Modelism - RHC Forum: VRIE? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

VRIE? cum se face

#1 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 10 August 2004 - 09:41 AM

Asadar, nu-mi iese deloc. Vine avionu' cu botu' in jos. Care ati facut si stiti cum???

Am incercat cu o stuka de la great planes. Azi maine o sa incerc si cu un superair, care seamana tare cu un extra300.

Mersi.

Aceasta postare a fost editata de mobi: 10 August 2004 - 10:18 AM

0

#2 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 10 August 2004 - 10:53 AM

Se pare ca e vorba si de centraj...
La avionul adevarat se face asa:
-din zbor orizontal, se reduce viteza pana aproape de viteza limita;
-se ridica usor botul, se mentine in pozitia asta, apoi se da brusc directie si se mentine; pentru revenire, in majoritatea cazurilor, se aduc comenzile la mijloc;
Modelul nu trebuie "impins" in vrie, ci trebuie lasat sa se angajeze singur, urmare a comenzilor descrise mai sus;
Din cate stiu, centrajul trebuie sa fie pe la 30%, nu mai putin...
Oricum, astea sunt generalitati....
Astept si opiniile unor meseriasi ca John, Vic si altii.....
No brain, no headache.....
0

#3 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 10 August 2004 - 11:52 AM

Mai Mobi! Grija cu Stukas-ul ca ar fi pacat de el....uni se jura ca "vria" a fost ultimul lucru pe care l-au vazut inainte de crash....baga la cap ce spune Pitts si exerseaza ca stie ce spune...
0

#4 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 August 2004 - 04:53 PM

Pai ca sa intrii in vrie trebuie sa ajungi in situatia in care fileurile de aer de pe extrados sa se desprinda. De aceea vria este de mai multe feluri: pe langa cea de toata ziua, (asa cum ti-a explicat Pitts) mai avem vrie acrobatica si vria in viteza.

Vria acrobatica se face cam asa:
din zbor orizontal cu motorul la relanti sau aproape, se creste unghiul de incidenta usor progresiv. Cand ne apropiem de unghiul critic se trage brusc mansa pana la capat de cursa, se taie motorul daca era cumva la regim mai mare de relanti, si se da palonier (directie) pana la refuz, brusc, pe partea pe care se doreste rotirea. Uneori aceasta manevra se face pe o panta usor ascendenta .

Vria de viteza se face doar cu anumite aparate si poate fi extrem de periculoasa . Diun zbor orizontal cu viteza oricum mai mare decat cea minima , se trage brusc, pana la refuz mansa, si se da concomitent palonier, tot pana la refuz. Rezultatul este aceeasi rupere de fileuri de pe extrados, insa vom constata ca aceasta se face la viteza mai mare decat cea de angajare, si de aceea i se mai spune si vrie de viteza.

In cazul aparatelor cu centraj pe bot (adica cu CG mai spre inainte) singura solutie de a face vrie este cea acrobatica, altfel aparatul intra in asa numitul deep stall, adica o angajare parasutata, stabilizata, din care la primul semn de slabire a mansei spre inainte va accelera rapid iesind in zbor normal fara probleme.

Asa numita vrie plata este atunci cand ampenajul orizontal este scaldat complet de siajul aripii, iar centrajul este in afara limitelor normale, spre coada. Din aceatsa vrie sansele de iesire sunt foarte mici.

Manevrele de revenire din vrie sunt logice, nu instinctive:
este necesar ca mai intai sa aducem unghiul de atac al aripii la valori normale, subcritice, si asta se face prin slabirea mansei spre inainte. La unele aparate, cum ar fi planoarele cu alungire mare, este necesar sa dam si palonier pe partea inversa rotirii. de regula se recomanda ca manevrele de iesire din vrie sa se faca cu motorul la relanti, insa nu este o regula clara decat la unele avioane.

Interesant este ca uneori aparatul sare in vrie pe partea opusa comenzilor date de pilot, fiind influentat de momentul motor.


Pot sa spun ca am facut sute de vrii, si cu planorul 1:1 si cu avion 1:1 si cu aeromodele. Pe langa ranversare si rasturnarea pe verticala, este una dintre figurile mele favorite. Pana acum nu am rupt nimic din cauza asta.

Unii piloti confunda vria cu spirala picata. Diferenta este ca la vrie stratul limita se rupe iar la spirala picata - nu. manevrele de revenire sunt diferite: la vrie, asa cum spuneam se da viteza si apoi se opreste rotirea, iar la spirala picata se opreste rotirea si imediat se scade viteza.

Dar despre vrie putm povestii sute de ecrane, insa nu vreau sa va plictisesc.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#5 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2004 - 05:11 PM

da, Bigule, da' suna asa frumos....
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#6 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 August 2004 - 05:19 PM

BogdanStancu, la 10 Aug 2004, 17:11, a spus:

da, Bigule, da' suna asa frumos....

suna periculos
da lasa fusta (profundoru ) mai jos...
suna periculos
da e asa de frumos. :D
flying is my life...
0

#7 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 10 August 2004 - 05:34 PM

Nu numai ca suna, dar si arata excelent! mai ales de sus!

big
FROGS CAN FLY!
0

#8 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 10 August 2004 - 06:05 PM

Multumesc rau, o sa incerc maine sau poimaine. Va arat ce am facut.
0

#9 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 August 2004 - 06:17 PM

sfatul meu e sa incerci, da' sus de tot, ca de jos am incercat eu si nu e bine...
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#10 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 10 August 2004 - 09:53 PM

Eu va propun o angajare in vrie mai simpla: Modelul in urcare pe verticala, se taie brusc motorul si simultan se actioneaza directia si eleroanele pe aceeasi parte. Incercati de sus, iese super!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#11 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 August 2004 - 04:05 AM

sau pe statie se apasa butonu pe care scrie "VRIE" :)
0

#12 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 11 August 2004 - 06:25 AM

Nu avem noi statii asa smechere....
0

#13 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 August 2004 - 06:57 AM

ba eu am vazut una cu buton de vrie.
da nu avea buton de scos din vrie! :)

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 11 August 2004 - 06:58 AM

flying is my life...
0

#14 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 12 August 2004 - 09:59 AM

Dom*profesore, aia nu e vrie ce ziceti matale http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/huh.gif
Bigule, m-ai facut sa iau notite :D ! Esti barosan :D
No brain, no headache.....
0

#15 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 12 August 2004 - 03:43 PM

@ Pitts,
ai dreptate sunt maaaaare, abea incap in cabina :-) Adica sunt barosan si in sus dar mai ales spre inainte, si parca cresc din-ce-in-ce !

Saru'mana de compliment, e asa bine sa ma laude si pe mine cineva... ca de mult tare nu o mai face nimeni...


Big
FROGS CAN FLY!
0

#16 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 August 2004 - 08:14 PM

imensule :lol:

nene.. am auzit ca ai zburat si cu avioane 1:1... din cockpit cu telecomanda... exista ceva sanse in Romania pentru unu care doar vrea sa zboare de agrement ? (dar nu a descoperit o comoara inca?).

MIG-29

P.S.: bei mi-a venit o idee... avioanele 1:1 sa aiba telecomanda si sa pui aeromodelistu in carlinga cu telecomanda in mana sa-l lasi sa zboare... sa vezi atunci emotii si retinere in comenzi :D
0

#17 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 12 August 2004 - 10:01 PM

Pitts, ai incercat?....am spus ca e super manevra!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#18 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 12 August 2004 - 10:18 PM

@Mig29:
Am zburat si inca mai zbor 1:1. Pot sa spun ca sunt sanse pentru oricine sa zboare 1:1. daca esti tanar pana in 22 de ani, e gratis prin Aeroclubul Romaniei, desi au un sistem si niste reguli care aduc a uriash cu picioare de lut. Daca vrei sa fii independent poti sa zbori parapanta, deltaplan, motodeltaplan, avion ultrausor, sau chiar avion usor, toate sunt disponibile, si unele sunt chiar accesibile. Este important doar sa fii consecvent si sa fii putin pragmatic. cam asta ar fi.

Scuze pt off-topic.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#19 Useril este offline   mobi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 508
  • Inregistrat: 27-May 04

Postat 13 August 2004 - 06:36 PM

Locatie: islazul Ion Roata. Ora: 17:00. Subsemnatul a incercat si reusit sa faca o super vrie. Multumiri intense tuturor, in special lui big. Culmea! A si scapat avionu' intreg!
0

#20 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 14 August 2004 - 08:45 AM

Bravo! Uite asa se mai naste un acrobat! Acum incearca sa intri in vrie din viraj:
virezi strans, si reduci motorul.Apoi strangi cu profundorul si mai scoti din motor. Vei avea parte de o vrie destul de spectaculoasa, mai ales daca o ajuti cu directia si cand se angajaza ii biciuiesti putin eleroanele pe invers!

Spor si ai grija sa scoti din timp, ca e pacat de model!

Big
FROGS CAN FLY!
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro