Modelism - RHC Forum: Camion 1/16 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Camion 1/16 constructie plecand de la tabla de fier si bara de aluminiu Evaluare topic: -----

#1 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 12:13 AM

Buna ziua tuturor !

am deschis acest topic din dorinta de a cunoaste cat mai multi pasionati de aceste automodele utilitare , camioanele 1/16 si 1/14.
In acest moment nu am finalizat nici un model , dar am reusit sa finalizez o parte din piesele necesare.Sper ca pozele pe care le voi posta si descrierea lor impreuna cu solutiile tehnice pe care le-am ales sa va ajute si pe voi , iar comentariile voastre sa genereze idei tehnice noi ,mai bune ca ale mele si care sa ajute la dezvoltarea acestui hobby.

Doresc sa va spun ca am ales scara 1/16 pentru simplul motiv ca am gasit un punct de plecare , camioanele Bruder, de la care am folosit cu brio cabinele si cutiile modelelor alese.
Pentru scara 1/14 nu am gasit in tara nici un model de vanzare si nici piese de schimb.
Am vazut pe forum ca sunt cativa posesori de camioane 1/ 14 , am studiat piesele de schimb pe care cineva le-a importat inclusiv pozele de pe forum ( foarte utile ) si m-am lamurit.
Fiecare firma are si puncte bune si puncte slabe , imposibil de multumit toti modelistii.
In concluzie ,dupa masuratori si planificare , am trecut la construit si am plecat de la tabla de fier de 2 mm si bara plina de dural de 50 mm.
camioane 1/16 - 1/14
0

#2 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 12:35 AM

Am inceput cu jentile ,

pe care le-am realizat din dural , initial am mers pe o latime de 30 mm ,rotile de Bruder fiind groase de 27 mm si diametrul 77 mm ( scara 1/16 ) ,cele de Wedico sunt groase de 17 mm si cu diametrul anvelopei 73 mm ( scara 1/16 ) iar cele de Tamyia sunt groase de 25 mm si diametrul anvelopa 90 mm ( scara 1/14 ).

Eu am ales diametrul janta 45 mm cu grosime 25 mm , iar anvelopa va avea diametrul exterior 80 mm.
Janta am desenat-o cu 10 gauri ornamentale si 10 gauri de prindere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: janta_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 12:36 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#3 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 12:49 AM

Am realizat pana acum mai multe jenti , le-am debitat pe strung iar gaurile le-am facut cu divizorul pe freza , apoi le-am finalizat tot pe strung.

Au iesit cu putine zgarieturi primele , urmatoarele vor fi mai curate.

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 01:02 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#4 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 01:13 AM

am construit un singur tip de janta , pentru puntea simpla fata si pentru varianta spate unde puntile sunt duble , acestea se monteaza fata in fata , cate doua , prinse cu suruburi in butuc .
Butucul spate este mai lung fata de butucul fata.Butucii au o fanta pe spate unde se insereaza boltul de blocare ca la sistemul cu hex.Strangerea se face cu piulita pe planetara.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: b1.jpg
  • Imagine atasata: b2.jpg
  • Imagine atasata: b3.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 01:24 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#5 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 30 December 2009 - 01:34 AM

Foarte frumos , felicitari pentru initiativa.
Ca model par sa fie potrivite pentru cauciucuri de la Robbe iar ca dimensiuni cu cele de la Tamiya. De care te-ai decis sa pui pe ele ?
Asteptam si alte poze http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Spor la treaba in continuare.

PS , o mica precizare pt Bruder , sa nu iei in calcul dimensiunile rotilor si nici lungimea masinii ca nu sunt la scara.
Pentru dimensiuni la componentele camioanelor Tamiya pot sa te ajut si eu ca am unu mai rablagit prin debara ...

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 30 December 2009 - 01:39 AM

0

#6 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 01:43 AM

asa este cotele lor nu corespund cu clasa declarata

am sa pun poze continuu , din pacate netul merge cam greu si sunt nevoit sa tai din rezolitia pozelor, incarcatul pozelor merge rezonabil, iar eu nu ma opresc doar cand sunt gata cu primele 10 camioane.

referitor la cauciucuri , sunt intr-un mic impas

nu am gasit la nici un producator dimensiunea dorita,
ca urmare am dat la proiectat matrita sa turnam cauciucul propriu , este gata de 2 luni , am gasit cauciucar sa-mi injecteze modelul dorit , cu santuri de 2 mm, 5 santuri , dar matriterie inca nu am .
Am sa caut si pe afara, undeva tot gasesc.

Un alt amanunt este ca de afara creste costul cu transportul , nejustificat , ca urmare vom face cauciucul aici.Hotarat !

Am gasit un noname , superb , din pacate mai mic in diametru, dar bun pentru inspiratie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cauciuc.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 01:53 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#7 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 30 December 2009 - 01:57 AM

Cred ca ma intereseaza si pe mine cauciucuri custom , pana acuma am crezut ca nu prea este posibil "home made"
Diametru de 80mm exterior corespunde totusi cu scara 1:14, la Tamiya sunt de 83mm, dar camioanele imi ies la socoteala ca ar fi la scara 1:13.5 si nu la 1:14, fapt confirmat si pe unele forumuri nemtesti.

LE, Am vazut si ultima poza , cauciucurile acelea par sa fie de la Tamiya, nu ?

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 30 December 2009 - 01:58 AM

0

#8 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 02:00 AM

urmatoarea materie prima folosita a fost tabla de 2 mm ,
am fost cu ea la un atelier de confectii metalice, am taiat-o pe ghilotina ( buna cu program sa nu fuga la taiere ) so apoi la abkant sa obtin un profil U.

Sasiul meu este din profil U 10 x 30 x 10 mm si ca sa nu stau cu teama ca nu-mi ajunge profilul am facut toate bucatile la 2 m .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s_1.jpg
  • Imagine atasata: s_2.jpg
  • Imagine atasata: s_3.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 02:01 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#9 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 02:09 AM

am incheiat sasiul cu bara patrata din dural prinsa cu suruburi.

Am hotarat latimea sasiului la 60 mm , cred ca si modelele 1/ 14 au aceasta latime.
Modelul Bruder , care are sasiul din plastic , merge cu o latime de 80 mm ( inaltimea sasiului este tot 30 mm cu 10 mm ).

Aici apare ruptura de Bruder , in sensul ca nu prea mai am elemente comune cu ei .
Rotile pe spate sunt unite si prost dimensionate.
Poate se pot folosi rotile de pe fata , doar intr-o etapa intermediara, pentru probe.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: s4.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 02:14 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#10 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 02:23 AM

o alta categorie de piese , care mi-a dat bataie de cap : arcurile

am incercat cu arcuri de ceas , pe care le-am decalit , modelat , gaurit , aplicat bucsa si tot degeaba.
Imi crapa cand sunt in sarcina 1

Solutia pe care eu o recomand este banda de arc noua , necalita , prelucrata si apoi calit arcul.

Eu am gasit la Arad la un importator banda de arc lata de 6-8 mm , dar anul acesta nu pot onora comenzi mai mici de 15 000 euro.
Solutia am gasit alt importator ( s-au cam imputinat ) banda necalita lata de 10 mm , am luat din ea cu freza si am ajuns la latimea dorita de 7 mm.
Am pregatit 20 de foi de arc cu bucsa , am construit un suport pentru calire si merg cu ele la tratament termic dupa Revelion.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: arc_mic.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 02:25 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#11 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 02:34 AM

Puntile si diferentialul

am zis ca este pacat sa nu fac un singur diferential pentru puntea fata si puntea spate,

iar diferentele vor fi la lungimea planetarelor si la placutele de la puntea fata ce tin fuzetele intr-un sandwich.

In acest moment am realizat un singur diferential ( prototipul ) , se incadreaza bine pe formatul sasiului si este functional asa cu mi-am dorit , bun si deosebit de rezistent , metalic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: D_1.jpg
  • Imagine atasata: d3.jpg
  • Imagine atasata: d4.jpg
  • Imagine atasata: d_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 02:40 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#12 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 02:53 AM

puntea am realizat-o din otel , iar capacele sunt din dural.

Asa cum se poate vedea si in poza puntea este construita din 2 jumatati identice si 2 capace prinse cu 6 suruburi de corpul diferentialului.
In clipa de fata pe hartie , capacele sunt modificate , noul model are 6 raze de soare si poate fi executat numai pe un CNC.
I-am mai adus modificari si la interior , minore.
Puntea se face sandwich prin fixarea cu suruburi intre 2+ 2 placute pe fiecare parte.
Placutele mici pentru modelul punte spate si placute trapez pentru modelul punte fata .( aici mai are si fuzetele )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dd1.jpg
  • Imagine atasata: dd2.jpg
  • Imagine atasata: dd3.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 02:55 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#13 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 03:22 AM

planetarele sunt din bronz , hexagon de 6 mm , pe planetara am montat un rulment 11 x 5 x 4 mm , ce sta fixat in punte intr-un scaun decupat , iar rulmentul se introduce pe planetara pe partea rotunda de 5 mm si o opreste sa nu iasa de la locul ei prin-un umar, ce se afta la granita dintre hexagon si rotund.

Lungimea planetarelor inca nu este definita, mai am mici masuratori de efectuat

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: diferential_1.jpg
  • Imagine atasata: diferential_2.jpg
  • Imagine atasata: diferential_3.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#14 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 03:24 AM

se poate vedea ca nu am filetat planetara si nu am gaurit-o inca pentru montarea boltului transversal

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: jenti_duble_8.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#15 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 03:30 AM

rulmentii ce sustin diferentialul si coroana sunt cu urmatoarele dimensiuni :

15 x 21 x 4 mm si sunt dispusi stg dr fata de diferential

si se aseaza in scaunele lor rectangulare nu semirotunde , fara alte piese intermediare

sistemul este foarte stabil

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: diferential_4.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#16 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 03:41 AM

pinioanele , toate modelele , mici si mari , inclusiv cei 3 sateliti din interior si tripoda care ii sustine, mi-au fost turnate si au iesit impecabile , cel putin primele 5 bucati de proba.

Evident apar si probleme la turnare , dar pe acestea le voi descoperii la urmatoarele operatii de turnare :D

a mai aparut o problema , nu stiu cum sa execut carcasa de plastic .
Modelul original este din polietilena joasa densitate dar aceasta este injectata si implica o matrita din otel.
Cred ca singura solutie este din poliuretan A+B.
Trebuie sa cercetez cum se face !
camioane 1/16 - 1/14
0

#17 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:09 AM

poze cu pinioanele :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: pi_1.jpg
  • Imagine atasata: pi_2.jpg
  • Imagine atasata: pi_3.jpg
  • Imagine atasata: pi_4.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#18 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:16 AM

coroana are diametrul 36 mm ,
satelitii au diametrul din zona mare 10,5 mm
pinionul de atac are diametrul 12 mm in zona pe care sta rulmentul si inaltime 14 mm ( acesta conecteaza puntile intre ele )
pinionul din capul planetarei in zona rulmentului are 12 mm si inaltime 11 mm
camioane 1/16 - 1/14
0

#19 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:23 AM

Trebuie sa va spun ca m-am gandit si la o punte fata , nemotorizata

Si puntea fata , ca si cea spate , este croita pentru un sasiu cu latimea 60 mm , cu 2 mm distanta intre sasiu si fiecare talpica de prindere a arcului lamelar , adica avem 64 mm intre arcuri .

la varianta actuala am realizat fuzetele jumatate pe freza jumatate la pila , aceasta este explicatia ca arata asa urat .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: punti.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#20 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:26 AM

alte poze cu puntea fata .Aceasta este din dural , iar fuzetele sunt din otel

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: punte_fata_1.jpg
  • Imagine atasata: punte_fata_2.jpg
  • Imagine atasata: punte_fata_3.jpg
  • Imagine atasata: punte_fata_4.jpg
  • Imagine atasata: punte_fata_5.jpg

camioane 1/16 - 1/14
0

#21 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:33 AM

am mai facut un alt tip de fuzete , pe strung , au iesit cilindrice ,am alamit urechile de antrenare cu surub de traversare in timpul procesului de alamire ( au iesit bune 2 din 20 de bucati ) , oricum aceasta procedura este mai economica .
Inconvenientul ca sunt arse dispare dupa sablare si o plimbare la o baie de cromare.

In fuzete folosesc 2 rulmenti 11 x 5 x 4 mm , capul de planetara va fi evident fi 5 mm ( inca nu l-am realizat )

cel mai greu a fost sa realizez suruburile de prins fuzetele sus -jos cu 2 diametre , unul neted !

pentru poza trebuie sa fac rost de o lupa !
camioane 1/16 - 1/14
0

#22 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:37 AM

ultima piesa realizata este bara spate cu 4 stopuri

este din tabla , in sectiune este un U cu dimensiunile 5 x 30 x 5

am facut si lampile , dar mai trebuie bibilit putin !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bara_spate_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 04:38 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

#23 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 04:43 AM

aum lucrez la cerceii arcurilor si un reductor cu 3 trepte

atat pentru moment !
camioane 1/16 - 1/14
0

#24 Useril este offline   Fastback 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 08-November 09
  • Gender:Male
  • Location:brasov
  • Interests:constructia de motociclete , Sex drugs& rock&roll, Karting , RC mai nou

Postat 30 December 2009 - 08:57 AM

Vezi postareactc, la Dec 30 2009, 02:23 AM, a spus:

o alta categorie de piese , care mi-a dat bataie de cap : arcurile

am incercat cu arcuri de ceas , pe care le-am decalit , modelat , gaurit , aplicat bucsa si tot degeaba.
Imi crapa cand sunt in sarcina 1

Solutia pe care eu o recomand este banda de arc noua , necalita , prelucrata si apoi calit arcul.

Eu am gasit la Arad la un importator banda de arc lata de 6-8 mm , dar anul acesta nu pot onora comenzi mai mici de 15 000 euro.
Solutia am gasit alt importator ( s-au cam imputinat ) banda necalita lata de 10 mm , am luat din ea cu freza si am ajuns la latimea dorita de 7 mm.
Am pregatit 20 de foi de arc cu bucsa , am construit un suport pentru calire si merg cu ele la tratament termic dupa Revelion.


Salutare ,
Felicitari in primul rind pentru rezultatul muncii tale , piesele arata foarte bine , am si eu o intrebare poti sa imi dai si mie te rog numarul de telefon a distribuitorului de foi de arc netratate? tu unde tratezi arcurile ?

multumesc mult !
WWW.BASTYBIKES.COMMotociclete construite manual
0

#25 Useril este offline   Fastback 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 08-November 09
  • Gender:Male
  • Location:brasov
  • Interests:constructia de motociclete , Sex drugs& rock&roll, Karting , RC mai nou

Postat 30 December 2009 - 09:01 AM

Vezi postareactc, la Dec 30 2009, 04:09 AM, a spus:

poze cu pinioanele :


salut pinioanele sunt turnate sub presiune cu matrita ???
WWW.BASTYBIKES.COMMotociclete construite manual
0

#26 Useril este offline   Fastback 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 08-November 09
  • Gender:Male
  • Location:brasov
  • Interests:constructia de motociclete , Sex drugs& rock&roll, Karting , RC mai nou

Postat 30 December 2009 - 09:04 AM

Vezi postareactc, la Dec 30 2009, 04:33 AM, a spus:

am mai facut un alt tip de fuzete , pe strung , au iesit cilindrice ,am alamit urechile de antrenare cu surub de traversare in timpul procesului de alamire ( au iesit bune 2 din 20 de bucati ) , oricum aceasta procedura este mai economica .
Inconvenientul ca sunt arse dispare dupa sablare si o plimbare la o baie de cromare.

In fuzete folosesc 2 rulmenti 11 x 5 x 4 mm , capul de planetara va fi evident fi 5 mm ( inca nu l-am realizat )

cel mai greu a fost sa realizez suruburile de prins fuzetele sus -jos cu 2 diametre , unul neted !

pentru poza trebuie sa fac rost de o lupa !


ai de unde sa cumperi rulmenti de diamentre foarte mici ? daca nu em eu ceva rulmentei prin atelier pe care eu nu ii voi folosi
si pot sa tii trimit sa ii ai pentru modelism , pt ca vad ca meriti :D
WWW.BASTYBIKES.COMMotociclete construite manual
0

#27 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 09:12 AM

Sigur ca da !

tratamentul termic am sa-l fac la Duroterm , in incinta Faur.
www.duroterm.ro
Ce mi-au spus mai demult ca pentru foi de arc sau alta tabla ce trebuie tratata termic si se doreste un produs plan , calirea se va face intr-o presa .
Eu am avut nevoie sa calesc o tabla de arc 1200x 900 groasa de 6 mm si nu au presa -dispozitiv asa mare, cuptor mare au.
Am inteles ca se deformeaza.
In cazul arcurilor lamelare eu m-am gandit si facut un suport metalic cu 2 tije , cu dimensiunea dorita, prin care am bagat cate 10 arcuri unul peste altul pe verticala,prin bucsile de la capat.Alta solutie nu vad.
camioane 1/16 - 1/14
0

#28 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 09:29 AM

cei care importa tabla de arc, nu mai au stocuri , nu aduc cantitati mici atipice ca urmare cand gasesti o comanda refuzata trebuie cumparata imediat.
Eu am cumparat de mai multe ori din zona Fantanica de la www.metalcast.ro , acum nu au lamela , cred ca trebuie insistat .
Pentru arcurile de acum am gasit la altcineva un stoc ocazional, banda era destinata industriei pielariei , din ea se executau stantele metalice pentru stantat pantofi.
camioane 1/16 - 1/14
0

#29 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 30 December 2009 - 09:32 AM

Eu am reusit sa fac cu succes arcuri din demaror de drujba , la capete am incalzit cu ajutorul unei lampi cu gaz pentru a le putea indoi.
http://s314.photobucket.com/albums/ll405/s...nt=DSCF0216.jpg
In schimb nu am reusit sa le gauresc la mijloc , o sa caut ceva burghie mai speciale pentru asta.
O alta varianta pentru arcuri , la indemana oricui ar fi castile audio numai ca acestea din urma se deformeaza la o anumita solicitare.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 30 December 2009 - 09:34 AM

0

#30 Useril este offline   ctc 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 15-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1
  • Interests:camioane 1 / 16 si 1/14

Postat 30 December 2009 - 09:40 AM

am cumparat mai demult niste spirale speciale ( nu am acum datele de contact dar le gasesc) speciale pentru tabla de arc , traverseaza tabla de arc calita de parca ar fi branza.

referitor la tabla / banda de arc eu am mai incercat si lama de fierastrau ( cel care canta la vibratii ) la alte aplicatii dar pentru arcurile acestea este prea gros materialul.
Sunt sigur ca mai gasim si alte surse ( mai ales daca schimbam informatii ), de exemplu ar trebui gasiti furnizorii de panza-banda pentru fierastraiele cu banda continua, produsul este flexibil si rezistent.Probabil se si sudeaza ( deci accepta tratament termic si ramane elastica ) pentru a deveni banda inchisa.

in cel mai rau caz cumparam tabla de arc la orice dimensiune dimensiune si o taiem undeva cu laserul sau daca materialul permite ghilotina sau chiar freza,
oricum solutii gasim !

Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 09:46 AM

camioane 1/16 - 1/14
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro