AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#211
Postat 03 July 2005 - 05:56 AM
pe ce adresa ai trimis?
la mine nu prea reuseste sa deschida pagina de Internet cu tiff-urile respective... zice missing plug-in si nu am reusit sa-l conving... (folosesc Linux RedHat9.0... cu Mozilla/Opera).
Ti-am dat PM cu adresa mea de email.
Mersi,
MIG-29
#212
Postat 21 January 2006 - 09:42 PM
Am citit cu mult interes acest subiect...
Si ati tacut deodata! Ce s-a intamplat? nu ati mai lucrat la proiect?
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#213
Postat 21 January 2006 - 09:57 PM
Mai stiu pe cineva care vrea sa incerce dar nu e modelist, e inginer.... o sa-i fie cam greu dar sunt curios sa vad ce scoate.
cezar
#214
Postat 23 January 2006 - 12:11 AM
In limita timpului am mai muscat un pic cu modelare de fluide pe corp tip farfurie. Asa cum presupuneam efectul Coanda ajuta la intarzierea dezlipirii fileurilor de aer la unghiuri de atac mari ale aerodinei. Oare se intampla asa ceva la aripi? Ma gandeam ca ar fi interesant de initiat un proiect si de studiat ce profile pot fi "modificate" incat efectul Coanda sa intarzie dezlipirea fileurilor de zbor la unghiuri de atac mari. Este interesant de studiat acest efect sub aspect cantitativ... calitativ probabil toata lumea il intelege... mai mult sau mai putin.
Am vazut ceva studii nemtesti la un institut din Hamburg... datau de undeva de prin 1960-1970 probabil chiar continuare a studiilor de aerodinamica din WW2.
MIG-29
#215
Postat 23 January 2006 - 06:02 PM
Am vazut cum ai facut aerodina. Eu nu sunt un modelist profesionist... Sunt, sau mai bine zis, am fost pilot de automodele si nu prea le am cu aero, dar... modelul creat de tine nu prea tine seama de schita originala a brevetului lui Coanda. Adica eu am inteles din acea schita ca exista si niste fante prin care aerul intra din centru pe intradosul "aerodinei", care la tine lipsesc. Mie mi se pare normal ca nu s-a ridicat "aerodina" ta. Eu am testat un model chiar la scara schitei si cu un jet de aer avand presiunea de 2atm. se ridica. Cam prea repede chiar. Modelul l-am facut in felul urmator: scheletul l-am facut din plexiglas de 1,5 mm. nu am facut o palnie interioara asa cum ai facut tu, ci am folosit niste mici tevi din cupru (phi 3mm) dispuse sub forma de umbrela unite in partea de jos intr-o singura teava (tot din cupu) de 10 mm. Scheletul l-am invelit in hartie de cadouri (120g/m) (pentru ca este putin cerata - nu stiu daca conteaza - eu am zis ca e mai bine) si tot modelul a ajuns la 215g. Jetul de aer l-am obtinut de la un compresor dentar (mama sa traiasca) care ridica pana la 25 atm. Si... m-am speriat ca a plecat in sus (nu ma asteptam sa se intample ceva). Si parerea mea este ca putea sa fie si mai greu - 400-500g ca tot "zbura". Si ma intereseaza daca exista vreoun sistem miniaturizat care sa-mi genereze jetul de aer.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#216
Postat 23 January 2006 - 07:09 PM
Se poate probabil adapta un micromotor cu reactie folosit in aeromodelism... sau poate chiar un compresor gata facut...
Un search pe google produce urmatoarele rezultate:
http://www.rchobbies...compressors.htm
Nu stiu greutatile respectivelor compresoare dar nu par sa fie mari... singurul impediment este legat de tensiunile mari de alimentare necesare. Initial poti incerca legatura cu fire de la Pamant pentru alimentare. Oricum consider mai buna ideea de a adapta un motor cu reactie folosit in aeromodelism... sau poate chiar un motor termic pus sa invarta doar corpul de compresor.
Intrebarea este insa alta... are aerodina performante mai bune decat un elicopter? merita sa te chinuiesti sa o faci? Nu-s intrebari retorice deoarece nu stiu raspunsul la ele... dar daca zici ca ai experimentat poate ne spui.
MIG-29
#217
Postat 23 January 2006 - 07:39 PM
Nu am mai gasit decat un site pt engros-uri , dar ideea e ca exista si compresoare de presiune foarte mare la tensiune mica. Ceea ce nu stiu si poate fi important este debitul de care e capabil.
http://horse.en.alibaba.com/product/500213...Compressor.html
#218
Postat 23 January 2006 - 08:57 PM
MrSpace: Multumesc pentru sfat, dar un compresor de care zici are intr-adevar debitul mult prea mic. Am unul la masina.
Eu ma gandesc la un fel de ventilator centrifugal (de fapt doua sau patru puse in cruce), dar va rog sa-mi recomandati un model de motor destul de puternic care sa ma ajute si o elice centrifugala... (nu am nici cea mai mica idee cum se fac caculele pentru acest lucru, dar am observat ca sunt cativa care se pricep bine la asa ceva pe aici).
Multumesc.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#219
Postat 23 January 2006 - 09:17 PM
ranet, la 23 Jan 2006, 20:57, a spus:
MrSpace: Multumesc pentru sfat, dar un compresor de care zici are intr-adevar debitul mult prea mic. Am unul la masina.
Eu ma gandesc la un fel de ventilator centrifugal (de fapt doua sau patru puse in cruce), dar va rog sa-mi recomandati un model de motor destul de puternic care sa ma ajute si o elice centrifugala... (nu am nici cea mai mica idee cum se fac caculele pentru acest lucru, dar am observat ca sunt cativa care se pricep bine la asa ceva pe aici).
Multumesc.
eu zic mai bine sa-l cumperi...
nu stiu, poate ma insel.
MIG-29
#220
Postat 03 March 2006 - 04:05 AM
#221
Postat 03 March 2006 - 02:16 PM
Lucrare serioasa. Felicitari.
Ai un teren bun pentru zbor? Ai gasit asa ceva in urbe?
#222
Postat 04 March 2006 - 01:57 AM
#224
Postat 06 March 2006 - 05:40 PM
Oricat m-am chinuit, nu am gasit ceva (poate nu stiu unde sa caut :rolleyes: ) care sa-mi genereze jetul de aer (inafara de compresorul de la aparatul dentar al tatei - are aprox 70Kg). Deci revin cu intrebarea: Poate sa-mi recomande cineva un loc de unde sa cumpar/comand un ventilator centrifugal sau un mini compresor?
Multumesc.
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
#225
Postat 06 March 2006 - 10:23 PM
http://www.gfsprojec...o.uk/index.html
(Nu sunt poze, decat filmul din pagina, care dureaza ceva pana se incarca. Nenea si tanti aia vorbesc putin si apoi zboara si aerodina)
cezar
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 March 2006 - 10:26 PM
#226
Postat 06 March 2006 - 11:25 PM
Pe de alta parte inca nu sunt convins de avantajele farfuriei zburatoare fata de elicopter. Consuma mai putin? E mai stabila? E mai manevrabila? Ce are special fata de elicopter? Astea si inca cateva alte intrebari asteapta inca raspunsul... cel putin din punctul meu de vedere.
MIG-29
#227
Postat 06 March 2006 - 11:38 PM
In versiunea aia cu multe suprafete de control jetul e deflectat cumva printr-un fel de inel/fanta larga, imediat sub elice si deasupra aerodinei.
Efectul Coanda sigur isi baga coada, ca datorita lui aerul "ocoleste" aerodina si e suflat in jos. Dar nu e aerodina asa cum si-a imaginat-o Coanda, cu presiuni mari suflate printr-o fanta ingusta. Viteza mica suflata... cam aiurea. Vad ca merge.
Singurul avantaj important fata de elicopter ar fi ca nu decapiteaza audienta la apropierea accidentala - e o aerochestie ce poate fi facuta mult mai putin periculoasa decat altele (exceptand baloanele). Pentru anumite aplicatii asta e un avantaj suficient sa i se ierte pacatele aerodinamice astfel ca sunt mai multe sanse sa le vedem prin orase sau la spectacole.
Sau daca e sa-mi imaginez ceva care aterizeaza si decoleaza intr-o padure/lan de porumb/tufish numai ceva lent fara elici expuse poate sa fie. Militarii pun botu la chestii din astea - intra in dispozitiv, se aseaza cuminte pe sol, trage cu ochiu si urechea cat poate (zile, saptamani?) si cand ramane cu suficienta baterie ca sa vina la "baza", se intoarce pentru reincarcare.
cezar
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 March 2006 - 11:50 PM
#228
Postat 07 March 2006 - 02:26 AM
Cert este ca mare mi-e mirarea ca elicea de deasupra sa nu fie de genul celor de elicopter... si mai mare mi-e mirarea ca daca inlocuiesc cupola aia cu ceva scheletic (deci fara suprafata pe care sa curga aerul) sa nu obtin fix cam aceeasi forta de sustentatie care o obtin si ei deoarece ei nu par sa foloseasca Coanda. Repet astea sunt doar presupuneri dar... am asa o presimtire ca e o abureala.
MIG-29
#229
Postat 07 March 2006 - 04:13 AM
Ceea ce este adevarat este ca aparatul asa cum este construit ridica randamentul elicei , dar nu cu mult. Ceea ce atrage armata aici este ca va fi foarte usor de adaptat un motor de elicopter standard pt un aparat la scara 1:1. Din ceea ce am vazut "full control" al zborului este un cuvant cam mare. Avem ascensiune dar translatie mai mult intamplatoare. La viteze minime.
Pt RANET. Te-ai lovit de aceasi problema ca si mine. Avem presiune mare dar la debite mici. La debite mai mari, dimensiunile compresorului cresc mult si dintr-o data dimensiunea "farfuriei" este prea mica pt a fi in stare sa asigura portanta necesara, in cazul in care ne gandim la un aparat autonom (controlat doar radio).
II dau dreptate lui MIG29. Elicea era suficienta pt sustentatie.
#230
Postat 07 March 2006 - 06:29 AM
onasis, la 7 Mar 2006, 04:13, a spus:
Ceea ce este adevarat este ca aparatul asa cum este construit ridica randamentul elicei , dar nu cu mult. Ceea ce atrage armata aici este ca va fi foarte usor de adaptat un motor de elicopter standard pt un aparat la scara 1:1.  Din ceea ce am vazut "full control" al zborului este un cuvant cam mare. Avem ascensiune dar translatie mai mult intamplatoare. La viteze minime.
Pt RANET. Te-ai lovit de aceasi problema ca si mine. Avem presiune mare dar la debite mici. La debite mai mari, dimensiunile compresorului cresc mult si dintr-o data dimensiunea "farfuriei" este prea mica pt a fi in stare sa asigura portanta necesara, in cazul in care ne gandim la un aparat autonom (controlat doar radio).
II dau dreptate lui MIG29. Elicea era suficienta pt sustentatie.
Ce ar insemna ca la aceleasi dimensiuni o aerodina are performante mai mari decat un elicopter? daca ar fi cineva pe aici pe forum care ar putea sa ne descrie ce avantaje are o aerodina fata de un elicopter as ramane profund indatorat. Haideti sa lasam la o parte problema ciocnirii cu peretii sau alte obstacole... problema in care sa zicem ca aerodina e avantajata deoarece nu are elicea expusa...
la avantaje ma refer in primul rand la: viteza, manevrabilitate, plafon, autonomie...
Astept cu interes raspunsurile dumneavoastra.
Cu sinceritate,
MIG-29
P.S.: armata poate sa se intereseze dar nu inseamna ca se va si concretiza intr-un contract... nu tot ce viziteaza departamentul de aparare al USA devine si lucru cumparat. Bineinteles in acest caz, fiind britanici, avand lobby puternic si probabil stiind sa-si vanda marfa vor reusi sa-si expuna ideea ca pe ceva extraordinar... eu, fara a parea rautacios, nu vad nimic extraordinar in ceea ce au facut iar aerodina e mult spus... e de fapt farfurie gen elicopter. Am una acasa cu telecomanda si o voi filma sa v-o arat... doar ca n-are cupola continua deci efectul Coanda lipseste cu desavarsire... insa si in film efectul Coanda, zic eu, e neglijabil.
P.S.1: in week-end zburam o aripa si m-am intalnit cu un profesor din cadrul unui departament de mecanica/electrica de aici... mi-a aruncat o vorba despre doua turbine pe care le tin aruncate respectivii pe acolo si care probabil vor lua drumul cosului de gunoi... zilele acestea sper sa am timp sa discutam cu respectivii poate-i convingem de o incercare cu aerodina. Dar, repet, eu inca nu vad avantajele aerodinei fata de elicopter. Asta nu inseamna ca avantajele respective nu exista... deoarece nu cred eu ca domnul Coanda ar fi vorbit aiurea cand "lauda" aerodina! Pe de alte parte ma intreb de ce au abandonat cercetarile cei de aici de peste ocean in domeniul aerodinei lenticulare daca era un sistem promitator? Nu stiu sunt inca multe intrebari la care nu prea vad raspunsuri simple... e adevarat ca-n jungla asta capitalista si multe proiecte promitatoare au murit din motive diverse...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 07 March 2006 - 06:33 AM
#232
Postat 08 March 2006 - 05:35 AM
MIG-29, la 7 Mar 2006, 06:29, a spus:
Fiindca nu i-a venit inca timpul.... :)
#233
Postat 08 March 2006 - 06:13 AM
Cat de curand (spre sfarsit de saptamana) sper sa repun mana pe Fluent si sa reusesc sa postez cateva rezultate sa vedem cu ochii nostri ce ne minte CFD ca ar putea sa faca farfuria...
poate iese ceva interesant!
Problema principala insa a CFD-ului in modelarea efectului Coanda este ca trebuie sa rezolve precis schimbul de impuls dintre gazul ce se lipeste de farfurie si gazul inconjurator. Si bineinteles ca o confirmare finala pentru toata numericeala asta ar fi incercarea pe camp a unui model cu aceleasi dimensiuni ca in simulare si vazut ce rezultate se obtin...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 March 2006 - 06:20 PM
#234
Postat 08 March 2006 - 06:17 AM
Citeaza
Ai mai lucrat cu fluentul?
Daca nu ar trebui sa faci simularea cu cineva care are cunostinte solide fiindca conditiile initiale conteaza enorm...
Stima
PS: astept cu interes rezultatele ... :)
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 March 2006 - 09:49 AM
#235
Postat 08 March 2006 - 06:34 AM
scuze! <-> ramasese inclus din reply-ul lui Dragut si nu observasem.
Am lucrat cu o versiune antica si de demult. Stiu ca sunt foarte importanta conditiile de margine (conditiile la limita). Sper sa nu-mi dea prea mari batai de cap. Am pe cineva aici care a folosit/foloseste versiunea curenta a Fluentului. Am gasit si ceva tutoriale pe Internet despre Fluentul actual si se pare ca nu s-a schimbat prea mult. La urma urmei tot ce face este sa rezolve ecuatii diferentiale partiale, nu? :)
MIG-29
P.S.: o alta problema este reprezentata de generarea gridului/meshului. Eu folosesc GAMBIT (asta pentru ca merge si cu alte programele utilizate in alte scopuri). Are altcineva ceva sfaturi? Poate alt mesh generator?
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 March 2006 - 09:30 AM
#236
Postat 08 March 2006 - 08:57 AM
Io unul, va somez unilateral, ca pentru utilizatorul numit cu nicneimul "MIG-29", sa dezactivati, in mortzii masii iei de treaba, botonul pe care scrie "Citeaza"!!!!!!!
Va rog io frumos de tot!
Sau macar sa-mi faceti rost de o retzeta de diazepam, distonocalm, stricnina sau cianura....
Sau, periodic, toate mesajele din subiect sa fie sterse si sa lasati numai ultimul post a lui MIG-29, ca oricum in ultimul mesaj se regaseste tooooot subiectul citat in citat in citat in citat, etc.
Eh?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 March 2006 - 06:21 PM
#237
Postat 08 March 2006 - 08:58 AM
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 March 2006 - 06:21 PM
#238
Postat 08 March 2006 - 05:19 PM
tare as vrea sa stiu si eu de unde atatia experti in aerodine pe forum, asa deodata?? cand nici unul de aici nu a reusit sa face ceva concret, care sa se ridice macar in 'efect de sol'
:)
http://www.bsn.org.u...ll.php?id=11356
pe link-ul asta, daca va uitati cu atentie la filmulet, au existat si alte versiuni, dintre care, una care chiar este o aerodina lenticulara(aia alba ) . si daca nu foloseste compresor centrifugal, ci unul axial, ce?? tot compresor e, si bravo lor de baieti destepti ca si-au dat seama ca asa e mai avantajos. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
o alte chestie interesanta, e ca la modelul ala alb, care nu are suprafete de comanda, se stabilieaza prin rotatie, prin efectul giroscopic. asa cum fac jucariile alea chinezesti.
Aceasta postare a fost editata de teo: 08 March 2006 - 06:49 PM
#239
Postat 08 March 2006 - 06:23 PM
acum am curatat eu valterashule.
data viitoare sterg tot postul poate invata si migu sa raspunda normal ,fara sa mai citeze 23 de posturi anterioare.
#240
Postat 08 March 2006 - 06:56 PM
MIG-29, la 8 Mar 2006, 06:13, a spus:
de fapt fluidul...
ca aici chiar nu mai merge faza aia cu "portanta de impact"...
0728.26.93.19