Modelism - RHC Forum: SuperAero 45 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SuperAero 45 Macheta, realizare proprie

#1 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 31 December 2009 - 07:02 PM

La sugestia unui coleg de pasiune, am deschis acest topic.

Voi prezenta etape in realizarea machetei avionului SuperAero 45.

Avionul a fost fabricat in Cehoslovacia si a fost si in dotarea aviatiei din Romania. Pentru informarea voastra, am sa va prezint mai multe date (oricum sunt site-uri cu istoria aviatiei din Romania, in care veti gasi multe informatii).

Cateva poze cu avionul, pentru a vedea despre ce este vorba:

Fisier atasat  poza8.jpg (45.48K)
Number of downloads: 5047
Fisier atasat  Super_Aero_45_005_4_2_1_mic.jpg (39.38K)
Number of downloads: 4950
Fisier atasat  Super_Aero_45_026_14_2_1_mic.jpg (137.87K)
Number of downloads: 4583

Macheta este (va fi) ralizata de mine 100 %, de la plan, la piese, asamblare, etc. Din fericire am experienta in domeniu si sper sa iasa ce trebuie (sa arate si sa zboare bine).

Pentru informarea voastra, m-am hotarat sa realizez macheta acestui avion, din urmatoarele motive:
- am vrut un avion cu elemente tehnice interesante (bimotor, flapsuri, tren excamotabil .....);
- am amintiri deosebite din perioada in care a fost reparat la Romaero (unde am lucrat), mai ales zborurile tehnice la care am participat (am vazut toata Muntenia), pilot de incercare fiind D-l Titi Manolache;
- avionul este foarte frumos, din cabina ai o vizibilitate deosebita.
Deci a fost si o alegere sentimentala.

Voi reveni. Astept comentariile si / sau intrebarile voastre, la care voi raspunde, in limita timpului disponibil.
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#2 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 31 December 2009 - 07:53 PM

Superb avion, spor la constructie , abia astept sa vad poze cu etapele machetei !
La ce scara e macheta? Ce anvergura are ,greutate estimata ,motoare ???
0

#3 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2009 - 07:54 PM

Este un avion care mie imi place tare mult! Am si o elice de Aero 45, la care tin mult, de asemena.
Felicitari pt. determinare si multe sporuri!
O sa urmaresc topicul cu maxima atentie.
Ce scara, anvergura, ce motorizare, etc...?

Daca ai nevoie de tabla de aluminiu de 0,3mm, nu te sfii. Pot sa-ti dau o gramada. Este tabla din aliaj de aluminiu, folosita in industria tipografica. Nu este dural, dar nici aluminiu choir nu este. Pt. aplicatii ne-structurale este perect. Se pot realiza carenaje, capace, cutii, se pot face sabloane, piese-test, etc.

Sporuri maxime in 2010!

L.E.

Al naibii Gicosu! Repede el cu intrebarile....

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 31 December 2009 - 07:55 PM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#4 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 31 December 2009 - 09:47 PM

Fiindca vad ca va intereseaza subiectul, va arat unde ma aflu astazi:

Fisier atasat  Avioane_pe_perete_2___mic.jpg (203.15K)
Number of downloads: 2637

Va arat si o sufragerie de modelist (suportat de sotie din motive strategice - cand lucrez acasa sunt sub ochii ei !):

Fisier atasat  Avioane_pe_perete_4___mic.jpg (229.2K)
Number of downloads: 2397

Gata pentru anul asta. Inca o data, La multi ani !!!
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#5 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 31 December 2009 - 09:59 PM

tot un bimotor cu o linie frumoasa este si ISLANDER BN 2 !....si un copilot !

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 31 December 2009 - 10:20 PM

Fiindca va intereseaza BN-2, va arat eu unul (realizat si zburat in 1993). Scuzati pilotul, dar trebuie sa-l suportati pe asta.

Fisier atasat  Scan0004.JPG (212.13K)
Number of downloads: 530

Fisier atasat  1993_BN_2_1_mic.jpg (48.13K)
Number of downloads: 565

Fisier atasat  1993_BN_2_2_mic.jpg (52.07K)
Number of downloads: 555
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#7 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2009 - 10:23 PM

Era bine de pozat in spatele hangarului, unde se descompun din pacate cele reale... A fost un avion traznet!

La Multi Ani! si La Multe Realizari!


Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 31 December 2009 - 11:15 PM

Excelent topic. Am sa-l urmaresc cu sufletul la gura.
Baftaaaaaaaaaaaa si un an bun.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 January 2010 - 12:15 AM

 ARU, la Dec 31 2009, 09:59 PM, a spus:

tot un bimotor cu o linie frumoasa este si ISLANDER BN 2 !....si un copilot !

Depron din ala rosu de unde gasesc ? :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 January 2010 - 12:17 AM

Are si vedere din fata?
0

#11 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 01 January 2010 - 03:17 PM

Un avion superb Aero 45,l-am avut macheta din plastic.Spor la construit, voi urmari cu placere constructia lui si sa-l vedem cat mai curand in aer.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#12 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 01 January 2010 - 11:16 PM

Avand in vedere interesul (care ma bucura si ma onoreaza), voi cotinua prezentarea fazelor parcurse in realizarea machetei:

1. Documentarea si documentatia

Colectarea informatiilor referitoare la avionul folosit ca model, este esentiala. Din nefericire sunt foarte multe probleme in obtinerea unor date utilizabile si mai ales "credibile" (sunt multi "artisti" cu pareri, care "stiu" tot, dar sunt in fapt neprofesionisti).

Avand in vedere ca este un avion fabricat in est, dupa 1945, care a fost in dotarea aviatiei din Romania, am avut impresia (degeaba mi-a albit si mi-a cazut parul) ca va fi usor sa obtin informatii, documentatie, etc.

EROARE ! Avem talentul sa aruncam intr-o veselie, sau sa "punem bine", in asa fel ca nu mai gasim nimic cand avem nevoie. Am lucrat in fabrica in care s-a reparat avionul timp de multi ani, am multi prieteni / cunostinte in domeniu, dar din Romania, cu exceptia unor poze putin utilizabile (vezi o afisare anterioara), nu am putut obtine nimic.

M-a ajutat mult avionul care se afla (inca !?!?) in Muzeul aviatiei din Bucuresti, avion care din nefericire a fost reconditionat mizerabil de fosti colegi ai mei.

In documentare am pornit si de la cerintele regulamentului, care impune desen cu trei vederi pe format cel putin A4 si da importanta foarte mare pozelor (in fapt mult mai credibile). Pe internet am gasit un singur desen (vezi poza) si destul de multe poze. Am constatat ca desenul are foarte multe erori, pe care le-am corectat in proiectarea machetei, folosind pozele si avionul din muzeu.

Fisier atasat  AERO_45.jpg (65.05K)
Number of downloads: 403

Oricum, daca am deschis subiectul, daca ma puteti ajuta cu informatii / documentatie suplimentara, va voi fi recunoscator.
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#13 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 04 January 2010 - 01:49 AM

2. Decizii referitoare la macheta:
a - scara;
b - solutii constructive de fond (pornind in principal de la materiale).

a. Scara
Sunt multe conditionari care sunt luate in considerare la stabilirea scarii. Unele (cele mai multe) obiective, altele subiective. Este clar ca un model mai mare va zbura mai bine, va fi mai "la scara", dar trebuie sa ne oprim undeva.
Intre criteriile folosite de mine (cu luni in urma) imi trec in minte urmatoarele:
- Conditiile de transport – un aeromodel trebuie sa fie transportat la terenul de zbor, in principal fara inconveniente importante. In cazul meu, cu aripile extremale demomtabile, esential a devenit fuselajul, care sa nu aiba mai mult de latimea masinii.
- Conditiile de fabricatie – stau la bloc, lucrez in sufragerie si in bucatarie (dimensiuni “socialiste”), iar planseta utilizabila pentru asamblari si alinieri este de 1500 mm x 500 mm.
- Dimensiunea celor mai mari piese (nervurile aripa) pentru a putea fi taiate cu un traforaj normal (deschidere 300 mm).
- Capete pentru echipaj (cei care au avut ocazia stiu ca si la Citabria Pro pilotul intorcea capul si ochii in directia comenzilor eleroane si directie, vreau sa fie la fel si la acesta), deci o scara care sa suporte figurinele disponibile.
- La alegerea scarii (si a solutiei constructive) am folosit si latimea placilor de balsa, pentru a putea asigura placarea aripilor folosind la maxim placile.
- Nu in ultimul rand, costurile implicate. Mai mare, costa mai mult si am si eu (presupun ca in aceasta situatie se afla majoritatea dintre voi – nebunie / pasiune, dar pana unde ?!). Ma refer la materiale, motoare, etc. etc.
- Disponibilitate motoare si adecvarea lor. SuperAero 45 are motoare cu 4 cilindrii in linie, nu usor de imbracat in capotele unui aeromodel, cu suficienta tractiune. Nu evitati sa importati / obtineti dimensiunile motorului, pentru a-l incadra in geometria modelului la scara aleasa.
- Accesorii necesare (greu de fabricat) disponibile, cum ar fi: elici, coifuri, roti, dimensiuni servo-uri.

Am atasat tabelul folosit pentru seletarea scarii si doua desene care va prezinta incadrarea motorului ales (OS MAX .40 - 4 timpi) in geometria nacelei.

Fisier atasat  Picture1.jpg (176.18K)
Number of downloads: 346

Fisier atasat  Motor_din_fata_mic.jpg (25.27K)
Number of downloads: 300

Fisier atasat  Motor_din_lateral_mic.jpg (40.9K)
Number of downloads: 258

Voi reveni cu solutiile constructive (daca va mai intereseaza)
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#14 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 January 2010 - 03:04 AM

Mai intrebati? Cum ati inceput lucrul tradeaza profesionalismul pe care l-am intuit cu totii de la primul post. Sunt impresionat de modul in care luati in calcul fiecare amanunt.
Suntem (sper ca sunt in asentimentul multora) dornici sa vedem continuarea.

PS.
Am mai intalnit la un singur om aceealasi spirit:
http://dailymotion.virgilio.it/video/x3wrz...mpe-triode_tech
Si, poate si aici:
http://rcuvideos.com...E-RC-Helicopter
dar nu a avut rabdarea sa ne prezinte detaliile.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 January 2010 - 03:06 AM

0

#15 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2010 - 05:10 PM

Profi abordarea...
Exact asa am procedat si io cand am ales scara pt. macheta de Blohm & Voss BV 141-B si Stabiloplan IV.
Numai ca am ramas doar cu alesul scarii... Nu prea am facut mare lucru... Neserios!

La BN2, io as alege scara 1/6, adica anvergura de 2m.
Si as mai alege pt motorizare, doo brushless-uri...

La macheta aia de Skylander SK-105, am ales doo ROXXY 4250/07, cu elice 12x6. Tractiune la punct fix nu stiu cat avea, ca mi-a rupt dinamometrul de 5kg. pe care-l aveam...
Macheta avea MTOW 4,8kg. Anvergura era tot de 2m. Profilul tot NACA 2415.
Parca ar fi de aceeasi muma cu BN2-ul!
De fapt, ambele sunt de... acelasi tata. In sensul ca pe BN2 l-a "nascut" Desmond Norman, iar la baza proiectarii lui SK-105 a stat tot o linie calauzitoare trasata de Desmond Norman...

Motorizarea electrica in cazul nostru, a fost dictata atat de considerente de simplitate cat si de cerinta de a putea testa cazul OEI (One Engine Inoperative - evolutia cu un motor oprit), situatie spinoasa la un bimotor.
Bine, inca nu am ajuns pana acolo, din motive independente de vointa noastra, dar probabil ca lucrurile vor evolua.

Deci, sporuri maxime si urmarim cu nerabdare!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#16 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2010 - 10:31 PM

Erata la mesajul anterior

Prins in mrejele pozelor cu BN2, m-am lasat dus de val si pur si simplu am uitat ca topicul asta este despre Aero 45...
Prin urmare, toata paralela intre BN2 si SK-105, desi perfect justa si autentica, nu-si are rostul acum.
In plus, SK-105 "al meu", nu are profil NACA 2415 ci NACA 23015.

Scuze maxime.

Abia astept sa vad Aero 45 in aer!
Dar eu tot electric l-as face...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#17 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 January 2010 - 10:59 PM

Splendid avion! Prin 1966-67 nu mai retin exact Aviasan-ul din Cluj avea in dotare Aero-45 cu care am avut ocazia sa zbor o data vreo 25 minute.Retin ca pilotul a zburat la citva metri de pamint cu viteza uluitoare..Motoarele Walter Minor de 105 CP functionau perfect.
Daca reusesti sa-l construiesti va fi o macheta minunata!
0

#18 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 04 January 2010 - 11:24 PM

Cateva clarificari:

- BN-2 – ul din pozele prezentate mai sus, a fost facut de mine la scara 1 / 7 (aprox. 2,1 m – anvergura avionului este de 14,93 m). Avionul l-am zburat pe Clinceni in campionatul national din 1993 (am iesit pe locul 1). Avionul a zburat cu doua motoare OS Max 2T de 5.6 ccm. In timpul zborului am lansat un parasutist, s-a oprit un motor si l-am adus la aterizare in conditii de siguranta (aducerea la sol cu un motor a fost “figura” cea mai apreciata).

Nota importanta !!! – m-au ajutat unghiurile corecte ale motoarelor – voi reveni fiindca este o problema importanta la bimotoare (informatii am luat din revistele de specialitate din acea perioada). In vara asta am zburat pe Clinceni un BN-2 mai mic cu motorizare electrica, facut din chit, dar unghiurile motoarelor (aranjate de mine) si-au dovedit corectitudinea la zborul cu un motor redus.

- de acord ca o motorizare electrica este convenabila, comoda (Citabria Pro din acest an l-am facut electric), dar nu se compara cu “muzica” facuta de un bimotor termic. Merita efortul si disconfortul !

Voi reveni cu solutiile constructive pentru SuperAero 45
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#19 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2010 - 09:32 AM

Foarte interesant faptul ca BN2 a evoluat cu un motor (termic) oprit!
As fi foarte curios sa aflu amanunte mai multe.
Poate ne vom vedea o data, pe la vreun camp.
Eu inca nu am reusit sa fac zbor cu un motor oprit si sunt excitat!

Feicitari si sporuri!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#20 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 06 January 2010 - 10:40 PM

2. Decizii referitoare la macheta:

b - solutii constructive de fond (pornind in principal de la materiale).

Referitor la acest subiect trebuie sa va spun ca prezint abordari personale, nu am pretentia ca detin adevarul absolut, ca pot prezenta toate alternativele posibile.

In plus, eu ma aflu in urmatoarea situatie: NU REUSESC SA MA MENTIN IN DOMENIUL CELOR MAI SIMPLE SOLUTII. In realizarea machetelor AM PORNIT MEREU CU INTENTIA DE A REALIZA AEROMODELE SI AM SFARSIT PRIN A REALIZA MINIAVIOANE.

Revenind la subiect, solutia constructiva este esentiala pentru realizarea unei machete cu proiect propriu. Trebuie stabilit de la inceput:
Tipurile de structura, principalele fiind (dupa cunostintele mele):
- clasica, tip cheson, cu nervuri, cadre, longeroane, etc. realizate din baghete de brad, placaje, balsa, cu invelis rigid sau impanzite (dupa caz);
- din polistiren (sau alternative asemanatoare) care sa asigure geometria, rigiditatea si cu elemente de rezistenta (baghete, placaje, sau mai recent materiale compozite);
- din materiale compozite care sa asigure geometria si in mare parte rezistenta.

In majoritatea cazurilor solutiile constructive folosesc mixaje, functie de complexitatea elementelor geometrice, de materialele disponibile, de dotare (echipamente, scule, tehnologii).

In cazul machetei SuperAero 45, eu am ales varianta unei structuri “clasice” placata cu balsa si suprafetele de comenda impanzite (ca la avion), cu elementele cu geometrie complexa (nacelele, carenajele) din fibra de sticla. Ce a iesit si ce va urma, veti vedea in continuare.

Vreau sa evidentiez satisfactia care mi-a adus-o “placajul usor” de 2 mm si 4 mm, care prezinta avantaje foarte mari in fabricarea elementelor de geometrie (nu reziztenta), cum ar fi nervurile si cadrele.

Am atasat o poza cu principalele materiale in momentul in care am primit comanda (25.09.2009).

Fisier atasat  2009.09.25_Primele_materiale_mic.jpg (147.29K)
Number of downloads: 266
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 07 January 2010 - 04:53 AM

Va rog sa-mi permiteti sa va prezint...poate il stiti...un forum cu pasionati de talia dumneavoastra. Valteras (sa fie iubit) mi l-a aratat cand m-am apucat de avionul asimetric:
http://www.rcscalebu...com/default.asp
Multa bafta.
0

#22 Useril este offline   Lajos 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 469
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 January 2010 - 07:43 PM

 Zyba, la Jan 4 2010, 11:24 PM, a spus:

Cateva clarificari:

- BN-2 – ul din pozele prezentate mai sus, a fost facut de mine la scara 1 / 7 (aprox. 2,1 m – anvergura avionului este de 14,93 m). Avionul l-am zburat pe Clinceni in campionatul national din 1993 (am iesit pe locul 1). Avionul a zburat cu doua motoare OS Max 2T de 5.6 ccm. In timpul zborului am lansat un parasutist, s-a oprit un motor si l-am adus la aterizare in conditii de siguranta (aducerea la sol cu un motor a fost “figura” cea mai apreciata).

Nota importanta !!! – m-au ajutat unghiurile corecte ale motoarelor – voi reveni fiindca este o problema importanta la bimotoare (informatii am luat din revistele de specialitate din acea perioada). In vara asta am zburat pe Clinceni un BN-2 mai mic cu motorizare electrica, facut din chit, dar unghiurile motoarelor (aranjate de mine) si-au dovedit corectitudinea la zborul cu un motor redus.

- de acord ca o motorizare electrica este convenabila, comoda (Citabria Pro din acest an l-am facut electric), dar nu se compara cu “muzica” facuta de un bimotor termic. Merita efortul si disconfortul !

Voi reveni cu solutiile constructive pentru SuperAero 45

Nu ai fost in 1992 la Tg.Mures cu acest model la Camp.Nat. de machete,si acrobatie F3A?
Eu eram acolo,si parca-mi amintesc de acest model.
0

#23 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 09 January 2010 - 12:30 AM

Da, am fost la Targu Mures in 1992.

Cu riscul unor erori (ce sa-i faci, varsta) si dupa o discutie cu unii dintre colegii mei de atunci, pot sa spun ca la machete am fost cu PZL - KOS, avion care l-am zburat multi ani la cablu (la diferite campionate, la Pucioasa, la Bucuresti, etc.) si era primul an in care l-am transformat pentru RC. Din nefericire, lipsa de experienta, putinele ore de zbor, m-au dus in situatia de a-l rupe in decolare (putere prea mare si unghi dreapta motor insuficient). A decolat ferm, dar cu inclinare puternica dreapta, pe care nu am fost in stare sa o controlez datorita lipsei experientei. Cine se bazeaza pe gandire in astfel de situatii, va esua "cu succes".

Pornind de la situatia prezentata, va dau un sfat (in masura in care am dreptul sa fac acest lucru). Daca vreti sa aveti sanse cu o macheta scumpa, realizata intr-un an sau mai mult de munca (mai ales la primul zbor, cand sunt foarte multe necunoscute si timpul este EXTREM de scurt pentru corectii), ZBURATI CAT MAI MULT, DIFERITE TIPURI DE AEROMODELE !!!

Voi reveni

Va atasez cateva imagini cu avionul mentionat, PZL-KOS:

Fisier atasat  Scan0008_mic.jpg (55.6K)
Number of downloads: 409

Fisier atasat  Scan0009_mic.jpg (34.88K)
Number of downloads: 371

Fisier atasat  Scan0010_mic.jpg (42.12K)
Number of downloads: 285
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#24 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 09 January 2010 - 02:37 PM

Cand ai fost la Pucioasa si dc ai fost cand l-ai zburat?Din memoria mea acolo se zburau doar cele captive.Si cu toate astea intr-un an s-au zburat pe stadion niste avioane mai mari radiocomandate.Poate ma insel,a trecut multa vreme de atunci si eram la doi pasi de club iar 5-7 sau 8 iunie eram mereu acolo.Prima poza unde este facuta? :blink:
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#25 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 09 January 2010 - 09:08 PM

Pentru "oachidori":
- Daca te uiti cu atentie (poate nu am fost eu destul de clar), nu am afirmat ca am zburat PZL-ul cu telecomanda la Pucioasa. La Pucioasa l-am zburat NUMAI captiv si-mi amintesc foarte bine pista improvizata in curtea scolii, unde trebuia sa fim foarte atenti pentru a nu atinge structurile inconjuratoare. Oricum, am trait momente frumoase.
- Poza este facuta pe pista pentru captive de la Baneasa.

Revin cu prezentarea realizarii machetei SuperAero 45.

3. Proiectarea

Proiectarea am facut-o pe calculator. Daca la modelele anterioare trasarea sectiunilor, a nervurilor, a celorlalte elemente geometrice, implica trasaje minutioase pe calc, suprapunerea lor, corectii repetate, etc. calculatorul simplifica foarte mult aceste activitati.
Pentru profile sunt in prezent site-uri gasibile cu orice modul de cautare, care permit direct tresarea lor (foarte util). Sunt site-uri care dau profilele pentru majoritatea avioanelor construite.
Pentru modelul meu eu am ales: NACA 2415 pentru aripa, NACA 0010 (incastrare) si 0008 (la varf) pentru stabilizator, 0012 si 0008 pentru deriva. In tabele am gasit pentru aripa SuperAero 45 un profil specific al fabricantului, despre care nu am gasit informatii suplimentare, ca urmare am ales profilul care am considerat ca ma avantajeaza cel mai mult si seamana cu cel identificabil din poze.
Ca un sfat (este punctul meu de vedere), nu ezitati sa ingrosati putin profilele machetei fata de avionul real. Noi zburam la viteza mult mai mica, ideal sa fie "cat mai la scara" (sunt avantajoase profilele mai groase), iar o diferenta mica nu se observa.

Revenind la obiectul prezentarii, trebuie sa va spun ca am avut la dispozitie foarte putine informatii ref. la geometria avionului. Din fericire am la dispozitie foarte multe poze si am putut face chiar masuratori pe avionul aflat in muzeu.
Oricum, mi-a luat destul de mult “sa simt” geometria, racordarile (relatiile intre suprafete), inainte de a le transpune in proiectul machetei.
Deasemenea, zona pe care m-am concentrat mult este planul central, care include motoarele, trenul principal si zona de transfer catre fuselaj. Mi-am impus pastrarea geometriei cabinei (interiorului) conform cu cea a avionului, lucru nu tocmai usor de realizat.

Va atasez cateva poze ref. la proiectare si o poza cu elementele planului central nefinisate si nelipite (doar insirate pentru verificare).

Fisier atasat  Proiect_fuselaj_mic.png (133.3K)
Number of downloads: 281

Fisier atasat  Proiect_aripa_mic.png (80.29K)
Number of downloads: 240

Fisier atasat  Sectiune_fuselaj_mic.png (60.3K)
Number of downloads: 201

Fisier atasat  Sectiune_aripa_mic.png (33.96K)
Number of downloads: 188

Fisier atasat  Elemente_plan_central.jpg (100.03K)
Number of downloads: 268
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#26 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 January 2010 - 10:26 PM

Foarte frumos si "curat" lucrat. De-a dreptul inspirational ...
0

#27 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 10 January 2010 - 01:12 AM

Revin cu o informatie suplimentara.

Rezistenta nu inseamna supradimensionare, inseamna utilizarea logicii !!

Va dau un exemplu (folosit in proiectul meu) care s-ar putea sa va foloseasca in viitor.

Am o structura care suporta batiul motor (am incercat sa o fac cat mai usoara - trebuie ridicata in aer). Sunt doua trei eforturi care intervin: tractiunea (cel mai important), greutatea motorului si eventualul moment dat de unghiul motorului (v-am promis ca voi reveni cu unghiurile pentru bimotoare).

Principala forta este cea de tractiune data de motor (este scopul lui). Adezivii din zilele noastre sunt nemaipomeniti, dar nu stii in toate cazurile pe ce suprafata ii folosesti.

Pentru asta, am folosit imbinari in "coada de randunica" (romanii au facut multe constructii durabile pe acest principiu). Indiferent de aderenta adezivului folosit, cadrul care tine batiul motorului, nu se va putea desprinde.

V-am atasat o poza care prezinta solutia aleasa:

Fisier atasat  Imbinare_elemente_rezistenta.JPG (88.53K)
Number of downloads: 286
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

#28 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 10 January 2010 - 09:14 PM

Referitor la adezivi:
Cel mai bun la imbinarile lemn pe lemn este aracetul HENKEL Express.Are la Brico store.Se intareste in 20 de minute si are o proprietate fundamentala, NU ESTE CASANT!...de mare ajutor la vibratii sau la aterizari dure unde ceilalti adezivi crapa, sunt casanti. SPOR LA LUCRU!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#29 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 January 2010 - 09:46 PM

Aracetul de la SIG sau Great Planes are inca o calitate remarcabila: se poate finisa cu smirghel.
0

#30 Useril este offline   Zyba 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 23-December 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:- Aeromodelismul<br />- Pescuitul

Postat 12 January 2010 - 12:38 AM

Multumesc pentru informatiile referitoare la adezivi.

Asa cum am promis, voi continua cu unele consideratii personale referitoare la unghiurile motoarelor pentru bimotoare si nu numai. Sunt consideratii personale. Este vorba de documentare si in mare parte experienta confirmata.

In prezentarea mea, directiile fortelor si sensurile de rotatie si ale momentelor vor referi un avion vazut de sus, din spate si din stanga. Ma refer la un avion cu motorul / motoarele in fata centrului de portanta al modelului.

1 Unghiul lateral al motorului.
Pornind de la sensul de rotatie, masele in miscare au nevoie de “un sprijin”. La o rotatie in dreapta a motorului (vazut din spate), asa cum au majoritatea motoarelor folosite de noi, va exista o tendinta de rasucire in stanga a modelului, deci de virare catre stanga.
Remediul imediat ar fi directie dreapta (poate si eleron), dar trimerarile ar necesita schimbari cu tractiunea.
Remediul practicat: unghi dreapta motor, aparind o componenta care produce un moment dreapta, care anuleaza tendinta de rasucire stanga.

2. Unghiul in jos al motorului.
Din informatiile mele, pentru un motor plasat la nivelul aripii, in “axul de rezistenta” (termen introdus de mine pentru a reprezenta lipsa altor elemente care pot induce momente in sus sau in jos), unghiul in jos al motorului are ca scop atenuarea precesiei induse de efectul giroscopic al ansamblului motor – elice in rotatie, de multe ori operand la turatii foarte mari.
Aceasta opinie mi-a fost confirmata de necesitatea unor unghiuri mai mari la motoare mici cu turatii foarte mari si mai mici la cele cu turatii reduse.

3. Unghiurile motoarelor departate de axa modelului.
Forta de tractiune a unui motor dezaxat, va induce un moment de virare, urcare sau picaj, functie de pozitia in care se afla. Compensarea acestor efecte se face prin unghiuri catre exterior ale motoarelor.
Unghiul catre exterior creaza o componenta catre exterior, care induce un moment opus celui dat de pozitia fortei care asigura deplasarea, fata de centrul de portanta.
Un motor pozitionat mult peste aripa, va avea un unghi in sus (din care se scade unghiul inpus de efectul giroscopic), un motor sub nivelul aripii va avea un unghi suplimentar in jos.
Un motor lateral va avea un unghi catre partea exterioara a modelului, corectat cu unghiul impus de sensul de rotatie. La motor cu rotatie spre dreapta (vazut din spate), aflat in dreapta, unghiurile se vor cumula, la motorul din stanga se vor scade.

Daca sensurile sunt clare, valoarea unghiurilor implica experienta si incercari. Trebuie luate in considerare: puterea motorului raportata la dimensiunea modelului, tipul motorului (turatiile, dimensiuni elice, etc), departarea motorului / motoarelor fata de axa modelului.

Am atasat o schita cu pozitia (unghiurile) motoarelor pentru un bimotor.

Fisier atasat  Pozitie_motoare.jpg (22.56K)
Number of downloads: 218
Daca vrei poti ! Incearca si nu te opri !
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro