O sa incep acest topic cu o poveste...
Era o frumoasa dimineata de septembrie (21.09.2001)... Urma se se reia zborul dupa o perioada de intrerupere si spre norocul meu unu din avioane urma sa fie luat in primire de instructorul meu. Conform procedurii se face un zbor tehnic al avionului apoi urmeaza zborul cu elevi. La acea data eu eram brevetat si zburam simpla comanda, dar datorita intreruperii era nevoie de un zbor de control. Deci instructorul meu imi zice" Mihaita ...facem zborul tehnic impreuna...ca si apoi te duci direct singur fara alt zbor de control, sa nu iti mai mananc din ore"...
Ma rog...pornim...rulam...aprobare de decolare....motorul in plin....si cam pe la 90-100km.h cand avionul da sa se dezlipeasca se intampla ceva....
Simt ca ma "infund"...trag usor lent in limita... avionul trepideaza tot si.....iau contact cu solul...pe burta...urmeaza cateva clipe eterne cu smucituri, smocuri de iarba si pamant pe parbriz...aud motorul cum se opreste...si ma rog dupa o vesnicie de cateva secunde ne oprim. Ciudata senzatia de a "te ridica din avion"....cand de obicei cobori din el.
Pe scurt ..decolarea am facut-o eu dar comanda contactului trenului era la instructor si era pe "escamotat"...deci s-a pliat trenul in decolare.
De atunci Gheorghe (YR-ZBG) nu a mai zburat niciodata...desi avariile au fost minore, cu o exceptie...contrafisa de la cremaliera trenului, care s-a fisurat si care necesita trimiterea in fabrica a fuselajului...
Cam asta e motivul pt. care de mult visez sa il vad iar in aer pe Gheorghe.....deci ambitios sau nu mi-am propus sa fac un zlin 726 cat mai apropiat de realitate.
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 01 March 2010 - 11:49 AM