Parkzone Radian 2m Primul model si totodata prima mea spuma
#121
Postat 20 February 2013 - 08:23 AM
- 40 este diametrul conului, cel mai mare, la baza, langa fuselaj.
- 8 este latimea partii unde se articuleaza pala (root) Daca hub-ul (furca in care se prind palele) nu are deschiderea la fel, evident ca vom avea o problema. Unele huburi furnizeaza saibe de Alu care sa permita montarea palelor cu root de 6mm in loc de 8mm. Unele pale vin cu bavuri de turnare in zona root, care trebuie slefuite cu o pila fina/smirghel, ca sa se obtina o suprafata dreapta si o miscare de pliere fara jocuri sau frecari.
- 3 este diametrul surubului pe care culiseaza pala, aceasi importanta ca la root. Daca nu corespunde exact, fie se impune largirea gaurii in pala, cu efect scaderea rezistentei, fie pala va juca in hub.
In cazul palelor vizate de tine aceste masuri sunt:
Blattwurzelbreite 6 mm
Bohrung 2,1 mm
Verifica sa corespunda cu hubul pe care le pui.
O masura caracteristica hubului, care nu prea este data, este distanta intre axele/suruburile pe care pivoteaza palele. de exemplu 55mm. Aceasta ar trebui sa fie egala cu grosimea maxima a fuselajului in zona pe care se aseaza pala pliata.
Daca distanta este mai mica palele nu se vor aseza paralel, ci sub un unghi oarecare, putand chiar sa frece fuselajul in zona de contact.
#122
Postat 20 February 2013 - 08:35 AM
Nanok@, la 20 February 2013 - 12:56 AM, a spus:
am sa vad probabil ca o sa comand si CAM-GEAR PROP 10,0x8,0 Ersatzblätter, 6mm-Hals, # 1329.25.20
am gasit-o pe amazon .. probabil ca data viitoare ...
spune-mi te rog ... spuneai :
ce trebuie sa pilesc ?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#123
Postat 20 February 2013 - 06:25 PM
abia astept duminica sa ies la zbor ... duminica asa pun fpv pe el ... am pus deja autopilot-ul ...
sau poate ies cu un amic cu parapanta si il zbor direct din aer ca aici :
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#124
Postat 19 March 2013 - 11:13 PM
: )
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#125
Postat 30 March 2013 - 10:30 AM
http://www.motionrc....ail-glider-pnp/
#126
Postat 08 May 2013 - 12:46 PM
Asa arata acum 2-3 saptamani ... dupa un zbor in 'forja' si un picaj in nas ...
si dupa ce botezul pamantului a fost facut ...(ca avea tazana prin cei mai dosnici pori :) ) ...si dupa un mic curs de puzzle 3D :) am reusit sa il pun la loc .. si sa-l zbor ...
este FENOMENAL sta la punct fix in aer ... l-am pregatit cu APM2.5 cu arduplane , am si OSD ... camera sony 600 ... telemetrie ...
ce sa mai zic satisfactie totala ...
l-am lasat original , nemodificat .
acesta este zborul de dupa reparatiea capitala ...
ma gandisem initial sa ii cumpar un fuselaj nou ..dar m-am razgandit ..astept o nua reducere si imi mai cumpar unul RTF :)
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#127
Postat 19 May 2013 - 08:20 PM
2013_05_19_Radian_termica buna.gif (80.87K)
Number of downloads: 21 2013_05_19_Radian_termica de jos.gif (83.32K)
Number of downloads: 23
In al doilea zbor am reinceput sa urc de foarte, foarte jos. In primul zbor la 350m se vedea inca rezonabil.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#128
Postat 09 June 2013 - 08:14 PM
Coborarea a fost abrupta dar planorul se tine bine.
Fisiere atasate
-
2013_06_09_Radian.gif (77.41K)
Number of downloads: 24
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#129
Postat 09 July 2013 - 09:27 AM
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#130
Postat 19 August 2013 - 01:23 PM
Aseara am facut concurs de planare (si aterizare la punct fix, se admite si prinsul in mana) cu doua radiane (eu si Bogdan). Era seara si fara speranta de termica.
Am tras 3 manse. In prima am scos 8 minute, in a doua 6 minute si in ultima 13 minute. Diferentele intre noi nu au fost mari, ne-am cam tinut unul dupa altul.
Multam Robert pentru poze:
http://www.rhcforum....post__p__676347
Fisiere atasate
-
19.jpg (124.1K)
Number of downloads: 79
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 19 August 2013 - 01:24 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#131
Postat 21 August 2013 - 10:17 PM
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#132
Postat 29 August 2013 - 08:48 PM
https://lh5.googleusercontent.com/-wpnZZ2BiytM/Uh-TC8QtozI/AAAAAAAAPQg/fDje5OxDcuw/w1113-h835-no/DSC00169.JPG
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#133
Postat 29 August 2013 - 08:59 PM
#134
Postat 29 August 2013 - 09:38 PM
#135
Postat 06 September 2013 - 02:10 PM
Diferenta intre fazele de zbor e una singura, trimul de profundor. Il pot trima mai picat sau mai plutitor functie de conditii. Pana acum tot trebuia sa-l trimez in zbor, de acum sper sa nu mai fie nevoie.
Altfel in continuare e modelul care prinde termica si urca la fiecare lansare, pacat ca nu exista si un Radian planor pur fara motor.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#136
Postat 06 September 2013 - 02:26 PM
#137
Postat 06 September 2013 - 02:31 PM
renatoa, la 06 September 2013 - 02:26 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#138
Postat 06 September 2013 - 08:46 PM
Am reusit un zbor de 9 minute la apusul soarelui, nu e rau deloc.
Era sa uit. Am o baterie Zippy Compact de 800mah, e mai usoara cu 40g decat cea stoc.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 September 2013 - 08:58 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#139
Postat 21 September 2013 - 02:29 AM
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
#140
Postat 21 September 2013 - 11:08 AM
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 September 2013 - 11:08 AM
#141
Postat 07 July 2014 - 12:35 AM
L-am luat in mana, am pornit motorul pe linia de start, am auzit un mare poc, botul s-a facut tandari si dupa cateva secunde de deruta am reusit sa tai gazul.
O pala a zburat si cea ramasa a facut botul zob. Ulterior am descoperit ca nu pala a cedat (asa cum se intampla de obicei) ci hubul din plastic in care era prinsa. Hubul respectiv se vinde ca atare cu vreo 10 EUR dar nu e pe nicaieri in stoc. Asa ca am improvizat din diverse resturi un hub care se potriveste rezonabil. De lipit botul s-a lipit usor.
IMG_1271.JPG (310.74K)
Number of downloads: 49 IMG_1269.JPG (278.4K)
Number of downloads: 49
Pe el scrie stramb pentru ca asa e dar cum din doua strambe iese o dreapta l-am tot rasucit pana l-am pacalit si acum toarce. Am dat o fuga pe camp si sunt multumit, am umblat putin la trimul de profundor semn ca botul e putin mai greu, poate ii mai pun putin plumb in coada.
Concursul nu a fost ratat, din contra, am primit imprumut un planor termic cu care am zburat excelent.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#142
Postat 21 August 2014 - 08:38 PM
Fisiere atasate
-
IMG_1483.JPG (439.32K)
Number of downloads: 21
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#143
Postat 25 August 2014 - 02:49 PM
#144
Postat 29 September 2014 - 09:05 PM
La concursul F5J de la Brasov am avut problema mare. Timpul de motor era de 30s si eu nu am urcat mai mult de 130m niciodata. Handicap major fata de cei care urcau la 200m (am reusit totusi un onorabil loc 2 in fata unor planoare muult mai scumpe)
Cu palele stoc Radian urca cam pe la 150m in 30s. Dupa ce i-am pus hubul de Al, mai mic, palele trag mai putin si nu mai urca.
Solutia ? I-am pus pale aeronaut 12x6.5. Consumul masurat cu watmetul e de 20A pe baterie prospata. Dupa 30s motorul e cald bine, ESC-ul caldut. Testat la zbor urca 200m fara emotii in 30s.
Cei care au Radian standard tot trebuie sa puna alte pale daca vor sa urce la 200m in 30s. Cele mai recomandate sunt cele 11x6.
M-am jucat cu palele mai mari pe care le aveam in casa.
15x10 !!!! trage 34A - nu am stat sa vad cum ia foc motorul
11x8 (china) - 20A dar motorul pare ca se incinge mai tare si tractiunea e mai mica.
N-am masurat palele stoc.
Am testat 2 pakuri modeste de 1000 si 800mah si am stors 6 respectiv 5 lansari la 200m.
Astept urmatorul concurs.
F2B, la 25 August 2014 - 02:49 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#145
Postat 30 September 2014 - 08:32 PM
La captive de acrobatie unde trebuie tractiune buna pe verticala folosim elici cu pas mic 12x4 12x5. Am avut pe cineva care a schimbat de la 12x6 la 12x4 cu rezultate surprinzatoare.
Incearca 12x5 sau 13x4 si probabil te va surprinde cita tractiune ai. Pe deasupra este posibil ca se va urca chiar mai repde cu mai putin efort dela motor.
#146
Postat 30 September 2014 - 08:46 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#147
Postat 30 September 2014 - 08:54 PM
Am incercat eu 13x4 comparativ cu 12x6 pe Bird of Time, 840kv.
Cu 13x4 putea pastra o panta constanta de 45 grade pana nu se mai vedea, cu 12x6 putea si 60 grade dar maxim 10-15 secunde.
Poate cu un 1000kv sa fi fost mai competitiva 13x4.
#148
Postat 30 September 2014 - 09:01 PM
Am zburat azi cu Radian (vreme de vis) si urca excelent la 200m, controlat motor, ESC, pak toate se simt bine.
Sper sa il forjez la Brasov in Octombrie la F5J.
Oricum de cand zbor planoare mai serios sunt mult mai putin preocupat decat in trecut de partea de motorizare, daca ma duce sus e OK. Cu F5J-ul trebuie sa mai reconsider putin capitolul asta, daca ma duce la 200m in 30s e OK.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 30 September 2014 - 09:06 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#149
Postat 30 September 2014 - 09:11 PM
http://www.xxl-model...34-65-Propeller
Hmmm... asta ar putea merge bine si cu 960kv... :unsure:
#150
Postat 02 October 2014 - 03:28 PM
Ideia este ca atunci cind puterea disponobila este limitata (sau nu vrei sa schimbi motorul) daca vrei tractiune, poti face
1. micsoreaza pasul si mareste diametru
2. micsoreaza pasul pastreaza diametru si mareste turatia