Modelism - RHC Forum: OFFSET ECHIE SERVO - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

OFFSET ECHIE SERVO cat ci cum??

#1 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 28 March 2010 - 08:14 PM

se da urmatoarea problema:

avem un sistem pull-pull pe directie. cabluri intinse (partial, pana la definitivare). distanta intre axul de rotatie (centrul balamalei) si cuiul (echia) de comanda: 15 mm. exact cat sa pice centrul pargiei cu centrul de rotatie.
Fisier atasat  _MG_9936.JPG (62.38K)
Number of downloads: 296

toate bune si frumoase. partea mai nasoala: cand misc de mansa, un cablu se intinde, celalalt este f slab.
cablurile sunt puse in X.
Fisier atasat  _MG_9938.JPG (117.8K)
Number of downloads: 338

care ar fi rezolvarea? sa schimb echia la servo, iar gaurile unde vin cuplajele, sa aibe un offset fix de 15 mm fata de centrul de rotatie?

nu vreau raspunsuri f alambicate si sofisticate, imi tre rezolvarea cea mai simpla. am incercat sa intorc echia cu 180 grade. rezultatul este acelasi.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#2 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 28 March 2010 - 09:52 PM

Salut,

Cel mai probabil lungimea echei de la servo e diferita de ce cea de la directie.
Trebuie sa ai paralelogram nu trapez, asta in conditia in care punctele de prindere ale cablurilor sunt coliniare cu axa de rotatie.

Spor la lucru,

Adrian
0

#3 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 28 March 2010 - 10:23 PM

distanta intre centrele suruburilor de la echie servo: 75mm; distanta intre centrele parghiilor: 78mm; nu cred ca asta este cauza...

mai sap maine sa vad exact ce si cum. culmea e ca numai cand brachez deriva aproape de maxim intampin acest fenomen. pe 75% din cursa servoului nu e f mare diferenta de intindere a cablurilor.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 28 March 2010 - 10:29 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 March 2010 - 10:32 PM

Problema a fost dezbatuta aici:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=372065
Ti-as sugera:
-sa incerci sa pui echea de la servo cu coarnele in cealalta directie.
-sa pui firele paralele. Nu se poate sa renunti la a le incrucisa?
0

#5 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 28 March 2010 - 10:49 PM

dan, o sa intorc echia maine sa vad ce se intampla. de pus cablurile paralele, nu prea am cum, din anumite motive.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#6 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2010 - 11:08 PM

Cel putin la sistemele pull-pull de pe DLG-uri, este acceptata slabirea cablului care nu trage.
Oricum, tendinta suprafetei de comanda este de a reveni in pozitia de zero, "suflata" fiind de fileurile de aer. Situatie de inversiune aerodinamica nu se intampla, la configuratii normale. Adica, suprafata de comanda, odata "trasa" de cablu din poz. de zero, nu o sa tinda ca sa se bracheze si mai mult.

Un sistem pull-pull la care sa ai in permanenta aceleasi tensiuni in cele doua ramuri este f.f.f. greu de construit. Teoretic, ar trebui sa ai bratele de la servo si de la supr. de comanda exact egale si dispuse exact la 90 grade fata de directiile cablurilor sau dispunerea sa fie gen paralelogram riguros.

La sistemele pull-pull, ca nu cumva sa ajungi in situatia in care cablul "impins" sa vrea sa se "scurteze" fatza de cablul tras, se foloseste geometria diferentialului Ackerman. Adica, daca sa zicem ca la servo bratzele sunt "la 90 grade", atunci la directie, bratzele sunt "aduse" in fatza balamalei, adica inspre servo. Cu acest diferential, intotdeauna tensiunea va fi egala doar in pozitia de zero si intotdeauna cablul "impins" se va detensiona, ceea ce nu e o problema.
Poti sa obtii acelasi diferential Ackerman si daca bratele de la balama sunt "90 grade" dar acum bratzele de la servo sunt "in spate" adica inspre balama.
Diferenta de tensionare urmeaza un soi de distributie "reverse" exponentiala, in sensul ca, asa cum ai observat, abia spre capatul cursei devine mai vizibila.

Daca nu flencane excesiv de mult cablul "impins", io zic ca nu trebuie sa te deranjezi...
Daca vrei sa mai reduci din slabire, atunci fa bratzele cat mai apropiate dimensional si mecanismul "cat mai paralelogram".
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#7 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 28 March 2010 - 11:09 PM

Daca nu ma insel si gaurile de pe bratul servoului sunt in axa si nu decalate atunci nu trebuie decat sa ai aceeasi deschidere (aceeasi distanta intre gauri) atat la echii directie cat si la parghia servoului.
Daca nu e asa (gaurile de pe parghie nu sint pe aceasi linie cu axul servoului ci decalate), atunci un prieten cu acad se poate folosi de exemplul atasat .
Trebuie schimbata terminatie din .pdf in .dwg
Fisier atasat  202.pdf (198.22K)
Number of downloads: 64
Studiul l-am facut pentru un Giles.
Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Horja: 28 March 2010 - 11:16 PM

0

#8 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 07:01 AM

Vezi postareaALLEN, la Mar 28 2010, 11:23 PM, a spus:

distanta intre centrele suruburilor de la echie servo: 75mm; distanta intre centrele parghiilor: 78mm; nu cred ca asta este cauza...

mai sap maine sa vad exact ce si cum. culmea e ca numai cand brachez deriva aproape de maxim intampin acest fenomen. pe 75% din cursa servoului nu e f mare diferenta de intindere a cablurilor.



Ba exact asta e problema, in loc de paralelogram, tu ai un trapez acolo.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#9 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 29 March 2010 - 07:48 AM

@Allen daca aceasta este singura problema la modelul tau va zbura excelent.
Las-o asa pentru ca asa trebuie sa fie, daca intorci parghia de la servo ar trebui sa se inverseze si fenomenul adica cablul care este "impins" va fi mai intins ceia ce nu este bine deloc. Ceia ce a scris Valteras este adevarat in zbor, nu vei patzi nicidata s-ati "falfaie" directia. Zboruri reusite, dar mai ales aterizari fericite.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#10 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 29 March 2010 - 12:04 PM

Vezi postareaold-boy, la Mar 29 2010, 08:48 AM, a spus:

@Allen daca aceasta este singura problema la modelul tau va zbura excelent.
Las-o asa pentru ca asa trebuie sa fie, daca intorci parghia de la servo ar trebui sa se inverseze si fenomenul adica cablul care este "impins" va fi mai intins ceia ce nu este bine deloc. Ceia ce a scris Valteras este adevarat in zbor, nu vei patzi nicidata s-ati "falfaie" directia. Zboruri reusite, dar mai ales aterizari fericite.


Tu te auzi ce spui, nu te supara! Cum adica cablul impins va fi mai strans, cine sa-l intinda daca nu ala care il trage? Hai frate...

Iara ne bagam in seama.

Cum a zis Dan Mitea s-a mai discutat, asta inseamna PULL-PULL!!!, nu e PUSH-PULL, unul va fi intins mereu, si atat, ca reusesti sa faci paralelogram si mai bine.

Bafta.

Aceasta postare a fost editata de typer: 29 March 2010 - 12:04 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#11 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 29 March 2010 - 02:21 PM

Vezi postareaALLEN, la Mar 28 2010, 09:14 PM, a spus:

care ar fi rezolvarea? sa schimb echia la servo, iar gaurile unde vin cuplajele, sa aibe un offset fix de 15 mm fata de centrul de rotatie?


FIX DA. Fa-i acelasi offset si distanta egala intre gauri si ai sa vezi atunci. Daca nu faci asa, sigur, nu va falfai directia ca o tine cablul intins dar, miscarea ei nu va fi rectilinie raportata la miscarea mansei. Se va accelera in ultima parte creind un fel de efect de "expo" nedorit, care se va suprapune peste expo-ul tau facand-o cam ''nevricoasa'' in zona dinspre maxim. Cam asta vad eu ca ar fi riscul daca o lasi asa. Tii minte ca la fel te-am batut la cap si la indoor cu echiile de pe foamy? Cam asa e si aici, acelasi principiu.
Fa o eche noua pentru servo ca nu pierzi mult timp si iese treaba calumea si esti si tu impacat cu ideea.

P.S. Despre ce model vorbim ca nu-l recunosc din poza? :)
0

#12 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 29 March 2010 - 06:55 PM

Salut,

Aseara, dupa ce ti-am raspuns, am facut o simulare cu valorile date de tine. Diferenta dintre cabluri iese de aproape 2mm, suficient sa-ti creasca semnificativ consumul sevomecanismului.

Din cate am vazut din poze banuiesc ca modelul e un acrobat, poate un 3D, unde un viraj derapat e foarte probabil.
Atunci ipoteza cu un cablu moale cade.
Incearca sa faci bratele cat mai egale, mai ales ca la directie totul e pe filet si poti sa scurtezi cei 3mm diferenta.

Verificarea o faci cu ampermetrul. Intercalezi un ampermetru pe alimentarea servomecanismului si masori curentul consumat in gol si apoi cu cablurile montate. Nu trebuie sa ai diferente semnificative.

Spor la lucru,

Adrian
0

#13 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1882
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

  Postat 29 March 2010 - 07:14 PM

Vezi postareaTOMY, la Mar 29 2010, 03:21 PM, a spus:

P.S. Despre ce model vorbim ca nu-l recunosc din poza? ;)


Da chiar ce clocesti mata acolo?
Daca e tradare sa stim si noi
Numai bine
0

#14 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 29 March 2010 - 07:48 PM

pana una alta rezolvarea a fost asa:

intins cablurile bine, dar nici f f intinse. adica atat cat sa le siti la mana ca sunt intinse. apoi, am intors echia servoului cu 180 grade (cu coarnele spre fata). distanta intre centrele elementelor mobile de la directie, fix egala cu cele de la echie.

@atro - simularea am facut-o si eu in autocad, azi, dupa ce Horja mi-a trimis acel fisier.
practic, acum am o diferenta de max 1 mm intre cabluri cu directia bracata maxim. ceea ce nu e deranjant, aceeasi deviatie am avut-o si la edge si nu s-a simtit (bine, atat cat am zburat cu el - 4 rezervoare).

@horja - toate la timpul lor man, toate la timpul lor. ma preg de zbor in formatie, nu zic cu cine, dar o sa fie. cat de curand. asta daca ma lasa mizeria de raceala... mama ei de vreme inselatoare.

Aceasta postare a fost editata de ALLEN: 29 March 2010 - 07:48 PM

_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro