Zlin 726 (YR-ZBG) Vreau sa il vad iar sus...
#181
Postat 02 April 2010 - 10:15 PM
Acum avionul sta cuminte in sufragerie si asteapta ivirea zorilor
:) :wub:
Bafta si sa auzim numai de bine.
ps. acum avionul are RTF (cu pb pt centraj) urmatoarele greutati:
730gr cu accu 3s-1300
747gr cu accu 3s-1500
793gr cu accu 3s-2200. Estimez ca va zbura cel mai bine cu accu de 1500mAh.
Mentionez ca accu influneteaza extrem de putin centrajul, si din masuratorile facute cu 1500mah e perfect, cu 1300 e usor greu de coada iar cu 2200 usor greu de bot.
#183
Postat 03 April 2010 - 05:21 PM
Desi vantul batea nervos m-am incumetat sa il salt pe Gheorghe.
Zboara f. bine sau ma rog cat se poate de bine in conditiile date, dar am realizat ca am o greseala majora de proiectare.
Trenul de aterizare se afla practic la ~1cm in fata cg, ceea ce face ca la decolare tendinta de a "da in nas" sa se manifeste f. puternic.
In acelasi timp daca incep rulajul cu mansa complet trasa, ca sa tin bechia pe sol, vantul mi-l salta imediat in limita si incepe "lupta".
Azi la prima decolare era sa ii fac iar cunostinta cu mama Terra, din cauza unei astefl de decolari in limita.
A doua decolare am facut-o foarte luuung ca sa pot slabi mansa usor pe masura ce aeromodelul prinde viteza.
Deci zboara...dar deocamdata e consemnat la sol pana la repozitionarea trenului.
Bafta!...si sarbatori fericite.
...
#186
Postat 03 April 2010 - 06:38 PM
yr-zbg, la Apr 3 2010, 06:21 PM, a spus:
Desi vantul batea nervos m-am incumetat sa il salt pe Gheorghe.
Zboara f. bine sau ma rog cat se poate de bine in conditiile date, dar am realizat ca am o greseala majora de proiectare.
Trenul de aterizare se afla practic la ~1cm in fata cg, ceea ce face ca la decolare tendinta de a "da in nas" sa se manifeste f. puternic.
In acelasi timp daca incep rulajul cu mansa complet trasa, ca sa tin bechia pe sol, vantul mi-l salta imediat in limita si incepe "lupta".
Azi la prima decolare era sa ii fac iar cunostinta cu mama Terra, din cauza unei astefl de decolari in limita.
A doua decolare am facut-o foarte luuung ca sa pot slabi mansa usor pe masura ce aeromodelul prinde viteza.
Deci zboara...dar deocamdata e consemnat la sol pana la repozitionarea trenului.
Bafta!...si sarbatori fericite.
...
Asa e.Ma gandeam daca am vazut doar eu acest gen de comportament in filmuletele prezentate.Cred ca varianta lui Horja e cea mai simpla de facut.Probabil ca daca decolarea s-ar face pe un teren fara denivelari ai putea sa il lasi si asa executand decolarea asa cum ai precizat tu.Bafta si sarbatori fericite Mihai.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#187
Postat 03 April 2010 - 06:51 PM
Eu la transport scot trenul de pe aripa...si in plus (cum am precizat mai demult) trenul de aterizare nu este unul dedicat pt acest zlin, ci este unul interschimbabil pe care il folosesc si la edge si la decathlon (dupa nevoie). Acelasi tren a facut "serviciu" si pe Mielu.
Dar nu e bai...nu consider problema ca fiind una majora...ba din contra ...imi pare usor de modificat dar necesita ceva timp...deci dupa sarbatori.
bafta!
#190
Postat 04 April 2010 - 09:20 PM
yr-zbg, la Apr 3 2010, 06:21 PM, a spus:
Desi vantul batea nervos m-am incumetat sa il salt pe Gheorghe.
Zboara f. bine sau ma rog cat se poate de bine in conditiile date, dar am realizat ca am o greseala majora de proiectare.
Trenul de aterizare se afla practic la ~1cm in fata cg, ceea ce face ca la decolare tendinta de a "da in nas" sa se manifeste f. puternic.
In acelasi timp daca incep rulajul cu mansa complet trasa, ca sa tin bechia pe sol, vantul mi-l salta imediat in limita si incepe "lupta".
Azi la prima decolare era sa ii fac iar cunostinta cu mama Terra, din cauza unei astefl de decolari in limita.
A doua decolare am facut-o foarte luuung ca sa pot slabi mansa usor pe masura ce aeromodelul prinde viteza.
Deci zboara...dar deocamdata e consemnat la sol pana la repozitionarea trenului.
Bafta!...si sarbatori fericite.
...
esti ca in totdeauna , modest ... chiar daca am ratat decolarea de care povestesti, ceea ce am vazut ma incantat din toate punctele de vedere. nu contest observatia pe care ai facut-o si care odata remediata iti va usura "munca" la decolare dar ... ai mana oricum !!!
#192
Postat 05 April 2010 - 11:39 AM
Nu m-am exprimat eu chiar corect. Am 3 trenuri de aterizare, dar au inaltimi si elasticitati diferite. Astfel ca la camp toate avioanele mele stau pe trenul lor...dar de folosit il folosesc pe cel care se preteaza cel mai bine la conditiile de moment.
Oricum acum aripa nu mai are suport pt. tren...E decupata cu grija si asteapta sa primeasca un nou suport pozitionat cat mai aprope de BA.
Bafta!
ps. ma gandesc ce decolari scale ar iesi pe o pista betonata care sa imi permita sa salt mai intai coada sa rulez si apoi sa il desprind :rolleyes:
#193
Postat 05 April 2010 - 11:50 AM
yr-zbg, la Apr 5 2010, 12:39 PM, a spus:
Nu m-am exprimat eu chiar corect. Am 3 trenuri de aterizare, dar au inaltimi si elasticitati diferite. Astfel ca la camp toate avioanele mele stau pe trenul lor...dar de folosit il folosesc pe cel care se preteaza cel mai bine la conditiile de moment.
Oricum acum aripa nu mai are suport pt. tren...E decupata cu grija si asteapta sa primeasca un nou suport pozitionat cat mai aprope de BA.
Bafta!
ps. ma gandesc ce decolari scale ar iesi pe o pista betonata care sa imi permita sa salt mai intai coada sa rulez si apoi sa il desprind :rolleyes:
mai cu gluma .... poate rupi elicea !!!
Aceasta postare a fost editata de Costache Dan: 05 April 2010 - 11:51 AM
#194
Postat 09 April 2010 - 07:27 AM
Modificarea pozitiei trenului s-a incheiat cu succes.
Am modificat atat pozitia suportului trenului (acum trenul este cam la 2,5cm de BA), cat si configuratia trenului in sensul ca "jambele" sunt inclinate catre fata(e posibil ca dupa o atarizare mai dura modificarea asta sa fie "stearsa").
Acum astept cu nerabdare ca meteorologi sa o dea in bara si sa fie timp frumos in weekend.
Bafta!
ps. si daca e cuminte si ascultator va capata si un motor care, la 70-80%, sa traga cela ~750gr ale lui.
#195
Postat 09 April 2010 - 06:22 PM
Io nu cunosc atati oameni meticulosi k tine sincer (tre sa ai un gram de nesimtire sau mai bine zis inconstineta cand faci ce faci) :) sa vii in weekend sa iti arat cum decolez cu IO HOTEL de pe iarba la Paulesti cu cum vrei tu :)
Vremea o sa fie perfecta zise meteorologu de serviciu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Bafta,
Raul
YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF
Heli
Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
#197
Postat 09 April 2010 - 06:59 PM
Astept oferte maine la camp ,
Bafta,
Raul
YaK 54 2.7m Wing Spam - DLE 111 cc Under Construction
T50 EDF 70mm
Easy Glider Pro RTF
ACROMaster RTF
TELINK YAK 54 RTF
Heli
Ornith 7.5 cc RTF
SJM 325 SE - RTF
Ornith-TReX 600 8.5 cc ARTF
#198
Postat 09 April 2010 - 09:23 PM
Bafta!
#199
Postat 09 April 2010 - 10:26 PM
yr-zbg, la Apr 9 2010, 10:23 PM, a spus:
Bafta!
...sigur??/ trage atat?
#205
Postat 16 April 2010 - 08:27 AM
Cum spuneam ultima data, am pus pe el un motor cu tractiune 960gr, dar care papa in blana 24A. Regulator de 33A si accu de 2200. Combinatia insa nu este una tocmai inspirata. Avionul este oricum mult mai greu decat mi-am dorit...iar accu de 2200 e cireasa de pe tort. Practic avantajul motorului puternic nu se simte cine stie ce in zbor, insa la aterizari am probleme mari de tot.
Sambata trecuta am zburat destul de mult cu el. Problema trenului este rezolvata complet, deci nu mai sunt probleme la rulaj.
Problema principala este la aterizare unde lipsa diedrului si incarcarea alara f mare (44gr/dm cu accu 2200mah) face ca avionul sa fie extrem de instabil.
Astfel "am reusit" ca la una din aterizari sa imi fuga pe o aripa si sa rup varful la un eleron.
Inca nu m-am ocupat de el, dar nu imi fac griji caci se poate rezolva in 2min cu un pic de scoci.
Deci nu stiu daca il mai zbor sau il pastrez pt RR. Cert este ca de la reparatie incoace nu imi mai place cum zboara. Voi reveni exact la motorizarea de la inaugurare..si suspectez ca la reparatie am modificat unghiul aripii.
De zburat zboara...dar nici vorba de placerea primei zi de zbor cu el. Recunosc ca imi trece prin cap si ideea de a renunta la el (il donez sau il vand la pretul de nou al electronicii de pe el).
Sper ca totusi sa ii dau de cap...pt. ca deocamdata nu ma simt pegatit sa incep constructia unuia nou, si deja e stabilit...in "flotila" mea va exista mereu cel putin un zlin.
Bafta!
#206
Postat 16 April 2010 - 06:55 PM
yr-zbg, la Apr 16 2010, 09:27 AM, a spus:
Cum spuneam ultima data, am pus pe el un motor cu tractiune 960gr, dar care papa in blana 24A. Regulator de 33A si accu de 2200. Combinatia insa nu este una tocmai inspirata. Avionul este oricum mult mai greu decat mi-am dorit...iar accu de 2200 e cireasa de pe tort. Practic avantajul motorului puternic nu se simte cine stie ce in zbor, insa la aterizari am probleme mari de tot.
Sambata trecuta am zburat destul de mult cu el. Problema trenului este rezolvata complet, deci nu mai sunt probleme la rulaj.
Problema principala este la aterizare unde lipsa diedrului si incarcarea alara f mare (44gr/dm cu accu 2200mah) face ca avionul sa fie extrem de instabil.
Astfel "am reusit" ca la una din aterizari sa imi fuga pe o aripa si sa rup varful la un eleron.
Inca nu m-am ocupat de el, dar nu imi fac griji caci se poate rezolva in 2min cu un pic de scoci.
Deci nu stiu daca il mai zbor sau il pastrez pt RR. Cert este ca de la reparatie incoace nu imi mai place cum zboara. Voi reveni exact la motorizarea de la inaugurare..si suspectez ca la reparatie am modificat unghiul aripii.
De zburat zboara...dar nici vorba de placerea primei zi de zbor cu el. Recunosc ca imi trece prin cap si ideea de a renunta la el (il donez sau il vand la pretul de nou al electronicii de pe el).
Sper ca totusi sa ii dau de cap...pt. ca deocamdata nu ma simt pegatit sa incep constructia unuia nou, si deja e stabilit...in "flotila" mea va exista mereu cel putin un zlin.
Bafta!
Zlin?? ce model ? tot 726 sau vrei alt ceva poate un 50 ?!
#207
Postat 09 May 2010 - 09:45 PM
A trecut ceva vreme de cand nu am mai spus nimic despre zlin, deci:
- a fost prezent la RR a zburat, nu m-a facut de rusine...si pot spune ca a fost si admirat de unele persoane.
- ieri 8.05 visul de a zbura iar cu YR-ZBG s-a implinit pe deplin prin faptul ca l-am zburat chiar pe pista Aeroclubului Strejnic (prin bunavoita comandatului aeroclubului si sub privirile lui Nea' Stanica - mecanicul lui ZBG).
Bafta!
ps. conform regulamentului de la kit review cam aici ar trebui sa inchid acest topic. O sa il las totusi deschis in speranta ca cineva se va apuca de asa ceva si va posta aici. Daca moderatorii au alta opinie il pot inchide si redeschide la cerere.
#208
Postat 10 May 2010 - 07:37 AM
Bafta!
Costel
#209
Postat 14 May 2010 - 07:07 AM
yr-zbg, la May 9 2010, 10:45 PM, a spus:
A trecut ceva vreme de cand nu am mai spus nimic despre zlin, deci:
- a fost prezent la RR a zburat, nu m-a facut de rusine...si pot spune ca a fost si admirat de unele persoane.
- ieri 8.05 visul de a zbura iar cu YR-ZBG s-a implinit pe deplin prin faptul ca l-am zburat chiar pe pista Aeroclubului Strejnic (prin bunavoita comandatului aeroclubului si sub privirile lui Nea' Stanica - mecanicul lui ZBG).
Bafta!
ps. conform regulamentului de la kit review cam aici ar trebui sa inchid acest topic. O sa il las totusi deschis in speranta ca cineva se va apuca de asa ceva si va posta aici. Daca moderatorii au alta opinie il pot inchide si redeschide la cerere.
...ai omis un lucru MIHAI ...PLANURILE...
#210
Postat 14 May 2010 - 10:01 AM
incepatoru, la May 14 2010, 08:07 AM, a spus:
Ups...scuze.
Cum sa nu....atasat gasiti "planurile"...adik ceea ce am facut eu in acad inainte de a ma apuca de lucru. Le-am pus in pdf astfel 2xA4, 3xA3 si 1xA1. Unu din A3-uri se lipeste la A1...sunt niste liniute unde e "ruptura". Pentru restul de "amanunte" cititi topicul.
Daca cineva vrea si fisierul acad...eu il pun...dar acolo nu sunt aranjate ci la gramada cam toate variantele prin care am trecut.
Atentie ca pe planuri nu exista bordul de atac al aripii..acesta "a venit" pe parcurs fara sa fie niciodata pe hartie.
Bafta!
Fisiere atasate
-
nervuri___A4.pdf (1.38K)
Number of downloads: 164 -
completare_plan___A3.pdf (1.11K)
Number of downloads: 135 -
sectiuni___A3.pdf (4.05K)
Number of downloads: 133 -
profundor___A3.pdf (1.04K)
Number of downloads: 132 -
Plan___A1.pdf (3.19K)
Number of downloads: 159 -
capota___A4.pdf (1.07K)
Number of downloads: 157