Parkzone Radian 2m Primul model si totodata prima mea spuma
#151
Postat 31 May 2015 - 11:02 PM
La concursul de la Prejmer dupa zborul de incalzire, la prima mansa, am cuplat bateria si nimic, servo nu a mai miscat. Totalmente mort. Norocul meu ca asta s-a intamplat la sol, ghinion ca a fost fix la concurs. M-am scos concurand cu Radianul lui Bogdan (mai batran ca al meu).
Acasa am gasit un servo aprope identic, pana si echia s-a potrivit, reparatie de 5 minute. Servo-ul mort a ramas mort, nu misca, nu zice nimic.
In continuare imi palce mult Radian dar totusi langa un planor de competitie de 3.8m si 1800g pare cam caramida.
Al meu a cam obosit, ma tot gandesc daca ar fi momentul sa cumpar unul nou.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#152
Postat 31 May 2015 - 11:14 PM
stiganas, la 31 May 2015 - 11:02 PM, a spus:
La concursul de la Prejmer dupa zborul de incalzire, la prima mansa, am cuplat bateria si nimic, servo nu a mai miscat. Totalmente mort. Norocul meu ca asta s-a intamplat la sol, ghinion ca a fost fix la concurs. M-am scos concurand cu Radianul lui Bogdan (mai batran ca al meu).
Acasa am gasit un servo aprope identic, pana si echia s-a potrivit, reparatie de 5 minute. Servo-ul mort a ramas mort, nu misca, nu zice nimic.
In continuare imi palce mult Radian dar totusi langa un planor de competitie de 3.8m si 1800g pare cam caramida.
Al meu a cam obosit, ma tot gandesc daca ar fi momentul sa cumpar unul nou.
Un alt Radian ? :rolleyes:
După câte am văzut, nu ai nevoie decât de un planor dedicat, sau cât mai aproape.
Felicitări pentru Prejmer şi rezultate. :clapping:
Tot servo de direcţie a cedat şi la Xtrem-ul juniorului. Probabil că direcţia e cea mai solicitată, mai ales la aterizare. Am pierdut două starturi (unul juniorul şi unul eu), dar am reuşit să-l schimbăm. Ar fi putut zbura şi aşa, dar juniorul nu are destulă experienţă să zboare fără direcţie, iar la aterizări de genul F5J este obligatorie, nu neapărat pentru atingerea punctului, dar ai mari şanse să loveşti pe cineva la cât de aglomerată e linia de start.
#153
Postat 01 June 2015 - 08:13 AM
Din cauza plasticului prost care imbatraneste rapid la frig mi s-a dus o parghie de comanda de V, anul asta. Ghici ca am avut de schimb :)
Dar asta a fost nimic fata de anul trecut cand mi s-a rupt un fir de bobinaj la motor de quad, si l-am desfacut acolo pe genunchi, iar ca sa scot tolele cu bobinajul de pe stator l-am incins pe un gratar care tocmai se stinsese, supravegheat cu un termomentru IR, courtesy Ciprian Dughir :) dupa aia mi-am luat si eu unul, nu poti avea totul in trusa pana nu o patesti :p
Stiu, dupa ce nu ai participat e usor sa dai sfaturi :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 01 June 2015 - 08:14 AM
#154
Postat 01 June 2015 - 08:35 AM
Fapt e ca la toate competitiile/intalnirile la care am participat a fost in mod clar cea mai buna spuma si a concurat cinstit cu planoarele in structura clasica.
In fata unui Explorer nu are nici o sanasa cu atat mai mult cu cat cine ajunge sa dea bani pe un Explorer cam stie si cum se piloteaza un planor.
La concursul de la Prejmer cu gandul asta am plecat impreuna cu Bogdan. Sa nu ne bata nici o spuma. Si asa a si fost. La fiecare mansa eram ultima spuma care ateriza. Am fost batuti fair and square de TravelAir cu Graupner ClubStar. Pluteste excelent si stie sa il piloteze.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#155
Postat 13 June 2015 - 02:58 PM
stiganas, la 31 May 2015 - 11:02 PM, a spus:
La concursul de la Prejmer dupa zborul de incalzire, la prima mansa, am cuplat bateria si nimic, servo nu a mai miscat. Totalmente mort. Norocul meu ca asta s-a intamplat la sol, ghinion ca a fost fix la concurs. M-am scos concurand cu Radianul lui Bogdan (mai batran ca al meu).
Acasa am gasit un servo aprope identic, pana si echia s-a potrivit, reparatie de 5 minute. Servo-ul mort a ramas mort, nu misca, nu zice nimic.
In continuare imi palce mult Radian dar totusi langa un planor de competitie de 3.8m si 1800g pare cam caramida.
Al meu a cam obosit, ma tot gandesc daca ar fi momentul sa cumpar unul nou.
#156
Postat 13 June 2015 - 03:26 PM
#157
Postat 13 June 2015 - 08:50 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#159
Postat 14 June 2015 - 10:56 PM
ilie F1A, la 13 June 2015 - 03:26 PM, a spus:
Salut.
Îmi permiţi o sugestie ?
Chiar dacă nu, eu tot ... . :rofl:
E mai simplu să pui două plăci de placaj subţire de o parte şi alta, prinse cu elastic, sau orice alt sistem de blocare a suprafeţelor de comandă pe timpul transportului.
Zboruri multe, aterizări line.
#160
Postat 19 November 2015 - 03:24 PM
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/2/6/2/8/2/9/a3833542-142-P2210008.jpg
Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 19 November 2015 - 03:26 PM
bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983
"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
#161
Postat 19 November 2015 - 03:29 PM
#162
Postat 25 April 2017 - 06:40 PM
IMG_7300.JPG (294.34K)
Number of downloads: 30
Con de EzGlider/Cularis pe bot de Radian
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#163
Postat 21 May 2017 - 07:37 PM
Mentionez ca am primit unul pentru copil la care am schimbat fuselajul dar nu am gasit nimc de calitate la el .
De la lipituri facute cu un silicon ordinar la servouri cu niste comenzi cu o geometrie defectuoasa , de la un ampenaj orizontal la care se dezlipea toata folia la o constructie fragila pentru un aeromodel dedicat incepatorilor.
Singura piesa de calitate - controlerul de 30 amperi si poate aripa.
Dar toate prejudecatile mele legate de model au fost desfiintate de modelul lui Stefan!
Din prima generatie , cu toate piesele autentice , schimbat doar un servo zbura dumnezeieste!
Si nu glumesc!
Urcat la peste 200 m in 30 s, statea foarte bine fara nici o comanda , foarte bine centrat , iar dupa aproape 8 minute se aseza usor la picioarele lui.
Fantastic , un concurent real pentru alte modele chiar si compozite , cu conditia ca vremea sa fie buna , fara vant!
Aterizarea imprecisa si usor incontrolabila (nu are frane) dar altfel un model fantastic cu conditia sa ai grija de el.
Stefane daca te gandesti sa-l dai cauta-ma te rog!
#164
Postat 21 May 2017 - 10:20 PM
Am scos de pe el Altis-ul care a stat pe model mai mult de doi ani. Am descarcat 435 zboruri.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#165
Postat 14 July 2018 - 08:25 AM
https://www.horizonh...-select-efl3650
Esentialul este ca este din nou, modelul basic, fara eleroane, deci vor fi si piese de schimb ;)
#166
Postat 14 July 2018 - 08:48 AM
Printre altele, oroarea ororilor, aripile se prind cu suruburi.
renatoa, la 14 July 2018 - 08:25 AM, a spus:
https://www.horizonh...-select-efl3650
Esentialul este ca este din nou, modelul basic, fara eleroane, deci vor fi si piese de schimb ;)
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#167
Postat 01 August 2018 - 07:17 PM
Un tovaras de zbor avea un radian vechi vechi, reparat, refacut, cred ca avea mai mult lipici in el decat polistiren dar nu a avut nici o problema cu aripile. Magentii tineau fara nici o problema. Ba chiar ii placea sa faca 'touch-and-go' cu el pe pista de asfalt... venea cu viteza, il planta si apoi apuca sa-l mai ridice cat sa dea drumul la motor. Maxim de amuzant pentru privitori :)
stiganas, la 14 July 2018 - 08:48 AM, a spus:
Printre altele, oroarea ororilor, aripile se prind cu suruburi.
Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 01 August 2018 - 07:17 PM
#168
Postat 04 August 2018 - 08:42 PM
Inainte sa-l scot la aer, am auzit ca ar fi unele modificari mai mult sau mai putin necesare. Circula un film pe youtube, de Paul Naton. Intarim coada (unde incepe ampenajul vertical), ar trebui sa scap de servourile originale, si trebuie schimbat unghiul de incidenta la ampenajul orizontal si mutat CG-ul?
Fisiere atasate
-
001.jpeg (140.06K)
Number of downloads: 17
#169
Postat 04 August 2018 - 09:16 PM
victoras_h, la 04 August 2018 - 08:42 PM, a spus:
Inainte sa-l scot la aer, am auzit ca ar fi unele modificari mai mult sau mai putin necesare. Circula un film pe youtube, de Paul Naton. Intarim coada (unde incepe ampenajul vertical), ar trebui sa scap de servourile originale, si trebuie schimbat unghiul de incidenta la ampenajul orizontal si mutat CG-ul?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#171
Postat 09 August 2018 - 04:41 AM
Cu profundorul drept, in secunda in care am dat drumul la stick, o lua drept in jos, direct, nu stiu cum sa zic, ca si cum as fi impins mult inainte orice alt avionas. Ca sa pluteasca cat de cat, fara motor, trebuia sa tin aproape maxim in sus (cursa profundorului recomandata parca un pic peste 1cm sus/jos). Nici o sansa sa-l trimez in zbor. In poza de mai jos e trimat la maxim, tot mai trebuia sa tin aproape tot restul cursei.
Zic ca e dubios pentru ca s-a nimerit sa se echilibreze exact cum recomanda manualul la 63mm cu un 3s 1800mAh impins cat intra. Nu am avut o baterie mai usoara la mine (incerc data viitoare cu un 3s 1000mAh) si nu i-am pus greutate in coada.
Mut CG-ul mai in spate sau sa mai incerc la ce recomanda manualul dar o sa zboare cu o gramada de profundor?
La unul reglat cum trebuie, cu motorul oprit, zboara cu ceva 'up trim' la profundor sau ar trebui sa fie drept?
.
Fisiere atasate
#172
Postat 09 August 2018 - 08:16 AM
Sau coada stramba... deformata din transport sau fabricatie...
Toate suprafetele trebuie sa fie la punctul neutru pentru zbor hands free. Altfel creste rezistenta la inaintare.
As pune greutate in coada.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 August 2018 - 08:17 AM
#173
Postat 09 August 2018 - 08:34 AM
Bafta
Ciao Sorin
#174
Postat 09 August 2018 - 10:34 AM
Cred ca ala are un receptor cu stabilizare si s-ar putea de ici sa vina unele probleme.
Si la 100 de dolari nu prea e o afacere...de nou obisnuia sa fie 120 si a scazut in ultim vreme la 90.
https://www.horizonh...ASAAEgLKaPD_BwE
Cred ca ala are un receptor cu stabilizare si s-ar putea de ici sa vina unele probleme.
#175
Postat 09 August 2018 - 10:47 AM
Noi l-am judecat aerodinamic, asa puteam sa infocam chemarea mamei terra, poate locul unde zboara victorash e bantuit de zamolxe... :)
#176
Postat 09 August 2018 - 01:58 PM
Fisiere atasate
-
radian-umx.jpg (189.7K)
Number of downloads: 11
#177
Postat 09 August 2018 - 02:06 PM
We recommend the E-fl ite® 1300mAh 11.1V 3S 20C Li-Po battery
(EFLB13003S20). Refer to the Optional Parts List for other recommended
batteries. If using a battery other than those listed, the battery should be within
the range of capacity, dimensions and weight of the E-fl ite Li-Po battery packs
to fi t in the fuselage. Be sure the model balances at the recommended CG.
The CG location is measured from the leading edge of the wing at the root.
This CG location has been determined with the recommended Li-Po battery
(EFLB13003S20) installed all the way forward in the battery compartment.
Si CG e la 63 mm si la Radian BNF:
2-1/2 inches
(63mm)
back from the
leading edge at
the root.
#178
Postat 09 August 2018 - 02:07 PM
#179
Postat 09 August 2018 - 04:46 PM
CG-ul e bine. Bateria într-adevăr e mai mare dar împinsă cât de in spate merge în locas, CG a rămas chiar pe acolo, pe la 63mm.
O sa fac teste să-l mut încet în spate și vedem unde planează bine.
#180
Postat 09 August 2018 - 06:50 PM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 August 2018 - 06:50 PM