Zlin 726 (YR-ZBG) Vreau sa il vad iar sus...
#123
Postat 24 March 2010 - 10:01 PM
....
Din pacate inca nu reusesc sa duc cg-ul cam pe unde ar trebui (din calcule). Am inceput sa fac cateva modificari de pozitionare a electronicii, in special a motorului. Mutari care vor afecta un pic aspectul avionului...dar asta e...chiar vreau sa zboare...
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 24 March 2010 - 10:02 PM
#124
Postat 24 March 2010 - 10:14 PM
Ne dai si noua mai multe detalii despre modul in care ai confectionat bechia.... caci pare interesanta...
Din cate am vazut eu in imaginile prezentate, m-i se pare CG-ul prea in spate....parerea mea....scuze daca gresesc, dar macar sa pui o poza cu CG-ul dupa ce zbori avionul si ii gasesti  valoarea optima.
Felicitari pentru reusita avionului, este foarte frumos, sa-ti dea Dmnezeu zboruri si aterizari placute....,
Adrian S.
#125
Postat 24 March 2010 - 10:29 PM
Ca materiale am folosit o roata de 30mm cu gaura la ax de 2mm. Sarma otelita de 1mm de la botosani si o bucatica de tabla de al de 1,5mm grosime.
Am facut o mica smecherie la roata...am largit gaura la 3mm si am introdus o bucatica dintr-un bat de la o acadea, bat care are exterior 3mm si interior 1mm, astfel roata are acum diam la ax 1mm si vine perfect cu sarma.
Am migalit sa fac bucla la sarma, apoi am trecut-o prin cele 2 gauri pe care le-am facut in tabla de al. Am facut semn de unde trebuie indoita sarma, apoi am turtit tabla de al cat sa pot apuca sarma cu ciocurile de la patent. Am facut indoitura si apoi am readus tabla de al la pzitia finala.
Sistemul cu totul este prins de fuselaj cu epoxy 5min. Ca masura de siguranta in fuselaj am facut un mic sant sa ingrot tabla si acel pinten, iar in tabla am dat 2 gauri prin care sa treaca epoxi-ul pt o mai buna fixare.
Rezultatul este excelent (greutate finala a sistemului bechie=5gr, din care roata 2gr)
referitor la CG...da e f in spate. (105mm). Si ar trebui sa fie intre 67 si 89mm. Dupa ce am dus motorul mai in fata cu 2cm si am adaugat 30gr de pb in bot am dus ch-ul la 92mm.
Inca sunt nemultumit...si caut solutii. cred ca o sa duc si regulatorul ceva mai in fata...si nu stiu...mai vedem...
#126
Postat 24 March 2010 - 10:30 PM
ci in oglinda ca sa zic asa .Sigur e mai spre bordul de atac.
Masoara aripa pe linia din desen chiar si in axa, ia 25- 30 % de la bordul de atac si vezi unde esti.
Este super empiric dar sigur.Greu de bot inseamna intreg acasa........
La o adica renunta momentan la bechie si joaca-te cu accumulatorul
E prea frumos ca sa ai probleme cu greu de coada :rolleyes:
Numai bine
Aceasta postare a fost editata de Horja: 24 March 2010 - 10:33 PM
#127
Postat 24 March 2010 - 10:32 PM
Arata SUPER, ar fi pacat sa nu zboare la fel.
L.E.: Ma tem ca vor aparea vibratii mari din cauza modului de prindere a motorului.
Aceasta postare a fost editata de Padre: 24 March 2010 - 10:40 PM
#128
Postat 25 March 2010 - 06:31 AM
yr-zbg, la Mar 24 2010, 10:29 PM, a spus:
PIC_0467.JPG
Ca materiale am folosit o roata de 30mm cu gaura la ax de 2mm. Sarma otelita de 1mm de la botosani si o bucatica de tabla de al de 1,5mm grosime.
Am facut o mica smecherie la roata...am largit gaura la 3mm si am introdus o bucatica dintr-un bat de la o acadea, bat care are exterior 3mm si interior 1mm, astfel roata are acum diam la ax 1mm si vine perfect cu sarma.
Am migalit sa fac bucla la sarma, apoi am trecut-o prin cele 2 gauri pe care le-am facut in tabla de al. Am facut semn de unde trebuie indoita sarma, apoi am turtit tabla de al cat sa pot apuca sarma cu ciocurile de la patent. Am facut indoitura si apoi am readus tabla de al la pzitia finala.
Sistemul cu totul este prins de fuselaj cu epoxy 5min. Ca masura de siguranta in fuselaj am facut un mic sant sa ingrot tabla si acel pinten, iar in tabla am dat 2 gauri prin care sa treaca epoxi-ul pt o mai buna fixare.
Rezultatul este excelent (greutate finala a sistemului bechie=5gr, din care roata 2gr)
referitor la CG...da e f in spate. (105mm). Si ar trebui sa fie intre 67 si 89mm. Dupa ce am dus motorul mai in fata cu 2cm si am adaugat 30gr de pb in bot am dus ch-ul la 92mm.
Inca sunt nemultumit...si caut solutii. cred ca o sa duc si regulatorul ceva mai in fata...si nu stiu...mai vedem...
...o schita ca ideee..
#129
Postat 25 March 2010 - 08:17 AM
Padre, la Mar 24 2010, 10:32 PM, a spus:
Arata SUPER, ar fi pacat sa nu zboare la fel.
L.E.: Ma tem ca vor aparea vibratii mari din cauza modului de prindere a motorului.
In atasament gasiti toate cotele aripii. Cum reiese din calculul atasat imi pare tot prea spre coada.
Accu am incercat sa il pun pe cg pt. a nu avea probleme daca schimb accu (1300/1500/2200 mAh). Dar voi face o modificare sa pot duce accu mai spre bot.
Initial am pus prop saver (si astfel am lungit axul motor) astfel ca batiul reglebail are aproape complet strans si nu erau probleme cu vibratile. Ducand motorul mai in fata intradevar imi pare cam elastic sistemul. Trebuie sa mai analizez.
Fisiere atasate
-
cg_1.pdf (40.6K)
Number of downloads: 302
#130
Postat 25 March 2010 - 08:21 AM
incepatoru, la Mar 25 2010, 06:31 AM, a spus:
La schita ta as face urmatorul comentariu:
Se alege ori configuratia cu rosu a sarmei, ori se adauga piesa cu verde. Ambele au rolul sa nu permita ansamblului sa "apese" pe directie, deci ansamblu trebuie sa nu aiba joc pe verticala.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 25 March 2010 - 08:22 AM
#131
Postat 25 March 2010 - 10:43 PM
M-am gandit ca daca tot am probleme cu centrajul barem sa fie zburat de un "pilot" experimentat asa ca l-am trecut pe Mike de pe edge pe zlin.
iata ce a iesit...
...
#133
Postat 25 March 2010 - 10:47 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#135
Postat 25 March 2010 - 10:50 PM
Zborul de inaugurare va avea loc sambata (daca nu apare nimic neprevazut).
intre timp trebuie sa mai ma chinui cu cg-ul. Am dus accu 2cm mai in fata si cu 25gr de pb cg-ul se afla acum la 90mm fata de BA adik la limita max. spate. Trebuie sa ajung cam la 75mm.
Sa speram ca totul va fi ok.
O seara buna tuturor.
#137
Postat 25 March 2010 - 11:36 PM
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#138
Postat 26 March 2010 - 03:26 AM
A iesit fain de tot.
Toata suflarea este alaturi de tine la primul zbor.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
#139
Postat 26 March 2010 - 08:23 AM
dan_mitea, la Mar 26 2010, 03:26 AM, a spus:
A iesit fain de tot.
Toata suflarea este alaturi de tine la primul zbor.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Tocmai la zborul de test sa il las pe Mike fara trusa de prim ajutor?...nu se poate :D
Ca idee amenajarea cupolei este compusa din talpa din depron si restul hartie. M-am chinuit sa desenez bordu si toate alea apoi le-am printat decupat si lipit. Trusa este doar o "coaja" de hartie la fel ca scaunele si bordurile care sunt extrem de fragile fiind doar foaie de hartie.
bafta...si sa speram ca va fi bine.
#141
Postat 27 March 2010 - 09:25 PM
Azi a fost inaugurarea...
metodele de calcul ale cg se pare ca au fost f bune si desi pt aducerea cg-ului in punctul dorit a fost nevoie de 50gr de pb...avionul asta zboara impecabil.
Povestea zileai de azi o gasiti pe scurt la "Intalniri de zbor pt. Ploiesteni"
A zburat si a zburat incredibil de real. Din pacate la ultimul zbor am fortat mai mult decat trebuie. Acest avion (desi supra motorizat) nu e capabil chiar de orice. Se comporta foarte real si angajarile si "saritul in vrie" a fost ceva la ordinea zilei azi.
Am reusit, din pacate, si o vrie involuntara din zbor pe spate la mica inaltime. Am redresat dar tragand apoi prea brusc si cu un accu "obosit" a sarit iar in vrie.
Sunt bucuros si mandru de el...dar trist in acelasi timp.
Deocamdata nici nu l-am scos din punga, sunt prea dezamagit ...nu stiu cat de reparabil este (aripa si partea din fata a fuselajului sunt grav avariate...electronica si motorul habar n-am, doar am scos accu si l-am bagat in punga)
...dar sigur YR-ZBG va zbura iar...asta o promit.
O seara buna.
ps. deocamdata voi lua o scurta pauza...dar probabil luni sau marti voi posta si filmarile de la cele 3 zboruri facute.
#142
Postat 27 March 2010 - 11:32 PM
Spor la refacut Mihai.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#143
Postat 28 March 2010 - 12:21 AM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#144
Postat 28 March 2010 - 10:11 AM
Azi sigur nu ma ating de el...dar totusi nu am avut somn...
Aceiasi manevra o facusem si ceva mai devreme, mai sus si fara probleme.
Toti cei de la camp mi-au zis ca nu mai aveam motor...eu i-am contrazis stiind ca in momentul in care s-a angajat pe spate am redus complet ca sa il pot scoate rapid (ceea ce am si facut).
Cum m-am trezit azi, primul lucru m-am dus pe balcon si am masurat accu care era pe avion. .... 11.12v.
Din probele facute inaintea zborului regulatorul imi reduce treptat turatia la 10,9v. Este foarte posibil ca ieri dupa ~10min de zbor continuu accu sa fi fost la 10,9v si intr-adevar motorul sa nu ma fi ajutat.
Asta e...mergem inainte.
ps. la "intaliniri" au fost postate niste poze cu el in aer...eu inca nu le am.
#146
Postat 28 March 2010 - 04:41 PM
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Ti-am spus sa arunci trusa de prim ajutor. Nu este de bun augur. Ea a fost cauza dezastrului. Ti-a adus ghinion.
#149
Postat 29 March 2010 - 07:26 AM
Horja, la Mar 28 2010, 10:29 PM, a spus:
A zburat frumos .... sigur va reveni.
"A builder can not be broken ..only his airplanes can ! "
Numai bine
Nup...la 526 postul principal de pilotaj era in spate..la 726 postul principal este cel din fata.
Acestea fiind zise sa punem si poze..
....