Modelism - RHC Forum: Cum masuram "durata" bateriei - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cum masuram "durata" bateriei

#1 Useril este offline   johnec 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2010 - 03:47 PM

Fiind pasionat de aeromodele dar stand prost cu timpul, si din fericire locuind la 5 min de lacul herastrau, am primit cadou de ziua mea un hidroavion seabee de la Robbe. Avionul este montat, reglat.. gata de zbor!
Ce ma tine, este ca nu prea sunt sigur cum sa calculez din timp durata unu acumulator!
Stiu ca e o chestie destul de relativa, cu multe variabile, dar, e un lucru important de stiut pentru ca la camp il pui undeva si te duci dupa el.. aici, pe lac mai ai nevoie de niscaiva motor sa il plimbi pana la tine la mal!
Eu am facut asa: pus acumulatorul plin pe model, fixat modelul, bagat motorul in plin si din cand in cand mai ma jucam cu "servourile" cam odata pe minut le facam cate o tura fiecaruia! mi-au rezultat 17min, iara ca timp de zbor am decis sa folosesc timerul pe 15min!
Folosesc un acumulator o ideea mai mare decat cel recomandat, iara in felul asta am redus la cca 10% lestul recomandat de producator!
Acum ma gandesc, ca in timpul zborului nu stai tot timpul cu motorul in blana, dar nu sunt sigur cine mananca mai mult.. motor sau servouri, poate am gresit metoda!

merci de ajutor!
Decolarea este optionala... Aterizarea este obligatorie...
0

#2 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2250
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 28 March 2010 - 04:02 PM

In zbor motorul consuma cu 10 - 20% mai putin, chiar daca este in blana, servomecanismele insa consuma cam de 8 - 10 ori mai mult decat consuma cand le misti la sol. Pentru servomecanisme micro / nano poti sa consideri ca papa 300mA in zbor. Tu ai 4 servomecanisme. Cel de carma este mai putin folosit asa ca il socotim la 1/2 => 3 * 300 + 300/2 = 1050mA.

Exemplu: sa zicem ca avem accu de 2000mAh , motorul sa zicem ca merge la sol in blana 15min => ca motorul (+ regulator+receptor) papa 8000mA => ca in aer va papa cam 7000mA iar servomecanismele 1050mA => 8050mA consum total => cu 2000mA va merge cam 14,8 minute deci un timer la 13 minute este OK.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 28 March 2010 - 04:03 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 28 March 2010 - 04:32 PM

As adauga la cele spuse de antevorbitor ca, oricum, la primele zboruri nu ai sa zbori atat de mult. In plus motorul da semne de "oboseala" spre sfarsitul zborului, ceea ce te va face sa aterizezi. Si controlerul reduce turatia motorului spre sfarsit. Deci ai ceva indicii ajutatoare.
Oricum, te rog, ca primele zboruri sa le faci cu cineva priceput. Acesta iti va arata cum sa procedezi si in cazul bateriei.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 28 March 2010 - 04:34 PM

0

#4 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 March 2010 - 10:43 PM

Unele baterii nu dau semne de oboseala pana spre sfarsit; in plus, daca mergi cu motorul redus, te poti trezi ca se duce fara sa te anunte. De exemplu, acromaster cu baterie mpx libatt bx, am tot facut opturi pe spate la mica inaltime, si la un moment dat, prost inspirat, am facut un wall, la care am bagat motorul in plin. Motorul s-a 'inecat' si a cazut in bot de la 5 metri.
Am facut teste cu un avertizor acustic, se aude, insa parerea mea este ca incepe cam devreme sa tipe. Poate unul configurabil sa fie bun.
0

#5 Useril este offline   johnec 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 03:14 PM

Merci mult pt lamuriri! Am acumulator de 2200, dar, preventiv voi reduce timpul de zbor la 13 min! Dane, multumesc pt sfat, dar, sunt convins ca ma voi descurca, nu sunt la primul zbor, dar am pauza mare... cca 2 ani, in care m-am jucat doar cu sim si heli-uri de indor! Imi aduc aminte simptomele bateriei pe terminate, scadarea sesizabaila in putere cu opriri ale motorului si porniri scurte, dar ce ma ingrijora cel mai tare, era sa nu raman prin mijlocul lacului, sau mai rau, sa inec modelul ca tiganu la mal.. adica sa raman fara baterie la 1-2 metri de mal si sa nu am cum sa il aduc de acolo :)
Cred, ca astazi il scot la primul zbor! Revin cu urmariile!

Meric pt help!
Decolarea este optionala... Aterizarea este obligatorie...
0

#6 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 29 March 2010 - 06:01 PM

Foarte rar mi s-a intamplat sa consum acumulatorul atat de rau incat sa nu mai pot face un rulaj. De obicei, moare daca bagi in plin, dar iti ramane sa mai faci un rulaj cu 30-50% din putere. Iar pe apa cred ca nici nu-ti trebuie atat, decat daca bate vantul (caz in care ti-l scoate vantul la mal ;) )
0

#7 Useril este offline   johnec 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2010 - 08:49 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Mar 29 2010, 07:01 PM, a spus:

Foarte rar mi s-a intamplat sa consum acumulatorul atat de rau incat sa nu mai pot face un rulaj. De obicei, moare daca bagi in plin, dar iti ramane sa mai faci un rulaj cu 30-50% din putere. Iar pe apa cred ca nici nu-ti trebuie atat, decat daca bate vantul (caz in care ti-l scoate vantul la mal :) )

Dap.. true... dar depinde pe care mal il scoate :D..
Nu am ajuns azi pe lumina acasa.. ramane pe maine
Decolarea este optionala... Aterizarea este obligatorie...
0

#8 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2010 - 02:19 PM

te-ai gandit ca dupa un zbor din ala de 15 minute, sa bagi bateria la incarcat si sa vezi cat mai baga diferenta? adica daca incarca 1000mah inseamna ca s-a dus doar jumate. daca tu ai masurat 17 minute cu motorul la blana, crede-ma ca poti zbura si 20 de min in aer, asta daca nu esti mereu blana :blush:. consumul servourilor e neglijabil. de ce spun asta? uite, dupa 1 zi de zbor (4-5 zboruri) cu 6 servouri standard hitec pe un extra termic de 3.2 kg am un consum din baterie de doar 300mah.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#9 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 31 March 2010 - 07:53 AM

Vezi postareajohnec, la Mar 28 2010, 04:47 PM, a spus:

Fiind pasionat de aeromodele dar stand prost cu timpul, si din fericire locuind la 5 min de lacul herastrau, am primit cadou de ziua mea un hidroavion seabee de la Robbe. Avionul este montat, reglat.. gata de zbor!
Ce ma tine, este ca nu prea sunt sigur cum sa calculez din timp durata unu acumulator!
Stiu ca e o chestie destul de relativa, cu multe variabile, dar, e un lucru important de stiut pentru ca la camp il pui undeva si te duci dupa el.. aici, pe lac mai ai nevoie de niscaiva motor sa il plimbi pana la tine la mal!
Eu am facut asa: pus acumulatorul plin pe model, fixat modelul, bagat motorul in plin si din cand in cand mai ma jucam cu "servourile" cam odata pe minut le facam cate o tura fiecaruia! mi-au rezultat 17min, iara ca timp de zbor am decis sa folosesc timerul pe 15min!
Folosesc un acumulator o ideea mai mare decat cel recomandat, iara in felul asta am redus la cca 10% lestul recomandat de producator!
Acum ma gandesc, ca in timpul zborului nu stai tot timpul cu motorul in blana, dar nu sunt sigur cine mananca mai mult.. motor sau servouri, poate am gresit metoda!

merci de ajutor!


Salut !

Incearca sa il zbori 5-6 min cu motorul in ,,blana''....aterizezi si incarci acumulatorul.
O sa vezi cat curent papa si poti determina un timp maxim de zbor cu motorul in forta.....adic o limita minima de zbor.

Bafta maxima!
0

#10 Useril este offline   johnec 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2010 - 12:22 PM

Am reusit sa ies ieri seara cu SeeBee.. Zboara bine, trage putin de bot in jos, desi CG-ul este unde ar trebui sa fie! Dupa vro 3 decolari si aterizari a/am pierdut in lac un flotor la cca 50-60m de mal, dezamagit am adus avionul la mal, am fumat o tigare si priveam ce tendinte de deplasare are flotorul in lac, daca vine sau nu spre mal! Tot atunci m-a trasnit, ca daca controlez corect modelul, va stat inclinat doar pe partea pe care mai are flotor si asa am inceput o plimbatura pe lac, sa recuperez flotorul! de impins cu avionul era greu ca imediat aluneca din fata lui, de trecut pe langael si apropiat din valuri mergea, dar foarte incet, pana am descoperit tehnica de a pozitiona avionul cu spatele la flotor, bagat motor in plin pt cca 1 sec, si flotorul era impins de curent cate ~1m spre mal! Toata povestea asta a durat cca 45 min pt amuzamentul trecatoriilor care radeau de mine ca nu sunt in stare sa decolez si merg numai in cercuri :(, dar am recuperat flotorul si a fost un exercitiu bun de manevrare "la sol" pt ca pe directie se controleaza doar din deriva, aerodinamic, fara a avea o carma in apa!
Poate o sa pun in aplicare sfatul lui hash84, dar pt inceput si reantrenare better safe than sorry :(

Merci pt idei!
Decolarea este optionala... Aterizarea este obligatorie...
0

#11 Useril este offline   soryn65 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 777
  • Inregistrat: 08-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:calatoriile;masinile si mai nou aeromodelism

Postat 01 May 2011 - 02:33 PM

Salut

Si eu sunt incepator zbor de anul trecut am doua modele Diamond 2500 primul a fost de scoala iar cel de al doilea sa zicem de placere.
Ca sa nu fac descarcare adanca cum spun specialisti am luat de la Siera Bt. Battery Sound Monitor 4S LiPo pt ca mie imi trebuia pt.acc. de 14.8V 4S si zic eu ca este foarte bun deoarece te anunta printr-un sunet acustic are si leduri dar nu le vezi.Sunetul este destul de strident si il auzi mai ales ca din cand in cand
il mai treci pe langa tine si in momentul in care a inceput sa sune continuu trebuie sa il aduci la sol.Din acest moment poti sa mai faci o urcare fara probleme dar ca sa nu ramai fara acc.il aduci la aterizare si daca este si vant poti ateriza ajutandute si de motor fara probleme.Gasesti pt.acc.de 7.4; 11.1; 14.8 ;18.5 si 22.2V / 2S ,3S ,4S ,5S si respectiv 6S.Eu le-am folosit si le mai folosesc inca mi-au fost de mare ajutor.
BAFTA

Aceasta postare a fost editata de soryn65: 01 May 2011 - 02:34 PM

0

#12 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1246
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 05 July 2011 - 10:02 PM

Sunt bune,dar, folosite mai ales la electrice care zboara in liniste.
0

#13 Useril este offline   soryn65 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 777
  • Inregistrat: 08-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:calatoriile;masinile si mai nou aeromodelism

Postat 02 November 2014 - 05:49 PM

Normal ca trebuiesc folosite numai pt.electrice.
0

#14 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3415
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 02 November 2014 - 05:57 PM

O filmare cu zborul ?😊
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro