Manevre acrobatice Descriere pre vademecum
#1
Postat 18 August 2004 - 02:06 PM
Am zburat am facut un loping am aterizat . A fost bine lopingul ? A fost corect facut ? Se mai poate imbunatatii ?
Am preluat de pe un alt site si tradus dupa capul meu la care am adaugat cateva comentarii din experienta proprie. Sper si cu experienta voastra sa completez toate sectiunile si sa iasa un articol super .
Ce am sa scriu mai jos poate se poate potrivi cu un tip de model si cu altul nu , poate in mainile unui expert se poate face altfel sau poate sunt total pe dinafara . De aceeia incercati sa extrageti partile bune inainte sa aruncati cu pietre si sa corectati greselile si lipsurile.
Este foarte greu sa ii convingi pe "batrani" sa iti explice cum se face corect un loping sau cum se iese din vrie asa ca primul pas il fac eu . O sa scriu cateva pareri despre fiecare manevra in parte ca atare daca o sa spun prostii o sa se enerveze cineva si o sa ma corecteze .
#2
Postat 18 August 2004 - 02:07 PM
Lopingul
In principiu aproape multe modele sunt capabile sa faca un looping din zborul orizontal dar de ce sa nu benefeciezi de mai multa viteza in efectuarea manevrei .Mai intai luati altitudine cu modelul (cam de 2-3 greseli ïŠ ) lasati nasul avionului intr-o panta usoara (panta usoara inseamna 10-20 grade cat sa ia viteza nu inseamna nasul in jos la 90 grade ) , lasati-l asa cateva secunde cu acceleratia la maxim ca sa prinda viteza ,apoi trageti de profundor la maxim .Modelul va urca , ajunge pe spate dupa asta cu nasul in jos si revine la nivel (asta in cazul fericit ). Daca modelul nu a avut destula viteza lopingul nu va fi un cerc frumos ci modelul odata ajuns sus o sa se intoarca brusc cu nasul in jos. Pe toata durata executiei figurii tineti tras de profundor (asta e foarte important) . Dupa ce prindeti miscarea in siguranta (cu profundoul tras la maxim tot timpul ) puteti sa incepeti sa incercati un loping mai larg intrand cu profundorul la maxim pe masura ce incepe sa urce reduceti din comanda (pe profundor bineinteles) cand intra cu nasul in jos trageti din nou la maxim de profundor pana modelul ajunge la orizontala sau pana aproape de orizontala unde incepeti din nou sa reduceti din comanda pana ajunge la orizontala astfel avand un cerc aproape perfect .Pe perioada coborarii oricum avionul prinde viteza si pentru a face cercul cat mai perfect reduceti motorul.De asemenea s-ar putea ca pentru unele modele picajul si motorul in plin sa fie prea mult si sa se rupa . Odata ajuns la orizontala puteti mari acceleratia pentru a continua zborul in siguranta .
Manevra se mai numeste (in engleza ) inside loop datorita faptului ca susul avionului se afla pe interior . Se poate executa si outside loop dar asta este o manevra mai complicata si va fi descrisa mai incolo .
Ce am scris aici este un exemplu de loping pe care l-am citit si eu in alta parte, pe are l-am exersat si care imi pare mie ca asa s-ar face. In realitate se pot intampla multe si s-ar putea sa nu semene cu ce am descris aici . In functie de aripa de tipul modelulul de puterea lui loopingul arata diferit si modelul se comporta diferit este posibil sa nici nu poata face loping. Pentru incepatori cel mai bine este sa aiba aproape un pilot experimentat care sa poata redresa modelul in caz de probleme. Ultima parte este valabila pentru toate figurile acrobatice.
#3
Postat 18 August 2004 - 02:07 PM
Inca odata, pentru ca modelul sa poata face o figura cum trebuie trebuie sa ai comenzi ferme . Ca sa ai comenzi ferme trebuie sa ai viteza . Repet chestia asta deoarece am vazut destui piloti care uita chestia asta. Prima parte este la fel ca la loping , adica puneti modelul intr-o usoara panta pentru a prinde viteza .Cand viteza este satisfacatoare (o sa va dati seama dupa ceva timp care este viteza optima pt fiecare figura ) trageti USOR de profundor cat sa urce usor ,lasati profundorul pe 0 , si trageti de eleroane stanga sau dreapta la maxim. Modelul incepe sa se roteasca cand ajunge aproape de orizontala reduceti comanda pe eleron treptat pana cand avionul este la orizontala . Asta a fost un totnou simplu. Manevra (asa cum a fost descrisa aici) se face doar pe urcare usoara pentru ca in momentul in care modelul este pe spate o sa observati ca incepe coborarea , coborare care poate fi destul de violenta daca modelul nu are destula viteza . Nu incercati maevra de mai multe ori la rand daca folositi doar eleroanele pentru ca la un moment dat o sa constatati ca faceti un tonou la viteza maxima cu botul in jos. Asta in prima faza, dupa ce ati prins cand sa reduceti comanda pe eleroane ca modelul sa iasa pe orizontala puteti sa incercati sa impingeti usor de profundor cand avionul este pe spate , astfel reusiti sa iesiti din tonou la orizontala , caz fericit . Un tonou perfect necesita mult exercitiu si mai mult decat eleroane la maxim si viteza mare. De altfel tonoul este o figura acrobatica care arata diferit in functie de model. De exemplu la un acrobat motorizat bine nu mai este nevoie de panta de la inceput pentru castigarea vitezei si in rasucitea avionului poate fi mult mai rapida si mai „dreaptaâ€
Manevre simple cum sunt lopingul si tonoul pot fi foarte spectaculoase daca sunt executate corect , bineinteles la fel ca si la loping nici tonoul nu poate fi facut de toate modelele (cele fara eleroane nu pot face tonou) si frumusetea manevrei tine de pilot dar si de model.
#4
Postat 18 August 2004 - 02:08 PM
Limita nu e chiar o manevra dar ar trebui exersata pentru a pricepe comportamentul modelului la diverse viteze , pentru a exersa iesirea din diversele manevre reusite sau nereusite, pentru a vedea pana la ce viteza mai aveti control si alte bizarerii din astea .
Limita este momentul in care forta generata de diferenta de presiune intre intrados si extrados nu mai este suficienta pentru a sustine greutatea avionului .Limita poate aparea la orice viteza fiind pana la urma rezultatul diferentei dintre portanta si greutatea modelului. (daca citit in vademecum o sa vedeti formula portantei si o sa intelegeti mai bine)
Aici vine smecheria (sper sa o fi tradus bine ) Greutatea avionului poate fi crescuta dincolo de greutatea sa statica prin incarcarea suprafetelor de portante (cand tragi brusc de profundor de ex...nr de G-uri stiti voi ... ) deci la modul general daca creste greutatea avionului forta portanta nu mai este suficienta ... nu ? Oricum asta este un caz ipotetic pentru ca mai conteaza si alte lucruri .Oricum limita de genul acesta se foloseste la snap roll si alte bazaconii de genul asta.
Vorbim aici despre limita la viteze mici . Este destul de simplu, reduci viteza mentinand altitudinea .Din cauza reducerii vitezei avionul tinde sa coboare si trebuie compensat cu profundorul (modifici unghiul de incidenta al aripii scrie tot in vademecum chestia asta ) pana la un moment dat cand nu mai exista destula portanta . La un model cu motorul in fata greutatea motorului devine dominanta si ca atare avionul o ia cu botul in jos. Ca urmare a caderii avionul prinde viteza => portanta si reusiti sa continuati zborul .
Nu uitati sa luati altitudine inainte sa faceti manevra asta pentru ca modelul are nevoie de ceva distanta pana sa ia din nou viteza sa poata zbura . Din nou va reamintesc, daca sunteti incepator ar fi bine sa fie un pilot avansat langa voi cand incercati sa „bagati†avionul in limita . Incercat si o sa pricepeti mai multe despre modelul vostru.
#5
Postat 18 August 2004 - 02:09 PM
Domnu locotenet Von Immelmann, zbura un Fokker Eindecker in cel de al doilea razboi mondial si el a fost cel care a inventat manevra cve ii poarta numele . Cica Eindecker nu avea eleroane si folosea „wing warping†(nu stiu cum ii zice in romaneste) asa ca nu prea putea sa faca un tonou complet .Manevra consta intr-o jumatate de loping iar atunci cand modelul este invers se face o jumatate de tonou astfel avionul revenind la orizontala .
La un trainer (model cu aripa sus) problema apare in momentul in care esti pe spate cu modelul devenind instabil si de obicei nu mai reusesti sa mentii altitudinea si daca esti si submotorizat ese posibil sa se angajeze daca nu faci jumatatea de tonou destul de repede . La celalat capat al spectrumului un acrobat bine motorizat ar trebui sa faca manevra foarte usor urcand foarte repede si raspunzand promp la comenzi .
Split S. (nu stiu cum ii zice in romaneste)
Manevra poate fi vazuta ca un immelmann facut invers . Adica se intoarce avionul cu o jumatate de tonou , pe spate fiind tragi de profundor ca atare intra in picaj (a doua jumatate a lopingului) se continua cu profundorul tras pana se ajunge la orizontala.
Chiar daca nu este necesar unii prefera sa intre in manevra pe urcare la altitudine destul de mare deoarece trebuie sa ai spatiu sub model ca sa poti sa ajungi din nou la orizontala.
Dupa ce modelul este pe spate o idee buna este sa reduci motorul deoarece urmeaza un picaj de pe spate destul de solicitant pentru model.
#7
Postat 18 August 2004 - 02:33 PM
Mc. anticipat.
#8
Postat 18 August 2004 - 02:48 PM
zborul acrobatic are savoarea lui, iar pe langa valoarea pur estetica mai are una care rezulta din faptul ca un pilot care incepe sa faca acrobatie, isi finiseaza tehnica de pilotaj, isi cunoaste mult mai bine modelul, si astfel acumuleaza experienta si incredere.
Acum, despre ce ai tradus tu Zoade:
1. in prezentarea de mai sus lucrurile sunt mult prea simplist tratate, dupa parerea mea. Pilotul trebuie sa inteleaga ceva mai profund ce se intampla in fiecare secunda a zborului. De aceea eu as completa cu explicatii pur teoretice.
2. Voi incerca, in limita timpului disponibil sa completez materialul.
3. Split S se numeste rasturnare
4. Fokker Eindecker nu avea eleroane dar avea un sistem ingenios de torsionare a aripii in zbor, cu acelasi efect, insa diminuat
Big
#9
Postat 18 August 2004 - 03:12 PM
Big, la 18 Aug 2004, 14:48, a spus:
zborul acrobatic are savoarea lui, iar pe langa valoarea pur estetica mai are una care rezulta din faptul ca un pilot care incepe sa faca acrobatie, isi finiseaza tehnica de pilotaj, isi cunoaste mult mai bine modelul, si astfel acumuleaza experienta si incredere.
Acum, despre ce ai tradus tu Zoade:
1. in prezentarea de mai sus lucrurile sunt mult prea simplist tratate, dupa parerea mea. Pilotul trebuie sa inteleaga ceva mai profund ce se intampla in fiecare secunda a zborului. De aceea eu as completa cu explicatii pur teoretice.
2. Voi incerca, in limita timpului disponibil sa completez materialul.
3. Split S se numeste rasturnare
4. Fokker Eindecker nu avea eleroane dar avea un sistem ingenios de torsionare a aripii in zbor, cu acelasi efect, insa diminuat
Big
Se presupune ca s-a citit ce scrie in vademecum cu privire la zbor si se mai presupune ca pilotul a trecut de nivelul 1 . Nu poti sa nu intelegi cum zboara avionu sau ce face profundorul si sa vrei sa faci un snap roll . Asa ca astea le consider deja stiute .
Silfax iti multumim ca ne-ai anuntat ca nu stii .
#10
Postat 18 August 2004 - 03:39 PM
Scuze daca vorbesc prostii dar asa vad eu problema.
Ramane intrebarea, pt ce nivel sau cat de adanc intram in problema?
bigCroncanitoru
#11
Postat 18 August 2004 - 03:57 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#12
Postat 18 August 2004 - 04:19 PM
Este o manevra ce face parte din gama acrobatica elementara, cu grad de dificultate mediu, pe parcursul careia aparatul de zbor face o bucla in plan vertical, trecand printr-o gama intreaga de viteze si pozitii.
Executie: Orice manevra acrobatica are nevoie de o anumita viteza la initiere. Lupingul nu face exceptie. Manevra se initiaza din zbor orizontal, cu exces de viteza (dozajul acesteia se face in functie de aparatul de zbor). La primele executii se poate accepta pentru simlificare ca manevra sa se faca cu mansa trasa complet pe toata durata lupingului. Insa e bine sa optimizam astfel: se trage mansa usor in primul sfert al lupingului. Inainte de punctul maxim superior, se trage mansa aproape complet. Pe urmatorul sfert se slabeste usor mansa iar la iesire se trage din nou. Daca intrarea se face cu viteza prea mica, rezulta o Virgula, adica un luping turtit, sau o angajare pe cabina, pe spate adica. La iesirea din luping se va evita viteza excesiva, sau tragerea excesiva de mansa, care poate avea ca rezultat o angajare. In timpul figurii motorul se foloseste : la inceput in regim aproape maxim, iar pe masura ce se acumuleaza experienta, cu motorul se va sustine viteza de care avem nevoie in timpul manevrei. Spre exemplificare: mansa trasa = motor turat, mansa slabita = gaz redus. Exceptie la iesirea din luping, cand de regula avem exces de viteza si nu mai este necesar sa dam gaz.
Cred ca nu mai este necesar sa spun ca bucla trebuie sa aiba raza constanta, si sa fie perfecta in plan vertical.
Big Lu Ping
Aceasta postare a fost editata de Big: 18 August 2004 - 04:27 PM
#14
Postat 18 August 2004 - 04:54 PM
este o figura acrobatica tot de baza, din gama elementarelor, ce consta intr-o rasucire de 360 de grade in jurul axei de ruliu a aparatului de zbor (a axei longitudinale). Este o manevra putin mai dificila decat lupingul intrucat pe parcursul ei se lucreaza uneori cu 3 tipuri distincte de comenzi.
Asa cum am mai spus initierea se face cu exces de viteza. Regimul motorului trebuie sa fie constant.
Intrarea se face cu botul putin sus, pt a elimina tendinta aparatului de a se infunda atunci cand se ajunge cu aripa la veritcala.
Executie:
Se da mansa lateral complet pe partea pe care dorim sa facem manevra. Daca avem viteza suficienta, sau daca aparatul de zbor are un motor puternic, aproape ca nu mai este necesar sa facem altceva pana cand ajungem din nou in zbor normal. Insa dificultatile apar atunci cand zburam un aparat fara motor, sau submotorizat, sau cand vrem sa facem acrobatie lenta. In aceste cazuri:
Dupa mansa lateral , cand aparatul ajunge cu aripa la verticala, este necesar sa sustinem traiectoria rectilinie cu palonier (directie) invers fata de comanda pe eleroane. Cand aparatul ajunge pe spate, treptat efectul palonierului va fi preluat de profundor, care va fi tinut usor spre picat. Apoi aparatul trece din zbor pe spate din nou cu aripa la verticala, necesitand aceeasi sustinere ca in prima jumatate, cu palonierul si la sfarsit cu profundorul. De ce este necesar sa sustinem traiectoria cu palonier si apoi cu profundor: pai cand aripa ajunge la veritcala... portanta va actiona orizontal, deci nu ne este de folos. Totusi aparatul poate sa fie mentinut pe traiectorie orizontala rectilinie datorita: inertiei, portantei infime generate de fuselaj, efectului giroscopic al motorului. In cazul tonoului rapid, efectul de infundare este de scurta durata si nu se observa.
Pe parcursul acestei manevre dozajul corect al comenzilor, si momentul exact al actionarii, sunt capitale. De exemplu un tonou lent nensustinut cu palonierul soate sa se transforme intr-o spirala ciudata sau mai rau intr-un picaj accentuat.
Tonoul din mai multe bucati:
Este o manevra complexa care are la baza tonoul rapid, dar la care aparatul se opreste din rotire la fiecare 90 de grade (in cazul tonoului din 4 bucati), sau depinde de cate opriri vrea pilotul sa faca. Aceste opriri sunt de scurta durata, o fractiune de secunda, insa sunt de mare efect, intrucat manevra se vede sacadat. In principal se face ca si tonoul lent insa cu comenzi maxime de data asta cu biciuri scurte la fiecare oprire.
Daca se foloseste mixajul eleron-directie, tonoul va arata ciudat, cu coada scapata pe exterior.
#16
Postat 18 August 2004 - 05:15 PM
Vezi ca am mai scris pe aici ceva de vrie, poate iti foloseste.
Continuam cu rasturnarea, immelmanul, si ranversarea?
big. :(
#18
Postat 18 August 2004 - 06:23 PM
da-i inainte big ca esti cu audientza la maxim
rating de 100%
#19
Postat 19 August 2004 - 03:43 PM
#20
Postat 19 August 2004 - 04:47 PM
#21
Postat 19 August 2004 - 06:44 PM
ZOD, la 19 Aug 2004, 16:47, a spus:
aproape exact!!
de fapt e intr-un avion fara motor adikatelea un PLANOR cu care face tot ce s-a discutat mai sus... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#22
Postat 24 August 2004 - 08:28 AM
Pai ca sa intrii in vrie trebuie sa ajungi in situatia in care fileurile de aer de pe extrados sa se desprinda. De aceea vria este de mai multe feluri: pe langa cea de toata ziua, (asa cum ti-a explicat Pitts) mai avem vrie acrobatica si vria in viteza.
Vria acrobatica se face cam asa:
din zbor orizontal cu motorul la relanti sau aproape, se creste unghiul de incidenta usor progresiv. Cand ne apropiem de unghiul critic se trage brusc mansa pana la capat de cursa, se taie motorul daca era cumva la regim mai mare de relanti, si se da palonier (directie) pana la refuz, brusc, pe partea pe care se doreste rotirea. Uneori aceasta manevra se face pe o panta usor ascendenta .
Vria de viteza se face doar cu anumite aparate si poate fi extrem de periculoasa . Diun zbor orizontal cu viteza oricum mai mare decat cea minima , se trage brusc, pana la refuz mansa, si se da concomitent palonier, tot pana la refuz. Rezultatul este aceeasi rupere de fileuri de pe extrados, insa vom constata ca aceasta se face la viteza mai mare decat cea de angajare, si de aceea i se mai spune si vrie de viteza.
In cazul aparatelor cu centraj pe bot (adica cu CG mai spre inainte) singura solutie de a face vrie este cea acrobatica, altfel aparatul intra in asa numitul deep stall, adica o angajare parasutata, stabilizata, din care la primul semn de slabire a mansei spre inainte va accelera rapid iesind in zbor normal fara probleme.
Asa numita vrie plata este atunci cand ampenajul orizontal este scaldat complet de siajul aripii, iar centrajul este in afara limitelor normale, spre coada. Din aceatsa vrie sansele de iesire sunt foarte mici.
Manevrele de revenire din vrie sunt logice, nu instinctive:
este necesar ca mai intai sa aducem unghiul de atac al aripii la valori normale, subcritice, si asta se face prin slabirea mansei spre inainte. La unele aparate, cum ar fi planoarele cu alungire mare, este necesar sa dam si palonier pe partea inversa rotirii. de regula se recomanda ca manevrele de iesire din vrie sa se faca cu motorul la relanti, insa nu este o regula clara decat la unele avioane.
Interesant este ca uneori aparatul sare in vrie pe partea opusa comenzilor date de pilot, fiind influentat de momentul motor.
Pot sa spun ca am facut sute de vrii, si cu planorul 1:1 si cu avion 1:1 si cu aeromodele. Pe langa ranversare si rasturnarea pe verticala, este una dintre figurile mele favorite. Pana acum nu am rupt nimic din cauza asta.
Unii piloti confunda vria cu spirala picata. Diferenta este ca la vrie stratul limita se rupe iar la spirala picata - nu. manevrele de revenire sunt diferite: la vrie, asa cum spuneam se da viteza si apoi se opreste rotirea, iar la spirala picata se opreste rotirea si imediat se scade viteza.
Dar despre vrie putm povestii sute de ecrane, insa nu vreau sa va plictisesc.
Big
#23
Postat 24 August 2004 - 08:44 AM
Am adunat informatiile scrise pe aici si sambata da ziua lu nea Mihai V. a iesit ceva destul de frumos .
Iei altitudine, cu motorul in blana urci pe verticala pana nu mai poate modelul . Tai motorul dau comanda la eleroare si la directie in directii opuse. Incepe sa se invarta incet . Pe masura ce coboara incepi sa dai directie pe aceiasi parte cu eleroanele. Efectul este o coborare in spirala care se accelereaza pana sare celula de balsa de pe model.
Atentie mare la modelele mai fragile. Coborarea se face bineinteles cu motorul taiat si sa nu uitati sa verificati modelul dupa fiecare zbor . In model totul trebuie sa fie foarte bine prins. NU lasati receptorul sau acc invelit intr-un burete sa atarne pe acolo pentru ca ori o sa iasa prin fuselaj , ori o sa sara mufele din el si continuarea o stiti.
Ca sa execute manevra cum trebuie a trebuit sa maresc cursa la eleroane .
Astept comentarii
#24
Postat 12 August 2010 - 04:32 PM
nu se mai continua cu topicul asta.Cred ca e bine venita o continuare,dar fara devieri de la subiect si comentarii inutile.Propun ca cei avizati sa isi faca timp si pentru noi incepatorii in ale zborului sa ne invete si pe noi aceasta arta.Consider ca pana acum am invatat sa ridic un avion in aer si sa reusesc sa il aduc intreg la sol.Am incercat si cateva figuri acrobatice dar total haotice,ametind stickurile in toate directiile.Asa ca ar fi de preferat sa se inceapa cu figurile simple si apoi sa se treaca la cele complexe.De precizat si pozitiile stickurilor pt fiecare manevra in parte ca sa invete lumea ceva din experienta voastra.
toate bune
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#25
Postat 13 August 2010 - 07:06 PM
multumesc celor care au explicat aici diverse figuri acrobatice. E foarte greu sa-i impaci pe toti.
As propune urmatoarea abordare:
1. Descrierea detailata a figurii (cum se intra in figura, ce manevre se fac, cum se controleaza puterea motorului, eleroanele, profundorul, directia)
2. Daca este posibil o figura grafica cu diverse pozitii ale avionului, si eventual pozitiile corespunzatoare ale stick-urilor telecomenzi - mod 2 (variante)
3. Greseli comune.
4. Un film ca acesta
Desigur este cam greu de realizat.
Mult succes !
#26
Postat 15 August 2010 - 08:35 AM
Bafta!
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#27
Postat 15 August 2010 - 10:01 AM
BIGfoot, la Aug 15 2010, 09:35 AM, a spus:
Bafta!
Camil,poti incepe cu cele mai simple,adicaz cele de baza.Mai ales cei care au invatat singuri sa "piloteze"poate e mult spus,dar fiecare in felul lui,ar avea nevoie sa stie cum se face un viraj corect,un luping,etc...De ex eu as vrea sa aflu toate manevrele ce trebuie facute pt concursul de la Strejnic.Nu sa participi dar vreau sa stiu cum se fac ca apoi sa le exersez one by one.
deci asteptam..
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#28
Postat 15 August 2010 - 01:33 PM
Bafta!
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#29
Postat 15 August 2010 - 01:39 PM
BIGfoot, la Aug 15 2010, 02:33 PM, a spus:
Bafta!
Salut !
presupun ca scrierea inregistrarii pe disc incetineste programul, de aici scaderea ratei fps.
Mult succes si multumim pentru eforturile pe care le faci.
#30
Postat 20 August 2010 - 02:05 PM
De principiu ai 2 solutii:
- ori faci captura de pe alt calc
- ori capturezi cu altceva
Limitarea nu tine de viteza discului, ci mai mult de lipsa RAM-ului si/sau modul in care gestioneaza programul de captura memoria
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.