EDF afterburner constructie
#1
Postat 30 December 2009 - 02:41 AM
acum am gasit un film ....iar din cate vad cineva chiar a reusit sa faca acest lucru
daca stie cineva cam cum as putea construi acest "motor cu reactie",cu ce combustibil functioneaza,ce materiale sa folosesc,etc il rog sa posteze aici http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif multumesc anticipat
#2
Postat 30 December 2009 - 03:52 AM
http://www.youtube.com/watch?v=V7QlJIRY5CY...feature=related
Sper sa nu se considere reclama, daca da va rog sa ma anuntati si voi sterge acest link:
http://www.rcgroups....ad.php?t=302250 (aici vorbeste lumea despre ce ar implica un astfel de sistem de postcombustie)
Trebuie sa iei in considerare un singur lucru, care vad ca tot apare: "It is just for effect, it adds no real measurable thrust at the moment."
Asa ca, cel mai bine montezi niste led-uri pe care pui un dim in functie de viteza motorului, ca urmatorul avionas
http://www.wattflyer...ead.php?t=34091
Iar in cautarile mele, cel mai frumos mi s-a parut asta:
http://www.youtube.c...h?v=ChPya44E7W8
Cred ca niste cautari pe gogu ti-ar aduce mult mai multe rezultate daca ai cauta pur si simplu "micro afterburner" :D
Aceasta postare a fost editata de Screamer: 30 December 2009 - 03:58 AM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#3
Postat 30 December 2009 - 04:29 AM
probabil singura varianta ar fi sa incerc eu inca o data
Screamer, la Dec 30 2009, 03:52 AM, a spus:
Asa ca, cel mai bine montezi niste led-uri pe care pui un dim in functie de viteza motorului, ca urmatorul avionas
http://www.wattflyer...ead.php?t=34091
sunt constient ca " it's just for effect" asta si vreau , asta e si scopul pt care vreau sa construiesc asa ceva( nu am mii de euro pt un jet engine...deci trebuie macar sa fac ceva care sa semene cu unul :D
si faza cu ledurile chiar nu seamana....adica una e sa ai flacara si una e lumina, in plus ai si sunet realistic :D
#4
Postat 30 December 2009 - 06:55 AM
http://aardvark.co.nz/pjet/
Doar ca... dupa mine sunetul e de Mobra, nu de jet...
#5
Postat 30 December 2009 - 04:09 PM
renatoa, la Dec 30 2009, 06:55 AM, a spus:
http://aardvark.co.nz/pjet/
Doar ca... dupa mine sunetul e de Mobra, nu de jet...
....pulsejetu consuma foarte mult, si se incalzeste foarte tare....si din cate stiu n-are nici acceleratie ,nu cred ca ar rezista in interiorul unui avion...iar sunetul e chiar urat
deci raman la EDF cu postcombustie ;) am vorbit cu cel care a facut avionul si a zis :"The fuel tank contains 10g of butane gas, (cigarette lighter gas) which is consumed at a rate of 1g/sec. The gas canister is a small emptied door lock spray canister. A small servo controll the canisters built in valve"
io cred ca o sa pun un rezervor mai mare gen 20-30g,dar asta in functie de avion, oricum si 10s de afterburner e de ajuns...asa vreo 3 treceri joase :D
acum problema e din ce fac carcasa turbinei....
si pt modul de admisie al combustibilului cred ca voi folosi flame holder ca si in filmul asta
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 30 December 2009 - 04:11 PM
#6
Postat 30 December 2009 - 11:01 PM
e adevarat ca e pentru turbojet dar daca te joci fumos o sa iasa flacara afara.
in legatura cu incalzirea daca te uiti exteriorul e racit cu aer
pina la urma si un borcan e bun
cauta "combustor" cu gogu si gasesti gasca de informatii
PS: sunetul de jet e dat de turbina .... respectiv de viteza de iesire a aerului prin ajutaj
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 30 December 2009 - 11:14 PM
#7
Postat 31 December 2009 - 01:46 AM
Dragut, la Dec 30 2009, 11:01 PM, a spus:
e adevarat ca e pentru turbojet dar daca te joci fumos o sa iasa flacara afara.
in legatura cu incalzirea daca te uiti exteriorul e racit cu aer
pina la urma si un borcan e bun
cauta "combustor" cu gogu si gasesti gasca de informatii
PS: sunetul de jet e dat de turbina .... respectiv de viteza de iesire a aerului prin ajutaj
sunetul nu e dat de turbina in cazul meu EDF , ci este dat de arderea combustibilului + jetul de aer, uita-te la filmul de mai sus si observi sunetul turbinei si sunetul turbinei cu postcombustia pornita, maaareee diferenta
modul de admisie se poate face in mai multe feluri... primele si cele mai simple ar fi cu flameholder sau cu combustor( din cate am vazut pt afterburner se foloseste flameholder , chiar si la avioanele reale, iar combusteru este folosit pt actionarea turbinelor) ,acum vedem cu care merge mai bine, ideea e ca flameholderul e si mai usor decat combusteru, iar pt a pune tot sistemul asta pe avion trebuie sa aleg ce e si usor si bun.
momentan inca ma uit pe net la diferite designuri, iar dupa ce-mi vine turbina ma apuc sa cumpar piese.
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 31 December 2009 - 01:50 AM
#8
Postat 03 January 2010 - 02:28 AM
-carcasa de spray
-un fel de capac de tabla
-spray pt combustibil cu tub siliconic
-si turbina de la F-22
am fost uimit cat de bine a functionat tinand cont ca modul de admisie era direct din furtun :unsure:
un film
si niste poze ( nu arata bine ca e facut in graba, important e ca functioneaza perfect )
Fisiere atasate
-
03012010357.jpg (78.61K)
Number of downloads: 1149 -
03012010359.jpg (76.27K)
Number of downloads: 1070 -
03012010361.jpg (73.34K)
Number of downloads: 987
#9
Postat 03 January 2010 - 10:56 AM
Ca sa ai motul ala de postcombustie mai frumos si mai bine centrat, incearca sa pui un con metalic dupa flameholder. Totodata acest con ar trebui sa iti tina flacarile mai departe de peretii arzatorului
(vezi poza de mai jos, scara desenului nu este cea reala, pentru ca daca pui un con asa de mare s-ar putea sa nu mai impinga deloc edf-u )
Fisiere atasate
-
Untitled.png (17.64K)
Number of downloads: 917
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#10
Postat 03 January 2010 - 01:45 PM
Screamer, la Jan 3 2010, 10:56 AM, a spus:
Ca sa ai motul ala de postcombustie mai frumos si mai bine centrat, incearca sa pui un con metalic dupa flameholder. Totodata acest con ar trebui sa iti tina flacarile mai departe de peretii arzatorului
(vezi poza de mai jos, scara desenului nu este cea reala, pentru ca daca pui un con asa de mare s-ar putea sa nu mai impinga deloc edf-u )
da,e faina ideea
oricum mai trebuie sa fac sistemul ala de injectie in X pe flameholder ,acum a fost doar furtunul care arunca combustibil doar intr-o anumita parte de asta era asa de imprastiata flacara
Fisiere atasate
-
prototype.JPG (48.76K)
Number of downloads: 871
#11
Postat 03 January 2010 - 05:06 PM
problema e ca se incalzeste foarte tare, deci nu am cum sa-l pun direct pe polistiren..
m-am gandit sa fac ca la un turbofan, numai modificate proportiile 1/3 din aer va trece pe deasurpa carcasei, astfel o raceste , iar 2/3 inauntru pt ardere ,ca in desen
intrebare: cine stie cum as putea actiona un recipient cu gaz cu ajutorul unui servo?
trebuie vreo valva ??
Fisiere atasate
-
EDF_afterburner.JPG (109.99K)
Number of downloads: 171
#12
Postat 03 January 2010 - 06:55 PM
Fisiere atasate
-
8KM8210.jpg (17.59K)
Number of downloads: 154
#13
Postat 03 January 2010 - 08:25 PM
9unuunu, la Jan 3 2010, 05:06 PM, a spus:
problema e ca se incalzeste foarte tare, deci nu am cum sa-l pun direct pe polistiren..
m-am gandit sa fac ca la un turbofan, numai modificate proportiile 1/3 din aer va trece pe deasurpa carcasei, astfel o raceste , iar 2/3 inauntru pt ardere ,ca in desen
.............
EDF_afterburner.JPG (123.61K)
Number of downloads: 178
citeva mici completari:
- tubul de flacara fa-l din AISI 316 gros de 0,25 .... 0,3mm
- tubul exterior cutie de bere pe care o imbraci cu fibra ceramica sau azbest 5...10mm
PS:
1. acu daca e sa fim sinceri tubul exterior ar merge imbracat si cu vata minerala in care ai fluxul de aer pe exteriorul tevii.
2. daca nu veri sa te chinui cu inoxuri gindeste sistemul astfel incit "tzava" in care arde focu sa fie usor de schimbat
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 January 2010 - 08:26 PM
#14
Postat 03 January 2010 - 09:41 PM
florin100%, la Jan 3 2010, 06:55 PM, a spus:
este de cumparat pe undeva?
Dragut, la Jan 3 2010, 08:25 PM, a spus:
citeva mici completari:
- tubul de flacara fa-l din AISI 316 gros de 0,25 .... 0,3mm
- tubul exterior cutie de bere pe care o imbraci cu fibra ceramica sau azbest 5...10mm
PS:
1. acu daca e sa fim sinceri tubul exterior ar merge imbracat si cu vata minerala in care ai fluxul de aer pe exteriorul tevii.
2. daca nu veri sa te chinui cu inoxuri gindeste sistemul astfel incit "tzava" in care arde focu sa fie usor de schimbat
-de unde gasesc AISI?io m-am gandit direct la cutie de bere ca-i mai la indemana
-tub exterior nu stiu daca mai trebuie din moment ce e racit tubul interior...fibra de ceramica sau azbest...vedem daca ma incadrez in greutate :rolleyes:
daca mai imbrac si tubul exterior nu mai ramane gaura pe unde sa iasa aer din turbina :) ...ar merge sa-l imbrac in vata minerala, asta in cazul in care nu mai am si tub interior
aaa...nu stiu cat de usor va fi de schimbat tzeava interioara....te gandesti ca in timp se deterioreaza?
#15
Postat 03 January 2010 - 10:32 PM
#16
Postat 05 January 2010 - 12:32 AM
azi am cautat tzeava pt sistemul de admisie, nu am gasit de cupru asa ca am luat de alama 4mm si burgiu de 1mm
trebuie sa o indoi ca in desen, cum as putea face chestia asta astfel incat sa nu-si piarda forma cilindrica pe la coturi?cel putin nu in totalitate
Fisiere atasate
-
sistem_injectie.JPG (31.65K)
Number of downloads: 68
#17
Postat 05 January 2010 - 12:45 AM
1. faci indoiturile la cald treptat pana la forma dorita (eventual vezi cum poti sa iti confectionezi varianta simpla la asa ceva http://www.youtube.c...h?v=-OprVnZe4bE)
2. in loc de forma desenata incerci sa faci ceva in forma cifrei 8 (vezi desen) - fara unghiuri ascutite
Fisiere atasate
-
idee.jpg (5.69K)
Number of downloads: 72
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 05 January 2010 - 12:53 AM
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#18
Postat 05 January 2010 - 12:53 AM
Maverick, la Jan 5 2010, 12:45 AM, a spus:
1. faci indoiturile la cald
2. in loc de forma desenata incerci sa faci ceva in forma cifrei 8 (vezi desen)
da,ar fi o idee cu 8, oricum banuiesc ca am nevoide de niste cilindrii de metal dupa care sa indoi tzeava nu?
#19
Postat 05 January 2010 - 12:55 AM
9unuunu, la Jan 5 2010, 12:53 AM, a spus:
am dat edit ulterior la post ;), respectivul link s-ar putea sa iti dea idei.. sau google "pipe bender" :)
If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
#20
Postat 05 January 2010 - 01:09 AM
Maverick, la Jan 5 2010, 12:55 AM, a spus:
mersi,mi-a mai venit o idee, sa fac doar un cerc si cu gaurile spre interior,vedem cu care functioneaza mai bine :)
Fisiere atasate
-
untitled.JPG (31.24K)
Number of downloads: 66
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 05 January 2010 - 01:10 AM
#21
Postat 05 January 2010 - 03:51 AM
se astupa un capat al tevii cu un dop, destul de bine bagat/fixat, se umplea teava cu nisip (iar nisipul era tasat bine de tot inauntru) iar apoi se astupa si cealalt capat tot cu un dop (si asta la fel, fixat foarte bine). Iar apoi se putea indoi teava fara sa faca prea multe "cute".
De obicei indoirea se face in mai multe puncte, ca sa poti sa ii dai o oarecare raza de curbura. Nu indoi teava niciodata dintr-o singura miscare!
In legatura cu forma arzatorului, el are forma aia ca sa fie intr-un oarecare contact cu flacara, pentru ca propanul din cate stiu e destul de lichid, iar caldura il aduce intr-o stare cat de cat gazoasa. Vezi sa nu dai foc la casa ;) !
Aceasta postare a fost editata de Screamer: 05 January 2010 - 03:53 AM
IAR-27 - Captiv
CAP-21 - Captiv
2x Combat "Pionierul" - Captiv
Graupner "Amateur II" - Trainer
Bombonel - Acro/Trainer (Video cu prima tractare de planor)
#23
Postat 05 January 2010 - 07:56 AM
Aceasta postare a fost editata de MLGore: 05 January 2010 - 07:59 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#24
Postat 05 January 2010 - 08:46 AM
Bafta
#25
Postat 05 January 2010 - 01:15 PM
daca vrei sa o inmoi o decalesti incalzire la rosu pe aragaz dupa care o bagi in apa rece (invers ca la otel)
la tzava de 4 nu cred sa ai nevoie de nisip sau alte mismasuri, pti s-o tragi dupa ce ai prin casa fara efort deosebit
PS: daca iei conducta de frina pastreaza un capat cu niplu si cu gulerul facut sa nu te mai chinui cu etansarea
SPOR
#26
Postat 05 January 2010 - 03:52 PM
Practic sunt niste arcuri cu diametre diferite si cu spirele alipite prin care bagi teava.
Pentru o curbura cu raza foarte mica nu garantez ca totusi nu se "cuteaza" teava.
Fisiere atasate
-
TEVI.jpg (24.94K)
Number of downloads: 118
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 05 January 2010 - 03:54 PM
#27
Postat 05 January 2010 - 07:41 PM
9unuunu, la Dec 30 2009, 02:41 AM, a spus:
acum am gasit un film ....iar din cate vad cineva chiar a reusit sa faca acest lucru
daca stie cineva cam cum as putea construi acest "motor cu reactie",cu ce combustibil functioneaza,ce materiale sa folosesc,etc il rog sa posteze aici :lol: multumesc anticipat
Foarte interesant. Vezi ca mai exista si varianta cu LED-uri (mai simpla) daca asta nu iti iese cum doresti. Sincer si pe mine tot varianta cu propan ma atrage..... :D
http://www.youtube.com/watch?v=jyTceUn8Xdk...feature=related
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 05 January 2010 - 07:42 PM
#28
Postat 06 January 2010 - 04:15 PM
scuze de intarziere
screamer: interesanta metoda cu nisipul :lol: inca nu am incercat sa o indoi dar poate reusesc azi, cat despre combustibil nu stiu daca o sa folosesc propan...ma gandeam la gaz...casa nu o sa ia foc , ca dupa ce mi-am dat foc la o parte din freza m-am mutat cu experimentatul afara :)
dan si real design: daca nu functioneaza prima metoda mi cumpar arcuri d-alea :)
ma duc maine si iau si niste tzevi de cupru daca gasesc, ar fi si mai usor de gaurit
am deja prea multe sfaturi :) multumesc tuturor!
AG-74-HESS : varianta cu leduri mi-a dat acest impuls,dar dupa ce am vazut si chestia cu flacara, am zis ca trebuie sa o incerc neaparat, daca nu merge oi ramane doar cu lumini , dar sunt optimist :blink:
#29
Postat 06 January 2010 - 04:28 PM
#30
Postat 06 January 2010 - 04:47 PM