Modelism - RHC Forum: Tesatura pentru impanzit aripi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Tesatura pentru impanzit aripi De care, de unde ?

#61 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 04 August 2013 - 05:56 PM

Vedere bot:Imagine atasata: HeavyGlider bot.jpg
Vedere coada:Imagine atasata: HeavyGlider coada.jpg
In urma renovarii, care a adaugat un surplus total de 250g, centrul de greutate nu s-a pastrat. Avionul a devenit greu de coada, mai ales ca la coada a trebuit sa fac reparatii temeinice. Ca sa echilibrez avionul a trebuit sa-l echipez cu un motor greu, Robbe Roxxy 3548-6 si con greu de aluminiu cu pale Aeronaut 12x6.5". I-am pus o baterie 4s 3Ah, grea de 330g.
Astfel, EasyGlider-ul a devenit un HeavyGlider cu o greutate de 1456g complet echipat.
La 3 iulie, cu mari emotii am iesit cu el pe camp la probe. Aveam temeri mari ca am lucrat degeaba atata vreme si o sa zboare f prost. Cand colo, surpriza: zboara chiar f bine. Viteza e ceva mai mare, motorul e f puternic si-l urca cu mare viteza pe panta f abrupta si planeaza f bine. Trebuie atentie mai mare la aterizare. Vine cu viteza mare pe panta lina si aterizeaza pe distanta neobisnuit de lunga. Autonomia e buna: am zburat cu 2 baterii 4s 3Ah, mai mult de o ora cu fiecare din ele si nu s-au descarcat decat pana la 3.83V/celula. Ceva totusi n-a fost in regula cu ampenajul orizontal: in urma impanzirii un colt de la jumatatea stanga a iesit ridicat in sus si a trebuit sa compensez acest defect cu un trim accentuat in jos al profundorului. Din acest motiv, prima lansare a iesit prost: avionul a pierdut brusc viteza, s-a inclinat intr-o parte si s-a lovit de sol, noroc ca era iarba mare.

A trebuit sa mai treaca o luna pana am remediat si acest defect. Am taiat cele 2 jumatati ale ampenajului orizontal, precum si ampenajul vertical, care si el statea putin stramb, le-am slefuit, le-am impanzit din nou cu grija si le-am lipit cu grija, ca sa iasa drept. Le-am lipit preliminar cu adeziv poliuretanic, apoi am adaugat intariri cu fibra de sticla si rasina.
0

#62 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 04 August 2013 - 06:25 PM

Azi dimineata, in sfarsit am fost din nou pe camp la probe. O baterie 4s 3Ah ma tine mai mult de 1h30, cu prag de descarcare fixat de ESC la 3.3V. Avionul nici n-a fost bine reglat. Cred ca poate zbura si mai mult. Si nici n-am zburat in modul cel mai economic, ci cu unele reprize de forta si viteza.
In concluzie sunt foarte multumit: avionul nu numai ca arata mai bine, dar si zboara nesperat de bine, cu autonomie buna. Inainte avea EasyGlider-ul sub 1000g si cu o baterie 2s 3.3Ah si un motor special cu elice f mare (de 16x13") zburam 1h25. Acum avionul e de 1.5 ori mai greu si bateria are de 1.82 ori mai multa energie. Dupa socotelile mele simple:
-distanta de zbor e proportionala cu energia disponibila si invers proportionala cu masa: d~W/m
-timpul de zbor e: t~W/m^3/2
Deci acum avionul ar trebui sa zboare o distanta de 1.21 ori mai mare decat inainte, iar timpii de zbor imi dau cam la fel.
Dar in realitate obtin timp de zbor chiar putin mai lung, iar distanta evident ca e mai mare (si asta zic eu ca e mai important). Explicatii ar fi:
-avionul e mai lucios si zboara mai bine
-la viteza mai mare creste numarul lui Reynolds si caracteristicile de zbor ale avionului or fi mai bune
-elicea da si ea un randament de propulsie mai bun la viteza mai mare

Singura problema e ca aterizarea e ceva mai dificila. In rest am numai motive de multumire.
0

#63 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 15 August 2013 - 10:57 PM

Am si eu o nelamurire legata de folosirea tesaturii din fibra de sticla pentru ca nu am mai lucrat cu ea pana acum si nu prea stiu cum se foloseste.Din cate am citit trebuie "lipit" cu rasina epoxy dar e cea mai buna varinata sau mai sunt si altele? Eu vreau sa folosesc pentru intarirea ampenajelor si imbinarea celor 2 aripi (eventual cabinei + ce mai trebue) la DLG.Ce ar fi indicat sa aleg? Si ce fel de tesatura? Cea de 48g/m2 e buna?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Catalin.

PS: Am gasit asa ceva, o fi bun? http://www.bricostor...6046148397.html

Aceasta postare a fost editata de ktalyn15bn: 15 August 2013 - 10:59 PM

0

#64 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2013 - 08:16 AM

Da, sunt alternative, lacurile poliuretanice bazate pe apa, posibil ce ai gasit tu sa fie echivalent, eu la noi am gasit Ekolac-ul ca fiind cel mai apropiat de ce se scrie in articolul de mai jos:

http://pldaniels.com...lyurethane.html
... cu picioarele pe pamant ...
0

#65 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 August 2013 - 08:45 AM

Si daca ar fi sa iau din cel de la bricostore pur si simplu il aplic cu o pensula pe fibra? Sau mai trebuie amestecat cu ceva?
Si totodata vroiam sa mai intreb, aplic mai intai folia colorata si apoi fibra sau invers?
0

#66 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 August 2013 - 08:46 AM

Da, cred ca este echivalent cu emailul acrilic Savana folosit de mine. Poti folosi tesatura de 48g/m2 la intariri importante si de 18g/m2 in rest, pt a acoperi suprafete mari. Unde trebuie rezistenta mai mare poti folosi rasina epoxidica, in rest emailul e suficient. Asa zic eu, dupa experienta avuta.
0

#67 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 August 2013 - 08:54 AM

Nu, emailul nu mai trebuie amestecat cu nimic. Doar diluat cu putina apa. Mai intai vopsesti superficial suprafata, apoi aplici tesatura si o intinzi bine tot cu ajutorul pensulei. Mai aplici si folie colorata??? Pai daca ai avion infoliat, de ce mai vrei sa-l impanzesti?
0

#68 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 August 2013 - 09:51 AM

Sa inteleg ca nu prea ar merge emailul sa il folosesc la imbinarea aripilor?
Folie colorata ma refer la oracover sau altele asemanatoare, altfel de folie nu o sa pun.
0

#69 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 August 2013 - 10:01 AM

Ekolacul nu se dilueaza deloc, si asa este prea fluid, si excesul de apa poate intra in balsa si sa o umfle !
Eu l-am lasat chiar sa se mai intareasca putin in tava aia din care il luam cu trafaletul, nu pensula ! Se lucreaza mult mai uniform si simplu cu un trafalet decat cu o pensula !

Si, repet si eu intrebarea lui Viorel... la ce bun folie peste fibra de sticla ? :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 August 2013 - 10:02 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#70 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 August 2013 - 10:25 AM

La mine a fost necesar sa diluez emailul acrilic, altfel e cam vascos. Si nu lucrez decat cate putin (cu cel mult 20-30ml la o etapa) fiindca se usuca repede. Din cand in cand trebuie sa-l amestec bine ca sa nu se intareasca. La inceput am incercat si eu sa lucrez cu tava si trafaletul, dar nu mi-a placut. E ineficient, trafaletul absoarbe mult, e bun doar daca lucrezi repede pe suprafete mari. Prefer sa folosesc o pensula mica, cu o cantitate mica de vopsea, pe care o intind in vreo 15 min. Imediat dupa asta vopseaua deja se usuca. Dupa cateva ore continui cu alta etapa.

Da, lipitura cu rasina e mai rezistenta, dar si emailul lamineaza bine fibra de sticla. Tu decizi daca esti multumit de rezistenta laminarii cu email sau daca vrei neaparat sa folosesti rasina in puncte critice.

Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 16 August 2013 - 10:27 AM

0

#71 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 August 2013 - 10:27 AM

Nu ma deranjeaza, poate sa fie si altceva in loc de folie, doar ca nu imi place cum arata fibra de sticla lasata necolorata in nici in fel.Nu o sa arate urat toata aripa impanzita frumos cu o culoare si in mijloc, la imbinare, un petec de fibra de sticla? Cu carbon ar fi aratat altfel dar e prea scump.
Alta idee nu prea am cum sa fac...
0

#72 Useril este offline   ViorelX 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 06-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:modelism, electronica, mecanica

Postat 16 August 2013 - 10:37 AM

Pai inteleg ca nu vrei decat sa imbini 2 aripi infoliate, nu sa laminezi tot avionul, cum am facut eu. Pai atunci e simplu: lipesti cu rasina si fibra de sticla.
0

#73 Guest_ktalyn15bn_*

  • Grup: Guests

Postat 16 August 2013 - 10:53 AM

Nu, nu tot avionul.Am de imbinat doua aripi, de intarit capatul la una dintre aripi pentru cuiul de lansare si eventual de acoperit in totalitate ampenajele (asta nu sunt inca sigur daca trebuie facut, trebuie sa intreb).
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro