Modelism - RHC Forum: Ce parere aveti ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Ce parere aveti ? Motive de discutii...sper

#1 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 August 2004 - 04:36 PM

Incep un subiect care, sper, sa trezeasca dorinta de a discuta pe o tema data. Ca sa sparg gheata va prezint ceva care pe mine m-a intrigat.
Deci, ce parere aveti ?

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 05:03 PM

eu am o parere buna.
da din scanu ala nu se vede cat costa unu si cat celalalt. :(
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 13 August 2004 - 05:14 PM

problema nu este puterea si nici pretul

Adevarata problema este densitatea de energie stocata in "combustibilul" fiecareia

Poate asta ii incurca pe unii

Problema se pune asa: o baterie de masa M nu are atata energie stocata in ea ca un rezervor de alcool de aceeasi masa M

Astfel ca desi motoarele electrice au randamente aproape duble fata de cele termice energia inmagazinata in baterii este mult mai mica decat cea inmagazinata in rezervoare

De aceea o solutie viabila ar fi folosirea pilelor de compustie pentru motoarele electrice.
Din pacare randamentul acestora (al celulelor cu combustie) nu este prea grozav
Asa ca orice sistem pe baza de motor electric de putere P si masa M va functiona pentru un timp mai scurt fata de un sistem de propulsie pe baza de motor termic de acesi putere si aceasi masa.

Cand vb de masa ma refer la motor baterii fire etc etc tot

Sunt si motoare cu perii cu randament ridicat nu tr sa dai sute de euroi pe bruhless, desi recunosc ca sunt exotice foc

Si o alta calitate a motoarelor bruhless este ca au masa mai mica fata de cele cu perii la aceasi putere nominala
Asa ca nu sunt impresionat de comparatia de putere

As fi vrut o batrerie de 9.6V 20Ah la 0.5kg sa vad :(

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 13 August 2004 - 05:19 PM

0

#4 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 August 2004 - 05:21 PM

MrSpace, la 13 Aug 2004, 17:14, a spus:

Asa ca orice sistem pe baza de motor electric de putere P si masa M va functiona pentru un timp mai scurt fata de un sistem de propulsie pe baza de motor termic de acesi putere si aceasi masa.

pentru momentul actual.
in viitor nu se mai stie.
la electrice se avanseaza zii de zii.(accu inmagazineaza din ce in ce mai multa energie-motoarele consuma din ce in ce mai putzin si la un randament mai bun)
in schimb la termice nu s-a facut mare lucru.

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 13 August 2004 - 05:23 PM

flying is my life...
0

#5 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 13 August 2004 - 05:45 PM

randamentul creste, dar consumul nu. amperii consumati de motoarele electrice cresc pe zi ce trece. de fapt limitarile nu sunt impuse de motoare ci de sistemele de comanda (tranzistorii din variator)
come to the dark side. we have cookies!
0

#6 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 13 August 2004 - 06:47 PM

Dpdv al unui electronist tot bateria ma framanta si ma uit cu invidie la rezevoarele de pe aeromodelele lui marinaru ca stiu ca unu de 100cl are atata energie cat o baterie auto de 60Ah e diferenta f mare, din pacare
eu tot in celulele de combustie imi pun sperantza
Ce o mai muri marinaru de invidie cand o vedea electrice cu alcool sau benzina :()

Aceasta postare a fost editata de MrSpace: 13 August 2004 - 06:48 PM

0

#7 Useril este offline   etaju 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 18-July 04

Postat 13 August 2004 - 09:40 PM

[]

Aceasta postare a fost editata de etaju: 22 August 2004 - 12:42 AM

Acest mesaj apartine RHC, cf. art. 5
0

#8 Useril este offline   ReD 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 481
  • Inregistrat: 12-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Heli, Aero, Auto

Postat 14 August 2004 - 12:59 PM

electrice zburand cu alcool. ete scartz. pai pe cat dai pe o asemenea pila+motor+variator iti iei ce termic vrea muschiu tau si ai rezolvat problema
come to the dark side. we have cookies!
0

#9 Useril este offline   etaju 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 18-July 04

Postat 14 August 2004 - 09:09 PM

[]

Aceasta postare a fost editata de etaju: 22 August 2004 - 12:42 AM

Acest mesaj apartine RHC, cf. art. 5
0

#10 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 August 2004 - 05:04 PM

Daca subiectul acesta s-a linistit va propun altul:
http://www.rcvengine...cifications.htm
sau acesta ce pare mai conventional dar nu este :
http://www.rcvengines.com/rcv91cd.htm
Invit si pe altii sa posteze subiecte ce pot starni discutii.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 15 August 2004 - 05:09 PM

0

#11 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 16 August 2004 - 08:24 AM

Citeaza

As fi vrut o batrerie de 9.6V 20Ah la 0.5kg sa vad

Acum cateva luni am vazut un articol cu o astfel de baterie: 40V 9A, iar greutatea nu o stiu. Era LiPoly si nu cred ca avea mai mult de jumate de kil. Acumulatorul respectiv a fost folosit de catre primul concurent electric la F3A (concurs acrobatie).

Citeaza

Dpdv al unui electronist tot bateria ma framanta si ma uit cu invidie la rezevoarele de pe aeromodelele lui marinaru ca stiu ca unu de 100cl are atata energie cat o baterie auto de 60Ah e diferenta f mare, din pacare

Trebuie luat in considerare si randamentul motoarelor termice care teoretic nu pot depasi 70% (practic cred ca nu se ajunge nici macar la 50%), pe cand cele electrice pot avea si peste 90%.
0

#12 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 August 2004 - 02:34 PM

Mai incerc un subiect ca ultimul nu a avut nici o reactie.

Fisiere atasate


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro