Primul meu model e o spuma... Cu:
(+)o electronica destul de ingrijita
(-)vine gata asamblat (mai bine il lipeam io ca poate iesea mai bine !!!! )
(+)viteza mica de in fundare
(+)profilul aripilor diedru, bun pentru incepator
(-) elice pliabila, dar in bot, usor de facut praf... fiuuuu am avut ceva emotii
Bineinteles ca orice incepator, desi batran, sufar de aceesai proasta combinatie nerabdare+nepricepere
care de cele mai multe ori duce la dezastru, de data asta insa am avut noroc.
Dupa o sumara inspecie trec repede la zbor, din nerabdare, fara atentie la detaii ,din nepricepere,
Lansez cu "gazu" sub jumate, la orizontala cu un vantul (f. slab) din spate. Ridic usor de bot si modelul prinde usor
altitudine cam pana la 100-150m parca trage un pic dreapta... Zic las ca merge si asa (romanisme).
Opresc "gazu" cand altitudine imi da destula siguranta si fac cateva viraje intorcandu-l cu botul spre mine, e ok vin drept
repornesc "gazul" sa urc, dinou am impresia ca trage drepta. Ma pune necuratu si bag gazu in plin, ce sa vezi... Incepre
frate a vira spre dreapta fara nici o explicatie incerc sa contrabalansez si sa ridic usor botu, da de unde, iau maxim stanga
si dansu to in viraj ramane e drept un pic mai larg, dar apropiinduma vertiginos de mama terra. Cu adrenalina la maxim
in picioare la vo.. 20m de sol imi da prin cap si tai ''gazu'' ce sa vezi... modelul se redreseaza usor si aterizeaza aproape
singur (io duar ce la-am ridicat putin de bot). Rasuflu usurat cu pulsul la maxim.. IMG_3675C.jpg(46.2K) Number of downloads: 746
:) Ce se intamplase?
Aceasta postare a fost editata de shomoiogu: 28 January 2010 - 03:49 PM
"Bineinteles ca orice incepator, desi batran, sufar de aceesai proasta combinatie nerabdare+nepricepere"
In schimb cu norocul stai la cote inalte :)
"...cu un vantul (f. slab) din spate... "
De ce ai precizat asta? Stiai ceva ca ar conta vantul? :) Cum ziceam mai sus cu norocul... prima lansare, cu vant din spate, si ai scapat... daca era gazul plin ne intrebai acum care este lipiciul recomandat :)
Asa se intampla daca cumperi si nu te uiti :) ,
L-am cumparat gata asamblat zicand ca e mai bine asa la inceput, dar:
hiba 1 se pare de montaj, batiul motorului lipt sramb sub un unghi destul de mare
hiba 2 adezivul care este el e cam galben, oare o fi batran? O fi fost asamblat deceniul asta
sau m-a astepta linistit in raft inca de acum zece ani cand eram mai tanar.
hiba 3 daca privesc modelul in ax longitudina coda e stramba asha cum binenteles au mai patita si altii pe net IMGA0433.jpg(23.82K) Number of downloads: 515
Aceasta postare a fost editata de shomoiogu: 28 January 2010 - 04:19 PM
La unghiul motor nu ii nici o problema, lasal asa cum ii spre drepta si in jos, problema mare este torsiunea aia mare din fuselaj, vezi daca nu poti sa dezlipesti cele 2 jumatati de fuselaj pe lipitura si sa il lipesti aliniat.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Aha jos stiu dar in dreapta mi se pare cam mult, s :) i cred ca deacolo cant dau motor max vireaza puternic dreapta
dar daca zicet voi asa tre sa fie DSC00007.JPG(142.72K) Number of downloads: 348
io totusi i-am idreptat coada.
Am dezlipit vechia imbinare, cu bisturiu si am bagat o pana apoi am lipit cu CN DSC00009.JPG(167.75K) Number of downloads: 352
Dar am totusi o nelamurire de ce deviaza numai cand dau motor maxim daca e din coada
ca doar coada e la fel de sramba si cand opresc motoru???
Aceasta postare a fost editata de shomoiogu: 28 January 2010 - 04:59 PM
Ce statie ai, ca sa stim daca putem recomanda ceva mixaje sa corectezi din statie daca din avion nu se mai poate.
@lefmir: "Mai zboara-l o data si incearca sa-l trimezi de data asta... " Ca de data asta sigur nu mai scapi :)
Ar fi bine totusi sa contactezi pe cineva cu experienta, sunt multi in Brasov.
La camp poate vedea dintr-o privire si corecta ce noua ne-ar fi mai greu aici.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 28 January 2010 - 04:57 PM
Ce statie ai, ca sa stim daca putem recomanda ceva mixaje sa corectezi din statie daca din avion nu se mai poate.
@lefmir: "Mai zboara-l o data si incearca sa-l trimezi de data asta... " Ca de data asta sigur nu mai scapi :)
Ar fi bine totusi sa contactezi pe cineva cu experienta, sunt multi in Brasov.
La camp poate vedea dintr-o privire si corecta ce noua ne-ar fi mai greu aici.
eu presupun ca nu mai face aceeasi greseala de 2 ori http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif si ca daca acum i se intampla acelasi lucru(intra in vrie pe dreapta) stie ce sa faca, adica sa taie gazul...
Eu cred totusi ca era de la coada stramba...
 Este de la coada cu siguranta......la fel am patit cu ASW-ul. Dupa ce am intarit fuselajul cu 2 baghete dreptunghiulare de carbon subtire totul s-a rezolvat.
Imi place cum arata.....pare foarte bun pentru incepatori la diedrul care il are......parc ma batye si pe mine gandul sa iau unul pentru copii mei..... :)
Felicitari pentru model, sa-l stapinesti sanatos si sa ai parte de zboruri multe......
daca vremea ne permite poate iesim duminica la ghimbav. Nu stiu unde zbori tu dar pe noi ne gasesti pe la ghimbav. Daca iesim iau si eu easy gliderul, iar referitor la radian nu cred ca nu o sa zboare asa cum iti doresti :rolleyes: .
Shomoiogu,banuiesc ca l-ai cumparat de la d-ul GIRO din Sacele,dece nu te duci la el sa-ti arate ce reglaje trebuiesc facute? El cunoaste f.b. modelul si te poate ajuta mult.E foarte amabil si un bun aeromodelist. Eu am cumparat anul trecut un RADIAN de la el si zboara f.b.Si al meu are fuselajul stramb ca al tau ,dar nu are nicio problema,zboara normal.Se pare ca e o problema de fabricatie,eu am vazut 3 fuselsje si toate erau strambe ca al tau.Are campul de zbor chiar langa casa ,asa ca iti face si o demonstratie de cum zborara ,precum a facut si pt.mine cand l-am cumparat pe al meu. Intra pe YouTube si vezi ce frumos zboara. Bafta si zboruri reusite cu el.
Este lipit cu monocomponent poliuretanic care are culoarea galbena. Incearca sa dobandesti ceva cunostinte in domeniu,pt.ca altfel o sa fie tare greu.Simulator cat mai mult.
Bineinteles ca orice incepator, desi batran, .....
Tineretea asta zburdalnica....
Se poate? Fara cineva priceput alaturi, cu vantul din spate...Si mai vii si cu modelul intreg acasa. Jos palaria. Esti mare. Felicitari si bine ai venit, zburatorule.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Este lipit cu monocomponent poliuretanic care are culoarea galbena. Incearca sa dobandesti ceva cunostinte in domeniu,pt.ca altfel o sa fie tare greu.Simulator cat mai mult.
Nu e poliuretanic (ceva siliconic cred) si e galben doar exterior (referindu-ma la adeziul folosit la fixarea batiului de fuselaj).
Multumesc mult Ilie FIA, atunci m-am linistit cu treaba cu fuselajul sramb.
Dar nu ma deschis acest Review, pentru a critica pe cineva sau ceva, vreun producator sau ceva anume
ci verau mai degraba sa vedem impreuna care sunt "+" si "-" acestui Radian, care asa cu v-am spus este
primul meu model. Cum as putea acuza pe cineva cand cunostintele mele sunt inca limitate in acest domeniu Cred ca ar fi mai constructiv sa vedem avantajele si dezavantajele Radian-ului ca model penru incepatori.
Da, impartasesc cele spuse de tetea
"Este de la coada cu siguranta......la fel am patit cu ASW-ul. Dupa ce am intarit fuselajul cu 2 baghete dreptunghiulare de carbon subtire totul s-a rezolvat."
Fuselajul este intarit la interior cu "plat-bada" de fibra foarte subtire 1mm. Ceea ce face ca, problabil sa vibeze coada, sa-mi cam flambeze in sens lateral.
M-ar interesa tehnica ta de intarire
mersic !!
Io sunt, multumit pt. prima aterizare adrenalina multa, mi-au tremurat genunchii, dansu a aterizat aproape singu
problema principala imi revine in totalitate :) Simulator da o sa mai bag dar acu ca am primul zbor la activ
nu pre ma mai atrage.
Va multumesc mult pentru sprijin !!!
Aceasta postare a fost editata de shomoiogu: 29 January 2010 - 09:46 AM
Imi pare rau ca iti dau dreptate cu simulatorul dupa zborul real ,dar totusi te ajuta f.mult dupa. Cand o sa reusesti sa-l stapanesti bine ,o sa fi tare incantat de modul cum zboara.E un aeromodel f. docil.Ia legatura cu aeromodelisti brasoveni care te vor ajuta sa-l descoperi.Ma bucur ca esti optimist si mai ales ca te-ai "virusat" de microbul asta,fiind doar inceputul. Numai de bine sa auzim si duminica zboruri reusite.Se pare ca vremea tine cu noi,asa spun meteorologii.
Fuselajul este intarit la interior cu "plat-bada" de fibra foarte subtire 1mm. Ceea ce face ca, problabil sa vibeze coada, sa-mi cam flambeze in sens lateral.
M-ar interesa tehnica ta de intarire
P.S. Pune un scoci pe capacul dela receptor si servouri ,sa nu intre zapada la aterizare. Sa ne dai vesti bune duminica si daca e posibil si imagimi daca reusesti sa ajungi pe camp. Multa bafta.
Am zis sa nu mai fac inca un topic daca tot il avem pe asta.
Am si eu un Radian. Nu am avut bafta sa il gasesc in tara, in tara nu se mai gaseste.
Nu am avut bafta sa il cumpar PNP, varianta ieftina nu se mai vinde. Acum iti baga pe gat varianta RTF care a fost 950 RON cu multe discounturi.
Ce am primit de banii astia ?
- 4 bucati de spuma mediocru turnata si lipita (as zice ca sub nivelul Multiplex)
- 2 servo de 3 USD
- un motor cu regulator mediocre (asa de vreo 30 USD impreuna)
- un incarcator modest
- o statie modesta cu 5 canale
- o baterie banala de 1300 mah 3s
- un receptor meserias AR600 cu mustati lungi.
- o cutie gigantica
Daca scad componentele la pretul lor real cele 4 bucati de spuma au fost vreo 600 RON !!!
De ce oare am dat atat de mult pe niste spuma cu stickere ?
Am dat banii astia pentru ca aceasta spuma e un planor cum nu a mai existat pana acum. Cum zic astia pe forumuri urca "on a gopher fart".
Am dat fuga la Chitila sa vad daca e adevarat. Acolo frec de cateva luni bune diferite planoare de spuma, balsa si compozit asa ca stiu bine la ce sa ma astept.
Ei bine asa e. E uluitor. Vedeti cum pleaca si urca planorul acesta de 2000 USD din mana pilotului ?
asa zboara Radian. Am coborat deasupra masinilor la 5 metrii si de acolo l-am ridicat pana a ajuns punct. De mai multe ori. Cu celelalte planoare de spume asa ceva era de domeniul imposibilului (cel putin pentru mine)
10 minute cat tine o runda de concurs ? Nici o problema.
Zbor termal la 10 metrii deasupra halei ? Nici o problema.
Aterizare in mana (nu se puncteaza la concurs) ? Fara probleme
Pe scurt e magic. E ceea ce mi-am dorit la un planor de cand am luat primul Arcus.
Cum e comparat cu celelate planoare de spuma ? Nu exista comparatie.
Cum e comparat cu planoarele de 2000 USD ? La competitii intra pe podium fara probleme in fata AVA si SUPRA. De fapt asa am aflat eu de el, citind un material despre un concurs din US. Nu se pune problema sa aruncati planoarele de 2000 USD si sa cumparati Radianuri dar cine iubeste planoarele trebuie sa aibe si unul din asta. Un AVA sau SUPRA sunt mult mai mult, sper sa am si eu intr-o zi.
Pare ca sunt entuziasmat peste masura ? Asa e, e normal m-am intors de la camp dupa primul zbor cu Radianul.
Nu e nevoie sa va doara capul de baterii de schimb si alte chestii de genul asta. Bateria tine mai mult decat apetitul de zor.
Statia si incarcatorul le-am maritat cu ROBBE ASW 15 si receptorul cu antene lungi era exact ce cautam pentru DLG-ul Radina care are fuselajul din carbon si am recetie cam 10 metrii cu un receptor normal. Deja e montat - antena iese muuult din fuselaj nu mai am nici un motiv sa nu il zbor.
Am si eu un Radian de vreo doi ani.Zboara intradevar superb.Insa am ceva probleme cu el.Il zbor cam la o luna-o luna si jumatate si de fiecare data trebuie sa mai adaug ceva plumb in bot.Eu l-am cumparat de la Brasov[D-ul Giro].
Nu inteleg, mananca prea mult acasa si ii creste fundul ?
Daca nu se schimba nimic ar trebui sa fie la fel de la o luna la alta, de la un an la altul. Magazinul de la Brasov pare sa nu mai existe. De acolo am vrut si eu sa-l cumpar.
Din aceasta poza minunata se vede ca am pus bateria originala de 1300 bagata adanc, pana la capat. CG-ul este exact pe bagheta, nu l-am masurat dar cred ca acolo tre sa fie. Dupa o ora juma de zbor (in care am folosit motorul destul ca m-am jucat ca la primul zbor) am bagat inapoi in baterie 1000mah.
ilie F1A, la 05 October 2011 - 09:40 PM, a spus:
Am si eu un Radian de vreo doi ani.Zboara intradevar superb.Insa am ceva probleme cu el.Il zbor cam la o luna-o luna si jumatate si de fiecare data trebuie sa mai adaug ceva plumb in bot.Eu l-am cumparat de la Brasov[D-ul Giro].
Scuze pentru pozele mari, de acum le micsorez. Am citit ca pentru zilele cu vant sau la panta prinde bine niste balast. Se intampla sa am in casa bara de otel cu care a venit placinta de ASW28.
Bara are 230g. Intra perfect in tija de fibra de la Radian, e doar putin mai scurta. Am facut niste dopuri din creion taiat sa stea pe mijloc si am testat-o.
Cu bara de otel Radianul are 1kg.
La urcare se cunoaste, e mai lenes. In aer nu prea. E mai rapid nitel dar tot pluteste bine. Am facut proba de 10 minute fara probleme. Nu batea vantul dar sigur penetreaza mai bine.
In cabina este spatiu enorm. Capota este din plastic si nu mananca nici un pic din spatiul interior. Bateria este inghesuita pana in fund ca asa e gandit sa iasa bine CG-ul. Da poti sa pui si pak 6s 2200 ca intra. Nu se compara cu Arcus in nici un fel, e foarte aerisit. Servo si receptorul sunt separate in alt compartiment pe burta.
Eu am pus 5g de plumb pe coada ca se pare ca suporta CG-ul chiar mai in spate si asa e.
2 poze miscosrate in care se vede compartimentul servo si coada cu echii.