Modelism - RHC Forum: Heli benzinar de 1,8 m in rotor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Heli benzinar de 1,8 m in rotor

#31 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

  Postat 05 July 2010 - 09:32 PM

Vezi postareamisumat, la Jul 5 2010, 10:16 PM, a spus:

Eu m-am lovit de mai multe ori de genul asta de probleme si aici mie imi pare foarte evidenta cauza. Acel "tren" de aterizare pentru foto care nu e perfect rigid fata de heli. Se vede inca din prima secunda ca trenul e flexibil si se misca fata de restul elicopterului, ceea ce duce la acele vibratii puternice. Asa am patit in prima faza cu trenul de incepatori, si , mai recent, cand am pus fuselajul de Bell. La prima iesire cu fuselajul nu am putut nici macar sa-l ridic, intra in niste vibratii din care in maxim 5 secunde s-ar fi dezintegrat. Desi fuselajul era prins de heli ca in manualul respectiv, s-a dovedit ca prinderile erau prea putine si prea firave. Dupa ce am luat treaba in serios si am pus o gramada de nervuri din placaj inauntru, acum tot fuselajul e perfect rigid fata de heli, si asa am scapat total de vibratii. Din filmul tau mie cel putin mi-e clar ca asta e cauza, nu are treaba cu un ax putin stramb sau alte fineturi, alea dau alt gen de vibratii. Rezolvarea rapida ar fi niste atele in X pe acolo sa se rigidizeze ansamblul heli-tren. Si pe langa tren mai ai si acel suport de camera probabil care se balangane mult, si ala ducand la mari probleme. Daca vrei sa verifici ce spun eu, pune de proba trenul normal al elicopterului si vezi cum zboara...


Intr-adevar cu trenul standard e mai mica vibratia. Am probat asta, dar tot exista. E adevarat si ca prinderea intre heli si suportul de camera este flexibila intentionat. 4 puferi de cauciuc. E posibil ca trenul s-o accentueze, dar vibratia isi are originea in alta parte. Faptul ca e aleator ma pune pe ganduri. E ca si cum as avea de a face cu intrarea intr-o rezonanta proprie.

Practic aici sunt 2 probleme:

1. Vibratia infernala de la pornire....adica pana se echilibreaza palele. Ce e rau este ca e foarte brutala (risca sa dizloce piese sau sa le rupa) si ca ea apare la o turatia relativ mare (peste 700 rpm). De ce nu se echilibreaza mai repede? Oare am strand palele prea tare? Cat de tare sa le strang? Ca nici prea slabe nu-mi vine sa le las la o asa mare masa si un asa mare diametru 1,8 m...

2. A doua vibratie este cea in zbor, in hoovering. Acolo apare segmentul aleator in joc. Uneori (de cele mai putine ori), zboara impecabil, aproape nici o vibratie (vezi filmul de la minutul 2). Dar in functie de ce turatie ii spun governorului sa comute...la trecerea de la o setare la alta (in zbor)...apare vibratia. E ca si cum apare in cap un soc care dezalineaza palele sau ceva se dezechilibreaza intr-un fel. Inexplicabil...Din acel moment totul vibreaza.

PS. Daca trenul foto-video este generatorul de vibratii, de ce exista si momente cand totul merge bine si nu sunt vibratii perceptibile? Evident cu trenul foto-video montat.
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#32 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2010 - 09:48 PM

Eu ti-am zis parerea mea, la care raman, bazata pe fapte. Si da, si la mine vibratiile apareau aleator, la anumite frecvente, si mai mici, si mai mari. Orice obiect care se balangane pe heli va duce la aceste probleme. Si tu ai de fapt cel putin doua componente (trenul si suportul aparatului foto) care se balangane separat, ducand cu atat mai mult si mai aleator la intrari in rezonanta. Dar nu vreau sa mai insist, daca nu ma crezi ca asa am patit si eu in mai multe randuri si rigidizarea componentelor a dus la disparitia vibratiilor, ce sa zic... faci cum crezi... P.S. Palele se centreaza inca de la primele rotatii (evident, daca sunt stranse corect), si atunci cand motorul urca in ture ele sunt demult centrate.

Aceasta postare a fost editata de misumat: 05 July 2010 - 09:49 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#33 Useril este offline   bogdyys 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 05 July 2010 - 09:50 PM

http://www.youtube.c...h?v=pr_LLPDaeJI

Ceva asemanator am avut si eu in primavara la 600,am schimbat si reschimbat........tot ce am putut,rezolvarea la mine a fost din curba de acceleratie,am jonglat cu ea pana am gasit punctele optime,nu stiu daca te ajuta.....merita incercat.Fara trenul ala de incepatori la mine sarea 1.5-2 metri in lateral,asa ca cel putin in cazul meu am exclus sa fie de la el.

Aceasta postare a fost editata de bogdyys: 05 July 2010 - 09:53 PM




FOREVER YOUNG.......
0

#34 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2010 - 09:53 PM

Vezi postareabogdyys, la Jul 5 2010, 10:50 PM, a spus:

http://www.youtube.c...h?v=pr_LLPDaeJI

Ceva asemanator am avut si eu in primavara la 600,am schimbat si reschimbat........tot ce am putut,rezolvarea la mine a fost din curba de acceleratie,am jonglat cu ea pana am gasit punctele optime,nu stiu daca te ajuta.....merita incercat.

Daca te referi la zborul cu tren de incepatori, asa cum apare in filmul tau, tocmai am scris cu 2 posturi mai sus ca si trenul de incepatori duce la aceste vibratii (la momentul respectiv nici eu nu stiam si am fost indrumat aici pe forum).
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#35 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 05 July 2010 - 09:59 PM

Vezi postareamisumat, la Jul 5 2010, 10:53 PM, a spus:

Daca te referi la zborul cu tren de incepatori, asa cum apare in filmul tau, tocmai am scris cu 2 posturi mai sus ca si trenul de incepatori duce la aceste vibratii (la momentul respectiv nici eu nu stiam si am fost indrumat aici pe forum).


Deci poate sa aiba dreptate.

Sunt 2 chestii diferite.

1. Vibratia in zbor, care are legatura cu tot, inclusiv trenul de aterizare...evident

2. Vibratia la pornire si la oprire....trecerea printr-o zona in care totul pare ca se dezmenbreaza...

Cum stii cat sa strangi palele? Caci la o namila cat asta, trebuie sa strangi nu gluma...

Apoi, ma gandeam sa fac un test cu alte pale...mai mici...poate chiar si cu unele si mai mici...ex Trex 600...Pareri? Crezi ca se poate intampla ceva rau? Sau in cel mai rau caz nu se ridica?
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#36 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 05 July 2010 - 10:02 PM

Vezi postareabogdyys, la Jul 5 2010, 10:50 PM, a spus:

http://www.youtube.c...h?v=pr_LLPDaeJI

Ceva asemanator am avut si eu in primavara la 600,am schimbat si reschimbat........tot ce am putut,rezolvarea la mine a fost din curba de acceleratie,am jonglat cu ea pana am gasit punctele optime,nu stiu daca te ajuta.....merita incercat.Fara trenul ala de incepatori la mine sarea 1.5-2 metri in lateral,asa ca cel putin in cazul meu am exclus sa fie de la el.


Pai curba de acceleratie nu mai are nici o importanta antunci cand il opresti. Sa inteleg ca si acum la oprire inca iti vibreaza ca in clip?
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#37 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2010 - 11:14 PM

Vezi postareaMag, la Jul 5 2010, 10:59 PM, a spus:

Cum stii cat sa strangi palele? Caci la o namila cat asta, trebuie sa strangi nu gluma...

n-as zice, nu vad niciun motiv sa le strangi tare. zic sa incerci cu ele stranse doar cat sa isi tina propria greutate daca pui palele intinse in pozitia orizontal si axul principal tot orizontal (heli pe o parte la 90 grade). La orice soc mic trebuie sa cada. poti si sa ungi holderele si palele unde se strang unele peste altele, ideea e sa se miste lin, fara smucituri cand le invarti in holder

Palele se tin in ax, nu in "stransoare", aia e doar cat sa nu aiba joc. Daca sunt prea stranse nu se intind perfect si de aici vibratii la greu
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#38 Useril este offline   bogdyys 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 06 July 2010 - 08:36 AM

Vezi postareaMag, la Jul 5 2010, 11:02 PM, a spus:

Pai curba de acceleratie nu mai are nici o importanta antunci cand il opresti. Sa inteleg ca si acum la oprire inca iti vibreaza ca in clip?

Problema respectiva la mine a fost prin febroarie/martie,nu,logic ca nu am mai avut probleme,dar si eu la vremea respectiva am fost ajutat cu sfaturi,sa schimb/verific tot,si pas cu pas schimbasem tot elicopterul,mai aveam frame-ul si electronica si chiar schimbam tot,doar ca la mine nu a fost problema mecanica ci una de setari,aveam pasi prea mari intre punctele de throttle curve si efectul era cel vazut in clip,pe vremea aia nici nu urcam eu mai sus de 2-5 metri cu elicopterul,dar in momentul cand il ridicam avea un punct in care se aseza si parea ca merge perfect dupa care intra din nou in rezonanta.........simptome de mecanica prost facuta sau pale neechilibrate,ma repet cel putin in cazul meu nu asta a fost problema.Dupa ce am gasit punctele perfecte ale curbei de throttle a mers brici......pana sau intepenit damperele(uitasem sa le ung cu vaselina,multumesc @morph si nu numai!! :rolleyes: )insa atunci simptomul era doar un balans vertical al cozii.Cat despre cat de tare sa fie stranse palele......@patrocle a explicat perfect,trebuie sa incerci sa le strangi pe ambele la fel(atat cat iti poti da seama la mana)si sa cauti totodata punctul perfect de strangere,cert este ca nu trebuie sa le ai stranse beton sau prea largi.

@misumat Aseara am postat cam in acelasi timp,am dat edit si am spus,fara acel tren elicopterul efectiv facea sarituri :rolleyes: ,si la timpul respectiv indrumat de cei mai priceputi am trecut la rezolvarea problemei prin eliminare,trenul a fost primul care a disparut din peisaj,simptomele insa nu.

Aceasta postare a fost editata de bogdyys: 06 July 2010 - 08:40 AM




FOREVER YOUNG.......
0

#39 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2010 - 09:49 AM

Vezi postareabogdyys, la Jul 6 2010, 09:36 AM, a spus:

@misumat Aseara am postat cam in acelasi timp,am dat edit si am spus,fara acel tren elicopterul efectiv facea sarituri :rolleyes: ,si la timpul respectiv indrumat de cei mai priceputi am trecut la rezolvarea problemei prin eliminare,trenul a fost primul care a disparut din peisaj,simptomele insa nu.

Ok, la mine trenul a fost singura cauza a problemelor la momentul acela. Cat despre balansul vertical al cozii, din cate am observat, e datorat unei turatii prea mici a motorului raportata la pasul palelor, greutate, etc. La Bell, fiind cam greu, mai apare aceasta oscilatie la turatii prea mici. Oricum, mai reglez turatia si in zbor, desi am Governor, am pus pe rotita din dreapta reglajul valorii turatiei din Gov, intre 1600-2000 rpm.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#40 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 06 July 2010 - 10:14 AM

Vezi postareamisumat, la Jul 6 2010, 10:49 AM, a spus:

Ok, la mine trenul a fost singura cauza a problemelor la momentul acela. Cat despre balansul vertical al cozii, din cate am observat, e datorat unei turatii prea mici a motorului raportata la pasul palelor, greutate, etc. La Bell, fiind cam greu, mai apare aceasta oscilatie la turatii prea mici. Oricum, mai reglez turatia si in zbor, desi am Governor, am pus pe rotita din dreapta reglajul valorii turatiei din Gov, intre 1600-2000 rpm.


Pana acum ce pot sa fac este sa incerc doar cu alt set de pale...sa vad daca fenomenul e acelasi...

Repet,fenomenul este aleator...uneori vibreaza in zbor, alteori nu. Dar intotdeauna la pornire (in jur de 700-800 rpm), cand se echilibreaza (asa cred) vibreaza infernal. Ma gandesc sa nu fie tot ceva legat de throttle vs rezonanta proprie.

Aceasta postare a fost editata de Mag: 06 July 2010 - 10:15 AM

T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#41 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 06 July 2010 - 12:14 PM

Salut, sunt de acord cu ce zice si Mihai.Acel suport ptr. ap. de filmare i-ti produce toata vibratia.In special suportul mobil care de fapt se vede ca l-ai lasat cam liber, cand intra in rezonanta nu-l mai scoti.De aceea aparea la diferite turatii.Incearca sa prinzi (rigidizezi) mai bine suportul de frame. Bafta.
0

#42 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 06 July 2010 - 05:27 PM

Vezi postarearadulp, la Jul 6 2010, 01:14 PM, a spus:

Salut, sunt de acord cu ce zice si Mihai.Acel suport ptr. ap. de filmare i-ti produce toata vibratia.In special suportul mobil care de fapt se vede ca l-ai lasat cam liber, cand intra in rezonanta nu-l mai scoti.De aceea aparea la diferite turatii.Incearca sa prinzi (rigidizezi) mai bine suportul de frame. Bafta.


Nu poate un suport sa PRODUCA vibratie. Poate sa o reduca, sa o alimenteze sau sa o amplifice. Asa e suportul mobil asa e prins de producator, cam slab...mai trebuie lucrat. Dar vibratiile nu isi au originea in suport ci acolo cresc si se accentueaza.

Intre timp, am mai gasit o piesa usor de tot indoita. O componenta din Main rotor housing. Si aici le multumesc lui Nen77 si RAPTOR pentru sfat. Daca acolo exista o inexcentricitate...e clar ca bate tare pana ajunge la o turatie suficienta (adica ca la mine pe 700-800rpm) incat sa storceasca efectiv dumperele pana se centreaza. Pana acum cam asta e tot ce pot sa zic.
Sper sa nu fie ceva legat de propria rezonant a heliului, ceva similar cu filmul de mai jos:


T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#43 Useril este offline   Rhaoul 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 543
  • Inregistrat: 17-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Jocurile de noroc si alcoolul :)

Postat 11 July 2010 - 06:02 PM

Vezi postareaMag, la Jul 6 2010, 11:14 AM, a spus:

Pana acum ce pot sa fac este sa incerc doar cu alt set de pale...sa vad daca fenomenul e acelasi...

Repet,fenomenul este aleator...uneori vibreaza in zbor, alteori nu. Dar intotdeauna la pornire (in jur de 700-800 rpm), cand se echilibreaza (asa cred) vibreaza infernal. Ma gandesc sa nu fie tot ceva legat de throttle vs rezonanta proprie.


Cand este vorba de vibratii totul se rezuma la parametrii in genere, dar daca ai in sistem si alte ansambluri ce induc o anumita vibratie laterala sau axiala asta devine fatala ... Elimina toate auxiliarele (camera, suporti etc) si vezi cum se comporta fara ele ... Misu are dreptate ... La 700 - 800 poate fi o vibratie data de rezonanta a sistemului si este normala ... evita pe cat posibil RPM-ul asta ...
Avioane

YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF

Heli

Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
0

#44 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 13 July 2010 - 10:30 AM

""Sper sa nu fie ceva legat de propria rezonant a heliului, ceva similar cu filmul de mai jos:""
Nu stiu de unde ai scos expresia "proprie rezonanta".La heli daca nu este ceva bine strans sau piese de elasticitate mare,incep sa vibreze si face exact ca in filmuletul pus de tine.Uite-te bine cand incepe sa vibreze: este de la stabilizatorul vertical care se si desprinde primul.Bafta
0

#45 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 16 July 2010 - 06:40 PM

Vezi postareaRhaoul, la Jul 11 2010, 07:02 PM, a spus:

Cand este vorba de vibratii totul se rezuma la parametrii in genere, dar daca ai in sistem si alte ansambluri ce induc o anumita vibratie laterala sau axiala asta devine fatala ... Elimina toate auxiliarele (camera, suporti etc) si vezi cum se comporta fara ele ... Misu are dreptate ... La 700 - 800 poate fi o vibratie data de rezonanta a sistemului si este normala ... evita pe cat posibil RPM-ul asta ...


Astept sa mai vina niste piese pe care le suspectez, le schimb, probez si cu si fara sistemul de filmat si revin. Merci.
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#46 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 16 July 2010 - 06:47 PM

Vezi postarearadulp, la Jul 13 2010, 11:30 AM, a spus:

""Sper sa nu fie ceva legat de propria rezonant a heliului, ceva similar cu filmul de mai jos:""
Nu stiu de unde ai scos expresia "proprie rezonanta".La heli daca nu este ceva bine strans sau piese de elasticitate mare,incep sa vibreze si face exact ca in filmuletul pus de tine.Uite-te bine cand incepe sa vibreze: este de la stabilizatorul vertical care se si desprinde primul.Bafta


Fiecare obiect de pe aceasta planeta are o anumita frecventa la care rezoneaza cel mai mult. Asta se numeste rezonanta proprie. Inclusiv acest elicopter are o anumita frecventa care il face sa rezoneze. In functie de puterea frecventei intrarea in rezonanta il poate distruge sau nu. Daca o anumita piesa, sau ansamblu de piese genereaza exact frecventa la care rezoneaza anumite componente vitale, se poate dezintegra efectiv.

Dar incep din ce in ce mai mult sa cred ca nu e de la asta.

Apropo...a mai facut cineva blade tracking la coada? La palele din coada? Prcatic n-am cum sa fac asfel de reglaj din lipsa de link-uri reglabile. Totusi palele nu calca perfect una pe urma alteia. Si la turatii mai mari (hovering) apare o oscilatie constanta a rotorului din coada. Aceasta oscilatie apare si cu tot rotorul pricipal demontat. Practic e lasat doar axul la rotorul principal. Acici discutam doar de coada. Daca are cineva idei?
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#47 Useril este offline   RAPTOR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 05-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:heli,aero......

Postat 17 July 2010 - 12:10 AM

Indoaie putin articulatia cu un patent....sigur blade-holderul a avut si zile mai bune ,eu de exemplu am avut la 450-ul meu o articulatie de la "manute" indoita putin,am bagat urgent patentul in ea si am aduso pe pozitie.Conditia e ca "manutele" sa fie din aluminiu....ca de plastic tragi degeaba.In cel mai rau caz,indoi furca...dar nu e prea indicat.
0

#48 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 17 July 2010 - 10:17 AM

Vezi postareaRAPTOR, la Jul 17 2010, 01:10 AM, a spus:

Indoaie putin articulatia cu un patent....sigur blade-holderul a avut si zile mai bune ,eu de exemplu am avut la 450-ul meu o articulatie de la "manute" indoita putin,am bagat urgent patentul in ea si am aduso pe pozitie.Conditia e ca "manutele" sa fie din aluminiu....ca de plastic tragi degeaba.In cel mai rau caz,indoi furca...dar nu e prea indicat.


Nu merge nici una nici alta. Blade holderele sunt din plastic. Doar nuca de link e metal. Apoi furca e tot din plastic cu articulatii din plastic. Solutii?

Oricum intrebarea era daca acea oscilatie e sigur de la blade tracking?
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#49 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 17 July 2010 - 08:23 PM

Nu-i de la blade tracking - nici nu are cum. Cel mult ar putea proveni de la ax. Presupunand ca acesta este stramb, ar putea induce oscilatii VERTICALE ale cozii (sau pale neechilibrate, dar neechilibrate rau...)

P.S. Salut reintoarcerea manutelor (ca termen tehnic) in incercarea de a descrie un reper (mai ales din partea unuia oripilat de simpla lor mentionare!).
0

#50 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 18 July 2010 - 03:52 PM

Vezi postarearad_gaby, la Jul 17 2010, 09:23 PM, a spus:

Nu-i de la blade tracking - nici nu are cum. Cel mult ar putea proveni de la ax. Presupunand ca acesta este stramb, ar putea induce oscilatii VERTICALE ale cozii (sau pale neechilibrate, dar neechilibrate rau...)

P.S. Salut reintoarcerea manutelor (ca termen tehnic) in incercarea de a descrie un reper (mai ales din partea unuia oripilat de simpla lor mentionare!).


Oscilatia apare doar la o turatie mai mare (hovering)...pana la 4000 rpm (la coada) nu osclieaza.
Fara hub si pale axul nu oscileaza la nici o turatie. E perfect. Deci nu e axul.

Am echilibrat palele individual. Am echilibrat hub-ul singur. Apoi le-am echilibrat impreuna. Sunt perfect echilibrate.

Totusi are o oscilatie de la 4000 rpm in sus.
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#51 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

  Postat 20 July 2010 - 10:42 PM

Vezi postareaMag, la Jul 18 2010, 04:52 PM, a spus:

Oscilatia apare doar la o turatie mai mare (hovering)...pana la 4000 rpm (la coada) nu osclieaza.
Fara hub si pale axul nu oscileaza la nici o turatie. E perfect. Deci nu e axul.

Am echilibrat palele individual. Am echilibrat hub-ul singur. Apoi le-am echilibrat impreuna. Sunt perfect echilibrate.

Totusi are o oscilatie de la 4000 rpm in sus.


Adaug si un link cu rotorul din coada:

http://www.vimeo.com/13492682

Si un link cu rotorul principal:

http://www.vimeo.com/13495699
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#52 Useril este offline   RAPTOR 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 277
  • Inregistrat: 05-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:heli,aero......

Postat 21 July 2010 - 01:31 AM

La cate teste ai facut....mai fa unul pentru mine,masoara te rog in toate directiile din varful palelor(fiecare in parte pana la sol (plan) s ar trebui sa opservi ca una din pale este mai aplecate spre sol decat cealalta....tu chiar ai ceva indoit in palmierul ala si in momentul cand faci unghiurile.....fal pe fiecare pala in parte,banuiesc si o articulatie de la "manute"
0

#53 Useril este offline   bogdyys 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 20-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 July 2010 - 07:33 AM

Cele doua piese in care vin blade holder-ele sunt facute la cnc sau sunt originale?Intreb ca am vazut mai multe piese facute pe heli si daca si acelea sunt facute poate ca nu sunt perfect simetrice,main shaft-ul nou pare in regula,la sfarsit cand ai hub-ul pe ax apare oscilatia,ai si alt hub cu care sa faci teste?Poate ca el nu mai sta bine pe ax,intoarcel la 180g pe ax si vezi daca mai ai oscilatiile la acelasi nivel(sau mai accentuat).



FOREVER YOUNG.......
0

#54 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 22 July 2010 - 08:53 AM

Vezi postareaRAPTOR, la Jul 21 2010, 02:31 AM, a spus:

La cate teste ai facut....mai fa unul pentru mine,masoara te rog in toate directiile din varful palelor(fiecare in parte pana la sol (plan) s ar trebui sa opservi ca una din pale este mai aplecate spre sol decat cealalta....tu chiar ai ceva indoit in palmierul ala si in momentul cand faci unghiurile.....fal pe fiecare pala in parte,banuiesc si o articulatie de la "manute"


O sa masor. Pana una alta, schimb tot ce e acolo (fara ax, care e bun) cu t-rex 600. Macar de test, pana vin piesele originale. Dar daca totul pare sa se potriveasca las t-rex 600. Nu e mare diferenta. Poate 5mm mai mic in diametru, holderele de t-rex sunt mai scurte. Nu cred sa influenteze negativ prea tare. Revin cu detalii.
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#55 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

Postat 22 July 2010 - 08:57 AM

Vezi postareabogdyys, la Jul 21 2010, 08:33 AM, a spus:

Cele doua piese in care vin blade holder-ele sunt facute la cnc sau sunt originale?Intreb ca am vazut mai multe piese facute pe heli si daca si acelea sunt facute poate ca nu sunt perfect simetrice,main shaft-ul nou pare in regula,la sfarsit cand ai hub-ul pe ax apare oscilatia,ai si alt hub cu care sa faci teste?Poate ca el nu mai sta bine pe ax,intoarcel la 180g pe ax si vezi daca mai ai oscilatiile la acelasi nivel(sau mai accentuat).


Piesele sunt originale. Nu sunt facute, chiar daca au acest aspect mai "hand made". Alegerea neamtului. Intre timp, am primit si raspunsul de la producator si am verificat si personal palaria de frana (cea mov). Gaurile sunt excentrice. Se pare ca nu s-a dat mare importanta in constructia ei. Dar ramane totusi problema, ca dupa atatea piese schimbate, oare dispare vibratia acea infernala care se vede si in primul film? Azi o sa fac niste teste. Revin cu detalii.
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro