SuperAero 45 Macheta, realizare proprie
#31
Postat 12 January 2010 - 05:55 PM
Fuselajul l-am realizat din doua jumatati. Este un mod foarte practic de realizare a fuselajelor cu geometrie complexa. Se asigura pozitionarea cadrelor pe cele 2 desene (stanga si dreapta), cu plan de separatie perfect, care asigura simetria partilor.
Jumatatile sunt lipite si in acest mod se realizeaza structura intregului fuselaj. Daca se doreste si functie de model, se pot lipi si unele invelisuri pe fiecare dintre jumatati. Nu a fost cazul meu.
Daca va uitati cu atentie pe poze, in fiecare jumatate am introdus elementele longeroanelor planului central, pentru a verifica alinierea.
La asamblarea jumatatilor de fuselah am introdus elementele de jonctiune ale planuluii central, pe care apoi le-am lipit.
Situatia la zi a fiselajului: am pozitionat si lipit stabilizatorul si derive, am introdus comenzile profundoare si directie, am inceput placarea. Voi reveni cu imagini.
Rezultatul il vedeti in pozele care urmeaza:
Fabricatie_fuselaj_2.jpg (142.21K)
Number of downloads: 2799
Fabricatie_fuselaj_1.jpg (139.09K)
Number of downloads: 2509
Fuselaj_asamblat_si_cabina_1.jpg (166.98K)
Number of downloads: 2006
#32
Postat 12 January 2010 - 05:58 PM
Fuselaj_asambla_cabina_plan_central.jpg (178.64K)
Number of downloads: 1760
Fuselaj_asamblat_si_cabina_2.jpg (209.04K)
Number of downloads: 1558
#33
Postat 12 January 2010 - 06:14 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#35
Postat 12 January 2010 - 11:39 PM
Zyba, la Jan 9 2010, 12:30 AM, a spus:
Cu riscul unor erori (ce sa-i faci, varsta) si dupa o discutie cu unii dintre colegii mei de atunci, pot sa spun ca la machete am fost cu PZL - KOS, avion care l-am zburat multi ani la cablu (la diferite campionate, la Pucioasa, la Bucuresti, etc.) si era primul an in care l-am transformat pentru RC. Din nefericire, lipsa de experienta, putinele ore de zbor, m-au dus in situatia de a-l rupe in decolare (putere prea mare si unghi dreapta motor insuficient). A decolat ferm, dar cu inclinare puternica dreapta, pe care nu am fost in stare sa o controlez datorita lipsei experientei. Cine se bazeaza pe gandire in astfel de situatii, va esua "cu succes".
Pornind de la situatia prezentata, va dau un sfat (in masura in care am dreptul sa fac acest lucru). Daca vreti sa aveti sanse cu o macheta scumpa, realizata intr-un an sau mai mult de munca (mai ales la primul zbor, cand sunt foarte multe necunoscute si timpul este EXTREM de scurt pentru corectii), ZBURATI CAT MAI MULT, DIFERITE TIPURI DE AEROMODELE !!!
Voi reveni
Va atasez cateva imagini cu avionul mentionat, PZL-KOS:
Scan0008_mic.jpg
Scan0009_mic.jpg
Scan0010_mic.jpg
Inseamna ca mi-am amintit bine!
Dealtfel eu am cistigat atunci la machete cu CAP-21 si deasemenea si la acrobatie.Poate-ti amintesti...
Spor la lucru cu Aero-45!
#36
Postat 12 January 2010 - 11:56 PM
Au structura clasica, cu 2 longeroane (in special pentru a se incadra o placa de balsa intre longeroane).
Cum se vede din poze, includ flapsuri operationale, balamalele folosite (la scara) sunt facute de mine.
Aripa_1.jpg (51.4K)
Number of downloads: 292 Aripa_2.jpg (186.72K)
Number of downloads: 328 Aripa_3.jpg (160.58K)
Number of downloads: 235
#37
Postat 13 January 2010 - 12:13 AM
Citind, mi-am amintit de adolescenta, cand Sorin mi-a pus in mana primul kit de planor, la Baneasa.... am devenit nostalgic...
RESPECT
Asigurari obligatorii de locuinte: Suma asigurara 20.000E / Prima de asigurare 20Euro
Rapido Robbe
#38
Postat 13 January 2010 - 05:51 PM
Ampenajele_1.jpg (92.23K)
Number of downloads: 292 Ampenajele_2.jpg (228.27K)
Number of downloads: 293
Trimerul si compensatorul profundoarelor (si flapsurile) sunt articulate cu balamalele facute de mine. O poza cu acestea:
Detalii_fabricatie_1.jpg (143.34K)
Number of downloads: 330
#39
Postat 13 January 2010 - 09:02 PM
Fisiere atasate
-
Wednesday__January_13__2010__2__A_for.jpg (58.14K)
Number of downloads: 307
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#40
Postat 13 January 2010 - 09:55 PM
Fisiere atasate
-
sp_lxc.jpg (445.66K)
Number of downloads: 300
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#41
Postat 13 January 2010 - 09:57 PM
Fisiere atasate
-
0482217.jpg (380.77K)
Number of downloads: 287
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#42
Postat 13 January 2010 - 09:59 PM
Fisiere atasate
-
1313149.jpg (308.01K)
Number of downloads: 262
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#43
Postat 13 January 2010 - 10:01 PM
Fisiere atasate
-
0993279.jpg (324.72K)
Number of downloads: 232
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#46
Postat 13 January 2010 - 10:06 PM
inca un bord mai modern
Fisiere atasate
-
cabina.jpg (376.5K)
Number of downloads: 226
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#47
Postat 13 January 2010 - 10:24 PM
Pozele sunt nemaipomenite, dar mi-au produs intristare. Din nefericire asa stim noi sa ne respectam istoria.
Nu am stiut de macheta Aero 45 a fam. Purice. Pe ei i-am cunoscut si stiu cata pasiune au pus in domeniul modelismului - a fost viata lor.
Revin la prezent cu alte poze. Este structura completa, dar cu aripile nepozitionate la planul central (sunt suspendate in pozitie cu ate). Oricum incepea sa semene cu obiectul.
Structura_completa_1.jpg (272.75K)
Number of downloads: 337 Structura_complete_fuselaj_2.jpg (197.69K)
Number of downloads: 287jpg]
#48
Postat 13 January 2010 - 10:35 PM
Imi place din ce in ce mai mult de Aero super 45.Am aflat ca istoria lui incepe dupa al doilea razboi mondial in 1947 cand trei designeri din Cehoslovacia la fabrica din Vodochody langa Praga preiau din proiectele nemtilor ce construiau acolo partial sau integral Meurile BF-109 si realizeaza un aparat cu doua motoare care putea duce 4 sau 5 persoane, de unde si numele de 45 si aero de la fabrica Aero Vodochody.Primul zbor pe 21 iulie 1947 si productia de serie incepe in 1948 deci acum 62 de ani. Din 1954 producia se muta la LET, avionul primeste imbunatatiri cum ar fi tren excamotabil? si aparatura de navigatie si devine Super aero 45.Let Kunovice este fabrica de avioane ca parte a concernului industrial Skoda, nationalizat dupa razboi de comunisti.Pana in 1959 se construiesc 228 de unitati care se raspandesc in intreaga lume dar cu precadere in blocul estic si in China.Ajunge si in Anglia , in Elvetia si Italia si participa chiar la raliul Dakar.Este folosit si ca avion utilitar.Ungaria un principal client il denumeste Kocsag(Egreta).(Sursa Wikipedia)
Si totusi dupa atatia ani mai sunt pasionati in intreaga lume care mai au in hangar cate un Aewro 45 la cheie.Iata inca cateva poze:
Fisiere atasate
-
1487073.jpg (223.99K)
Number of downloads: 219 -
1456173.jpg (87.85K)
Number of downloads: 201
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#49
Postat 13 January 2010 - 10:45 PM
Inca cateva poze cu avioane conservate care zboara:
Fisiere atasate
-
1543432.jpg (274.66K)
Number of downloads: 198
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#50
Postat 13 January 2010 - 10:52 PM
Fisiere atasate
-
1161713_re.jpg (135.13K)
Number of downloads: 187 -
1313149_re.jpg (167.45K)
Number of downloads: 169 -
1393707_re.jpg (86.64K)
Number of downloads: 156
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#51
Postat 13 January 2010 - 11:04 PM
PS: Cred ca nu tai scara de aluminiu sa scoti avionul.Glumeam!Ce bine l-ai pus acolo!
PS: Visez in fiecare zi sa am timp liber, sa nu ma futa nimeni la cap de dimineata pana seara cu toate problemele din Romania si sa lucrez aeromodele.Daca scap din lagarul de munca si ajung la pensie am sa te urmez....
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#52
Postat 14 January 2010 - 12:50 AM
Multumesc pentru sfaturile legate de capote. Cam tarziu, capotele mele, in fond nacela in ansamblu (include si zona trapelor si carenajele de pe extrados) sund deja in faza de calapod aproape finisat.
Asa cum ai spus si tu, capotele, trapele, etc vor fi realizate din fibra de sticla. la fel si toate carenajele, ale caror calapoade le voi face cu aceeasi tehnologie (deocamdata secreta - se vinde pe bautura la greu, nu o bere sau doua).
Am atasat poze cu calapodul pentru nacele, in faza in care se afla astazi, si din timpul lucrului.
Lucru_la_calapod_1.jpg (144.57K)
Number of downloads: 325 Calapod_nacela_1.jpg (45.53K)
Number of downloads: 330
Calapod_nacela_2.jpg (97.76K)
Number of downloads: 231 Calapod_nacela_3.jpg (92.77K)
Number of downloads: 229
#53
Postat 15 January 2010 - 02:55 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#54
Postat 17 January 2010 - 04:24 PM
Am atasat poze care prezinta comenzile din fuselaj si fuselajul partial placat:
Comenzi_in_fuselaj_1.jpg (174.57K)
Number of downloads: 205
Comenzi_in_fuselaj_2.jpg (129.34K)
Number of downloads: 225
Fuselaj_partial_placat_1.jpg (134.83K)
Number of downloads: 211
#55
Postat 20 January 2010 - 03:53 PM
In acest moment fuselajul este placat (cu exceptia zonei ritii de coada) si lucrez la trenul de aterizare.
Majoritatea pieselor sunt gata, dar mai am nevoie de cateva. Trenul principal este escamotabil si eu voi folosi cinematica aplicabila pe avionul real. Pentru fiecare jamba sunt cate 2 tije cu arc, care asigura stabilitate pe cele doua pozitii extreme (scos si excamotat). Pentru pozitia tren scos, contrafisele (2) trec de punctul de aliniere, "ingenunchind". In aceasta pozitie nu se transmite efort in comanda, indiferent de eforturile din jamba datorita aterizarii si / sau obstacolelor.
Va prezint cateva desene legate de trenul de aterizare:
- Cinematica trenului principal (sagetile galbele indica pozitia tijelor cu arc)
Tren_principal_cinematica.jpg (59.33K)
Number of downloads: 179
- Geometria componentelor trenului principal
Tren_principal_componente.jpg (36.06K)
Number of downloads: 161
- Jamba principala
Tren_principal_desen_jamba.jpg (46.12K)
Number of downloads: 112
- Vedere a rotii de coada
Roata_coada_ansamblu.jpg (19.01K)
Number of downloads: 107
- Desenul principalei piese a rotii de coada
Roata_coada_desen_piesa_principala.jpg (24.11K)
Number of downloads: 103
#56
Postat 20 January 2010 - 11:44 PM
Zyba, la Jan 12 2010, 12:38 AM, a spus:
Asa cum am promis, voi continua cu unele consideratii personale referitoare la unghiurile motoarelor pentru bimotoare si nu numai. Sunt consideratii personale. Este vorba de documentare si in mare parte experienta confirmata.
In prezentarea mea, directiile fortelor si sensurile de rotatie si ale momentelor vor referi un avion vazut de sus, din spate si din stanga. Ma refer la un avion cu motorul / motoarele in fata centrului de portanta al modelului.
1 Unghiul lateral al motorului.
Pornind de la sensul de rotatie, masele in miscare au nevoie de “un sprijinâ€. La o rotatie in dreapta a motorului (vazut din spate), asa cum au majoritatea motoarelor folosite de noi, va exista o tendinta de rasucire in stanga a modelului, deci de virare catre stanga.
Remediul imediat ar fi directie dreapta (poate si eleron), dar trimerarile ar necesita schimbari cu tractiunea.
Remediul practicat: unghi dreapta motor, aparind o componenta care produce un moment dreapta, care anuleaza tendinta de rasucire stanga.
2. Unghiul in jos al motorului.
Din informatiile mele, pentru un motor plasat la nivelul aripii, in “axul de rezistenta†(termen introdus de mine pentru a reprezenta lipsa altor elemente care pot induce momente in sus sau in jos), unghiul in jos al motorului are ca scop atenuarea precesiei induse de efectul giroscopic al ansamblului motor – elice in rotatie, de multe ori operand la turatii foarte mari.
Aceasta opinie mi-a fost confirmata de necesitatea unor unghiuri mai mari la motoare mici cu turatii foarte mari si mai mici la cele cu turatii reduse.
3. Unghiurile motoarelor departate de axa modelului.
Forta de tractiune a unui motor dezaxat, va induce un moment de virare, urcare sau picaj, functie de pozitia in care se afla. Compensarea acestor efecte se face prin unghiuri catre exterior ale motoarelor.
Unghiul catre exterior creaza o componenta catre exterior, care induce un moment opus celui dat de pozitia fortei care asigura deplasarea, fata de centrul de portanta.
Un motor pozitionat mult peste aripa, va avea un unghi in sus (din care se scade unghiul inpus de efectul giroscopic), un motor sub nivelul aripii va avea un unghi suplimentar in jos.
Un motor lateral va avea un unghi catre partea exterioara a modelului, corectat cu unghiul impus de sensul de rotatie. La motor cu rotatie spre dreapta (vazut din spate), aflat in dreapta, unghiurile se vor cumula, la motorul din stanga se vor scade.
Daca sensurile sunt clare, valoarea unghiurilor implica experienta si incercari. Trebuie luate in considerare: puterea motorului raportata la dimensiunea modelului, tipul motorului (turatiile, dimensiuni elice, etc), departarea motorului / motoarelor fata de axa modelului.
Am atasat o schita cu pozitia (unghiurile) motoarelor pentru un bimotor.
Pozitie_motoare.jpg
salut,ca tot ai adus vorba de aceste unghiuri cred ca deja este un raspuns la o problema de a mea cu un bimotor la care eu i-am schimbat aripa deoarece s-a rupt iar motoarele care erau la nivelul aripilor le-am pus paralel.Atat am stiut la vremea respectiva.Acum dupa ce am citit acest topic imi dau seama de ce avionul fara motor merge perfect dc il arunci din mana ,iar cand ii dai drumul la motoare o ia intr-o parte.Tin sa precizez ca e vb de un angel in 2 ch,unde virajul se face prin schimbarea turatiei motoarelor,neavand alte suprafete de comanda.Dc tin cond ca puterea motoarelor este subunitara,adica nu pori urca vertical cu el,asta si datorita lipsei profundorului,dar asa am observat eu.ca sa mai zboare baiatul meu cu el cum as putea sa reglez aceste unghiuri?doar prin incercari?nu exista niste limite eu stiu cateva gr stg si mai mult la cel din dr?
va intreb deoarece se vede de departe ca sunteti un profesionist si un cunoscator.
scuze de off topic .
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#57
Postat 21 January 2010 - 11:51 PM
#58
Postat 25 January 2010 - 07:34 PM
Incerc sa reproduc cat mai fidel aspectul si mecanismele avionului real. Sunt intr-o faza avansata, dar mai am de lucru (intre altele, mi s-au terminat piulitele de M2) pentru punctele de articulare / prindere pa avion (in poze sunt prinderi provizorii).
Am probat jambele principale pe avion si functioneaza foarte bine. Lacatuirea pe ambele pozitii (scos si escamotat) se face ferm, ramanand in respectivele pozitii. Servo-ul va fi supus la eforturi numai pentru scoaterea din pozitiile de capat, dupa trecerea de centru apare (datorita verinelor cu resort) tendinta macanismului de a duce jamba in noua pozitie.
Atasez cateva poze cu trenul de aterizare in stadiul in care se afla el astazi.
Tren_principal_scos.jpg (52.62K)
Number of downloads: 216 Tren_principal_escamotat.jpg (66.58K)
Number of downloads: 249jpg] Mecanism_trem_principal.jpg (57.88K)
Number of downloads: 212
Roata_coada_1.jpg (61.54K)
Number of downloads: 204 Roara_coada_2.jpg (50.79K)
Number of downloads: 210
#59
Postat 25 January 2010 - 08:15 PM
spor la treaba
#60
Postat 31 January 2010 - 11:12 AM
Sper sa fiti bine, sanatos si daca ati intrerupt momentan lucrul sau numai prezentarea acestuia, sa reveniti curand.
Eu personal urmaresc si incerc sa invat cat mai multe din activitatea "Greilor"din modelism.
Nu ca de la ce cu mai putina experienta nu as avea de invatat.
Salut si numai bine domnilor.