu pietre"

Am un Cessna 182.I-am rupt axul la motor, am reusit sa fixez o pensa, ok..merge acum. Insa pe viitor ma gandesc sa schimb motorul, cu unul nitel mai puternic ca 2408/21 si 1750 Kv cam ajunge in limita destul de usor, iar pe vant nici nu mai spun...





Multam fain de informatii :lol:

1.Functie de ce criterii aleg noul motor? Clar, fata de greutatea modelului complet echipat, dar alte criterii?
Greutate model , consum ca depinzi de baterie si macar 10-15minute trebuie sa te dai cu bateria si elice sa nu dai cu ea de pamint la aterizare decolare
2.Supramotorizarea ma va incurca cu ceva? Ma refer la un 2-3 sute de grame poate pun o camera candva...
Nu te incurca dar la Cessna aia parca nu as transforma avionul in racheta. Camera zici ? La camera iti trebuie un avionas stabil ...
3.Cifrele din denumirea motorului ce indica? 2408/21 si mai ales "Kv"-ul....Banui ca tre sa existe o corelatie si cu elicea...
La primele cifre nu stiu sigur -a re o legatura cu numarul de infasurari ( uzual dar nu e musai )

KV-ul reprezinta nr de rotatii per volt - un motor de 1800KV va avea 1800 rotatii per volt deci la 11 V vei avea 19000 RPM - mult pentru o elice mare

de obicei un motor cu RPM/V sau KV mare are nevoie de elica mica si viceversa

La un EZ* cu 3S iti trebuie elice mica de 5x5 care sa mearga la 16-17000 RPM ca sa ai tractiune

La un avionel tzapan sau 3D cu elica 11x7 iti trebuie motor de 8-9-1000 KV ca daca ii dai 17000 RPM destrami elicea si nu mai esti nici in randamentul ei - sau ma rog poti sa incerci sa o duci in 17KRPM dar nu te vad bine la consum :rolleyes:

Iti trebuie de fapt un turometru - cu asta te inveti bine

Pe motorul ala al tau poti sa pui 9x5 si va face mare diferenta - eu pe 2408/21 3D am 10x5 si merge excelent
0

#258 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2010 - 01:19 PM

@Dan Mitea

Bine ca esti tu destept ! :rolleyes:
0

#259 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 17 May 2010 - 01:29 PM

La unele motoare primele reprezinta lungimea si diametru,iar ultima din ce am verificat eu reprezinta lungimea axului motorului pe care se prinde elicea.Repet nu se pastreaza aceeasi regula la toate.Depinde de fabricant. :rolleyes:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#260 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2010 - 01:50 PM

O alta regula care o stiu din folclor, aplicata la acest motor zice ca:
- 24 = diametrul exterior al clopotului, mm, se verifica
- 08 = lungime magnet, mm, asta pare mai realista decat cea indicata in desenul lui dan, nu pot fi doar 8mm acolo
- 21 = numar spire, hmmm... posibil, dar atunci inseamna ca este bobinat in Y, daca ar fi in stea, la 22 spire eu am kv 870.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#261 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 17 May 2010 - 01:51 PM

Multam fain de lamuririle date. Explicatiile imi sunt supersuficiente, pentru ca nu am da gand sa imi schimb profesia...:blink: un minim de cunostinte consider ca e de bun simt.

Motzu, daca tu zici ca pe 2408/21 ai pus elica de 10/5 si merge excelent inseamna ca poate nu e necesar sa schimb motorul. Intai voi incerca o elica cum ai tu. E posibil sa ma fi scutit de o cheltuiala inutila...dau o bere cu prima ocazie pentru asta :)
Mai tre sa vad cu inalt trenul de aterizare fata ca sa nu schimb cate o elica la fiecare aterizare...

Deci toata "cheia si lacata" e sa corelez kv-ul cu elica. Apoi ambele funtie de necesarul de curent(bateria) si o greutate finala a pasaroiului....:)


Acum poate spun o prostie, dar cu 2 paci legati in paralel a incercat cineva sa zboare? Incarcati si egalizati la fel, nu genereaza scantei la bord. Ar fi avantajul de a putea centra mai bine greutatile. Pe un automodel am incercat si merge ok. Nu mai citeste ESC-ul bine celulele pentru autocutt-off dar la LiPo se simte cand scade "vlaga" motorului...
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#262 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 18 May 2010 - 09:05 AM

Vezi postareaMarius Sava, la May 17 2010, 02:51 PM, a spus:

Acum poate spun o prostie, dar cu 2 paci legati in paralel a incercat cineva sa zboare? Incarcati si egalizati la fel, nu genereaza scantei la bord. Ar fi avantajul de a putea centra mai bine greutatile. Pe un automodel am incercat si merge ok. Nu mai citeste ESC-ul bine celulele pentru autocutt-off dar la LiPo se simte cand scade "vlaga" motorului...

Nu spui o prostie :D ("Nu exista intrebari tampite, ci doar raspunsuri...") Sigur, poti zbura cu 2 packuri in paralel. Intrebarea este: cu ce te ajuta? Singurul motiv pentru care ai vrea sa faci asa ceva este ca sa tragi mai mult curent din ele (packuri). Dar packurile de aero suporta in mod uzual rate de descarcare de 20-30C (si nu la preturi astronomice - ma rog, asta depinde si ce packuri iei si de unde). De exemplu, ai putea pune in paralel 2 packuri de 1100 mAh ca sa ai 2200 mAh (si, desigur, rata dubla de descarcare) - doar ca practic nu ai nevoie de asa ceva - cel putin nu cu li-po, poate li-fe care au celule de 2300 mAh si asta e. Li-po se fabrica in toate combinatiile posibile (numar de celule / capacitate / rata de descarcare), asa ca optim pentru tine e sa iei packuri cu parametrii care-ti trebuie tie, si ai un singur conector si trebuie sa incarci un singur pack pentru un zbor. De asemenea, la avioane ai in general loc de packuri mari (6..10S, 4-5000 mAh) pentru tractiune (la acele avioane unde ai nevoie de asemenea monstri) deci packuri in paralel iar nu prea au rost.

Un alt aspect la packuri in paralel e fenomenul de descarcare a unui pack prin celalalt; daca "la relanti" (fara sarcina) fenomenul dureaza putin timp, pana se "egalizeaza" cele doua packuri, cand pui o sarcina sanatoasa se intampla urmatorul fenomen: acumulatorul mai slab (cel cu rezistenta interna mai mare) va avea o cadere de tensiune mai pronuntata fata de celalalt (daca ar da curent egal); practic cele doua packuri vor debita un curent invers proportional cu rezistenta lor interna, si asta va descarca mai repede unul dintre packuri (pe cel mai bun). Aceasta abordare nu face astfel decat sa oboseasca si mai mult fiecare dintre cei doi acumulatori, deci inca un motiv pentru care e bine sa eviti varianta cu "2 packuri in paralel".

Poti in schimb sa incerci cu packuri in serie, de exemplu 2 packuri 3s cu care sa obtii 6s, avand avantajul ca daca ti se duce o celula inlocuiesti doar un singur pack nu doua (pe la elicoptere am vazut miscarea asta). Dezavantajul este ca s-ar putea ca 2 x 3s sa dea un curent maxim mai mic decat un singur pack de 6s - dar, desigur, asta depinde de multi factori si subiectivismul poate interveni prompt :blink:.
Ave
0

#263 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2010 - 10:44 AM

Vezi postareaMarius Sava, la May 17 2010, 02:51 PM, a spus:

Motzu, daca tu zici ca pe 2408/21 ai pus elica de 10/5 si merge excelent inseamna ca poate nu e necesar sa schimb motorul. Intai voi incerca o elica cum ai tu. E posibil sa ma fi scutit de o cheltuiala inutila...dau o bere cu prima ocazie pentru asta :D
Mai tre sa vad cu inalt trenul de aterizare fata ca sa nu schimb cate o elica la fiecare aterizare...

Deci toata "cheia si lacata" e sa corelez kv-ul cu elica. Apoi ambele funtie de necesarul de curent(bateria) si o greutate finala a pasaroiului....:blink:

Ramii la 9x5 ! 10x5 se incalzeste !
0

#264 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 18 May 2010 - 08:50 PM

Mi-a venit elica 10/6 si adaptoarele pentru axul rupt al motorului. pana la urma din 2 adaptoare am facut unul sa mearga in sistem prop-saver. Am pus elica pe pasaroi si i-am dat blana. Sa il smulga din mana...La tractiune este clar superioara fata de elica in 3 pale 8/6....insa cred ca voi pierde la viteza cu ea. Din pacate pe la mine ploua urat de vreo 3-4 zile si nu am reusit sa il ridic sa vad cum merge.
La decolare ar trebui sa ma ajute mai bine elica..........ramend e vazut insa daca si pe vant ma va ajuta...

Poate maine, daca vremea va fi de partea mea, am sa merg nitel la zbor si va tin la curent....
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#265 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 776
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2010 - 08:57 PM

Vezi postareaMarius Sava, la May 18 2010, 09:50 PM, a spus:

Mi-a venit elica 10/6 si adaptoarele pentru axul rupt al motorului. pana la urma din 2 adaptoare am facut unul sa mearga in sistem prop-saver. Am pus elica pe pasaroi si i-am dat blana. Sa il smulga din mana...La tractiune este clar superioara fata de elica in 3 pale 8/6....insa cred ca voi pierde la viteza cu ea. Din pacate pe la mine ploua urat de vreo 3-4 zile si nu am reusit sa il ridic sa vad cum merge.
La decolare ar trebui sa ma ajute mai bine elica..........ramend e vazut insa daca si pe vant ma va ajuta...

Poate maine, daca vremea va fi de partea mea, am sa merg nitel la zbor si va tin la curent....

3 pale 8x6 este echivalent 9x5 parca

10x6 e exagerata pentru model - viteza nu ai cum sa pierzi decat daca ai avea pasul mai mic ceea ce nu e cazul

Mergi cu ea la 50-70% si vezi daca se incinge - ar fi interesant sa masori curentul sa nu omori ESC-ul
0

#266 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 18 May 2010 - 09:01 PM

Vezi postareaave, la May 18 2010, 10:05 AM, a spus:

Nu spui o prostie :) ("Nu exista intrebari tampite, ci doar raspunsuri...") Sigur, poti zbura cu 2 packuri in paralel. Intrebarea este: cu ce te ajuta? Singurul motiv pentru care ai vrea sa faci asa ceva este ca sa tragi mai mult curent din ele (packuri). Dar packurile de aero suporta in mod uzual rate de descarcare de 20-30C (si nu la preturi astronomice - ma rog, asta depinde si ce packuri iei si de unde). De exemplu, ai putea pune in paralel 2 packuri de 1100 mAh ca sa ai 2200 mAh (si, desigur, rata dubla de descarcare) - doar ca practic nu ai nevoie de asa ceva - cel putin nu cu li-po, poate li-fe care au celule de 2300 mAh si asta e. Li-po se fabrica in toate combinatiile posibile (numar de celule / capacitate / rata de descarcare), asa ca optim pentru tine e sa iei packuri cu parametrii care-ti trebuie tie, si ai un singur conector si trebuie sa incarci un singur pack pentru un zbor. De asemenea, la avioane ai in general loc de packuri mari (6..10S, 4-5000 mAh) pentru tractiune (la acele avioane unde ai nevoie de asemenea monstri) deci packuri in paralel iar nu prea au rost.

Un alt aspect la packuri in paralel e fenomenul de descarcare a unui pack prin celalalt; daca "la relanti" (fara sarcina) fenomenul dureaza putin timp, pana se "egalizeaza" cele doua packuri, cand pui o sarcina sanatoasa se intampla urmatorul fenomen: acumulatorul mai slab (cel cu rezistenta interna mai mare) va avea o cadere de tensiune mai pronuntata fata de celalalt (daca ar da curent egal); practic cele doua packuri vor debita un curent invers proportional cu rezistenta lor interna, si asta va descarca mai repede unul dintre packuri (pe cel mai bun). Aceasta abordare nu face astfel decat sa oboseasca si mai mult fiecare dintre cei doi acumulatori, deci inca un motiv pentru care e bine sa eviti varianta cu "2 packuri in paralel".

Poti in schimb sa incerci cu packuri in serie, de exemplu 2 packuri 3s cu care sa obtii 6s, avand avantajul ca daca ti se duce o celula inlocuiesti doar un singur pack nu doua (pe la elicoptere am vazut miscarea asta). Dezavantajul este ca s-ar putea ca 2 x 3s sa dea un curent maxim mai mic decat un singur pack de 6s - dar, desigur, asta depinde de multi factori si subiectivismul poate interveni prompt :).



Am pomenit de legarea in paralel pentru o capacitate mai mare de curent, si implicit, o autonomie marita. Sunt de acord cu tine, vis-a-vis de dezavantajele legarii in paralel, insa eu m-am referit la paci cu oarece pretentii, nicidecum la paci cu rezistente interne de peste 18-20, care efectiv nu merita. Am avut ocazia sa pot face comparatii intre paci cu rezistenta interna mica si paci cu rezistenta mai mare. Am avut un pac cu rezistenta de 29, comparat cu unul cu rezistenta de 13. Autonomia la primul a fost undeva intre 60-70% fata de al doilea, in conditii de rulare aprozimativ la fel...


Din puctul meu de vedere se castiga la rata de descarcare care se dubleaza( pacii se vor incalzi mai greu) si la autonomie. Prefer sa pun 2 paci in paralel, decat sa stau sa schimb pacul cand e cazul.

La paci mai ieftini, risti sa faci mai mult rau decat bine la legarea in paralel...
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#267 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 18 May 2010 - 09:07 PM

Vezi postareamotzu, la May 18 2010, 09:57 PM, a spus:

3 pale 8x6 este echivalent 9x5 parca

10x6 e exagerata pentru model - viteza nu ai cum sa pierzi decat daca ai avea pasul mai mic ceea ce nu e cazul

Mergi cu ea la 50-70% si vezi daca se incinge - ar fi interesant sa masori curentul sa nu omori ESC-ul


Edy, de la Botosani mi-a zis ca elica de 10/6 ar aparea in specificatiile motorului , insa cu alimentare de 7.4V. Abia la 11.1 motorul cica s-ar incinge binisor.
Esc-ul nu stiu daca il ard, fiind de 20A, iar motorul ar papa in jur de 13A. Daca se arde cu atat mai bine.....am motiv real sa solicit referat pentru achizitionarea unui ESC la "sefa"...:))
Glumesc....nu e tragedie asa mare daca se arde....oricum la un moment dat va veni alt motor si cu alt ESC, asa ca....
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#268 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 18 May 2010 - 09:10 PM

Cand am spus ca elica asta mare o sa-mi ia din viteza m-am gandit ca fiind mai mare e posibil ca motorul sa nu mai ajunga in turatia maxima...
Dupa cunostintele mele, as afirma ca elica asta mai mare imi da tractiune mai buna la o viteza de rotatie mai mica a motorului. Insa, in acelais timp, cred ca e posibil ca motorul sa nu mai poata ajunge la turatia maxima...iar in acest caz voi pierde pe viteza...
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

#269 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 May 2010 - 04:58 AM

Ma bag si eu in seama. Este mult mai bine sa schimbi bateriile deoarece ai greutate mai mica si doua zboruri cu o baterie, insumate, sunt semnificativ mai lungi decat un singur zbor cu doua baterii.
0

#270 Useril este offline   Marius Sava 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 24-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt

Postat 19 May 2010 - 11:22 AM

Vezi postareadan_mitea, la May 19 2010, 05:58 AM, a spus:

Ma bag si eu in seama. Este mult mai bine sa schimbi bateriile deoarece ai greutate mai mica si doua zboruri cu o baterie, insumate, sunt semnificativ mai lungi decat un singur zbor cu doua baterii.


Da, e posibil sa ai dreptate. AM sa bag de seama pe automodel sa vad ce si cum... si revin...:rolleyes:
Savage Flux 1/8 + Traxxas E-Revo VXL 1/16 + Spektrum DX3R

Art-tech Cessna 182
0

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro