misumat, la Jul 5 2010, 10:16 PM, a spus:
Intr-adevar cu trenul standard e mai mica vibratia. Am probat asta, dar tot exista. E adevarat si ca prinderea intre heli si suportul de camera este flexibila intentionat. 4 puferi de cauciuc. E posibil ca trenul s-o accentueze, dar vibratia isi are originea in alta parte. Faptul ca e aleator ma pune pe ganduri. E ca si cum as avea de a face cu intrarea intr-o rezonanta proprie.
Practic aici sunt 2 probleme:
1. Vibratia infernala de la pornire....adica pana se echilibreaza palele. Ce e rau este ca e foarte brutala (risca sa dizloce piese sau sa le rupa) si ca ea apare la o turatia relativ mare (peste 700 rpm). De ce nu se echilibreaza mai repede? Oare am strand palele prea tare? Cat de tare sa le strang? Ca nici prea slabe nu-mi vine sa le las la o asa mare masa si un asa mare diametru 1,8 m...
2. A doua vibratie este cea in zbor, in hoovering. Acolo apare segmentul aleator in joc. Uneori (de cele mai putine ori), zboara impecabil, aproape nici o vibratie (vezi filmul de la minutul 2). Dar in functie de ce turatie ii spun governorului sa comute...la trecerea de la o setare la alta (in zbor)...apare vibratia. E ca si cum apare in cap un soc care dezalineaza palele sau ceva se dezechilibreaza intr-un fel. Inexplicabil...Din acel moment totul vibreaza.
PS. Daca trenul foto-video este generatorul de vibratii, de ce exista si momente cand totul merge bine si nu sunt vibratii perceptibile? Evident cu trenul foto-video montat.