Tesla Roadster prima masina electrica de performanta sport
#1
Postat 24 February 2010 - 07:41 PM
Acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.7 sec (varianta sport).
Autonomie de aproximativ 390 km.
Incarcare rapida in aproximativ 3 ore jumatate, la cerinte, pe retea 220-240 V, de aproximativ 70 A .
Motorul brushless pe 375 volti, racit pe aer, 288 cai putere (215 kW), cu 400 Nm cuplu, limita la 14.000 rot/min.
Este limitata electronic la viteza de 200 km/h
Cutia de viteze e mai mult doar un reductor de 8,28 la 1 (aproximativ 3,12 la 1 motor/roata), o singura treapta, cu marsarier si mecanism de blocare la parcare. Acesta este cel mai mare beneficiu la un sistem electric bazat pe regulator de viteza, ai cuplul maxim pe toata gama de acceleratie (aproximativ) - totusi cei care au testat-o ziceau ca ar fi pornirea de pe loc mai lenta, pana in viteza de 15-20 km/h, apoi cuplul zicandu-si cuvantul.
http://www.teslamoto...allery-body.php
PS: Cel mai mult mi-a sarit in ochi numarul de celule LiIo folosite, si anume 6.831.
#2
Postat 24 February 2010 - 08:12 PM
Adevarate jmecherie e sa faci imbunatatiri cu bani mai putini , eu sunt atent la astia :
http://www.youtube.c...h?v=Kogz4wedwtk
#3
Postat 24 February 2010 - 09:10 PM
Pacat ca noi nu suntem destul de curajosi sa facem ceva, inteligenta avem, talent in constructie avem, talent in crearea aspectului avem, unii se pricep sa lucreze cu materialele exotice ca fibra de carbon, kevlar.
Oare cand o sa punem si noi umarul la asa un proiect viabil? In afara de celebrul inventator Justin Capra, nu am auzit pe altcineva (roman) sa incerce sa produca ceva hibrid si de serie (fie ea si limitata).
#4
Postat 24 February 2010 - 11:53 PM
Haidem totusi sa nu al im ridicam in slavi pe Iustin Capra .... Daca esti antent la masinile lui electrice sau cu consum redus sau ''hibride'' vei vedea ca NU se foloseste nimic inovator , patentele lui in privinta asta cad decat pentru constructie , sau mai bine spus pentru model . In plus de asta renumita lui inventie .. elcopteru' din rucsac a fost copiat de catre americani , a fost luat de bun drept , caci atunci berevtele romanesti NU erau recunoscute in majoritatea tarilor . (se poate sa nu fie furat , exista posibilitatea sa se fi lucrat in paralel ) . pana la urma chiar daca a fost furat , ai vazut tu americani zburand din casa cu ghizdanul in spate ?
Nu spun ca nu este un tip destept sau inventiv , dar neavand studii in domeniu , nu poate concepe ceva cu adevarat inovator :angry2:
Tu ai merge cu vreo masina de'a lui ? ai vazut cele din muzeul tehnic ?
#6
Postat 25 February 2010 - 09:44 AM
http://www.youtube.c...h?v=n2X1lY9i6H4 sau si ''pesele'' =>http://www.evehicle.com.au/i/Kit%20Hi%20Res.JPG restul este lucru manual :lol:
La fel si avionul cu ... ''zbaturi'' , daca ai rabdarea sa te uiti putin pe net , vei vedea ca mai exista unu facut cam o daca cu avionul lui Aurel Vlaicu , nici ala nu a zburat .
Cat despre vehiculele electrice de seerie romanesti ... sa stii ca exista , prin anii 70-80 erau niste tricicluri si mini camionete electrice , se foloseau prin fabrici , unele exista si acum .
In momentul de fata nu face nimeni nimic din simplul motiv => le-ar face degeaba .
Le trebuie in primul rand o platforma usoara , un cotract ''teapan'' cu o firma care face acumulatori , moatoare bune , transmisi bune , si nu in ultimul rand o fabricuta unde sa le amestece pe toate pana iese EPV-ul , asta insemna minim minim 10-20 milioane de euro bagati in ceva care nu este sigur :lol:
#7
Postat 25 February 2010 - 11:21 AM
Apropo de EV -uri deocamdata am retineri majore in fata tuturor modelelor 100% electrice , as prefera un design hibrid in serie , hibrid care dupa terminarea bateriei principale sa poata sa-si continue calatoria avind performanta redusa , doar 12 cp sunt suficienti de ex pt a misca un Logan cu 70 la ora .As reduce bateria principala la 75 % si in locul ramas liber as baga un ansamblu motogenerator (diesel ? :lol: ) de 20CP .Dar deocamdata lumea saliveaza dupa sute de cai putere fara sa bage de seama ca daca-i folosesti pe toti se termina bateria in 20 de minute . Whatever .
#8
Postat 25 February 2010 - 02:18 PM
Nu am nimic cu masinile sport dar daca vrei neaparat o masina sport locul ei este pe pista , cat despre suvurile care sunt acum la moda sunt o porcarie , nici tu masina de offroad nici de sosea , iar daca ai suspensie sport pe ea iti vei scoatre pieterele de la rinichi , in plus loc in ele nu prea este (raportand la dimensiunea lor ) .
Dupa mine cea mai buna masina , ''hybrid'' ramane priusul . Cat depsre cele electrice inca suntem foarte departe .
O masina electrica , ar trebuii sa se poata incarca rapid , si cand spun ma gadesc la cateva zeci de minute , sau macar sa poate functiona la viteze de 50-60 mai mult de 4-5 ore .
#9
Postat 25 February 2010 - 04:32 PM
Ahernar, la Feb 24 2010, 08:12 PM, a spus:
Apropo de acumulatori, oare de ce nu folosesc celule A123 - LiFe, ca au multe avantaje fata de LiIo/LiPo: rata de descarcare mai mare/se incarca mult mai repede/durata de viata inbunatatita si sunt mult mai safe de utilizat...
Aceasta postare a fost editata de MihaiD: 25 February 2010 - 04:33 PM
#10
Postat 25 February 2010 - 07:00 PM
http://evauthority.c...pack-challenge/