da este posibil sa ajungem si in faza asta, dar sa fim optimisti , daca ne facem pregatirea bine putem evita pozele prezentate.
Trebuie sa tinem cont de urmatorii factori :
1. ansamblul sa fie carcasat in coaja nedeformabila = metalic
2. rulmentii sa fie gresati , nu uzati si blocati pentru ca pot freca in carcasa si se pot forma santuri , iar pinioanele conice nu mai calca corect unul peste altul.
este posibil ca suprafata de contact intre pinioane sa fie redusa pana la 35-45 % ,adica tangentele la cele 2 conuri virtuale sa nu se mai suprapuna una peste alta ca lungime si atunci forta care se exercita pe pinioane , cu o valoare constanta , ca in cazul unui sistem ideal , pe o unitate de suprafata de contact data , in cazul uneia reduse ,forta poate deveni distructiva.
mai este posibil ca dintii pinioanelor sa nu calce bine unul peste celalalt , caz intalnit cand se uzeaza axul de rotatie al pinionului/pinioanelor , prin lipsa ungerii sau compozitie proasta a materialului , ca urmare cele 2 tangente sunt paralele dar nu se mai suprapun in spatiu una peste alta; efectul este deformarea dintilor de parca ar fi din plastelina ( cand amestecul contine mai mult staniu ) sau cand dintii se sparg ( situatie cand amestecul contine mai mult magneziu )
nu ne ramane decat sa probam montajele si sa probam mai multi furnizori de materii prime si sa ne bazam pe experienta lor si sa ne exprimam oplinia dupa o comparatie intre produse.
vestea buna este ca exista laboratoare de analiza chimica , care in baza unei cereri pot sa ne furnizeze o analiza chimica competenta , asupra unei compozitii bune cu proprietati mecanice dovedite; asta inseamna ca ne trebuie probe !
Aceasta postare a fost editata de ctc: 30 December 2009 - 05:07 PM