elbutchos, la 02 October 2013 - 08:41 AM, a spus:
Tija sa fie jumatate inauntru, jumatate in afara.
De ce asa? M-am uitat pe tutoriale pe you tube si am inteles ca tija trebuie sa fie total extrasa, adica afara. Oricum, flansa rotunda din interior, cea care se monteaza pe ax, este prevazuta cu 2 gauri pentru egalizarea presiunii in corpul amortizorului, dar si pentru transferul uleiului"comprimat" catre spatele tijei si indvers. Eu asa stiu ca functioneaza amortizorul. Oricum, daca la incarcare nu tragi tija jos de tot, vei ramane cu o perna de aer, incontrolabila ca si volum, dat fiind faptul ca uleiul va incepe sa se scurga prin gaurele, spre spatele tijei imediat ce incepi sa incarci amortizorul. Asa ca nu vei sti niciodata cat ulei s-a scurs prin gaurele pana ai reusit tu sa umpli amortizorul, cantitatea de aer, variind astfel functie de cat de inclinat tii amortizorul cand torni ulei in el, fluiditatea uleiului, temperatura acestuia, etc
Daca vorbim de mixtura gas- ulei, asta este altceva, dar si incarcarea se face in alt regim, iar gazul are o densitate diferita de ceea a aerului.