Tesatura pentru impanzit aripi De care, de unde ?
#61
Postat 04 August 2013 - 05:56 PM
Vedere coada:
In urma renovarii, care a adaugat un surplus total de 250g, centrul de greutate nu s-a pastrat. Avionul a devenit greu de coada, mai ales ca la coada a trebuit sa fac reparatii temeinice. Ca sa echilibrez avionul a trebuit sa-l echipez cu un motor greu, Robbe Roxxy 3548-6 si con greu de aluminiu cu pale Aeronaut 12x6.5". I-am pus o baterie 4s 3Ah, grea de 330g.
Astfel, EasyGlider-ul a devenit un HeavyGlider cu o greutate de 1456g complet echipat.
La 3 iulie, cu mari emotii am iesit cu el pe camp la probe. Aveam temeri mari ca am lucrat degeaba atata vreme si o sa zboare f prost. Cand colo, surpriza: zboara chiar f bine. Viteza e ceva mai mare, motorul e f puternic si-l urca cu mare viteza pe panta f abrupta si planeaza f bine. Trebuie atentie mai mare la aterizare. Vine cu viteza mare pe panta lina si aterizeaza pe distanta neobisnuit de lunga. Autonomia e buna: am zburat cu 2 baterii 4s 3Ah, mai mult de o ora cu fiecare din ele si nu s-au descarcat decat pana la 3.83V/celula. Ceva totusi n-a fost in regula cu ampenajul orizontal: in urma impanzirii un colt de la jumatatea stanga a iesit ridicat in sus si a trebuit sa compensez acest defect cu un trim accentuat in jos al profundorului. Din acest motiv, prima lansare a iesit prost: avionul a pierdut brusc viteza, s-a inclinat intr-o parte si s-a lovit de sol, noroc ca era iarba mare.
A trebuit sa mai treaca o luna pana am remediat si acest defect. Am taiat cele 2 jumatati ale ampenajului orizontal, precum si ampenajul vertical, care si el statea putin stramb, le-am slefuit, le-am impanzit din nou cu grija si le-am lipit cu grija, ca sa iasa drept. Le-am lipit preliminar cu adeziv poliuretanic, apoi am adaugat intariri cu fibra de sticla si rasina.
#62
Postat 04 August 2013 - 06:25 PM
In concluzie sunt foarte multumit: avionul nu numai ca arata mai bine, dar si zboara nesperat de bine, cu autonomie buna. Inainte avea EasyGlider-ul sub 1000g si cu o baterie 2s 3.3Ah si un motor special cu elice f mare (de 16x13") zburam 1h25. Acum avionul e de 1.5 ori mai greu si bateria are de 1.82 ori mai multa energie. Dupa socotelile mele simple:
-distanta de zbor e proportionala cu energia disponibila si invers proportionala cu masa: d~W/m
-timpul de zbor e: t~W/m^3/2
Deci acum avionul ar trebui sa zboare o distanta de 1.21 ori mai mare decat inainte, iar timpii de zbor imi dau cam la fel.
Dar in realitate obtin timp de zbor chiar putin mai lung, iar distanta evident ca e mai mare (si asta zic eu ca e mai important). Explicatii ar fi:
-avionul e mai lucios si zboara mai bine
-la viteza mai mare creste numarul lui Reynolds si caracteristicile de zbor ale avionului or fi mai bune
-elicea da si ea un randament de propulsie mai bun la viteza mai mare
Singura problema e ca aterizarea e ceva mai dificila. In rest am numai motive de multumire.
#63 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 15 August 2013 - 10:57 PM
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Catalin.
PS: Am gasit asa ceva, o fi bun? http://www.bricostor...6046148397.html
Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 15 August 2013 - 10:59 PM
#64
Postat 16 August 2013 - 08:16 AM
http://pldaniels.com...lyurethane.html
#66
Postat 16 August 2013 - 08:46 AM
#67
Postat 16 August 2013 - 08:54 AM
#69
Postat 16 August 2013 - 10:01 AM
Eu l-am lasat chiar sa se mai intareasca putin in tava aia din care il luam cu trafaletul, nu pensula ! Se lucreaza mult mai uniform si simplu cu un trafalet decat cu o pensula !
Si, repet si eu intrebarea lui Viorel... la ce bun folie peste fibra de sticla ? :unsure:
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 August 2013 - 10:02 AM
#70
Postat 16 August 2013 - 10:25 AM
Da, lipitura cu rasina e mai rezistenta, dar si emailul lamineaza bine fibra de sticla. Tu decizi daca esti multumit de rezistenta laminarii cu email sau daca vrei neaparat sa folosesti rasina in puncte critice.
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 16 August 2013 - 10:27 AM
#71 Guest_ktalyn15bn_*
Postat 16 August 2013 - 10:27 AM
Alta idee nu prea am cum sa fac...