Heli benzinar de 1,8 m in rotor
#1
Postat 31 March 2010 - 12:11 PM
Afara de lista si poza pieselor subansamble (fara indicatii de montaj, ca la alti producatori, vezi Align), pe care o am, nu stiu decat ca face hovering intre 1.000 si 1.300 rpm.
Nu cunosc collective pitch pentru aceasta turatie...nu cunosc plaja de throttle (avand in vedere ca este un benzinat, carburatorul nu este liniar ca la nitro).
Nu am avut nici un heli termic pana acum. Am experienta doar in electrice. Cunosc foarte putine despre acest aparat si nu exista prea multa informatie pe net. Este un elicopter destul de rar.
Caut o persoana avansata si pasionata in elicoptere termice, cu care impreuna sa-l punem la treaba :(
Multumesc!
#2
Postat 31 March 2010 - 12:55 PM
Vad ca esti din Bucuresti, ia legatora cu Primus poate te ajuta el.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#4
Postat 31 March 2010 - 02:16 PM
http://helifreak.com...d.php?p=1944955
http://www.helifreak...ad.php?t=154844
Aceasta postare a fost editata de morph: 31 March 2010 - 02:19 PM
#5
Postat 31 March 2010 - 05:49 PM
morph, la Mar 31 2010, 03:16 PM, a spus:
http://helifreak.com...d.php?p=1944955
http://www.helifreak...ad.php?t=154844
Merci,
Link-urile de mai sus sunt chiar ale mele...eu am postat si pe Helifreak... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
#6
Postat 31 March 2010 - 06:09 PM
Turatia normala am reglat-o la 1400-1500 rpm iar pt un zbor mai acrobatic 1700 (max 1800).
Cu un motor bine reglat ar trebui sa mearga pana pe la 9 grade cp. Cresti treptat pana vezi ca pierde rpm la full cp.
Sa nu pui mai putin de 1:40 ulei si sa fie de calitate. BelRay...
#10
Postat 01 April 2010 - 08:25 AM
#12
Postat 01 April 2010 - 12:56 PM
Gerula, la Mar 31 2010, 11:46 PM, a spus:
La fel cum un motor diesel aspirat e vizibil mai "lenes" decat unul pe benzina (vorbim de tehnologie similara, nu de diesel 2010 vs benzina 1940), si unul pe benzina e mai "lenes" decat un nitro. Intrebarea mea se referea la cat de vizibila este aceasta diferenta in cazul de fata.
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#13
Postat 01 April 2010 - 01:38 PM
Nitro (a se observa rapiditatea miscarilor si raspunsul motorului)
http://www.youtube.com/watch?v=IuP0xvAvFhk...t=1&index=7
Gasser (a se observa "rapiditatea" miscarilor ca motorul sa nu se incinga si sa nu moara)
http://www.youtube.com/watch?v=0Lx8EMgc-s8...player_embedded
#14
Postat 01 April 2010 - 01:52 PM
Starmax He-162, V-Mar Do-335, Parkzone P-51D ultra-micro
Spektrum Dx7
#15
Postat 01 April 2010 - 02:32 PM
Concluzie (pe helifreak) : un mechanical expo e de ajutor in cazul tijei de throttle
Aceasta postare a fost editata de Primus: 02 April 2010 - 09:03 AM
Motiv editare: eliminare citat
#16
Postat 01 April 2010 - 02:53 PM
1. ma gandeam ca trebuie sa-l fac sa zboare ok si fara governor, apoi sa-l ajut (sau sa ma ajut cu un governor :rolleyes: ) cu governor, cand totul e reglat si functioneaza cum trebuie...apoi daca cedeaza governor in zbor :)
2. GV-1 de la futaba (pe care il am) are o plaja (range) de la 1000 la 2000 rpm in rotor. Ori in specificatiile primite de la neamt, in hovering fara sarcina (payload, ex. camera video), trebuie sa aiba intre 1000 si 1300 rpm. Cam la limita. Am testat governerul fara palele de la rotor (deci complet in gol) si se comporta ciudat. Se ambaleaza, apoi scade, si repeta asta...Probabil e o greseala sa testezi governorul in gol, dar am zis sa scriu si asta aici...ca idee.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 02 April 2010 - 09:05 AM
Motiv editare: stergere citat
#17
Postat 01 April 2010 - 02:58 PM
Am vorbit si cu Primus, merci...a rasmas dupa paste...poate experimentam un pic ;)
Aceasta postare a fost editata de Primus: 02 April 2010 - 09:05 AM
Motiv editare: stergere citat
#18
Postat 01 April 2010 - 07:14 PM
Daca nu mai are nimeni vreo opinie...va urez sarbatori fericite ! Paste fericit !
#20
Postat 27 April 2010 - 12:19 PM
Gerula, la Apr 1 2010, 10:38 PM, a spus:
Te astept dupa Sarbatori cu informatii la prima mana :(
Deci am avut primul zbor... A fost ok...poate prea ok. Stabil, foarte stabil. Dar e si normal la ce diametru are rotorul. 8 kg. Ceva vibratii. S-a fisurat tail boom la jonctiunea catre diferentialul din coada.
Mag, la Apr 27 2010, 01:18 PM, a spus:
Alte poze...
#21
#23
Postat 05 July 2010 - 10:19 AM
Atasez aici si un film pentru a vedea mai bine cum se comporta. Practic, sunt momente in care nu vibreaza decat la cresterea turatiei (pana cand se echilibreaza palele), apoi in sarcina se comporta minunat (a se vedea de la minutul 2). Dar, complet aleator, poate vibra tare si in sarcina (pe la sfarsitul filmului). Ce nu inteleg este: de ce are acest comportament aleator? uneori vibreaza in zbor, alteori nu. Si de ce am acele vibratii atat de mari pana la atingerea turatiei de hovering (1200 rpm).
http://www.vimeo.com/13071329
Merci.
Aceasta postare a fost editata de Mag: 05 July 2010 - 10:20 AM
#24
Postat 05 July 2010 - 01:57 PM
Mag, la Jul 5 2010, 11:19 AM, a spus:
Atasez aici si un film pentru a vedea mai bine cum se comporta. Practic, sunt momente in care nu vibreaza decat la cresterea turatiei (pana cand se echilibreaza palele), apoi in sarcina se comporta minunat (a se vedea de la minutul 2). Dar, complet aleator, poate vibra tare si in sarcina (pe la sfarsitul filmului). Ce nu inteleg este: de ce are acest comportament aleator? uneori vibreaza in zbor, alteori nu. Si de ce am acele vibratii atat de mari pana la atingerea turatiei de hovering (1200 rpm).
http://www.vimeo.com/13071329
Merci.
pale dezechilibrate main rotor housing stramb , flybar inegal, axxe strambe
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#25
Postat 05 July 2010 - 02:36 PM
nen77, la Jul 5 2010, 02:57 PM, a spus:
In primul rand nu a avut nici un crash de la reconstructie. Piese aproape noi.
Pale echilibrate in 3 pasi: individual, impreuna si cu tot ax, flybar, etc...
Ax principal nou.
Flybar echilibrat si testat. Doar cu flybar-ul nu are vibratii.
Doar axul dintre pale are o foarte mica, aproape imperceptibile abatere (testat pe sticla)
Ce e main rotor housing?
Vibratiile grosiere apar doar cand atasez palele principale. Pana atunci nu exista decat vibratii frecventa inalta.
#27
#28
Postat 05 July 2010 - 08:07 PM
dumpere uzate sau prea moi. in cazul asta tot ansamblul palelor poate sa sa deplaseze un pic in lungul axului dintre pale si apoi nu se mai invarte in jurul centrului... asta explica si comportamentul aleator.
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#29
Postat 05 July 2010 - 09:01 PM
patrocle, la Jul 5 2010, 09:07 PM, a spus:
dumpere uzate sau prea moi. in cazul asta tot ansamblul palelor poate sa sa deplaseze un pic in lungul axului dintre pale si apoi nu se mai invarte in jurul centrului... asta explica si comportamentul aleator.
Axul care pare stramb o sa vina, e comandat, dar repet este atat de putin incat nu ar trebui sa se comporte atat de agresiv, in vibratii ma refer.
Dumpere, corect, asa am presupus cand am demontat si am gasit dumpere moi si chiar taiate. Dar filmul este realizat dupa ce am pus dumpere noi (t-rex 600 negre). Deci nici de aici.
#30
Postat 05 July 2010 - 09:16 PM
Aceasta postare a fost editata de misumat: 05 July 2010 - 09:19 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6