ALIGN FL760 Flybarless Gyro 3G Flybarless System
#61
Postat 20 February 2010 - 09:09 PM
Inainte de hala de pe kitila este un petec mai mare de pamant uscat, acolo am zburat si eu si vlad si mircea si stefan. A fost fun si cald.
#62
Postat 21 February 2010 - 09:50 PM
Unitatea pare in regula, raspunde bine la comenzi. Pe elevator am mai redus gain-ul, cam la 40 cred ca e acum. Roll rate-ul l-am ridicat la 55 de pe la 48 cat ramasese de la setarea pasului ciclic.
Ce ma enerveaza e ca nu ma pot intelege cu giro de coada.... La valori ale gain-ului de sub 69 ( JR) coada incepe sa nu mai stea... La peste 70 are wag. Acum e la 73. Intrucat nu l-am pus decat pe o singura banda adeziva, cred ca e influientat de vibratii. O sa incerc sa schimb banda cu una mai soft, sau sa pun doua...
Aceasta postare a fost editata de Primus: 21 February 2010 - 10:05 PM
#63
Postat 21 February 2010 - 10:56 PM
Spartan DS760 vine in cutie cu o placa de metal care se pune pentru a marii masa si a atenua vibratiile. Poate ca asta ar fi si la tine util. O tehnica simpla e sa lipesti senzorul pe o moneda mai consistenta si dupa aceea cu banda dublu adeziva de heli.
Are avantajul ca nu costa nimic (daca nu merge moneda o bagi inapoi in circuitul monetar). Stefan
Primus, la Feb 21 2010, 09:50 PM, a spus:
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#65
Postat 22 February 2010 - 09:54 AM
Am auzit si eu de problema cu gyro de pe coada, eu am pus o singura banda care vine in kitul de fbl si am facut in ordine toti pasii de setari din manual. Alta chestie interesanta, in manual zice gain la gyro din statie (futaba in cazul meu) de 30-35. Eu am setat-o la 37.
#67
Postat 22 February 2010 - 10:12 AM
Citeaza
Da, la Futaba sunt alte valori, pornesc din 0. La JR valoarea pentru Heading Hold porneste de la 50. Facand calculele, ar rezulta cam 69, o sa schimb banda sa vedem cum e.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 22 February 2010 - 01:11 PM
#68
Postat 23 February 2010 - 10:57 PM
Primus, la Feb 22 2010, 10:12 AM, a spus:
asa aci sunt si eu curios de o chestie ai setat pe un canal cu 2 pozitii si end point intr-o parte 69?
la dx7 ..mx 22 eu sens gyro o am pe un canal cu end point-uri diferite .Valoarea la HH cam la orice gyro care il folosesc gp750, gy 401, etc e de procentual 33-40 %
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#69
Postat 23 February 2010 - 11:00 PM
Intre 0-50 e Rate Mode, intre 51-100 e HH.
Manualul de Flybarless de 600 si 700 recomanda valori intre 70-75 ale gain-ului ( Pentru statii care folosesc scala 50-100 in HH) sau 30-35 pentru statii care folosesc scala 0-100 (Futaba).
Aceasta postare a fost editata de Primus: 23 February 2010 - 11:09 PM
#70
Postat 23 February 2010 - 11:05 PM
fa o incercare cu sensibilitatea de sub 30% adica 64 65 pt meniul de gyro (parca asa se pune)
p.s (la mine e postul cu numarul 666 )
Aceasta postare a fost editata de nen77: 23 February 2010 - 11:06 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#72
Postat 23 February 2010 - 11:13 PM
Primus, la Feb 23 2010, 11:10 PM, a spus:
ds650?
ar trebui sa tina coada bine bine oricum si sub valoare asta , mecanic e totul oki? tijele luneca cum trebuie ?, incerca sa ungi tijele poti sa ai mici frecari care incurca mult.
Aceasta postare a fost editata de nen77: 23 February 2010 - 11:13 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#74
Postat 24 February 2010 - 09:05 AM
Ieri am vazut un trex700 fbl la treaba si in afara faptului ca gainul pe elevator a trebuit scazut cam intre 30-40% totul a mers perfect. Iar la 600-le meu a trebuit sa scad gainul pe aileron, in tonouri era cam nenatural.
#75
Postat 01 March 2010 - 09:46 PM
Am pus doua straturi de banda dublu adeziva 3M intre care am intercalat o placa de metal de la un GY520. Foarte eficienta impotriva vibratiilor.
Gain-ul de pe coada e la 78, si cred ca mai merge ridicat. La fel si cel de pe Aileron, l-am ridicat la "ora 1". Cred ca mai merge ridicat si cel de pe Elevator.
Un lucru cert, trebuie sa te reobisnuiesti cu raspunsul modelului echipat FBL, zboara altfel. Nu mai trebuie sa "dai" in model asa de tare.
Ieri, intr-o companie aleasa, pe Chitila am papat aproape un galon de gaz. La ultima autorotatie am cam dat cu coada de pamant, si am rupt stabilizatorul vertical, am bagat de seama abia cand il stergeam, sa il pun in masina. :lol: Il schimb in seara asta, bine ca nu a fost vreun angrenaj de pe coada, ca era mai greu de schimbat.
Ce mai, sunt multumit de prestatie, unitatea de 450 Pro e pe drum.
Si mai am o surpriza, interfata de programare si softul sunt pregatite sa iasa pe piata.
Ati ghicit, am rezervat si eu una, :rolleyes: si va porni catre mine de cum iese la vanzare.
Sper eu ca intr-o saptamana sa o vedem cel putin pe site la Align. Va tin la curent.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 01 March 2010 - 09:48 PM
#77
Postat 11 March 2010 - 07:13 AM
http://img15.imageshack.us/img15/4328/img0324zl.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/4436/img0325rj.jpg
http://img641.imageshack.us/img641/6620/img0323w.jpg
Foarte usor de instalat, mai am de lucru, am uitat sa mut articulatiile de pe echiile de servo, si sa setez unghiurile.
Mult mai dificil a fost de desfacut firele si de pus la loc.
Kitul de 450 vine doar cu cablul de 100 de mm pentru conexiunea unitate - senzor, celelalte kituri vin si cu un cablu mai lung. Acest lucru te cam limiteaza in ceea ce priveste montarea.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 11 March 2010 - 07:15 AM
#78
Postat 22 March 2010 - 10:19 AM
Cine are in gand sa isi cumpere eu zic sa astepte unitatile cu versiunea noua de software care este in teste.
De ce zic asta, multa lume s-a plans ca au randoms kick in coada, iar mie nu-mi mai sta coada nici sa o pici cu ceara.
Cand dau pas, nu maxim, dar brusc (sa zic cam 7-8 grade pozitiv pe ciclic) coada o ia in dreapta la 90 de grade. Weekendul acesta mi-a mancat zilele si chiar era sa fac elicopterul praf de cateva ori. Noroc ca m-a salvat experienta mea in autorotatie.
Deci elicopterul se comporta ca si cum nu as avea heading Hold pe coada. Am refacut program nou pe statie, am refacut setarile pe unitatea 3g nimic si nimic. Ieri dupa o inspectie atenta a mecanicii si cu ajutorul lui Patrocle am reusit sa scot ceva ceva din coada si nu mai fuge asa mult, adica se muta cam 10-15cm coada la pas brusc, dar revine si nu mai fuge asa mult, DAR, ieri pe vant, cand ma jucam cu coada stanga-dreapta, coada a fugit iar la un unghi de 90 de grade si culmea, chiar daca dadeam de stick, nu mai revenea la pozitia initiala, deci pur si simplu nu mai puteam suci heliul contra cuplu si vant.
Nu cred ca servoul de coada futaba 9254 care are specificatii foarte bune, 3,8kg.cm cuplu si 0,06s pe 60 de grade sa fie problema, nu are nici dinti buliti si are doar cateva zboruri la activ.
Alta ciudatenie, oricat as ridica gainul pe statie nu am wag pe coada, la Futaba t7c care o am, gainul merge de la 0 la 100 si normal, la orice heli care l-am avut gainul statea intre 34 si 38%. Alaltaieri am dus gainul la 95% si nu aveam wag.
Am pus un post si pe helifreak in speranta ca s-a mai lovit cineva de problema aceasta dar nu prea sunt rapunsuri pertinente (ma si asteptam) http://www.helifreak...ad.php?t=200775
Idei pe care pot sa le incerc?
#79
Postat 22 March 2010 - 10:57 AM
morph, la Mar 22 2010, 10:19 AM, a spus:
Cine are in gand sa isi cumpere eu zic sa astepte unitatile cu versiunea noua de software care este in teste.
De ce zic asta, multa lume s-a plans ca au randoms kick in coada, iar mie nu-mi mai sta coada nici sa o pici cu ceara.
Cand dau pas, nu maxim, dar brusc (sa zic cam 7-8 grade pozitiv pe ciclic) coada o ia in dreapta la 90 de grade. Weekendul acesta mi-a mancat zilele si chiar era sa fac elicopterul praf de cateva ori. Noroc ca m-a salvat experienta mea in autorotatie.
Deci elicopterul se comporta ca si cum nu as avea heading Hold pe coada. Am refacut program nou pe statie, am refacut setarile pe unitatea 3g nimic si nimic. Ieri dupa o inspectie atenta a mecanicii si cu ajutorul lui Patrocle am reusit sa scot ceva ceva din coada si nu mai fuge asa mult, adica se muta cam 10-15cm coada la pas brusc, dar revine si nu mai fuge asa mult, DAR, ieri pe vant, cand ma jucam cu coada stanga-dreapta, coada a fugit iar la un unghi de 90 de grade si culmea, chiar daca dadeam de stick, nu mai revenea la pozitia initiala, deci pur si simplu nu mai puteam suci heliul contra cuplu si vant.
Nu cred ca servoul de coada futaba 9254 care are specificatii foarte bune, 3,8kg.cm cuplu si 0,06s pe 60 de grade sa fie problema, nu are nici dinti buliti si are doar cateva zboruri la activ.
Alta ciudatenie, oricat as ridica gainul pe statie nu am wag pe coada, la Futaba t7c care o am, gainul merge de la 0 la 100 si normal, la orice heli care l-am avut gainul statea intre 34 si 38%. Alaltaieri am dus gainul la 95% si nu aveam wag.
Am pus un post si pe helifreak in speranta ca s-a mai lovit cineva de problema aceasta dar nu prea sunt rapunsuri pertinente (ma si asteptam) http://www.helifreak...ad.php?t=200775
Idei pe care pot sa le incerc?
una singura verifica sa nu cumva sa o ia razna potentiometrul de ruder asa patesc eu nu mentionez la ce statie. (rezolvat neortodox cu trim ca sa ignore decalibrare)
in rest subscriu cu reusita modului, zburat sport elicopterul zboara perfect , in manevre 3d se comporta ciudat (nu ca mikado etc) wag urat pe elevator, tic toc-urile ies urat ..mai bine zis nu ies, etc.Un aspect mai ciudat e ca unitatile fac probleme diferite la diferiti utilizatori.
Primus si tu testezi ceva impresiii?
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#80
Postat 22 March 2010 - 03:36 PM
In mare sunt multumit cum zboara, inclusiv 500-le, e clar ca trebuie sa te reobisnuiesti cu modelul. Am zburat cam 30 de packuri si cu 450-ul, si aici mai am un pic de wobble la elevator dar sa speram ca ii dau de cap.
Versiunea a doua de firmware va fi disponibila in cateva zile la download gratuit de pe website-ul lui Align, dar inca se asteapta aparitia interfetei USB cu care sa faci upgrade-ul. Nu cred ca mai e mult pana o vedem pe site.
#81
Postat 22 March 2010 - 07:20 PM
Primus, la Mar 22 2010, 02:36 PM, a spus:
In mare sunt multumit cum zboara, inclusiv 500-le, e clar ca trebuie sa te reobisnuiesti cu modelul. Am zburat cam 30 de packuri si cu 450-ul, si aici mai am un pic de wobble la elevator dar sa speram ca ii dau de cap.
Versiunea a doua de firmware va fi disponibila in cateva zile la download gratuit de pe website-ul lui Align, dar inca se asteapta aparitia interfetei USB cu care sa faci upgrade-ul. Nu cred ca mai e mult pana o vedem pe site.
sunt fan align dar la domeniul asta sunt cu ochii bulbucati la skookum...
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
#83
Postat 22 March 2010 - 09:14 PM
Esti sigur ca reglajul sensibilitatii din statie are efect ?
Daca o pui pe zero devine gyro inactiv ?
Ai incercat si modul rate ?
Din cate stiu coada primeste imputuri si de la celelalte gyro intr-o unitate flybarless dar cred ca sunt corectii minore.
Mecanic cred ca l-ai verificat odata cu operatia la TT dar poate ca servo are o problema, Futaba 9254 se stie ca mai fac figuri.
Stefan
morph, la Mar 22 2010, 10:19 AM, a spus:
Idei pe care pot sa le incerc?
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#84
Postat 23 March 2010 - 09:06 AM
Am verificat toata mecanica de pe coada, acum merge perfect. O sa-i refac si punctul de 0 la servo si apoi setarile pe gyro. Daca inca mai face, o sa schimb servoul si daca tot face o sa incerc cu alt TX/RX. Si daca tot face, trec la flybar si batranul, dar loialul gy401 :)
Stefan, diferenta dintre vbar si 3g align este ca unitatea de coada este total separata la 3g fata de intreg ansamblul fbl.
#85
Postat 23 March 2010 - 05:49 PM
Sunt din ce in ce mai curios sa vad ce a fost pana la urma - astea sunt chestiile care scot peri albi (dar dau si satisfactie cand le dibuiesti). Stefan
morph, la Mar 23 2010, 09:06 AM, a spus:
Am verificat toata mecanica de pe coada, acum merge perfect. O sa-i refac si punctul de 0 la servo si apoi setarile pe gyro. Daca inca mai face, o sa schimb servoul si daca tot face o sa incerc cu alt TX/RX. Si daca tot face, trec la flybar si batranul, dar loialul gy401 :)
Stefan, diferenta dintre vbar si 3g align este ca unitatea de coada este total separata la 3g fata de intreg ansamblul fbl.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#86
Postat 23 March 2010 - 10:10 PM
http://www.helifreak.com/attachment.php?at...mp;d=1269370476
#87
Postat 24 March 2010 - 09:46 PM
morph, la Mar 23 2010, 10:10 PM, a spus:
http://www.helifreak.com/attachment.php?at...mp;d=1269370476
am inteles ca vor scoate si pe roz si violet in paleta de culori
p.s later edit.
aviz amatorilor in loc de download va scrie " 专业å—典 " apsati acolo
Aceasta postare a fost editata de nen77: 24 March 2010 - 09:50 PM
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#88
Postat 25 March 2010 - 01:44 PM
Pentru prima oara am observat si hunting pe coada (era la 40, acum e la 38% - statie futaba si e "rock solid"). Abia astept sa ma apuc de fine tunning la unitatea 3g ca mai am niste balansuri ciudate. Sper sa-l fac sa se comporte cum si-a dorit Align sa-l faca.
Aceasta postare a fost editata de morph: 25 March 2010 - 01:59 PM
#89
Postat 27 March 2010 - 11:40 PM
valabil,doar azi (inca 18 ore), dar sigur mai apare din cand in cand
noroc ca nu-s fan align ca altfel iar dadeam click
Aceasta postare a fost editata de patrocle: 27 March 2010 - 11:53 PM
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL