SuperAero 45 Macheta, realizare proprie
#61
Postat 31 January 2010 - 09:15 PM
Nu am mai prezentat mare lucru, fiindca am lucrat intens si am avut (din fericire) unele treburi de facut pentru afacerea mea. Nu sunt bolnav, sunt entuziasmat in continuare pentru ceea ce fac, dar sunt intr-o perioada in care fac multe maruntisuri (comenzile tren si flapsuri), din care nu prea am ce arata. Voi reveni cand vor fi zone / lucrari / sisteme finalizate.
Am terminat aproape de placat fuselajul, intr-o zi - doua voi pune imagini. Eu sunt multumit de ce a iesit, oricum, acum arata a avion.
Problema cea mai mare pe care o am acum, este lipsa fondurilor pentru achizitionarea motoarelor (incet - incet, ajung la ele). Dar nu ma las.
Nu am primit raspuns ref. la calapoadele pentru nacele / capote (din ce le-am confectionat). In aceste conditii, va spun eu. DIN ARGILA (lut), achizitionata de la Fondul plastic. Este o placere sa lucrezi cu ea, sa modelezi. Atentie, trebuie uscata foarte usor, preferabil pe un calorifer. Daca se crapa (eu am patit-o) se lipeste foarte bine cu aracet. Bineinteles, ca la orice calapod, urmeaza grund bun si chituire dupa caz.
Ideea s-a conturat intr-o discutie cu baietii mei (sunt mari, au copii, fost aeromodelisti si planoristi), pornind de la propunerea mea de a folosi plastiline si necesitatea unei stabilitati in timp.
Incercati. Sunt convins ca o sa-mi multumiti.
#62
Postat 04 February 2010 - 09:59 PM
Asa cum am promis, va prezint situatia modelului la zi. Nu am prezentat comenzile din aripa (tren si flapsuri) fiindca vreau sa le finalizez.
Si acum pozele:
2010.02.04_1.jpg (60.08K)
Number of downloads: 2468 2010.02.04_2.jpg (50.97K)
Number of downloads: 2407
2010.02.04_3.jpg (61.63K)
Number of downloads: 2230 2010.02.04_4.jpg (49.37K)
Number of downloads: 2071
2010.02.04_5.jpg (38.88K)
Number of downloads: 1908 2010.02.04_6.jpg (53.64K)
Number of downloads: 241
2010.02.04_7.jpg (34.24K)
Number of downloads: 234 2010.02.04_8.jpg (37.4K)
Number of downloads: 259
#63
Postat 05 February 2010 - 12:04 AM
urmaresc cu interes evolutia!de la MAESTRI tot timpul ai ce invata.
toate bune. :rolleyes:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#64
Postat 05 February 2010 - 04:44 PM
Sa te bucuri cat mai mult de el!
#66
Postat 13 February 2010 - 05:59 PM
Am finalizat comenzile tren si flapsuri.
Pentru comenzile flapsurilor din planurile extremale, am folosit suruburi imbus si hexagoane, care asigura cuplarea rapida si transmiterea comenzilor (prin rotatie). Voi folosi un singur sevo si voi avea asigurata bracarea simultana a tuturor sectiunilor de flaps (orice desincronizare ar produce rasucirea rapida si incontrolabila a modelului).
Atasez cateva poze cu comenzile mentionate mai sus.
2010.02.13_1.jpg (82.81K)
Number of downloads: 263 2010.02.13_2.jpg (65.9K)
Number of downloads: 267
2010.02.13_3.jpg (61.88K)
Number of downloads: 221 2010.02.13_4.jpg (46.69K)
Number of downloads: 206
2010.02.13_5.jpg (51.65K)
Number of downloads: 241
#67
Postat 09 March 2010 - 03:08 PM
Am revenit dupa o pauza in prezentarea stadiului modelului, dar in acest timp nu am intrerupt lucrul.
Am finalizat comenzile in aripi (eleroane si flapsuri), comenzile trenului. In acest moment eleroanele si trenul lucreaza bine, am unele probleme cu flapsurile (asezarea pe toata lungimea lor in pozitia inchis).
Aripile s-au umplut de fire (inclusiv cele pentru motoare - servo-uri si alimentare bujii). In fuselaj firele nu sunt inca asezate (cablate), dar urmeaza.
Am structurat botul, care include si farul pentru aterizare.
Va atasez cateva poze cu ultimele realizari.
2010.03.09_1.jpg (79.37K)
Number of downloads: 200 2010.03.09_2.jpg (76.24K)
Number of downloads: 187
2010.03.09_3.jpg (57.87K)
Number of downloads: 212 2010.03.09_4.jpg (65.85K)
Number of downloads: 238
2010.03.09_5.jpg (86.28K)
Number of downloads: 245 2010.03.09_6.jpg (74.51K)
Number of downloads: 258
#68
Postat 09 March 2010 - 06:13 PM
Am si eu o intrebare:
De ce are atatea profile (la numar) aripa si fuselajul. Ii o chestie de estetica sau functionala ?
Intreb pentru ca si eu trebuie sa proiectez acuma o aripa si la mine profilele sunt cam la 10 cm departare
(sau m-am gandit sa le pun la 10 cm).
Inca o data, foarte frumos!
Merci, Raul.
#69
Postat 09 March 2010 - 07:00 PM
Nervurile (pentru aripi si celelalte suprafete de stabilizare sau comanda) si cadrele (pentru fuselaje, nacele, flotoare, etc) au un rol preponderent in realizarea geometriei si mai putin in rezistenta.
Numarul lor / distanta dintre ele depinde de complexitatea profilurilor si a geometriei modelelor (variatiile semnificative pe distante mici) si mai ales de necesitatea asigurarii stabilitatii invelisului. Nu trebuie neglijat materialul din care se fac nervurile / cadrele (placaj de aviatie, placaj usor, balsa, sau alte materiale).
Trebuie inteles ca, in aviatia reala si in modelism, ca si in viata, rezultatul final este rodul unor compromisuri. lasi intr-o parte, ca sa castigi in alta, stabilesti obiective / prioritati pe care le urmaresti. De exemplu, faci alegere intre foarte usor sau ceva mai rezistent (indestructibil nu se poate).
Nu stiu daca reese din pozele prezentate, dar modelul meu are 2 m. Nu ma astept la performante deosebite (3 D), doresc o macheta care sa arate bine si sa zboare cat se pote mai bine. In schimb m-ar deranja foarte mult ca o manipulare neglijenta (chiar si in transport) sa-mi produca o gaura in invelis.
Eu am ales pentru invelisuri balsa de 2 mm, cu probabilitate mare de ajustari (deci subtieri) pentru eliminarea eventualelor nealinieri locale si pentru finisare, care pot duce grosimea, in unele zone, pana la 1,5 mm sau mai putin. La asemenea grosime, un panou (intre elementele logitudinale si 2 nervuri / cadre succesive) cu deschidere mare, prezinta riscurile unor spargeri sau deformari. In plus, in cazul meu, fuselajul are curburi accentuate si in vederea laterala si in cea orizontala, situatie care a impus numarul insemnat de cadre.
Ca urmare, eu am ales 6 cm intre nervuri / cadre (cu variatii pe diferite zone pentru uniformitatea pasilor). Cadrele sunt in majoritatea lor din placaj usor, cu sectiuni destul de mici, iar nervurile aripilor extremale sunt din balsa de 4 mm. A fost multa munca, dar mi-am atins scopul.
Trebuie avut in vedere ca este vorba de o macheta, deci am avut multe dimensiuni impuse. De exemplu, la o sarniera trebuie nervura, sunt obligatorii cadrele legate de longeroanele din aripi sau din suprafetele de comanda.
#71
Postat 09 March 2010 - 09:39 PM
In acest moment structura cu tren, fara motoare, are 2,5 kg.
Sper (fac tot posibilul) sa nu depasesc 100 g / dmp.
#72
Postat 16 March 2010 - 07:59 PM
Spor la construit!
#73
Postat 17 March 2010 - 02:02 PM
Multumesc pentru informare. Eu cumparasem numarul 6 din enciclopedie, dar nu am avut timp sa-l rasfoiesc.
Aparitia (desi neanuntata in prezentarea initiala a enciclopediei), imi creaza avantajul unei documentatii considerat "oficiala", ceruta de regulament. In fapt eu am obtinit mult mai multe informatii prin internet, informatii greu de autentificat.
Pentru Florin 100% si toti ceilalti:
Noutati ref. la model: sper ca saptamana asta sa primesc motoarele (2 OS MAX FS 40), ultimele 2 servouri si conurile pentru elici. Nacelele (capote, zona trenului si trapele) sunt in faza de negativ din fibra si ma apuc din nou de modelare in argila pentru carenajele aripa - fuselaj si din zona ampenajelor.
Am procurat (cumparat) materialul pentru cabina, o placa de vivak (fabricat de Bayer), care, conf. date tehnice (nu l-am incercat inca) se modeleaza foarte usor la 120 - 160 gC, are transparenta si caracteristici mecanice foarte bune. Vom vedea. Oricum, daca este cineva interesat, pot sa-i ofer din placa mea care are 3 x 2 m.
Pentru motoare pregatesc un gabarit care sa-mi permita alinierea lor fata de fuselaj si aripi, asigurarea unghiurilor necesare.
Am sa va prezint poze din etapele urmatoare de realizare a modelului.
#74
Postat 20 March 2010 - 09:47 PM
Cateva imagini noi. Este vorba de sistemul de inchidere usa cabina.
2010.03.20_Sistem_usa_1.jpg (73.28K)
Number of downloads: 209
2010.03.20_Sistem_usa_2.jpg (50.8K)
Number of downloads: 226
2010.03.20_Sistem_usa_3.jpg (77.34K)
Number of downloads: 223
#75
Postat 20 March 2010 - 10:17 PM
#76
Postat 29 March 2010 - 08:26 AM
saptamana asta voi ajunge pe acolo si revin cu niste poze...
off topic
tot acolo e si un Zlin,nu stiu daca e acelasi model ca cel construit de Mihai dar fac niste poze si la ala pt eternitate... :(
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#77
Postat 29 March 2010 - 07:33 PM
Intre timp, nu am stat. Am desfasurat activitati putin spactaculoase, care consuma foarte mult timp. Desi nu-mi face placere, am ajuns la ele.
Stiu de avionul de la Pucioasa, dar in prezent am ajuns sa am suficiente informatii referitoare la seria Aero 45 / SuperAero 45 / Aero 145.
In continuare va prezint cateva poze cu rezultatul activitatilor "putin spactaculoase":
- Dispozitivele pentru carenajele fuselaj - aripi
2010.03.29_Disp.carenaje_aripi_1.jpg (64.75K)
Number of downloads: 172 2010.03.29_Disp.carenaje_aripi_2.jpg (55.58K)
Number of downloads: 166jpg] 2010.03.29_Disp.carenaje_aripi_3.jpg (70.72K)
Number of downloads: 126
- Calapodul pentru cabina si materialul dedicat.
2010.03.29_Disp.cabina_1.jpg (25.26K)
Number of downloads: 134 2010.03.29_Disp.cabina_2.jpg (36.22K)
Number of downloads: 122jpg] 2010.03.29_Disp.cabina_3.jpg (40.22K)
Number of downloads: 118
#78
Postat 12 April 2010 - 12:09 PM
In final am reusit, puteti vedea rezultatul in pozele atasate, dar sunt elementele transparente nefinisate la contur.
Se poate vedea si o portiune de carenaj aripa-fuselaj, nefinalizat inca.
2010.04.12_Cabina_1.jpg (34.94K)
Number of downloads: 147 2010.04.12_Cabina_2.jpg (28.64K)
Number of downloads: 141jpg] 2010.04.12_Cabina_3.jpg (47.04K)
Number of downloads: 111 2010.04.12_Cabina_4.jpg (73.06K)
Number of downloads: 150_4.jpg]
#79
Postat 12 April 2010 - 12:58 PM
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#80
Postat 12 April 2010 - 10:53 PM
Poze noi cu profundoarele aproape finalizate (mai sunt retusuri in anumite zone si vopsirea). Trimerul si compensatorul sunt placate cu metal, asa cum va fi (sper) tot avionul.
2010.04.12_Profundare_1.jpg (43.71K)
Number of downloads: 137 2010.04.12_Profundare_2.jpg (58.92K)
Number of downloads: 149jpg] 2010.04.12_Profundare_3.jpg (72.79K)
Number of downloads: 125
#81
Postat 12 April 2010 - 11:28 PM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#82
Postat 12 April 2010 - 11:37 PM
Daca as fi construit-o eu, nu as zbura-o pentru ca a devenit o particica din mine...si vorba aceea, intrebarea se pune nu daca pica, ci cand:)
Aceasta postare a fost editata de dramida: 12 April 2010 - 11:39 PM
#83
Postat 13 April 2010 - 07:07 AM
#84
Postat 13 April 2010 - 04:58 PM
Pentru placare folosesc folie de aliaj de aliminiu de 0,05 mm (folosita in aviatie pentru anularea jocurilor la imbinarile de inalta precizie a pieselor de aliaj de aluminiu - se face pachetul necesar pentru umplerea spatiilor). Cum fac, asteptati sa termin, atunci cred ca voi stapani suficient tehnologia ca sa o pot impartasi altora.
Cu zborul .... Inteleg si impartasesc ingrijorarea referitoare la riscul de a face praf intr-o secunda munca intensa de un an. Totusi, suntem modelisti si o facem din pasiune, asumandu-ne acest risc. Cu BN-2 -ul facut de mine in 1993 am facut cateva zboruri si (de frica, dar oficial nu recunosc nimic), l-am facut cadou firmei Britten-Norman. Apropos de BN-2, in zborul de pe Clinceni din timpul campionatului national, am lansat un parasutist si dupa aceea mi s-a oprit un motor. Am reusit sa aterizez in siguranta, fapt mult mai apreciat decat restul zborului.
Trecand la gluma, am si eu o varsta, de acum caut si eu surse de consumat adrenalina si hormonii. De ce nu un zbor cu un model la care am muncit un an. Ce vreti mai excitant !! Revin, glumesc, sper sa nu fie probleme. Vom vedea.
Tot legat de zbor cu aeromodel, cred ca toti am avut diverse incidente, chiar accidente. Acestea au fost fatale pentru modele, dar noi am scapat. Este ceea ce am trait dupa fiecare problema cu modelele. Intai m-am enervat, m-am suparat, am dat cu capul in cercul facut pe perete, apoi a urmat revelatia: EU NU AM PATIT NIMIC, SUNT INTREG SI O IAU DE LA CAPAT !
Revin la Super Aero 45, pentru interior, cabina fiind complet la scara, am unele informatii, dar am scris si datinatorului avionului ZS-CYC (cel pe care-l fac eu - mi-a placut schema de vopsire - este la inceputul topic-ului), domnul Antony John English din Africa de Sud. Astept raspuns.
In finalul acestui text foarte lung, o poza cu BN-2-ul de care v-am povestit (daca am mai pus-o, scuzati-ma):
Scan0004.JPG (212.13K)
Number of downloads: 152
#85
Postat 16 April 2010 - 10:38 PM
Desi nu sunt prinse de model, sunt deja in pozitie urmare a dispozitivului de pozitionare. Urmeaza sa fixez si unghiurile, dupa care urmeaza prinderea pe batiuri si a batiurilor pe model.
Cateva poze cu motoarele in pozitie.
2010.04.16_Pozitionare_motoare_1.jpg (76.53K)
Number of downloads: 198 2010.04.16_Pozitionare_motoare_2.jpg (68.05K)
Number of downloads: 218jpg] 2010.04.16_Pozitionare_motoare_3.jpg (73.23K)
Number of downloads: 187
2010.04.16_Pozitionare_motoare_4.jpg (69.86K)
Number of downloads: 180 2010.04.16_Pozitionare_motoare_5.jpg (63.5K)
Number of downloads: 163jpg] 2010.04.16_Pozitionare_motoare_6.jpg (88.1K)
Number of downloads: 182
#86
Postat 17 April 2010 - 08:37 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#87
Postat 01 May 2010 - 11:32 PM
Directia cu trimerul placat in metal si lampa de pozitie. Urmeaza benzile de acoperire (zimtate) din zonele nervurilor - in licru dispozitivul.
Directia_2.jpg (67.63K)
Number of downloads: 138 Directia_3.jpg (56.15K)
Number of downloads: 153
Panoul comanda model, cu alimentare bujie, comutare pe motoare, circuit comutare pentru doua seturi de baterii. Panoul este imbracat in piele.
Unitare_comutare_baterii_1.jpg (68.32K)
Number of downloads: 141 Panou_comanda_2.jpg (63.26K)
Number of downloads: 165
Montarea si bransarea (legarea de avion) motoarelor. Tuburile le voi ajusta la lungime dupa montarea capotelor.
Montare_motor_1.jpg (80.51K)
Number of downloads: 151 Montare_motor_2.jpg (56.54K)
Number of downloads: 123 Montare_motor_3.jpg (97.95K)
Number of downloads: 116
#89
Postat 06 June 2010 - 08:34 PM
Nu m-am oprit, dar sunt multe detalii care cer foarte mult timp si au efect vizual minim.
Acum pozitionez capotele. V-am atasat cateva imagini:
Pozitionare_capote_1.jpg (75.83K)
Number of downloads: 111 Pozitionare_capote_2.jpg (73.5K)
Number of downloads: 135jpg] Pozitionare_capote_3.jpg (75.52K)
Number of downloads: 142
#90
Postat 27 July 2010 - 03:23 PM
Macar cateva noutati daca aveti...