Camion 1/16 constructie plecand de la tabla de fier si bara de aluminiu
#153
Postat 19 January 2010 - 05:15 PM
tot maine am sa va prezint un nou model de stalp , mult mai frumos decat cel actual...
Aceasta postare a fost editata de ctc: 19 January 2010 - 05:28 PM
#155
Postat 19 January 2010 - 07:52 PM
Acum, inainte de vopsire, vreau sa-ti sugerez sa faci si o rama interioara la obloane, ca sa nu se mai vada asa neterminate colturile si imbinarile dintre obloane. O sa-ti curga graul pe acolo. Ar fi pacat sa nu ai o finisare si pe interior.
#156
Postat 19 January 2010 - 08:45 PM
Nu vreau sa fiu eu carcotas dar trebuie sa-i dau dreptate domnului SIR_Vaska.....remorca e superba insa mi se pare ca platforma este mult prea sus.......
Oricum, spor la treaba in continuare......
Radio:Ansman W3 40MHz canal 58 For Sale
FlySky GT3B hacked and moded
#157
Postat 19 January 2010 - 08:59 PM
trebuie sa va marturisesc, ca obloanele m-au obosit !
nu am mai lucrat pana acum cu tabla de 08 si 1 mm si se prelucreaza altfel ( greu ) ,
decat fierul brut care poate fi taiat sau indoit mult mai usor cu flex,masina de gaurit , frezat sau ciocan.
Cand ma uitam pe Discovery totul parea o joaca , dar se pare ca este mai mult decat atat.Cert este ca se poate,
cu ceva mai multa munca ( sigur mai mult de 10 minute ) , dar daca aveti pasiune si ajutoare cred ca se poate.
La noi in echipa , ajutorul de mecanic are 9 ani , este un tanar ambitios , absolvent de Universitate , cu diploma , specializarea " demontare rapida a jucariilor din prima zi de posesie " , iar ajutorul de mecanic are 7 ani , si atunci cand nu este ocupata cu papusile ne da o mana de ajutor la masini .
#158
Postat 19 January 2010 - 09:07 PM
daniZZ, la Jan 19 2010, 08:45 PM, a spus:
Nu vreau sa fiu eu carcotas dar trebuie sa-i dau dreptate domnului SIR_Vaska.....remorca e superba insa mi se pare ca platforma este mult prea sus.......
Oricum, spor la treaba in continuare......
Eu zic ca in poza , probabil din cauza unghiului din care am facut pozele , remorca se vede altfel decat in realitate.
Cred ca vom putea sa apreciem cu totii , mai bine dupa ce-i pun anvelopele.
Daca este prea sus platforma , o modific ! asta sa fie problema
Am sa incerc sa folosesc la viitoarea constructie , tabla de aluminiu , iar ca modificari deja am desenat un stalp nou si balamale frumoase cum am vazut la Tamiya , acestea vor fi dintr-o bucata plina de aluminiu pe care o frezez si o voi prinde in suruburi pe rama.Alte modificari la obloane vor fi ramele , sus late de 5 mm si intoarse la 90 grade , vor deveni mai solide.Deja am incercat cu tabla de aluminiu 0,5 mm , din pacate casanta , de la o placa de imprimare offset , dar nu merge , crapa !
Nu stiu cum sa abordez portiunea verticala unde se intalnesc 2 obloane ! intr-adevar , curge graul la imbinarea obloanelor ....
va astept cu pareri !
Aceasta postare a fost editata de ctc: 19 January 2010 - 09:10 PM
#159
Postat 21 January 2010 - 03:56 PM
astazi am sa postez cateva informatii in plus despre arcurile lamelare
astazi am montat inca doua randuri de arcuri lamelare la cel deja existent.Trebuie sa va spun ,
ca se simte cum s-a intarit suspensia , iar acum remorca pare mult mai serioasa .
#160
Postat 21 January 2010 - 04:00 PM
va readuc aminte ca
latimea arcului este de 7 mm ,
grosimea fiecarei foi este de 0,45 mm
sunt calite cu revenire ,
am facut proba de elasticitate , au fost date peste cap si isi revin 100% fara abatere !
#162
Postat 21 January 2010 - 04:34 PM
puntea fata ( fara diferential ) este complet gata :
corp
bride , placute 4 gauri prindere, arcuri,piulite , cercei , bolturi
fuzete , set 4 bucsi si set 4 suruburi prindere fuzete
cap de bara directie, set 4 bucsi capete bara,set 4 suruburi , bara directie
bara directie scurta =legatura cu servo
cap planetara fi 5 mm gaurita pentru bolt
puntea spate cu diferential este reproiectata se afla in executie ... mai dureaza
toate pinioanele, satelitii,tripoda,carcasa sunt gata
#164
Postat 21 January 2010 - 04:58 PM
am pierdut mult timp cu " mari mesteri matriteri " care au batut campii cu totii , fara exceptie !
in concluzie va prezit amprenta pe care am ales-o pentru cauciuc ; acum era foarte bun un CNC la casa oricarul modelist !
Am apelat la cineva mai modest si sper ca saptamana viitoare sa fie gata si matrita si primele cauciucuri .
cotele pe care le doresc sunt : diametru 80 mm , latime 25 mm
Aceasta postare a fost editata de ctc: 21 January 2010 - 04:59 PM
#167
Postat 26 January 2010 - 10:34 AM
Nu este frumos intr-o exprimare asa ceva dar asta este efectul pe care l-a avut asupra mea realizarea ta. Trebuie sa ai o rabdare iesita din comun. E clar ca nu duci lipsa de idei. Dar unde lucrezi omule de ai acces la acele masinarii ca sa-ti faci matrite si alte alea? Ca numai pe produse home made nu prea iese ce ai realizat tu acolo!!!
Oricum, felicitari si dai inainte. Poti servi de inspiratie pt multi.
PS - din ce ai facut pana acum la ce suma investita ai ajuns? daca nu este prea mare ar putea convinge pe multi sa incerce
#168
Postat 26 January 2010 - 05:09 PM
La -24 grade totul merge foarte incet , iar ungerea utilajelor din cauza vascozitatii este aproape inexistenta.
Ca urmare a trosnit ceva in strung , iar avansul nu mai merge ; acum doar la mana ! deci piesele ... mai greu....
cu toate astea m-am aprovizionat cu materie prima alama pentru executia anvelopei ( modelului ) :
o poza cu materia prima !
#169
Postat 26 January 2010 - 05:15 PM
atomicrica, la Jan 26 2010, 10:34 AM, a spus:
Nu este frumos intr-o exprimare asa ceva dar asta este efectul pe care l-a avut asupra mea realizarea ta. Trebuie sa ai o rabdare iesita din comun. E clar ca nu duci lipsa de idei. Dar unde lucrezi omule de ai acces la acele masinarii ca sa-ti faci matrite si alte alea? Ca numai pe produse home made nu prea iese ce ai realizat tu acolo!!!
Oricum, felicitari si dai inainte. Poti servi de inspiratie pt multi.
PS - din ce ai facut pana acum la ce suma investita ai ajuns? daca nu este prea mare ar putea convinge pe multi sa incerce
referitor la domeniul meu de activitate trebuie sa va spun ca este total opus hobby-ului meu ; dar cu toare astea chiar cu utilaje foarte vechi (Freza si strung , realmente luate de la fier vechi , aruncate de altii ), cu rabdare , daca vrei , se poate face aproape orice !
sper ca intr-o buna zi sa pot utiliza un CNC , chiar prin upgrade la o vechitura cum am eu ; deja se simte necesitatea unui astfel de utilaj. ( ghidajele si patinele cu rulmenti cu recirculare Bosch le-am cumparat de 5 ani )
#170
Postat 26 January 2010 - 05:18 PM
adaptate pentru rotile vechi Bruder , pe care evident nu-mi vine sa le arunc .
Avand in vedere faptul ca executia anvelopei mai dureaza , am trecut la utilizarea temporara a rotilor existente !
#171
Postat 26 January 2010 - 05:23 PM
ce va controla raza de virare ,diferita la cele 2 punti fata.
Nu am montat cerceii si suportii arcuri ; sa nu tipati ! incet ca este ger , ghiata foarte casanta si cad turturi !
Aceasta postare a fost editata de ctc: 26 January 2010 - 05:24 PM
#178
Postat 29 January 2010 - 06:06 PM
Pana acuma a iesit foarte bine la aspect , banuiesc totusi ca o sa pui tractiune si la ultima punte.
In schimb trebuie sa atrag atentia putin asupra suspensiei. Am vazut placutele montate in fata arcurilor, ceea ce face ca suspensia de pe prima punte sa functioneze ca un fel de antisuspensie , practic la denivelari face camionu sa salte mai sus decat chiar fara suspensie deloc. Acest compromis se admite numai la mersul inapoi deoarece masina in acest caz nu are viteza.
Spor la treaba in continuare.
Cu respect,
Vaska.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 29 January 2010 - 06:11 PM
#180
Postat 04 February 2010 - 10:20 PM
A inceput Targul de Jucarii de la Nurnberg 2010 !
este deschis in perioada 04 Feb pana pe 09 Feb
s-au anuntat si cei cu camioane 1/16 si 1/14 !
dimineata am vazut in graba , cand am oprit in Freilassing , un camion negru Tamiya Ford gata montat ( costa 1100 euro ) , stralucea de la o posta. Toate camioanele Tamiya lucesc asa ? Era o combinatie de negru lucios ,negru metalizat si ornamente cromate .Realmente aceste camioane au un aspect deosebit !
Sper ca vor incepe sa apara si acasa in Romania cat mai multe asemenea produse ( cu o inalta tinuta estetica ) in bratele pasionatilor si nu doar in magazine.
Am plecat din magazin placut surprins , din pacate nu aveau decat Scania R 620 ( 369 euro ) si versiunea metalica Scania R 470 ( 349 euro ) ; stocul de King Hauler si International era zero.Am intrebat de cauciucuri si/sau jenti/rulmenti , nimic nu au stocuri iar timpul de reactie este de minim 5 zile.
Nici alte magazine gen Conrad din Munchen ( nici macar sediul central ) nu sunt mai breze ! Nu au in stoc nici macar o bucata " de samanta " , iar despre cauciucuri mi-au zis ca dureaza 14 zile ??? Cred ca daca intrebam daca au piese de Dacia cred ca aveau pe stoc !