Modelism - RHC Forum: Elice pr. OS 61 FX - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elice pr. OS 61 FX

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 March 2010 - 06:48 PM

Am pe Katana 50 Sebart motor O.S. 61 FX cu elice APC 13x6.
Am fost sfatuit sa schimb elicea si ba batea gandul sa pun un APC 15x4 W ( nu am gasit 14 x 4 W ).

Oare va fi bine ?

In manual la O.S. au variantele :

Tuned Pipe: 12x9, 12x10, 12x11
Sport: 12x6, 12x7, 12x8, 13x6, 13x7

Rog o parere !

P.S.

Modelul este pt 3D nu viteza !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 25 March 2010 - 06:50 PM

e buna 15x4 W... O sa zboare incet si o sa ai tractiune mare. Numa vezi sa nu atinga solul :) !
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 March 2010 - 07:20 PM

Vezi postareaflorin100%, la Mar 25 2010, 06:50 PM, a spus:

e buna 15x4 W... O sa zboare incet si o sa ai tractiune mare. Numa vezi sa nu atinga solul :) !



Nu atinge ! Dar imi era teama sa nu se tureze prea tare !
Testam ! Merci !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 25 March 2010 - 10:48 PM

Eu as pune 13x4 ca se gasesc si mai usor si turatia obtinuta e exact pe virful benzii de putere maxima(aprox 13500-14000)
Cu 15X4 vei fi sub banda de putere,avantajul fiind zgomotul mult mai redus,dar si puterea mai mica.Poti folosi aceasta elice daca ai rezonator reglat corespunzator.
De altfel ar fi fost mai mult decit suficient un OS MAX FX 46 cu 12,5X3,5 APC si Genesis pipe la evacuare.
0

#5 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 26 March 2010 - 02:04 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 25 2010, 06:48 PM, a spus:

Am pe Katana 50 Sebart motor O.S. 61 FX cu elice APC 13x6.
Am fost sfatuit sa schimb elicea si ba batea gandul sa pun un APC 15x4 W ( nu am gasit 14 x 4 W ).

Oare va fi bine ?

In manual la O.S. au variantele :

Tuned Pipe: 12x9, 12x10, 12x11
Sport: 12x6, 12x7, 12x8, 13x6, 13x7

Rog o parere !

P.S.

Modelul este pt 3D nu viteza !

...dar de ce ai fost sfatuit sa schimbi elicea....nu zboara bine modelul...sau ce nemultumire ai....schimbi atunci cand ceva nu e bine....dar asa...eu zic ca, un 12X6 ar fi corect....se duce si motorul in ture si ....sincer daca "prostii" aia de la OS nu au dat pasi mai mici la elice...or sti ei de ce...ca deh...nu fac si ei motoare de atata vreme si le mai si testeaza parametrii "prostii dreaq" si parca... MADE in JAPAN scrie pe el...nush...zic si eu, ca-s mai specialisti decat alti "specialisti" si sfatuitorii de pe la noi....care au auzit si ei de pe la altii....nici ei nu situ de ce sau cum....dar asa au fost si ei sfatuiti...acum depinde cat de mult drag ai de motor....poti sa-i pui si 12X4....dar o sa il tii la temperaturi de o sa-l ia dracii....si vine varaaa...

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 26 March 2010 - 02:10 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#6 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2010 - 10:42 AM

ca posesor de 61fx si utilizator curent iti spun urmatoarele:
-13x6 merge bine motorul - extra mea zboara superb.
-12x6 merge si mai bine motorul - extra mea zboara mai putin superb. toate figurile trebuie facute un pic mai in viteza, motorul avand o tractiune mai mica la aceeasi turatie fata de elicea de mai sus. dai turatie mai mare ca sa ai asigurata tractiunea, o sa iti creasca viteza.
-13x4 motorul merge superb! dar avionul din pacate nu zboara bine deoarece e mereu in limita de viteza. tractiune are suficienta, dar viteza nu. e totusi un profil de acrobatie si nu 3d.

pt katana aia eu spun sa iei 13x4
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#7 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 March 2010 - 11:59 AM

Eu am vazut acest filmulet :

KATANA 50 cu 14X4 W

dar neavand 14X4 W si avand 15X4 W am zis sa incerc !

Ideea era sa nu am viteza prea mare ! Cu 13X6 merge bine dar pentru 3D ( hover si alte chestii ) spuneau baietii sa pun cu pas mai mic ! 13X4 imi este teama
ca nu o sa traga suficient decat cu motorul turat in maxim sau aproape de maxim mereu.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 March 2010 - 12:20 PM

Modelul fiind produs initial pentru electric ei au 16X10, sau 17X10 ! Dar e altceva ! O.S. 46 FX nu este suficient pentru acest model decat pentru zbor patern linistit. Sebart recomanda minim 55 FX care e practic tot un 46 putin mai puternic ! Eu am pus 61 FX cu pompa Perry si merge super O.K. nu este nici grea - sa echilibrat perfect numai din pack-ul de receptie ( cu 55 FX cineva a pus o bara de plumb in bot ) si vine ca un fulg la aterizare !

Am decupat deja conul pentru 15X4 W ( e lata rau ) dar mai asteptam sa nu ne trezim ca nu o trage si intra in limita ca ar fi pacat !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2259
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 26 March 2010 - 01:07 PM

14x4 ar fi fost elicea corecta pentru 3D. Cu 15x4 vei avea sub 8000rpm la sol. In zbor va intra pe banda de putere care la 61 FX este intre 9250 - 13000 conform testelor lui Dave Gierke din Model Airplane News mai 2003. Totusi vei avea tractiune mai mica decat cu un 14x4 si repriza va fi mai slaba decat cu orice alta elice mai mica.

Sfatul meu, in loc de 13x6 ai putea pune un 14x5 si vei avea si tractiune si nici nu va zbura in limita.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 26 March 2010 - 01:07 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#10 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 26 March 2010 - 01:53 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 26 2010, 12:20 PM, a spus:

Modelul fiind produs initial pentru electric ei au 16X10, sau 17X10 ! Dar e altceva ! O.S. 46 FX nu este suficient pentru acest model decat pentru zbor patern linistit. Sebart recomanda minim 55 FX care e practic tot un 46 putin mai puternic ! Eu am pus 61 FX cu pompa Perry si merge super O.K. nu este nici grea - sa echilibrat perfect numai din pack-ul de receptie ( cu 55 FX cineva a pus o bara de plumb in bot ) si vine ca un fulg la aterizare !


OS 55 era suficient dar asta e alta discutie. In filmuletzul de la Sebart e zburat 3D cu OS 55 si elice 14.5x4. Nu discut de mana pilotului ci de cum se comporta modelul cu configuratia respectiva.
Eu am fost nevoit sa ii pun chiar 2 bare de plumb dar asta pentru ca am avut servo-uri prea mari pe coada.
La Yak-ul 55 (care e similar cu Katana aia ca si anvergura, greutate, model 3D, suprafete etc) am acelasi OS 55 cu 14x4W si zboara bestial. Deci, e cum a zis si Florin: da-i cu 15x4.
0

#11 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 26 March 2010 - 04:20 PM

15X4 e definitiv prea mare si repriza slaba.Singurul avantaj e zgomotul ceva mai mic
@Real design
Daca nu ai vazut ce poate 46 FX cu 12,5x3,5 si Genesis Pipe,nu vorbi.Iar daca ai pune un Resorohr Krummscheid,atunci merge si cu 13x4 si trage de rupe.(cam 4 kg)(Genesis pipe are cam 140 gr cu tot cu taragot,iar Krummscheid are 180 gr cu taragot)
Pas mai mare nu trebuie,ca avionul e usor ca pana,iar profilul aripii este pentru zbor la viteza mica,fiind un 3D.A compara Extra cu Katana de sebart e ca si cum ai compara mere cu banane.La Extra trebuie gasita combinatia elice motor care sa asigure cel mai bun compromis intre tractiune si viteza daca e submotorizat.Pune la Extra os 91 FX si elice de 14x7 si nu mai conteaza...
Eu zic ca si hash84:13x4 cu toba normala.14x4 ideala,dar greu de gasit si scumpa.
Intrebare:De ce pompa?ca eu nu am avut absolut niciodata probleme,doar daca ai tankul in CG.
0

#12 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 26 March 2010 - 05:22 PM

Vezi postareanitrometan, la Mar 26 2010, 04:20 PM, a spus:

15X4 e definitiv prea mare si repriza slaba.Singurul avantaj e zgomotul ceva mai mic
@Real design
Daca nu ai vazut ce poate 46 FX cu 12,5x3,5 si Genesis Pipe,nu vorbi.Iar daca ai pune un Resorohr Krummscheid,atunci merge si cu 13x4 si trage de rupe.(cam 4 kg)(Genesis pipe are cam 140 gr cu tot cu taragot,iar Krummscheid are 180 gr cu taragot)
Pas mai mare nu trebuie,ca avionul e usor ca pana,iar profilul aripii este pentru zbor la viteza mica,fiind un 3D.A compara Extra cu Katana de sebart e ca si cum ai compara mere cu banane.La Extra trebuie gasita combinatia elice motor care sa asigure cel mai bun compromis intre tractiune si viteza daca e submotorizat.Pune la Extra os 91 FX si elice de 14x7 si nu mai conteaza...
Eu zic ca si hash84:13x4 cu toba normala.14x4 ideala,dar greu de gasit si scumpa.
Intrebare:De ce pompa?ca eu nu am avut absolut niciodata probleme,doar daca ai tankul in CG.


14X4 parca are la %^&*&^$%%^&^% pe stoc ( vre-o 500.000 lei vechi ) Nu avea cand am luat-o pe 15x4.
Eu am pus toba pits - slimline - modelul nu are tunel pt. rezonator si nici nu ma pricep asa bine - ce spui tu cu denumirile alea sun lucruri noi pentru mine !
Am pus pompa pt. ca rezervorul este mult in spate ( nu chiar in C.G. ) dar si pentru ca a fost o provocare ! Am pus si la Saito 150 ( de pe Katana 120 Sebart )
si merge foarte bine ! Aceeasi problema o am si acolo cu elicea - am 16X8 carbon ca asa spune in carte motor ( am sa incerc si cu 18 X 6 carbon ).Carbon am pus ca asa am vrut eu ( nu scrie in cartea motorului )
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro