Pagina 1 din 1
amortizoare homemade ptr vehicule scala mare
#1
Postat 28 January 2010 - 07:52 PM
salut.aveam nevoie de niste amortizoare ptr o masina gen scala 1/5..si aveam 2 solutii..sa le fac la strung..sau sa gasesc ceva asemanator ce cu cateva mici modificari..
Ptr a 2a solutie in prima faza m-am gandit ca as putea folosi un amortizor d haion,portbagaj.fiind mai lung decat aveam nevoie m-am gandit ca as putea taia din ax..am plecat la colindat prin magazine piese auto,dupa aia depozite piese second hand unde am gasit un amortizor ce arata a fi perfect ptr ce imi doream,cam 20 cm lungime totala,era de la capota motor nu mai stiu ce masina,insa tot era prea tare,poate mai era si inghetat.
Intrebarea mea este..dat fiind ca amortizorul ptr haion-capota este incapsulat..as putea decupa partea superioara a corpului..si cumva sa largesc gaurile din capatul pistonului ptr a circula mai usor uleiul si a fi mai moale amortizorul iar dupa aceea sa pun un capac filetat?
Daca ar merge sa-l fac ceva mai moale ma gandeam ca pe corpul exterior sa-i fac filet si sa pun o piulita ca limitator ptr arc..iar in capatul celalalt al axului pistonului..celalalt limitator ptr arc..
Tipul asta de amortizoare pana la urma sunt pe ulei sau gaz?ptr ca altfel nu inteleg de ce este incapsulat si de unica folosinta,si nu am vazut urme de ulei la cele mai uzate.oricum chiar daca ar fi pe gaz nu vad de ce nu ar merge facut sa mearga cu ulei,nu?
Ptr a 2a solutie in prima faza m-am gandit ca as putea folosi un amortizor d haion,portbagaj.fiind mai lung decat aveam nevoie m-am gandit ca as putea taia din ax..am plecat la colindat prin magazine piese auto,dupa aia depozite piese second hand unde am gasit un amortizor ce arata a fi perfect ptr ce imi doream,cam 20 cm lungime totala,era de la capota motor nu mai stiu ce masina,insa tot era prea tare,poate mai era si inghetat.
Intrebarea mea este..dat fiind ca amortizorul ptr haion-capota este incapsulat..as putea decupa partea superioara a corpului..si cumva sa largesc gaurile din capatul pistonului ptr a circula mai usor uleiul si a fi mai moale amortizorul iar dupa aceea sa pun un capac filetat?
Daca ar merge sa-l fac ceva mai moale ma gandeam ca pe corpul exterior sa-i fac filet si sa pun o piulita ca limitator ptr arc..iar in capatul celalalt al axului pistonului..celalalt limitator ptr arc..
Tipul asta de amortizoare pana la urma sunt pe ulei sau gaz?ptr ca altfel nu inteleg de ce este incapsulat si de unica folosinta,si nu am vazut urme de ulei la cele mai uzate.oricum chiar daca ar fi pe gaz nu vad de ce nu ar merge facut sa mearga cu ulei,nu?
#3
Postat 28 January 2010 - 09:09 PM
Nu sunt bune amortizoarele de la bike alea de pe roata din spate, se gasesc de diferite marimi.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#4
Postat 28 January 2010 - 09:11 PM
zola, la Jan 28 2010, 09:56 PM, a spus:
Tie iti trebuie decat amortizor ? sau amortizor si elastomer (arc ) atunci cand am vrut sa fac un buggy 1/4 am folosit 4 amortizoare de moped .
amortizor cu arc..cel de moped nu e totusi mult prea tare?totusi el este facut ptr greutate mare..de la 60 kg in sus..daca il pun la o masina de 10 kg..nu ar avea nici un efect nu?
Am gasit intr-un loc 2 amortizoare ce cred ca ar fi mers f bine ptr ce vroiam,unul de smart iar celalalt un pic mai mare si mai gros de lancia..prisma cred..imi placea cum mergea pistonul,nici prea moale dar nici prea tare..le-as fi luat insa erau numai 2 dar diferite iar eu am nevoie de 4.
Am gasit in alta parte unele de dimensiune perfecta,la 20 cm de la capota masina,bmw parca insa erau ff tari..a ramas sa mai sun poate vine cineva sa schimbe unele mai uzate..sau sa iau unele si sa modific cumva gaurile din capul pistonului...
#6
Postat 28 January 2010 - 09:42 PM
Nu stiu cum a ajuns a ta de 25 kg :rolleyes:
bine,nu am terminat-o sa vad cat ar avea dar nu vad cum sa sara peste 10 kg..asta cu indulgenta..ptr k motorul are cam 2 kg..sasiul si el cateva kg..rotile,electronica nici nu se mai pune.
Cat despre servo sa sti ca se fac servouri din motor de stergator de parbriz conectat cu un hbridge la un servo standard modificat..practic se anuleaza motorul si se foloseste potentiometrul ptr a limita cursa la motorul de stergator.am studiat problema,am vrut sa fac si eu unul dar pana la urma am cumparat unul de 17 kg/cm de aici de pe forum si cred ca imi ajunge.
Nu stiu cum de nu m-am gandit la amortizor de bicicleta,daca am nevoie de unul mai mic banuiesc ca au si bicicletele ptr pustani..si doar sa-i schimb arcul care e mult prea rigid.
bine,nu am terminat-o sa vad cat ar avea dar nu vad cum sa sara peste 10 kg..asta cu indulgenta..ptr k motorul are cam 2 kg..sasiul si el cateva kg..rotile,electronica nici nu se mai pune.
Cat despre servo sa sti ca se fac servouri din motor de stergator de parbriz conectat cu un hbridge la un servo standard modificat..practic se anuleaza motorul si se foloseste potentiometrul ptr a limita cursa la motorul de stergator.am studiat problema,am vrut sa fac si eu unul dar pana la urma am cumparat unul de 17 kg/cm de aici de pe forum si cred ca imi ajunge.
Nu stiu cum de nu m-am gandit la amortizor de bicicleta,daca am nevoie de unul mai mic banuiesc ca au si bicicletele ptr pustani..si doar sa-i schimb arcul care e mult prea rigid.
#7
Postat 28 January 2010 - 09:58 PM
Nu stiu ce motor aveai tu .. al meu era ceva mai vechi si recuperat de la un .. moped , deci 50cc + ambreiaj + variator cca 9 kg :rolleyes: pe urma axuri rulmenti , land diferential roti sasiu s'a tot strans , oricum mergea regaliv bine pe drum drept adica atingea cca 45km pe ora fara porbleme , dar pe offroad , inspecial nissip sau pietris nu facea fata directia (servo de 20kg si apoi unul modificat )
Oto si crevetii lui..
Arata acest topic
Pagina 1 din 1