Modelism - RHC Forum: Cessna 182 500 Class - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cessna 182 500 Class Acelasi avion, alta cutie, alte dimensiuni

#1 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 12:33 PM

Salutare tuturor!

Joia trecuta am primit acest avion cadou de la sotie :D si azi vreau sa il finalizez. O prima parere: oarecum dezamagit de calitatea finisarii, adica e lucrat cam neglijent. Poate o sa imi schimb parerea dupa prima aterizare (reusita).

Specificatii (extras din manualul de utilizare):

Wingspan: 1300 mm
Length: 993 mm
Weight: 1350 g
CG position: 35 %

Thrust Ratio: 0.8
Max Flying Time: >10 mins
Battery: 11.1 V, 2400 mAh LiPo
ESC: 30 A
Motor: 3715-01c (KV=820 rpm/V) outer runner brushless

Wing Area: 23 dm2
Wing load: 58 g/dm2

Ca RC folosesc un 6ex 2.4GHz.
Astept pareri si idei (constrcutive sau nu).

Fisiere atasate


Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#2 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 12:41 PM

Prima dezamagireFisier atasat  DSC07011.JPG (137.3K)
Number of downloads: 684

A doua dezamagire Fisier atasat  DSC07015.JPG (110.69K)
Number of downloads: 617
Poate sa imi spuna cineva daca isi va reveni sau ce trebuie sa ii fac ca sa isi revina?

Din cate am deslusit eu pana acum, se pare ca e mai bine sa il lasi asamblat decat sa ii dai jos aripile dupa fiecare zbor. Asta datorita sistemului de prindere al aripilor si a electronicii din aripi. (Sper sa revin cu mai multe detalii cand la montez.)Fisier atasat  DSC07012.JPG (156.76K)
Number of downloads: 586
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#3 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 12:50 PM

Primul zambet: Motorul pare a fi prins cu simtul raspunderii.
Fisier atasat  DSC07020.JPG (167.81K)
Number of downloads: 282

Alt zambet: Panoul de control din cabina...
Fisier atasat  DSC07019.JPG (168.71K)
Number of downloads: 261

Si inca o chestie la care nu ma asteptam: "servo slowness switch" pentru flaps.
"The adjust range is 0-90*."
"It can be set between 1-14 second."
Fisier atasat  DSC07021.JPG (146.15K)
Number of downloads: 268
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#4 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 12:56 PM

Ampenajul orizontal
Fisier atasat  DSC07026.JPG (120.12K)
Number of downloads: 289

Aripa pe intrados
Fisier atasat  DSC07027.JPG (119.01K)
Number of downloads: 269

Si "chestia care iti ia ochii": lumini in aripi
Fisier atasat  DSC07028.JPG (94.28K)
Number of downloads: 298
Fisier atasat  DSC07029.JPG (133.68K)
Number of downloads: 214

Urmeaza sa ma apuc de asamblat....
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#5 Useril este offline   silver arrow 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 635
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male

Postat 31 January 2010 - 01:38 PM

Salut, si la mai multe cadouri din partea sotiei :D . Eu am facut un upgrade la varianta mai mica si ma gandeam deja la cessna 500 class. As vrea sa stiu cum se prind montantii in aripa. Pentru un look mai scale iti recomand sistemul asta de leduri. Este destul de ieftin si se gaseste si la noi. Bafta la constructie si sa iti aduca numai bucurii.
Cu stima, Ady.
0

#6 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 31 January 2010 - 01:39 PM

salut! avionul e foarte fain, si foarte scale, imperfectiuni de fabricatie apar la orice avion mai ales cele chinezesti
ritile alea din microporos se patratzesc daca aplici presiune asupra lor, dar isi revin, ca sa scapi de problema ai putea folosi cauciuc :D
apropo scoate carenele ca nu o sa ruleze calumea pe iarba. succes!
FLYING IS AN ART
0

#7 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 02:08 PM

Vezi postarea9unuunu, la Jan 31 2010, 01:39 PM, a spus:

[...] ai putea folosi cauciuc :D
apropo scoate carenele ca nu o sa ruleze calumea pe iarba. succes!


Trenul de aterizare ar trebui lipit in zona de contact cu fuselajul ca sa aiba rezistenta, insa nu am sa il lipesc tocmai din aceste considerente. Pentru cateva zboruri este suficient de bine fixat asa, doar mecanic.

Multumesc pentru sfaturi!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#8 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 31 January 2010 - 02:15 PM

daca sta fix e ok, dar oricum ai putea sa pui niste picaturi cu glue gun sa fii sigur ca nu sar, avantajul ar fi ca acel lipici este foarte flexibil si il poti scoate la nevoie fara a deteriora nimic.
FLYING IS AN ART
0

#9 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 02:23 PM

Am terminat de montat trenul de aterizare si aripile.
Fisier atasat  DSC07038.JPG (179.57K)
Number of downloads: 235

Cea mai mare problema a fost la conexiunile dintre aripa stanga si fuselaj deoarece cablul de la servo-ul de la flaps datorita pozitiei in aripa a fost mai scurt decat "normal" cu aproximav 1-1,5 cm (mufa servo nu se vede in poza pentru ca este sub aripa). Ca sa reusesc a fost nevoie de o duzina de draci, vreo 2 sfinti, o penseta, o surubelnita subtire in linie si un pahar cu coca-cola duhovniceasca. Foarte multa munca...
Fisier atasat  DSC07031.JPG (119.04K)
Number of downloads: 240
In poza se observa si o bucata de banda adeziva verde. Aceasta am pus-o acolo ca sa previna deplasarea barei de carbon in aripa si sa piarda din rezistenta. Cand am incercat sa vad cat de mult poate intra tija de carbon in aripa (in teava-lonjeron de aluminiu,parca), am realizat ca poate intra cu usurinta peste 3/4 din ea. Asa ca am pus un pic de banda adeziva in ambele parti ale tijei la iesirea din fuselaj.

Concluzia.... Pe viitor e posibil sa mai aplic niste banda adeziva (hartie sau plastic) pe fuselaj ca sa mai acoper golurile de la inbinarea aripa-fuselaj si astfel sa previn eventualele turbulente cauzate de aceste imperfectiuni.
Fisier atasat  DSC07036.JPG (184.81K)
Number of downloads: 223
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#10 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 07:13 PM

Ampenajele se monteaza foarte usor, deasemenea usor este de realizat si conectarea la servo si reglarea pozitiei. Servo-urile pentru directie si elevator sunt prinse in placaj, frumos lucrat, plasate sub un capac prins in 2 suruburi.
Fisier atasat  DSC07041.JPG (461.08K)
Number of downloads: 192

Tot in categoria directie si elevator trebuie spus ca eu am avut nevoie si de 2 prelungitoare servo de 5 cm ca sa pot amplasa receptorul.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#11 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 07:24 PM

Dupa ce am montat receptorul si l-am fixat cu skay, am largit un pic cu o surubelnita acel orificiu prin care am scos antenele.
Fisier atasat  DSC07042.JPG (276.25K)
Number of downloads: 194

Nerabdator am conectat bateria si am facut primele teste.... Am realizat amuzat ca am inversat mufele servo de pa aripa dreapta (bine ca nu erau de la cea stanga, cea cu acel cablu foarte mic). Am desfacut aripa, am remediat greseala si am refacut teste. Totul a fost ok.

Asa ca am asamblat si elicea si am mai facut cateva teste. Mi s-a parut ca ceva nu e centrat cum trebuie, fie elicea, fie axul elicei pe axul mototului, fie axul motorul. Spun asta pentru ca atunci cand se invarte elicea parca nu are un "zgomot" constant. Sau poate sunt eu prea obosit...
Fisier atasat  DSC07043.JPG (202.45K)
Number of downloads: 163
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#12 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 07:29 PM

O poza in care se pot observa "sistemul" de lumini....
Si anume:
la extremitatea aripii drepte o lumina albastra intermitenta
la extremitatea aripii stangi o lumina rosie intermitenta
la mijlocul aripii stangi o lumina alba constanta

Cred ca mi-ar fi placut mult mai mult daca ori nu avea nici o lumina, ori avea "tot tacumul" de lumini. Dar asta e "chinazarie"...

Fisier atasat  DSC07045_Crop.jpg (476.16K)
Number of downloads: 186
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#13 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 31 January 2010 - 07:38 PM

Si o poza de final....
Fisier atasat  DSC07049.JPG (474.21K)
Number of downloads: 243

Intre timp m-am hotarat ca e mai bine sa lipesc trenul de aterizare, iar carenele o sa le demontez inainte de primul zbor.
Tot ce mi-a mai ramas de facut este sa verific CG, sa vedem cam cat curent consuma motorul cand e la maxim, sa schimb conectorii de la baterie si ESC cu unii CT3.5 si o inspectie finala.

Daca cineva mai doreste informatii suplimentare sau poze sa spuna si vedem ce se poate rezolva.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#14 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

  Postat 31 January 2010 - 10:35 PM

foarte faina ! felicitari, daca as fi in locul tau mi-as lua o instalatie de leduri si as face una calumea ;)
FLYING IS AN ART
0

#15 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2010 - 12:19 AM

Foarte frumos, felicitari.
Apropos de vibratii, ai echilibrat elicea? Privind din lateral, cand motorul se invarte, cele doua capete ale elicii sunt in acelasi plan?
Baftaaaaaaaaaaaaa si sa-l zbori sanatos....si cu atentie. Incarcarea alara mi se pare marisoara.
0

#16 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 01 February 2010 - 12:26 AM

E o chestie generala pt cessne incarcarea aia.Atentie mare la aterizari si la limite de viteza.
0

#17 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2010 - 12:40 AM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2010, 12:19 AM, a spus:

Baftaaaaaaaaaaaaa si sa-l zbori sanatos....si cu atentie. Incarcarea alara mi se pare marisoara.

Eu m-am apucat de avioane doar de jumatate de an, dar primul avion a fost Yak-ul cu incarcarea alara de vreo 90 g/dm2, si cam aceeasi anvergura cu acest Cessna. E ceva ce nu stiu eu daca incarcarea avionului din acest topic de 58 g/dm2 vi se pare mare??
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2010 - 04:16 AM

90g/dmp la o anvergura de 1 300mm mi se pare foarte mult. Cum zbura?
Bineinteles ca privesc prin prisma mea.

PS. Primul meu model care a ajuns intreg acasa a avut 13g/dmp, la o anvergura de 1 176mm.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 February 2010 - 04:19 AM

0

#19 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2010 - 09:15 AM

Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2010, 04:16 AM, a spus:

90g/dmp la o anvergura de 1 300mm mi se pare foarte mult. Cum zbura?
Bineinteles ca privesc prin prisma mea.

PS. Primul meu model care a ajuns intreg acasa a avut 13g/dmp, la o anvergura de 1 176mm.

Zbura foarte bine, asa cum zboara si azi.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#20 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 09:47 AM

Vezi postarea9unuunu, la Jan 31 2010, 10:35 PM, a spus:

foarte faina ! felicitari, daca as fi in locul tau mi-as lua o instalatie de leduri si as face una calumea ;)


Am inceput deja sa ma gandesc la asta, dar mai intai sa il vad cum zboara si cel mai important cum il aterizez si apoi ma ocup si de "imbunatatiri".

Multumesc!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#21 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 09:55 AM

Multumesc!

Nu am echilibrat nimic ca imi pierise cheful si am zis ca mai bine sa ma mai ocup de el cand o sa fiu in forma. O sa fiu atent la aspectul asta cand ajung acasa si o sa revin cu rezultatul.
Inca o treaba pe care nu o stiu: Elicile cu 3 pale se echilibreaza din punct de vedere al greutatii palelor? Sau nu este relevanta o diferenta asa mica?


Vezi postareadan_mitea, la Feb 1 2010, 12:19 AM, a spus:

Foarte frumos, felicitari.
Apropos de vibratii, ai echilibrat elicea? Privind din lateral, cand motorul se invarte, cele doua capete ale elicii sunt in acelasi plan?
Baftaaaaaaaaaaaaa si sa-l zbori sanatos....si cu atentie. Incarcarea alara mi se pare marisoara.

Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#22 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 10:03 AM

Referitor la ce a scris Shogi:
Poate sa spuna careva daca exista diferente vitale intre comportarea Cessna in simulator G3/4 si in realitate? In G3/4 exista un Cessna similar, doar ca e termic si are anvergura un pic mai mare. Am incercat putin aseara sa il fac electric, am reusit, dar nu am avut timp sa il aduc la parametri avionului meu.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#23 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 01 February 2010 - 11:00 AM

Vezi postareaCostumas, la Feb 1 2010, 10:03 AM, a spus:

Referitor la ce a scris Shogi:
Poate sa spuna careva daca exista diferente vitale intre comportarea Cessna in simulator G3/4 si in realitate? In G3/4 exista un Cessna similar, doar ca e termic si are anvergura un pic mai mare. Am incercat putin aseara sa il fac electric, am reusit, dar nu am avut timp sa il aduc la parametri avionului meu.

E o oarecare asemanare....adica imprumuta din comportamentul de zbor.

Doar ca sunt prea multi parametri de stabilit; de exemplu conteaza si pasul si diametrul elicei, tipul motorului, puterea motorului, amplasamentul CG, cursele suprafetelor de comanda, unghi motor, dimensiunile si masa avionului...Astea toate trebuiesc schimbate in simulator ca sa corespunda cat de cat modelului tau. Eu am facut chestia asta pentru mustang...a iesit aproximativ la fel, dar nu se compara...tot mai greu e in realitate de zburat :) (nimic nu se compara cu o briza venita din spate care te ia prin surprindere tocmai cand te relaxasei un pic si ziceai "gata! stiu sa il zbor!")

Multa bafta si succes la primul zbor!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 01 February 2010 - 11:02 AM

0

#24 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 12:34 PM

Am prins ideea! Multumesc!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#25 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 04:53 PM

@dan_mitea : "Privind din lateral, cand motorul se invarte, cele doua capete ale elicii sunt in acelasi plan?"

Am verificat si nu prea sunt varfurile (trei la numar) elicei in acelasi plan cand se invart. Asa ca am mai desfacut o data elicea si capota si am facut o verificare cu motorul ruland in gol, fara elice. Acelasi zgomot. Deci zgomotul este de la motor, iar elicea eventual amplifica evetualele vibratii.

Poze cu sistemul de prindere al elicei:

1.
Fisier atasat  DSC07051_www.jpg (480.52K)
Number of downloads: 194

2.
Fisier atasat  DSC07052_www.jpg (428.35K)
Number of downloads: 178
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#26 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 01 February 2010 - 05:07 PM

3. O poza cu tot ce se gaseste sub capota (unghiul motorului este dat de 2 saibe puse intre batiu si panoul de foc-daca ma exprim corect)
Fisier atasat  DSC07053_www.jpg (407.22K)
Number of downloads: 169

4. O inregistrare audio (format amr - telefon) cu zgomotul motorului. Poate ca asa trebuie sa sune si mi se pare mie.
Pun un link pentru descarcare, caci pe forum nu imi da voie. (valabil pana pe 10 februarie 2010)


Astept un raspuns, o rectie...
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 February 2010 - 07:17 PM

Sistemul acesta iti permite sa centrezi mai bine elicea. Montezi, privesti din lateral, nu-ti place, demontezi, rotesti un pic eliea in penseta, strangi din nou....si la un moment dat ai sa ai un optim su un sunet ''rotund''. Eu as face, in prealabil si o centrare a elicei. Nu poti avea decat surprize placute.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaa.

PS. In paranoia mea, as arunca conul de tot si as folosi o elice APC cu doua pale, bineinteles ca tot echilibrata...

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 February 2010 - 07:19 PM

0

#28 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 10 May 2010 - 12:40 PM

Salutare tuturor! (...din nou)

In mod public vreau sa imi prezint scuzele fata de toti cei care au citit acest topic si mai ales fata de toti cei care au contribuit la el!
Din motive de "lipsa de timp" (sau cum se mai numesc "lene" si "comoditate") nu am mai reusit sa postezi finalul...
Deci am reevaluat echilibrarea elicei a modelului in ansamblu si am asteptat o zi prieltnica pentru o "primazi de zbor". Asadar, cand am reusit sa ies prima data la zbor cu el totul a fost ok din punctul meu de vedere, in sensul ca am ajuns cu modelul inapoi acasa intreg, nevatamat. Chiar in aceste momente incarc pe net filmuletul (sa imi traiasca sotia!).

Ca observatie:
1. Modelul este foarte docil, iertator, recomandat pentru "inceputuri"
2. Pentru decolare si aterizare nu are nevoie de teren perfect drept, fiind capabil sa si "topaie" prin denivelari
3. La decolare trebuie acordata o atentie sporita la momentul de torsiune dat de cuplul motorului. Cel putin la mine a trebuit sa compesez imediat pozitia fata de orizontala a avionul in momentul cand s-a desprins roata fata de sol. Dupa ce se desprinde total, totul revine la un normal acceptat de experienta fiecarui pilot.
4. Am decolat cu el si cu flaps-uri si fara si diferenta consta in distanta de decolare. Sincer, recomand pentru inceput decolare fara flaps-uri deoarece are o evolutie mai lineara, mai usor de intuit fata de deoclarea cu flaps-uri. Cand activezi flaps-urile, apare un efect foarte puternic de "ridicare a nasului" care trebuie compesat din profundor. Din puctul meu de vedere, treaba asta se rezuma la actiune-reactiune concretizandu-se prin doua suprafete de comanda care franeaza modelul. Concluzionand, recomand mai inatai fara flaps-uri si apoi, treptat, sa se regleze unghiul de incidenta al flaps-urilor.
5. Pe profundor am folosit expo destul de mult, deoarece suprafata de comanda este mare si nu am vrut sa provod o angajare la joasa inaltime.
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#29 Useril este offline   Costumas 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 18-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Comanesti (BC)
  • Interests:Parapanta, aeromodele.

Postat 10 May 2010 - 12:47 PM

Filmuletul: http://www.youtube.c...h?v=qEYGovAfuS8

(Am inceput un nou proiect: X-treme Pelikan; insa acum astept sa castig la loto ca sa cumpar si electronica)

Inca o data, multumesc tuturor celor care si-au manifestat interesul fata de acest topic!
Zboruri pline si aterizari line!
______________________
Pe curand,
Lucian L.
___________________________
"In viata nu sunt lucruri de care trebuie sa te temi, ci sunt lucruri pe care trebuie sa le intelegi." (Pavel Stratan)
0

#30 Useril este offline   mihai3t 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 24-March 10
  • Location:Bucuresti - Ghencea

Postat 05 August 2010 - 08:38 AM

Buna ziua tuturor,

Dupa aproape sase luni de cand urmaresc discutiile de pe acest forum m-am hotarat sa va scriu in speranta ca voi putea ridica si eu un avion.

Am primit anul trecut un Messerschmit BF 109 "comandat" de colegi (chinezarie cum spuneti voi) dupa 4 elice rupte. L-am pus la pastrare.
Am luat tot de acolo un Soaring eagle (plastic +scart) cazut in bot - spart (am ramas cu electronica <_<

Acum am un Cessna 182_500 ca cel din topic.
L-am ansamblat. Inca nu am curajul sa-l zbor, pentru ca am vazut din clipul lui Valteras ca suprafete de control , profundorul si deriva au curse foarte lungi.
Intrebarea mea este : cat trebuie sa fie cursele celor doua.

Va multumesc si va cer scuze pentru mesajul prea lung.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro