noul meu proiect spitfire mk 9
#1
Postat 20 February 2010 - 04:44 PM
Dupa cum se vede in poza am decupat deja toate partile fuselajului si ale aripilor .
Aceste planuri sunt facute pentru un spitfire electric ,propulsat de un motor seria 600 cu reductor planetar (am sa incerc sa pun si planurile, desi cred ca toti iubitori pentru constructi de aeromodele le au deja, sunt luate de pe forum undeva era un topic pus de FANTOMAS (CRED) ceva de genu "1500 de planur de aeromodelism").Eu vreau sa-l echipez pe micut cu un motor os max 7 cc,am inceput sa fac calculele la greutatea care o au componentele pentru echiparea cu electric si cu cel termic ,ca rezultat au iesit un pic diferite in jur de 50 de grame mai greu cel termic .Am facut calculele unde ar trebuii sa vina panou ignifug pentru motorul termic acesta vine cu 1,5 cm mai in spate decat cel original din planuri,pentru ca lungimea totala a motorului electric cu tot cu reductor este mai mica decat motorul termic asezat pe un batiu.
Dupa expunerea acestor mici probleme de modificare am cateva intrebari si rog cei ce au in posesie acest avion sau lau construit deja sa ma sfatuiasca spre binele avionului meu si al meu sa nu faca bummmm din primele incercari.
1 Daca merita trecerea de la electic la termic si efortul modificari planurilor ?.
2 A doua problema ar fi motoru termic achizitionat acum 2-3 zile am observat ceva neobisnuit, arborele se misca inainte si inapoi motorul este os LA 0.46 ,MISCAREA ESTE IN JUR DE 2 mm ,dupa stringerea elicei miscarea este de sub sau chiar un mm??????? as dori sa stiu daca la aceste motoare este ceva normal miscarea aceasta si ca nu afecteaza motoru cu nimic ,nu as dori sa ma chinui sal montez sa-l pornesc si dupaia sa-l trimit de unde a venit pentru inlocuirea lui???
Astept sugesti si indrumari .
va multumesc Dan
#3
Postat 21 February 2010 - 11:49 AM
azi am terminat de slefuit componentele,am pus si o poza:))
Am mai adaugat o poza cu motorul OS si am incercat sa arat unde anume apare jocul de 1-2 mm,dupa mai multe cercetari am constatat ca nu are rulmenti ci bucsi de cupru sa fie aceasta toleranta normala?????????
#4
Postat 21 February 2010 - 09:10 PM
Bucsile sunt din bronz. Ai un motor OS LA. cu performante medii dar de incredere. Porneste foarte usor iar reglajele sunt foarte simple. Ti-as sugera, daca imi permiti, sa citesti manualul:
http://manuals.hobbi...65la-manual.pdf
Sunt curios cum ai calculat ca un motor electric 800W plus bateria si contrulerul este mai usor decat un OS 46LA cu 250g de combustibil, care se mai si consuma in timpul zborului.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 February 2010 - 09:18 PM
#5
Postat 21 February 2010 - 10:56 PM
1 motor electric 220 g
reductor palnetar 50-60 g g
regulator max 30 g
bateri aici depinde am calculat pana la 300-350g exclud lipo pentru nimh era facut proiectul deci pentru astea calculez
ca total 600-650 g
2 motor termic 260 g
batiu 50 g
bateri 100 g
combustibil 250 ml
aici nu am pus toba pentru ca astept sa vina de la strung,incerc sa fac ceva frumos cu 6 tevi de evacuare vor fii 3 cu 3 dispuse ca la un adevarat spitfire(incerc daca nu iese bine renunt si pun pe cea originala) toba originala nu am cantarit-o sa vad cat are cu toata stima mai pun 100 g
total 760 si aici mai adaug un servo pt acceleratie
Da vor fii aproximativ 150 g diferenta deci un electric este mai usor in aceasta situatie decat cel termic la pornire daca il luam fara combustibil este mult mai usor cel termic .
Revin cu jocul la arbore masurindul din nou este asa : 1,5 aproximativ fara elice si surpriza greseala mea am strins nu cu mina ci cu cheia elicea si se micsoreaza undeva sub 1mm cu mult ,fiind nou presupun ca in graba si neatentie nu am observat ca bucsa de aluminiu nu sa dus la stringere pana in capat cur ar trebui pe canelura facuta din fabrica.
va multumesc Dan cu toata stima va voi tine la curent cu evoluarea proiectului
#6
Postat 22 February 2010 - 10:52 AM
Si fac un mic review cum am inceput proiectul si cum am taiat componentele:
1. am scos la un ploter planurile respectiv format A0 si A1 ( asa este facut planul)
La acest format avionul va avea
anvergura 1260 mm
lungime 990 mm pana la elice :blink:) ( fara con)
greutatea nu este specificata in plan in care trebuie sa te incadrezi voi vede dupa cel cantaresc:))
2. am decupat toate componentele cu foarfeca de pe plan si le-am lipit pe placajul de balsa cu un lipici ordinar cumparat de la librarie pentru hartie care nu este lichid
3. am inceput decuparea partilor cu un bisturiu inafara liniei de contur, dupa care am decupat si partile din interiorul cele pentru a usura partile .
4. am opus coastele aripilor doua cate doua pentru slefuire pentru ca aripile au forma pe lungime trapeidala pentru a nu aparea diferente intre aripi la final, cu o plila patrata am executat canturile pentru lonjeroanele 3 x 3 pin sau hard balsa acum eu o sa folosesc pin pentru ca am modificat planul trecand de la electric la termic
Si pentru cei ce vor intreba da este diferenta de greutaet intre lonjeroanele de pin si cele de balsa dar este mica.
dupa cum se vede astazi am terminat si ma voi apuca de lipit dupa ce construiesc un suport sa pot fixa toate partile fuselajului pe linie dreapta ,voi reveni cu poze.
Dupa mai multe cercetari avion spitfire , la anvergura 1200 mm are greutatea undeva la 1450 g dar acesta nu are tren de aterizare si este electric ,al meu va avea tren escamontabil deci va fii necesar inca un servomecanism ,daca voi gasi soluti bune la trenul de aterizare il voi face escamontabil daca nu va fii fix mai vad pana atunci
tuturor spor la lucru
CU stima Dan
#8
Postat 27 February 2010 - 12:41 PM
in imaginea cu varful aripi era schitat ca se executa din mai multe straturi de balsa eu am facut-o din o singura bucata de 6 mm care va veni finisata la dimensiune si acoperita ca si toata aripa cu 1,5 mm balsa.
am sa incerc sa pun o poza mai tirziu cu o mica problema aparuta in plan se da comanda la eleroane in interiorul fuselajului si prinderea pe eleron ma nelinisteste fiind asa in scur si foarte prost sau nu doar ma insel eu vreau sa stiu daca se merita sau nu este eficienta aceasta comanda pe eleroane sau sa o fac clasic pe dedesuptul aripi???
va multumesc dan
#9
Postat 27 February 2010 - 12:50 PM
asa arata comanda pe eleroane 1 este suprafata de control si 2 pe unde ar trebui sa treaca tija de comanda astep pareri sa o las asa sau sa ies cu comanda eleroanelor in afara fuselajului ??????
va multumesc dan
#11
Postat 28 February 2010 - 07:43 PM
spor la treaba la toti dan
si o seara frumosa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)
#12
Postat 03 April 2010 - 03:18 PM
poze:
am achizitionat un tren escamontabil, din motivul ca acesta la deschidere sau la inchidere blocheaza rotile pe pozitia de inchis deschis fiind posibila miscarea numai din servo la care am fost incantat pentru ca greutatea avionului nu este tinuta la aterizare de servo,dupa care am achizitionat un tren cu amortizoare pe arc de 1 kg forta fiecare si le-am atasat suportilor trenului escamontabil;,nu este mai greu decat precedentul care avea o tija de otel de 3,5 mm grosime si fiecare 175mm lungime
greutatea avionului este in acest stadiu de 520g mentionez nu este finisat nici aripa si nici fuselajul
voi reveni cu poze
o intrebare initial am vrut pun servomecanisme mini pentru ca am deja 2 bucati nefolosite (model sm- s 3317m ,cuplu 2,8-3 kg ,viteza 0,16-0,14 sec/60" greutate 26g ) acuma mi se par putin greoaie si in plus de unde le-am cumparat pe acestea nu mai au pe stoc si tot caut macar de 2,5 kg forta si nu gasesc si la un pret mai acceptabil binenteles
va rog o indrumare
cu stima dan
#13
Postat 03 April 2010 - 09:23 PM
BRAVO! ai un fan in persoana mea.
Si ca sa dau si cu o piatra, mie mi-ar fi placut si o imortalizare neimbracat (la pielea goala cum spunea un coleg de pe forum) - arata super.
RESPECT!
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
#14
Postat 03 April 2010 - 09:33 PM
1nsan3, la Apr 3 2010, 04:18 PM, a spus:
poze:
am achizitionat un tren escamontabil, din motivul ca acesta la deschidere sau la inchidere blocheaza rotile pe pozitia de inchis deschis fiind posibila miscarea numai din servo la care am fost incantat pentru ca greutatea avionului nu este tinuta la aterizare de servo,dupa care am achizitionat un tren cu amortizoare pe arc de 1 kg forta fiecare si le-am atasat suportilor trenului escamontabil;,nu este mai greu decat precedentul care avea o tija de otel de 3,5 mm grosime si fiecare 175mm lungime
greutatea avionului este in acest stadiu de 520g mentionez nu este finisat nici aripa si nici fuselajul
voi reveni cu poze
o intrebare initial am vrut pun servomecanisme mini pentru ca am deja 2 bucati nefolosite (model sm- s 3317m ,cuplu 2,8-3 kg ,viteza 0,16-0,14 sec/60" greutate 26g ) acuma mi se par putin greoaie si in plus de unde le-am cumparat pe acestea nu mai au pe stoc si tot caut macar de 2,5 kg forta si nu gasesc si la un pret mai acceptabil binenteles
va rog o indrumare
cu stima dan
super tare pilotul...sper sa stie sa zboare bine;misto proiectul...il voi urmari indeaproape.
multa bafta...
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#16
Postat 05 April 2010 - 09:41 PM
#18
Postat 12 April 2010 - 08:51 PM
astazi am terminat carma ,in planuri se dau exacte pentru carma mai ales " suportul" pentru toate coastele dint-un furnir cred "birch ply" o,4 mm grosime ??? nu am avut asa ceva si furnirul clasic pe care l am gasit nu a fost bun pentru ca se rupea la taiere asa ca am folosit coperti de caiete pe care am lipit cu adeziv de lemn (de parchet mai exact) mai precis moment de 15 min pentru a rigidiza cartonu dupa care am decupat cu un bisturiu forma ,am asezat toate componentele
am lipit mai intii marginea unde vin balamalele am continuat cu micile "costite " ale carmei, marginea si in final am luat totul la smirghel .
am taiat cu traforajul elementul de comanda dintrun textolit alb ( ca alta culoare nu am) 1,6mm grosime dupa plan care este asezat intre 2 bucati de balsa de 3 mm grosime
toata acesta structura mi sa parut prea fragila asa ca am folosit un pic de epoxi la toate lipiturile pentru intarirea ei greutatea finala 16,5 g sper sa reziste la infoliere :rolleyes:)
bafta la toti si o seara buna dan