Modelism - RHC Forum: ESC-uri BRUSHLESS - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

ESC-uri BRUSHLESS Setari/Sfaturi/Alegere

#1 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 25 February 2010 - 01:22 AM

Deschid un nou topic cu aceasta tema... in speranta ca va deveni interesanta.


Salutari dragilor.

Am urmarit topicele voastre si postez aici problema mea:

Am o barcuta de dimensiuni 80cm/30cm... 5,5kg complet echipata,
2 pack Li-Po in paralel, fiecare pack: 4s 30c, 5000mAh.
motor Feigao 540 12L, 2100 rpmv, 600-700W,
sistem Jet (tot Germania... cam la fel ca Gruppner ... poate putin mai bun... dar mai ieftin)
regulator Pulso 100A [sper sa tina... am prajit unul de 60A cont (380A/10s), Seaking Marine].

vroiam sa intreb cum setez timingul la regulator... si frecventa... in functie de datele prezentate mai sus.

Setari timing:
var1: 2°-5°
var2: 8°-10°
var3: 16°-18°
var4: 30°

setari frecventa:

var1: 8kHz
var2: 1,8kHz
var3: 3,2kHz

astept mai multe pareri daca se poate.

stiu ca exista posibilitatea s-o iau de jos in sus "pe incercatelea" ... dar poate imi oferiti voi cate ceva din experienta voastra si scurtez procesul.

Mentionez ca barcuta mea este prezentata la Navomodele de nadit/Carp Jet (deschis de Amador)... si se doreste sa fie o barcuta de Plantat Viteza ( deocamdata nu mi-a iesit partea cu viteza... dar ma bazez si pe voi).



Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 25 February 2010 - 01:26 AM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#2 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 25 February 2010 - 01:29 AM

Vezi postareaCornelP, la Feb 24 2010, 11:59 PM, a spus:

Teoria spune ca la un 12L mergi pe low timing, var1. Daca urci spre medium (var 2) castigi uhn pic in viteza, dar se va incinge mai tare... Frecventa tot var1, low.


ce se intampla daca maresc frecventa... in var2: 1,8kHz si pastrez low timing var1: 2°-5°?

banuiesc ca despre frecventa impulsurilor e vorba.

as vrea sa stiu cum este influentat motorul de timing si cum este influentat de frecventa.

Exista o sincronizare intre cele 2?

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 25 February 2010 - 01:36 AM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#3 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 25 February 2010 - 08:26 AM

Motorul este inrunner?
0

#4 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 25 February 2010 - 03:10 PM

Vezi postarearad_gaby, la Feb 25 2010, 08:26 AM, a spus:

Motorul este inrunner?


dap,

Dezvolta pana la 730 w cu racire adecvata si 50.000 rpm.
Specificatii:
2159 KV(rpV)
6-12 NiMh sau 2s-4s celule Lipo
Curent maxim in sarcina: 51 A ... desi in tabelul anexat mai jos am vazut ca se poate duce in 100-120A.
Dimensiuni: 35.8 x 60mm fara ax
Greutate: 282g
Diametru ax: 5mm
Carcasa din aluminiu anodizat
2-Poli Neo Magnet si 12 infasurari

Imagine atasata: Feigao.jpg

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 25 February 2010 - 03:21 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#5 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2010 - 04:17 PM

Se duce in 120A, dar nu asta... alte modele. 9L are nevoie de un regulator de 80-100A (mai mult de siguranta). Ceea ce conteaza este numarul de poli: 2, deci se recomanda un avans mai mic. La motoarele outrunner (mai multi poli) se poate merge mai sus.
Comanda unui motor se face in PWM (pulse width modulation), deci conteaza lungimea pulsului, defazajul si frecventa. S-ar putea sa gresesc, dar avansul il poti asimila cu avansul la delcoul unei masini... mai vechi. Cand rotorul se invarte, este unghiul la care se comanda urmatoarea infasurare, fata de unghiul real geometric la care se afla aceasta infasurare. Castigi in viteza, dar cresti temperatura...
In practica (din spusele altora): putini poli = avans mic = frecventa mica... daca ai un Teshock sau Lehner cu 8 poli, e invers
Asteptam si persoane mai bine informate... vreau sa stiu si eu... :)

Aceasta postare a fost editata de CornelP: 25 February 2010 - 04:18 PM

0

#6 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 25 February 2010 - 04:52 PM

Vezi postareaCornelP, la Feb 25 2010, 04:17 PM, a spus:

Se duce in 120A, dar nu asta... alte modele. 9L are nevoie de un regulator de 80-100A (mai mult de siguranta). Ceea ce conteaza este numarul de poli: 2, deci se recomanda un avans mai mic. La motoarele outrunner (mai multi poli) se poate merge mai sus.
Comanda unui motor se face in PWM (pulse width modulation), deci conteaza lungimea pulsului, defazajul si frecventa. S-ar putea sa gresesc, dar avansul il poti asimila cu avansul la delcoul unei masini... mai vechi. Cand rotorul se invarte, este unghiul la care se comanda urmatoarea infasurare, fata de unghiul real geometric la care se afla aceasta infasurare. Castigi in viteza, dar cresti temperatura...
In practica (din spusele altora): putini poli = avans mic = frecventa mica... daca ai un Teshock sau Lehner cu 8 poli, e invers
Asteptam si persoane mai bine informate... vreau sa stiu si eu... :)


par OK explicatiile tale... dar stii cum e: "practica ne omoara !"

:D

multumesc mult oricum.

deja am ars un regulator (bine ca doar atat).

mai astept cateva pareri pana s-o pun iar pe apa.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 25 February 2010 - 04:57 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#7 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 26 February 2010 - 08:17 AM

De acord cu CornelP.

Pentru inrunnere, alt producator recomanda 8-10 grade timing, ceea ce folosesc si eu la un motor asemanator (ca specificatii) cu al tau. Regulatorul este muuult peste ce-ti trebuie, ar trebui sa tina 1000 de ani.


Bafta.
0

#8 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 26 February 2010 - 11:02 AM

deci credeti ca ar fi OK ca pentru motorul meu <Feigao 540 12L> sa pun la Timing: 8-10 grd si la frecventa 8kHz... avand in vedere ca regulatorul tine 100A?

ma gandesc sa incerc asa sa vad cum merge... si daca vad ca se incinge motorul dau timingul la minim. Daca nu se incinge il mai pot ridica la 16-18 grd timingul... sau sa incerc urmatoarea treapta de frecventa?

cat timp sa merg cu el ca sa vad daca se incinge? 2 min? 5 min? 10 min? la mediu sau la maxim mansa?

nu am experienta in a incerca motoare/barcute cea pe care am facut-o este prima si am nevoie de sfaturile si experienta voastra.

sunt "senior" datorita posturilor mele cred... nu datorita experientei.

am vazut posturile lui Zue si iony... barcutele lor... si consider ca mai am multe de invatat/cheltuit pana sa fiu numit "senior".

zi buna la toti.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#9 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2010 - 11:36 AM

La braca pe care vei folosi tu motorul, diferentele date de schimbarile de timing nu cred ca vor face o prea mare diferenta... pe tine te intereseaza anduranta si siguranta. Deci mergi pe setarile minime...
0

#10 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 26 February 2010 - 12:03 PM

Din cite stiu eu
timing -> balans intre cuplu si turatie maxima la care ajunge
low- cuplu max dar nu ajunge la turatia maxima
high- cuplu mai mic dar atinge turatia => atentie la amp aici se ard de obicei regulatoarele

Frecventa
se seteaza in fct de motor (eficienta si nr poli) in general aici ajuta la cit de repede intra in ture si ajunge la turatia maxima...
minim pt 2pol si eficienta medie -> feigao
mai sus pt motoare chiar si inrunner cu mai multi poli -> Neu, plett etc

La fel atentie cu cit cresti frecventa si ai un esc mai chinezesc ai sansa sa il arzi.La mine de ex am avut un himodel de 200A pe un plett de 50A iar regulatorul s-a ars dupa doua ture. Pur si simplu nu pot tine motoare mai performante...... Acelasi regulator pe motoare in 2 poli merge fara probleme..

La fel elicea face diferenta... Daca de exemplu pe low/low poti ajunge sa mergi cu elice destul de mare fara ca sistemul sa se incinga prea tare in momentul in care schimbi setarile si pastrezi elicea sunt sanse sa arzi tot

Pt inceput e bine sa pleci cu ambele la low si apoi cu teste vezi care se potriveste cel mai bine pe set-up ul tau
0

#11 Useril este offline   Wubu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 07-November 07

Postat 26 February 2010 - 04:18 PM

Vezi postareaRC1, la Feb 26 2010, 12:03 PM, a spus:

Din cite stiu eu
timing -> balans intre cuplu si turatie maxima la care ajunge
low- cuplu max dar nu ajunge la turatia maxima
high- cuplu mai mic dar atinge turatia => atentie la amp aici se ard de obicei regulatoarele

Frecventa
se seteaza in fct de motor (eficienta si nr poli) in general aici ajuta la cit de repede intra in ture si ajunge la turatia maxima...
minim pt 2pol si eficienta medie -> feigao
mai sus pt motoare chiar si inrunner cu mai multi poli -> Neu, plett etc

La fel atentie cu cit cresti frecventa si ai un esc mai chinezesc ai sansa sa il arzi.La mine de ex am avut un himodel de 200A pe un plett de 50A iar regulatorul s-a ars dupa doua ture. Pur si simplu nu pot tine motoare mai performante...... Acelasi regulator pe motoare in 2 poli merge fara probleme..

La fel elicea face diferenta... Daca de exemplu pe low/low poti ajunge sa mergi cu elice destul de mare fara ca sistemul sa se incinga prea tare in momentul in care schimbi setarile si pastrezi elicea sunt sanse sa arzi tot

Pt inceput e bine sa pleci cu ambele la low si apoi cu teste vezi care se potriveste cel mai bine pe set-up ul tau



Himodel-ul era navo cu racire din fabrica?
0

#12 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 26 February 2010 - 11:19 PM

Vezi postareaWubu, la Feb 26 2010, 04:18 PM, a spus:

Himodel-ul era navo cu racire din fabrica?

Am ars doua unul cu racire din fabrica si unul cu racire cu apa facuta de mine... Credeam ca motorul e de vina dar cu un castle si apoi cu un hobbywing a mers perfect. Si cind i-am marit frecventa nu prea mai statea pe apa si ma intrebam de ce :D
0

#13 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 09 March 2010 - 11:48 AM

Vezi postareaRC1, la Feb 26 2010, 11:19 PM, a spus:

Am ars doua unul cu racire din fabrica si unul cu racire cu apa facuta de mine... Credeam ca motorul e de vina dar cu un castle si apoi cu un hobbywing a mers perfect. Si cind i-am marit frecventa nu prea mai statea pe apa si ma intrebam de ce :lol:


daca poti te rog sa-mi dai si mie cateva detalii/link-uri despre regulatoarele folosite: castle/hobbywing
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#14 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2010 - 05:07 PM

HobbyWing = SeaKing (producator necunoscut, iar hobbywing, este firma care vinde acele regulatoare sub brand "Seaking") :

http://www.hobbywing.com/english/Product.a...em%20for%20Boat

Zic producator necunoscut pentru ca aceleasi produse apar si sub branduri diferite...vezi turnigy, HXT, etc

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 09 March 2010 - 05:15 PM

0

#15 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 10 March 2010 - 03:38 AM

Vezi postareaalexvid, la Mar 9 2010, 05:07 PM, a spus:

HobbyWing = SeaKing (producator necunoscut, iar hobbywing, este firma care vinde acele regulatoare sub brand "Seaking") :

http://www.hobbywing.com/english/Product.a...em%20for%20Boat

Zic producator necunoscut pentru ca aceleasi produse apar si sub branduri diferite...vezi turnigy, HXT, etc


am luat varianta Turnigy 180A de la HobbyKing dar se pare ca e varianta 1.0 in timp ce pe site-ul pe care mi l-ai dat tu ar fi varianta 2.0... cu cativa dolarei mai scump.
ramane sa vad ce am luat cand ii primesc... pana atunci fac supozitii.
sper sa primesc comanda in mai putin de 2 luni (cat a durat ultima data).

<_<

am luat si un card de programare si un bec de 5-7,5A.

a fost destul de ieftinut:



SKU Description Qty STATUS
TR-M-180A Turnigy Marine 180A Brushless Boat 1 Reserved
TG-Prog Turnigy Speed Controller Programmi 1 Reserved
TR-UBEC7.5 TURNIGY 5-7.5A (8~42v) HV UBEC f 1 Reserved
ES-01-6mm Wire Mesh Guard Yellow 6mm (1mtr) 1 Reserved
ES-03-6mm Wire Mesh Guard Blue 6mm (1mtr) 1 Reserved
MR2 30 Minute Quality Epoxy Glue 1 Reserved

Shipment International (Registered) Air Mail 251-500g $12.12
Taxes $0.00
Total $117.95
Status: Paid

partea mishto e ca poti sa declari valoare mai mica si nu platesti vama.

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 10 March 2010 - 03:41 AM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#16 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 10 March 2010 - 07:54 AM

ai grija din tabel vad ca varianta 1 nu are cutt of

http://www.hobbywing...at/p_boat_e.jpg
0

#17 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 10 March 2010 - 07:57 AM

si ar mai fi ceva atentie cu becul cel mai bine este sa ai unul extern mai ales la valori de amperi mari si mai ales la esc astea mai naspa ca sa zic asa
in rest numai bine
0

#18 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 10 March 2010 - 08:25 AM

Vezi postareaiony, la Mar 10 2010, 07:57 AM, a spus:

si ar mai fi ceva atentie cu becul cel mai bine este sa ai unul extern mai ales la valori de amperi mari si mai ales la esc astea mai naspa ca sa zic asa
in rest numai bine


multumesc, am pus si un bec in comanda:TR-UBEC7.5 TURNIGY 5A -7.5A (8~42v) HV UBEC f 1 Reserved
nu stiu cum e cu tabelul respectiv... dar eu am luat si programming card pentru ESC-ul in cauza.
sper sa pot face toate setarile.

am vazut numai vorbe bune despre acest regulator, inclusiv la Cornel P.
as fi luat un Castle Barracuda 125A... Castle Hydra 120A sau Castle P H O E N I X 120A... dar la aceste modele nu am vazut protectie termica si din acest motiv am ales varianta cu Seaking 180A. Regulatoarele mele s-au ars in general din cauza blocarii motorului... nu din cauza ca as fi tras de ele. La verificare dupa 2-3 ture erau doar caldute.

dar am invatat ceva: racirea originala lasa de dorit cam la toate regulatoarele... la fel si lipiturile cablurilor de forta pe care le voi reface/schimba daca e cazul si le consider prea slabe.
voi face o racire "proprie" sau o voi imbunatati pe cea existenta pe ESC si voi monta o pompita independenta pentru asigurarea circuitului de apa... continuu (chiar daca barca sta pe loc). Consumul respectivei pompe... in sarcina este de 0.8A si e grea cat o cutiuta cu Tic-tac. Am recuperat-o de la o Volga... este o minipompa de stergator de parbriz... nefolosita.

<_<

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 10 March 2010 - 08:26 AM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#19 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 10 March 2010 - 08:39 AM

nu stiu cum e cu tabelul respectiv... dar eu am luat si programming card pentru ESC-ul in cauza.
sper sa pot face toate setarile.
daca nu are esc cuttof din fabrica nu il poti face din setari intelegi
acum cum ai noroc depinde de care iti vine <_<
0

#20 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 10 March 2010 - 11:44 AM

Vezi postareaAdistul, la Mar 10 2010, 08:25 AM, a spus:

am vazut numai vorbe bune despre acest regulator, inclusiv la Cornel P.
as fi luat un Castle Barracuda 125A... Castle Hydra 120A sau Castle P H O E N I X 120A... dar la aceste modele nu am vazut protectie termica si din acest motiv am ales varianta cu Seaking 180A. Regulatoarele mele s-au ars in general din cauza blocarii motorului... nu din cauza ca as fi tras de ele. La verificare dupa 2-3 ture erau doar caldute.

Castle are protectie direct pe amperaj. cu posibilitate de setare a sensibilitatii... Pina acum nu am reusit sa ard un castle din suprasarcina. Am ars o baracuda ca a luat apa.. si un motor KB45 iar esc-ul castle la care era cuplat a iesit destul de intreg din incercare...
0

#21 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 10 March 2010 - 01:36 PM

Vezi postareaRC1, la Mar 10 2010, 11:44 AM, a spus:

Castle are protectie direct pe amperaj. cu posibilitate de setare a sensibilitatii... Pina acum nu am reusit sa ard un castle din suprasarcina. Am ars o baracuda ca a luat apa.. si un motor KB45 iar esc-ul castle la care era cuplat a iesit destul de intreg din incercare...


multumesc pentru raspuns.
asta asteptam de la voi.

as fi vrut mai multe pareri totusi.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#22 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 10 March 2010 - 09:06 PM

cum se prezinta protectia pe Amperaj... cu posibilitate de setare a sensibilitatii?
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#23 Useril este offline   RC1 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 453
  • Inregistrat: 25-July 08

Postat 10 March 2010 - 11:11 PM

Vezi postareaAdistul, la Mar 10 2010, 09:06 PM, a spus:

cum se prezinta protectia pe Amperaj... cu posibilitate de setare a sensibilitatii?

Programarea se face prin PC (castle link) la %^&&^%#$%&^ si la mamba am gasit in menu o optiune de protectie la suprasarcina cu trei pozitii
sensitve -> no protection. Din ce am sesizat eu taie acceleratia - cumva similar cu soft cut off pe tensiune baterie..
Cum o face asta nu mai stiu...
0

#24 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 11:08 AM

Acuma eu inteleg ca vrei sa iei niste scule mai bune, dar daca ai nevoie de un regulator de 180A pe un motor 12L, cred ca problema este altundeva...
Am vazut si filmuletul cu barca, se misca ok, dar ca sa se miste asa o barca de 5kg, motorul ala este SUPRAsolicitat. Seria asta de motoare, in special turatia asta, este facuta pentru barci usoare, de viteza. Folosindu-l in jet-ul tau il vei omori in curand, din pacate. Cea mai buna solutie pentru tine era unul din seria 580 la un maxim de 1000kv, ca sa ai cuplul puternic, nu turatie... Oricum jet-ul nu are nevoie de mai mult de 18-20000 (si asa e mult), uita-te si pe rcuniverse, e un thread dedicat unde vei vedea cam ce se vehiculeaza pe jet-uri. Unul de 29mm se pune pe o coca de maxim 500mm la o turatie de maxim 20000 si va zbarnai (dar barca are max 1.5kg).
Repet, nu mi-o lua in nume de rau, dar vei tot arde regulatoare pana se va arde si motorul (daca l-ai incins deja exista riscul demagnetizarii). Ramai la varianta de pulso 100A DAR cu alt motor, cuplu mai mare, turatie mai mica. Ai nevoie de un motor de peste 2000W ca sa ai viteza mare pe coca de acum (moment in care risti sa ai probleme cu partile mecanice ale jet-ului).
Solutia cea mai simpla ar fi sa pui un periat mare pe jet si sa ramai cu barca asta pentru pescuit si sa faci sau sa cumperi o coca usoara pentru viteza, unde 12L cu pulso 100A vor trai fericiti...

Aceasta postare a fost editata de CornelP: 11 March 2010 - 11:09 AM

0

#25 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 11 March 2010 - 12:00 PM

ESC-ul PULSO s-a ars cand mi-a intrat un bat cam cat un creion la elice. Eram la mal si cand am vrut sa plec de pe loc... a iesit fum din el mansa era cam la 1/4. Cred ca nu a functionat protectia termica. Inainte sa se arda am verificat si motorul si ESC-ul erau doar putin caldute: 30-40grd. Poate am avut ghinion cu el. Am sa refac antibradisul cu o plasa mai deasa: mai bine se infunda plasa si vad ca nu mai trage si revin usor la mal sa o curat decat sa distrug Jet-ul, motorul sau ESC-ul.
Am comandat deja ESC-ul de 180A si am sa-i pun si o pompita care sa bage apa permanent. Avand racirea pe jet... cand am vrut sa plec si batul a blocat motorul din cauza ca nu s-a invartit elicea nu a bagat nici apa in ESC... si probabil nu a avut racire. In mod normal ar fi trebuit sa intre protectia ESC-ului de temperatura ( scrie la specificatii ca are asa ceva ) dar s-a facut scrum in 20 de sec. Am constatat ca lipiturile alimentarii si a celor care duc la motor sunt foarte slabe pentru ca s-au exfoliat. La urmatorul ESC am sa-l desfac daca nu am acces si am sa le argintez cu grija sau gasesc o varianta ca sa le prind bine acolo. In cazul meu puteau sa faca scurt cand s-au dezlipit si buseam si Lipo-urile. Oricum am mai capatat ceva experienta - pe bani - e adevarat... si sper sa nu mai am aceleasi probleme. Mai fac o incercare si daca nu iese trec la varianta propusa de tine: motor + ESC brushed... asa ca daca-mi poti recomanda un tip de motor care sa aibe 18-20.000 ture incep sa-mi fac calcule.
Am vorbit cu Wubu si speram sa luam garantia pe ESC-ul PULSO (desi o sa dureze ceva timp) ... caz in care ma apuc de o barcuta de viteza... (nu m-am hotarat asupra modelului) asa ca citesc deja toate topicele voastre.
Multumesc dragilor.

;)

poze:
http://cutiacupoze.ro/albume/1890/8c1b409ed681daa7f2d200a9c1ed7e6d.jpg
http://cutiacupoze.ro/albume/1890/8691265ffab8f104b1ad9eb863e0b9d3.jpg
http://cutiacupoze.ro/albume/1890/85a47f1b9ff2061d7008855e49c8cbf6.jpg

Aceasta postare a fost editata de Adistul: 11 March 2010 - 12:08 PM

Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#26 Useril este offline   Adistul 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1490
  • Inregistrat: 26-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, in 4 la ala Grasu'

Postat 11 March 2010 - 12:18 PM

Oricum ESC-ul asta a avut o ardere interna fantastica: mi-a ars toata instalatia electrica. As vrea sa stiu daca ati descoperit cumva materialul din care se fac saculetii de protectie de la Lipo. As vrea sa "imbrac" ESC-ul cu asa ceva. Avand in vedere ca o sa aibe apa permanent de la pompita... cu presiune... nu-mi fac griji din cauza racirii.
Cand esti mort, nu stii ca esti mort: e greu doar pt ceilalti.
La fel e si cand esti prost.


tel: 0771 088 207

adistul@yahoo.com
0

#27 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 11 March 2010 - 01:20 PM

...motor clash 21, alimentare la 7,2v si esc de la alexxx, stie el ce sa-ti dea!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#28 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 02:16 PM

...la cum arata ESC-ul, nu cred ca va fi caz de garantie... ;)
0

#29 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 11 March 2010 - 02:49 PM

Adistule, nu te lasa corupt de astia cu periile lor...

Uite aici: Roxxy 3656/06 1800 kv (exact cate ture iti trebuie). Daca zboara cu elicopterul meu de aproape 2 kg, cred ca e exact ce-i trebuie jetului tau.
0

#30 Useril este offline   CornelP 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 13-June 09
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2010 - 03:27 PM

rad_gaby, o fi un motor bun (cu toate ca am mari rezerve la Roxxy), dar la un elicopter motorul si regulatorul sunt racite natural si nu mergi 80% din timp in full throttle. Din pacate aplicatia lui necesita un motor cu un cuplu foarte mare si preferabil un consum mic.
O comparatie foarte buna la aceste motoare este urmatoarea: crezi ca elicopterul tau ar mai merge normal daca i-ai adauga vreo doua kilograme? S-ar putea sa pierzi ceva piese...
Nu sunt un mare specialist nici in electronica nici in barci, dar un minim simt tehnic te ghideaza destul de bine. Oricum, pana acum am ars un regulator din cauza scufundarii barcii si altul din greseala mea, folosindu-l fara racire cu apa...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro