Aceasta postare a fost editata de adioperator: 06 May 2010 - 09:21 AM
Pentru inceput Easy Star + E-Fly ETC62 ? Ce parere aveti?
#181
Postat 06 May 2010 - 09:19 AM
#182
Postat 06 May 2010 - 09:39 AM
adioperator, la May 6 2010, 10:19 AM, a spus:
Verifica unghiul motorului. Eu cand ii dau gaz are tendinta de rotatie spre stanga.
#183
Postat 06 May 2010 - 09:39 AM
Din ce mi-ai spus acum e clar vorba de unghi! Un avion bine centrat nu are voie sa urce sau sa coboare din motor, ci trebuie sa mearga drept si doar viteza sa se modifice !
Urcarea si coborarea se fac din profundor !
De asta te-am intrebat daca montarea motorului a fost modificata, nu ma refeream la cat de bine e uns axul, ci la unghi.
#185
Postat 06 May 2010 - 11:23 AM
renatoa, la May 6 2010, 10:39 AM, a spus:
Urcarea si coborarea se fac din profundor !
Eu nu sunt chiar de acord cu asta in cazul EasyStar-ului. In multe locuri unde am citit, mai ales in cazul in care ai un motor puternic, cum am eu, pozitia/unghiul motorului influenteaza urcarea si coborarea. De exemplu, al meu stiu ca e bine centrat (desi in videoul care l-am dat e posibil sa fi fost putin greu de coada), pentru ca lasat fara motor, planeaza foarte bine, fara valuri, fara sa piarda altitudine repede; insa cand ii dau de exemplu 40-50% motor, urca singur, fara sa apas pe profundor.
Pot confirma si alti posesori de EasyStar lucrul acesta?
#188
Postat 06 May 2010 - 12:56 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#189
Postat 06 May 2010 - 01:15 PM
renatoa, la May 6 2010, 01:28 PM, a spus:
Pentru ca inteleg ca ar zbura orizontal la o singura viteza...
Da, ii dau in jos de profundor, si il pot tine drept.
Dan, sa inteleg ca motorul este orientat prea in jos sau prea in sus fata de pozitia normala? Mie mi se pare ca e ok, asa cum e "designul"...
#190
Postat 06 May 2010 - 01:30 PM
#191
Postat 06 May 2010 - 01:39 PM
Nu am acum timp si scule de desenat, doar trasez "firul rosu calauzitor"
Incearca sa aflii cam pe unde ar fi CG * intern * al avionului... adica pe undeva prin burta, nu pe aripa la 1/3 bord atac. Acolo este doar proiectia lui pe verticala.
Daca ai aflat "punctul G".. trage o linie imaginara in continuarea axului motorului si vezi daca trece sub sau deasupra CG :blink: In functie de asta vei avea un moment de rotatie care va trage avionul in sus sau jos.
In final unghiul cel bun va fi acela care va face sa treaca axul motorului prin CG-ul intern al avionului.
#192
Postat 06 May 2010 - 01:41 PM
renatoa, la May 6 2010, 02:39 PM, a spus:
Nu am acum timp si scule de desenat, doar trasez "firul rosu calauzitor"
Incearca sa aflii cam pe unde ar fi CG * intern * al avionului... adica pe undeva prin burta, nu pe aripa la 1/3 bord atac. Acolo este doar proiectia lui pe verticala.
Daca ai aflat "punctul G".. trage o linie imaginara in continuarea axului motorului si vezi daca trece sub sau deasupra CG :blink: In functie de asta vei avea un moment de rotatie care va trage avionul in sus sau jos.
In final unghiul cel bun va fi acela care va face sa treaca axul motorului prin CG-ul intern al avionului.
Hmm, inteleg ce spui, dar logica mi-e daca peste cap de faptul ca directia aripilor nu este paralela cu dreapta care uneste motorul si centrul de greutate, cum ma gandesc ca ar fi normal...
#193
Postat 06 May 2010 - 04:50 PM
La aeromodele nu stiu cum sta treaba, dar banui ca principiul tre sa fie acelasi.
Axul motorului trebuie sa treaca prin centrul de greutate al avionului pentru ca directia de deplasare imprimata de elice sa fie neutra. Oricum, datorita cuplului motorului avionul are tendinta sa contravireze data fiind greutatea redusa a lui. Si oricum la perfectie nu se poate regla nimic pe un avion de buget redus. Pe cele mai avansate probabil toate elementele sunt mai stabile, neavand jocuri. Prin urmare este loc de aproximari...
Parerea mea e ca prin incercari pana la urma va putea fi identificata o pozitie optima a motorului, astfel incat sa elimine si efectele cuplului motorului. Sunt curios si eu, in zilele urmatoare voi deveni proprietarul unui aeromodel(inca stau si nu ma pot hotara). Oricum, tot ceva de buget redus pentru inceput, sa vad daca ma prinde si aeromodelismul.
Art-tech Cessna 182
#194
Postat 07 May 2010 - 05:15 PM
Am desfacut toate alea si intai de toate am zis sa probez electronica. NU stiu de ce nu misca niciun servo, motorul nu l-am legat insa am cuplat un voltmetru in locul sau.
Este prima oara cand pun mana pe asa ceva insa zic eu ca am facut bine conexiunile, asa cum scria in carte si cum a zis Takeoff aici
Regulatorul este de 30 A de la Art-Tech, servo sunt FS 550 BB carbon, LiPo 2200, radio ETB62 2,4 ghz.
Am facut (bine) bind-ul intre receptor (a venit la pachet cu statia) , nu mai clipeste ledul din receptor.
Acumulatorul a fost testat din cate stiu la magazin, am masurat cu voltmetrul si are tensiune, macar ptr receptor si servo, zic eu. (are 7,2v). Stiu nu este in sarcina(am masurat direct pe accu si am tot miscat de joystick), dar macar sa bazaie ceva la servo. De fapt servo ar marai un pic cand pun alimentez regulatorul dar doar un impuls, atat.
Incarcatorul este doar ptr auto (power peak 300 EQ) asa ca nu am cum sa mai pun la incarcat ca nu am masina acasa. :D
Vreo idee cum as putea sa mai testez?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 07 May 2010 - 05:17 PM
#195
Postat 07 May 2010 - 05:34 PM
renatoa, la May 6 2010, 02:39 PM, a spus:
Nu am acum timp si scule de desenat, doar trasez "firul rosu calauzitor"
Incearca sa aflii cam pe unde ar fi CG * intern * al avionului... adica pe undeva prin burta, nu pe aripa la 1/3 bord atac. Acolo este doar proiectia lui pe verticala.
Daca ai aflat "punctul G".. trage o linie imaginara in continuarea axului motorului si vezi daca trece sub sau deasupra CG :blink: In functie de asta vei avea un moment de rotatie care va trage avionul in sus sau jos.
In final unghiul cel bun va fi acela care va face sa treaca axul motorului prin CG-ul intern al avionului.
Uite ce e. Fizica avioanelor nu e asa simpla cum pare.Cu atat mai complicat cu cat axa de propulsie este translatata(in sus) fata de axa de greutate a modelului. Si un calcul "home made" despre unghiul optim sl motorului da rateuri in 90% din cazuri.
Intrebi un inginer al avionului sau faci prin incercari (montezi un raportor la motor sa stii cat il reglezi de fiecare data).
#196
Postat 07 May 2010 - 06:32 PM
Florinelu, la May 7 2010, 06:15 PM, a spus:
Am desfacut toate alea si intai de toate am zis sa probez electronica. NU stiu de ce nu misca niciun servo, motorul nu l-am legat insa am cuplat un voltmetru in locul sau.
Este prima oara cand pun mana pe asa ceva insa zic eu ca am facut bine conexiunile, asa cum scria in carte si cum a zis Takeoff aici
Regulatorul este de 30 A de la Art-Tech, servo sunt FS 550 BB carbon, LiPo 2200, radio ETB62 2,4 ghz.
Am facut (bine) bind-ul intre receptor (a venit la pachet cu statia) , nu mai clipeste ledul din receptor.
Acumulatorul a fost testat din cate stiu la magazin, am masurat cu voltmetrul si are tensiune, macar ptr receptor si servo, zic eu. (are 7,2v). Stiu nu este in sarcina(am masurat direct pe accu si am tot miscat de joystick), dar macar sa bazaie ceva la servo. De fapt servo ar marai un pic cand pun alimentez regulatorul dar doar un impuls, atat.
Incarcatorul este doar ptr auto (power peak 300 EQ) asa ca nu am cum sa mai pun la incarcat ca nu am masina acasa. :D
Vreo idee cum as putea sa mai testez?
Servo-urile sunt bine montate?Adica plusul si minusul sunt acolo unde trebuie?Nu stiu, intreb si eu ca poate ai pus mufa invers?Se mai intampla.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#197
Postat 07 May 2010 - 07:36 PM
Am o oarecare banuiala ...sper sa nu spun prostii: in cutia statiei nu era cablul USB ptr simulator, desi scrie in inventar ca ar trebuie sa fie si asa ceva. Oare nu ar putea la fel de bine sa fie receptorul dus...asa :blink: , din intamplare?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 07 May 2010 - 07:38 PM
#198
Postat 07 May 2010 - 07:48 PM
Florinelu, la May 7 2010, 08:36 PM, a spus:
Am o oarecare banuiala ...sper sa nu spun prostii: in cutia statiei nu era cablul USB ptr simulator, desi scrie in inventar ca ar trebuie sa fie si asa ceva. Oare nu ar putea la fel de bine sa fie receptorul dus...asa :blink: , din intamplare?
Nu cred.E musai sa faci ce zic ei acolo.Altfel nu comunica intre ele.Nu sunt imperecheate.Intr-adevar e o kestie neagra ,exact cum ai zis un scurt-circuit care se foloseste pentru imperechere.Cum poti demonstra ca sistemul rx-tx functioneaza?Motorul merge?Dc nu,atunci tre sa faci ce am zis mai sus,dc da atunci servo sunt problema.
baftaaa
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#199
Postat 07 May 2010 - 08:19 PM
La instructiuni zice:
- se pune scurtcircuit pe BATT
- se alimenteaza receptorul de la ESC (pe unde se unde se mai alimenteaza?, ca este bagat shuntul la BATT)
- se apasa butonul de bind si se porneste statia
- ledul receptorului va ramane aprins (initial clipea) semn ca s-a facut imperecherea
- se scoate scurt circuitul ( :rolleyes: cum sa-l scot daca nici nu l-am bagat?)
Pe poza arata ca alimentarea care vine din ESC intra undeva pe alt canal (ar fi THR). Se poate asa ceva, nu se arde receptorul? Mie mni s-a parut normal ca pe unde scrie BATT doar pe acolo sa il alimentez. Gresesc?
Later edit: Iuhuuuu! Mergeee! Am facut ca acolo, imi tremurau, ma gandam ca fac ceva rau, cum a patir adioperator. Dar a mers, a si bipait. Gata, ma apuc de lipit la polistiren.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 07 May 2010 - 08:25 PM
#200
Postat 07 May 2010 - 08:46 PM
Florinelu, la May 7 2010, 09:19 PM, a spus:
La instructiuni zice:
- se pune scurtcircuit pe BATT
- se alimenteaza receptorul de la ESC (pe unde se unde se mai alimenteaza?, ca este bagat shuntul la BATT)
- se apasa butonul de bind si se porneste statia
- ledul receptorului va ramane aprins (initial clipea) semn ca s-a facut imperecherea
- se scoate scurt circuitul ( :rolleyes: cum sa-l scot daca nici nu l-am bagat?)
Pe poza arata ca alimentarea care vine din ESC intra undeva pe alt canal (ar fi THR). Se poate asa ceva, nu se arde receptorul? Mie mni s-a parut normal ca pe unde scrie BATT doar pe acolo sa il alimentez. Gresesc?
Later edit: Iuhuuuu! Mergeee! Am facut ca acolo, imi tremurau, ma gandam ca fac ceva rau, cum a patir adioperator. Dar a mers, a si bipait. Gata, ma apuc de lipit la polistiren.
ok asteptam poze dupa ce e gata. <_<
esc-ul totdeauna se alimeteaza pe thr(adica motorul)asta la electrice.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#201
Postat 07 May 2010 - 10:01 PM
Florinelu, la May 7 2010, 09:19 PM, a spus:
La instructiuni zice:
- se pune scurtcircuit pe BATT
- se alimenteaza receptorul de la ESC (pe unde se unde se mai alimenteaza?, ca este bagat shuntul la BATT)
- se apasa butonul de bind si se porneste statia
- ledul receptorului va ramane aprins (initial clipea) semn ca s-a facut imperecherea
- se scoate scurt circuitul ( :rolleyes: cum sa-l scot daca nici nu l-am bagat?)
Pe poza arata ca alimentarea care vine din ESC intra undeva pe alt canal (ar fi THR). Se poate asa ceva, nu se arde receptorul? Mie mni s-a parut normal ca pe unde scrie BATT doar pe acolo sa il alimentez. Gresesc?
Later edit: Iuhuuuu! Mergeee! Am facut ca acolo, imi tremurau, ma gandam ca fac ceva rau, cum a patir adioperator. Dar a mers, a si bipait. Gata, ma apuc de lipit la polistiren.
Tind sa cred ca statia pe care o ai este identica cu cea de la HobbyKing. Eu am luat una in 2.4GHz, pe 6 canale, si binduirea este exact la fel. O singura mentiune insa: statia mea are si un cablu USB, cu care o conectezi la calculator si ii poti aplica tot felul de setari, care nu merg configurate doar din telecomanda. Cablul se gaseste pe situl HK, cred ca e 2-3$...
#202
Postat 07 May 2010 - 10:36 PM
Tot zice prin instructiune despre activatorul ala minune, eu am doar Robbe Speed superglue. Este musai sa am si activatorul? Eu va ca ce am lipit pana acum , este bun lipit. Voi vedea mai incolo efectele? :rolleyes:
#203
Postat 08 May 2010 - 09:24 AM
Inca niste intrebari:
- elicea (cea din kitul EZ) se lipeste cu altceva decat superglue, dupa cum scrie la carte, 5-minute-resin sau Endfest 300 UHU. :blink: Cu ce altceva ami autohton as putea sa o fixez?
- carma si profundorul...am taiat cu cutterul zonele laterale indoiturii insa tot mi se par cam tepene cand incerc sa le misc cu servo. Le-am mai "plimbat" un pic cu mana. Este normal sa mearga ceva mai greu? Adica nu trebuie sa le tai de tot si sa pun banda adeziva, nu?
#204
Postat 08 May 2010 - 09:41 AM
Elicea se fixeaza foarte bine cu super glue.
E normal ca suprafetele de control sa opuna ceva rezistenta. La primele zboruri ai grija sa nu misti brusc mansele (directie si profundor) deoarece va intra brusc in manevre si aproape sigur va face un contact dur cu Terra, deci misti foate usor de carma si profundor. La un viraj brusc aeromiodelul va avea tendinta sa o ia si in jos, compensezi tot timpul cu profundorul ridicandu-l. Inainte de primul zbor pune scoci pe bot, pe burta si pe bordula de atac de la aripi. Arunca-l la orizontala si cu motorul turat la maxim, daca are tendinta sa urce brusc incearca sa-i mai pui greutate in bot.
#205
Postat 08 May 2010 - 10:41 AM
Inca cateva sugestii:
- cand il lansezi, nu-l lansa de pe loc, alearga putin cu el, vreo 10 metri, sa simti tu la mana ca deja are portanta, si abia apoi da-i drumul (cu putin push).
- nu uita sa verifici la sange centrul de greutate; asta este preferabil sa o faci acasa, cu toata electronica montata, ca altfel la camp este mai greu, din cauza vantului
- modelul se lanseaza si se aterizeaza in directia din care bate vantul
- nu stiu daca se aplica si la modelul tau, dar in general la modelele usoare (cum sunt cele din polistiren; e.g. EasyStar-ul meu) este bine sa eviti vantul puternic, mai ales la primul zbor; este ok daca doar adie vantul, dar daca il simti puternic, amana pe alta zi/ora (de ex mie mi-l cam smulgea din mana cand am incercat prima data, dar din fericire nu l-am prabusit; vezi si video-ul pe care l-am postat pe vimeo, era sa-l fac bucatele, cu toate ca aveam vreo 3 ore de zbor la activ)
#208
Postat 09 May 2010 - 03:14 PM
Am reusit sa asamblez EZ destul de repede, vineri a sosit pachetul, sambata dimineata eram deja nerabdator de plecare. Am amanat insa pana la panz cand am mers in parcul Politehnicii, este un "luminis" ceva mai maricel langa cladirea rectoratului. Prima incercare mi-a demonstrat ca poti gresi chiar daca ai verificat de nu stiu cate ori: carma era inversata si am constatat asta in aer :) . Am rezolvat din telecomanda, dupa cazatura.
Impresii:
- decolarea din mana este simpla si a mers chiar si motorul turat nu chiar la maxim
- pilotatul nu este chiar atat de simplu asa cum vezi la altii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wacko.gif
- centrul de greutate este vital ( la mine era un pic usor de bot, in manual se recomanda folosirea unui NiMh, probabil ceva mai greu decat Lipo meu), la un moment dat am pus o piatra langa baterie sa compense.
- mai trebuie sa reglez directia, poate chiar sa o maresc cum am citit pe forum, trage dreapta. Am trimat dar tot nu era suficient.
- am bruscat de multe ori comenzile deoarece intrasem in panica..spatiul era restrans, riscam sa il pierd din vedere si de asta mergeam foarte prudent cu turatia. Asta cred ca facea avionul sa nu raspunda prea repede la comenzile mele.
- cand ieseam deasupra plafonului de copaci dadeam de vant si avionul urca singur (fara sa umblu la elevator.
Data viitoare trebuie sa merg la camp ( o sa merg la tara la parinti) si o sa inalt cat mai sus sa am timp de manevre.
Una peste alta sunt multumit de prestatie si abia astept sa il reglez asa cum trebuie. Iata si niste video cu momentele de aur.
P.S.: elicea care a venit in kit am lipit-o cu CA, mai bine zis conul ala alb de ax. Elicea am vazut ca se fixeaza oarecum singura in momentul in care motorul incepe sa se invarta. Nu am lasat suficient sa se usuce si am invartit-o. Astfel s-a lipit si elicea(bine de tot). Oare este de rau treaba asta? Am impresia ca prin nelipirea elicei propriu-zise aceasta se auto-centra la turatie, iar la prabusire avea un plus de mobilitate sa nu opuna rezistenta si sa se rupa.
#209
Postat 09 May 2010 - 03:31 PM
Bravo pentru primele zboruri
1. Nu mai zbura altfel decat pe un camp maaare unde nu risti sa dai nimanui in cap sau sa-l scoti pe strada - assa vei avea timp sa il duci sus sa il simti si apoi sa-l si aterizezi
2. Mai lasa moale throttle-ul - macar spre aterizare - parerea mea este ca era cam 'in priza ' . Pilotul .
3. CG-ul il faci la sol dupa manual si nu cu pietre care se balangane ci cu ceva lipit bine - incearca cat poti sa rezolvi din pack nu cu adaugiri de greutate
4. Nu-l mai inclina in curbe atat de mult - vei evita sa intri in 'zidul mortii' doar ca te-ai speriat si e musai sa-l tii acolo
5. Apa sub chila tot timpul altfel te sperii si mai tare - sus de tot , taie motorul si fa cercuri largi ca sa il poti simti si cu ocazia asta il si trimezi
Bravo
Succes
#210
Postat 09 May 2010 - 03:55 PM
Apropo de CG, am pus bateria cat am putut de in fata, la maxim. Mai mult nu pot. Altceva nu stiu sa ii fac in cazul asta. Pun greutate suplimentara?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 09 May 2010 - 03:56 PM