Parkzone Radian 2m Primul model si totodata prima mea spuma
#181
Postat 09 August 2018 - 06:56 PM
63mm pare sa fie cu mai bine de 1cm in fata lonjeronului.
#182
Postat 09 August 2018 - 10:05 PM
Există niște simptome concludente în comportamentul unei aeronave. Toate vor ridica "nasul" în cazul măririi puterii în motor, fapt care determină în primul rând creșterea vitezei și implicit a portanței. La cele cu elice mai apar câteva forțe în plus care ridică "năsucul" implicit înaintea manifestării creșterii de portanță, motiv pentru care se montează cu cele 3-5 grade negativ.
La un model construit corect, dacă-i oprești motorul, chiar dacă e prea greu de bot, va pica până îi crește viteza. Pe măsură ce viteza crește va ridica botul până intră din nou în limită. Dacă modelul continuă să pice în ciuda creșterii vitezei asta nu poate însemna decât un singur lucru - ampenajul orizontal nu este montat pe axa corectă. Inițial am fost de părere că mi s-a părut, dar văd că a mai observat cineva același lucru.
Concluzia ar fi că ampenajul orizontal trebuie cabrat cu aproximativ 3 grade și problema se va rezolva.
Spor la meștereală.
#183
Postat 09 August 2018 - 10:27 PM
ViP_Eol, la 09 August 2018 - 10:05 PM, a spus:
Sunt in balarii, dar vreau sa va reamintesc cazul particular al modelelor cu ampenaj portant, de exemplu Telemaster 40, 60, etc. Acesta, ampenajul portant, compenseaza aceasta tendinta. Este o solutie de pe vremea cand se mai faceau si se mai proiectau modele.
#184
Postat 09 August 2018 - 11:19 PM
Am gasit o metoda maxim de stiintifica sa masor unghiul ampenajului. Pare sa fie numai cu 1 grad mai in sus fata de aripa. Sa fie suficient atata de putin sa impinga botul in jos?
.
Fisiere atasate
#185
Postat 10 August 2018 - 07:34 AM
Scuze.
Pe limba noastră, atunci când "îi dai gaz" crește viteza și implicit portanța ceea ce determină ridicarea botului. Asta se întâmplă la orice tip de aeronavă. În mod particular, cele cu elice în bot vor ridica nasul imediat ce le "dai gaz".
Sunt cunoscute câteva cazuri în care s-a reușit aducerea unor aeronave la aterizare, în lipsa altor comenzi, doar prin varierea puterii în motoare pentru picat/cabrat și varierea diferențiată pentru viraj. De fapt am avut și vreo două modele care nu aveau suprafețe de comandă și totul se făcea din motoare.
Toate ampenajele orizontale sunt, mai mult sau mai puțin, portante. Asta, în funcție de profil și suprafață. Un ampenaj orizontal mai mare nu rezolvă în totalitate problema. Și în cazul lor există cel puțin un grad de cabrare.
Un caz particular: Boeing 747. Profundorul/ampenajul orizontal aflat în poziție normală oferă control adecvat la viteze mari. Pentru aterizare s-a găsit soluția modificării unghiului întregului ampenaj orizontal.
Nu poți braca o suprafață de comandă la "infinit". De fapt, peste 40 de grade bracaj se manifestă mai mult ca frână, iar eficacitatea de comandă scade.
Deci:
Victoraș. Dacă modelul tău, cu motorul oprit intră în picaj fără să aibă tendința vizibilă de redresare odată cu creșterea vitezei este inutilă mutarea bateriei și singura soluție este mărirea unghiului de cabrare a ampenajului orizontal.
Spor la meștereală.
#186
Postat 10 August 2018 - 07:40 AM
victoras_h, la 09 August 2018 - 11:19 PM, a spus:
Am gasit o metoda maxim de stiintifica sa masor unghiul ampenajului. Pare sa fie numai cu 1 grad mai in sus fata de aripa. Sa fie suficient atata de putin sa impinga botul in jos?
.
Suprafața profundorului este foarte mică. Cu siguranță că trebuie să modifici unghiul ampenajului.
Am văzut Radian echipat cu acumulator de 2200 zburând fără nicio problemă.
#187
Postat 10 August 2018 - 07:51 AM
Ca sa fie sigur ca am priceput, unghiul ampenajului ar trebui sa fie cu cateva grade invers fata de cum e acuma, mai precis BA al ampenajului sa pivoteze in jos cu cativa mm?
#188
Postat 10 August 2018 - 08:10 AM
victoras_h, la 10 August 2018 - 07:51 AM, a spus:
Ca sa fie sigur ca am priceput, unghiul ampenajului ar trebui sa fie cu cateva grade invers fata de cum e acuma, mai precis BA al ampenajului sa pivoteze in jos cu cativa mm?
Exact. BA mai jos față de BF. 3 grade diferență față de aripă.
#189
Postat 10 August 2018 - 08:26 AM
victoras_h, la 09 August 2018 - 11:19 PM, a spus:
Am gasit o metoda maxim de stiintifica sa masor unghiul ampenajului. Pare sa fie numai cu 1 grad mai in sus fata de aripa. Sa fie suficient atata de putin sa impinga botul in jos?
.
Nu trebuie sa fie suficient... este deajuns ca este... Aripa trebuie sa aiba totdeauna unghiul mai mare ca profundorul, sau macar neutru.
Orice plus pe profundor ridica coada.
#190
Postat 10 August 2018 - 08:30 AM
1:30 noaptea acuma, aș lucra la el dar iau bătaie de la șefa :)
#191
Postat 10 August 2018 - 09:11 AM
As zice ca 3 grade e cam mult parerea mea.
Bafta Ciao Sorin
#192
Postat 10 August 2018 - 02:14 PM
P.S. A 380 are puțin peste 3 grade. Boeing 787 tot cam așa. ;)
#193
Postat 10 August 2018 - 02:28 PM
renatoa, la 10 August 2018 - 08:26 AM, a spus:
Iar ma bag in seama si va rog sa ma iertati. La Telemaster, cel cu profundor portant ( are acelasi profil ca aripa ), profundorul are unghi negativ de aproximativ 3 grade.
#194
Postat 10 August 2018 - 04:18 PM
Diferența între aripă și ampenajul orizontal poate fi între 0 și 4 grade. Fiecare constructor proiectează aeronava cu o destinație specifică. În funcție de asta face un mix de variabile care să-i ofere soluția optimă. Teoria este complexă și o găsiți în cărți.
Ce este important de știut este faptul că soluția aplicată unei aeronave nu este "literă de lege" și foarte probabil nu se va potrivi alteia cu caracteristici diferite. Variabile ... destule. :)
#195
Postat 10 August 2018 - 04:26 PM
Si cum de nu e plin netu de plangeri similare...
#196
Postat 10 August 2018 - 05:18 PM
#197
Postat 10 August 2018 - 05:28 PM
#198
Postat 10 August 2018 - 05:35 PM
Știu că spumele au o țeavă prin fuselaj pentru a-și păstra forma.
Mai bine-l las pe Ștefan, sau oricine are Radian. Oricum, simptomele spun că ampenajul nu are poziția corectă. Cauza ... o pot determina precis cei care au tipul ăsta de model.
#199
Postat 10 August 2018 - 05:58 PM
Nu are nimic infipt in fuselaj in coada. Flexeaza dar cred ca e gândit asa, să nu se rupă. Mai merge întărit.
Măsor si pun poze cum ajung acasa.
#200
Postat 10 August 2018 - 08:27 PM
Am reusit sa-l desfac frumos. Cred ca a fost foarte putin adeziv. Ca sa ajung la -3 grade, ar trebui sa cobort BA al profundorului cam cu 6mm. E loc si nu o sa se vada.
Inca nu tai, ploua. Nu mai zburam azi.
Fisiere atasate
#201
Postat 10 August 2018 - 09:58 PM
BaftaCiao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 10 August 2018 - 09:59 PM
#202
Postat 11 August 2018 - 06:50 AM
Cel mai probabil ai dreptate, fuselajul o fi fost curbat. Nu prea sarea in ochi pentru ca lateral e ok, totul pare drept si aliniat. In orice caz ar trebui sa vedem o diferenta cum zboara. Maine.
Pana la urma s-a oprit si ploaia fix cat sa mai avem cam o ora de zburat la apus. A fost o sesiune plina de actiune ...off topic, m-a luat valul :)
.
#203
Postat 11 August 2018 - 09:11 AM
#204
Postat 11 August 2018 - 09:15 AM
Fuselajul trebuie să fie rigid. Nu are voie să flexeze că nu e balenă să dea din coadă. :)
#205
Postat 11 August 2018 - 09:25 AM
Tare mi-e teamă că cel care a montat modelul nu a lipit ranforsarea interioară.
#206
Postat 11 August 2018 - 09:36 AM
Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 August 2018 - 09:38 AM
#207
Postat 11 August 2018 - 09:36 AM
Da, se indoie in timp de la stocare dar nu semnificativ si nu afecteaza profundorul, mai degraba trebuie sa trimezi putin directia. Nu are nici o tija de carbon in fuselaj, e spuma chioara, cat se poate de flexibila.
De altfel cele doua jumatati ale fuselajului sunt facute fiecare din doua bucati mai scurte, nu e ca la Multiple, doua jumatati lungi dintr-o bucata.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#208
Postat 11 August 2018 - 11:27 AM
Nu te-ai uitat la poza din lateral ?Nu ti se pare ca inainte de ampenaje pe o portiune de vreo 15-20 cm e indoit in jos fuselajul?Mie asa mi se pare , dar nevzand pe viu un Radian, s-ar putea sa ma insel.
Daca e indoit sigur se poate si alinia si asta ar fi, dupa parerea mea , cea mai eleganta solutie.Nu cunosc metodele de indoirea dezdoire a spumelor dar sigur exista .
Bafta
Ciao Sorin
Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 11 August 2018 - 11:28 AM
#210
Postat 11 August 2018 - 02:26 PM
ViP_Eol, la 11 August 2018 - 09:11 AM, a spus:
Bineinteles coordonare: scoala KGB plus securitatea. Jos hotii!