AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#406
Postat 29 July 2008 - 05:26 PM
#407
Postat 29 July 2008 - 07:30 PM
Nu cred ca vei gasi un investitor ptr una reala.
Pentru una la scara "MACHETA" undeva la 1,2 m poate ne descurcam.
Ideea e ca macheta o poti face si in casa .... in garaj din materiale la indemina oricui.
Stima
#408
Postat 30 July 2008 - 08:52 AM
Aceasta postare a fost editata de vlademagda: 30 July 2008 - 08:56 AM
#409
Postat 30 July 2008 - 08:54 AM
Aceasta postare a fost editata de vlademagda: 30 July 2008 - 08:57 AM
#410
Postat 20 August 2008 - 12:28 PM
#411
Postat 15 January 2010 - 06:31 PM
bitex, la nu am reusit sa gasesc unde, asa ca citez din memorie, a spus:
Din motive de onestitate academica, trebuie sa mentionez aici ce a spus bitex, dar nu am mai gasit unde si cand.
Am folosit aceasta idee intr-o discutie recenta.
Anul trecut in Decembrie am gasit o persoana (un profesor) cu care am vorbit despre formula mea no. 2 :
2) Lamda A = Lambda B.
- Can you do it with Bernoulli ? (puteti obtine egalitatea drumurilor medii folosind Bernoulli ?) am intrebat pe profesor.
- Yes I can !
Tot din motive de onestitate academica,
- bitex sa spuna la randul lui de unde s-a inspirat la ideea citata.
- astept acum un calcul simplu din partea discipolilor lui Bernoulli care se invart aici pe forum, care sa conduca la formula mea no. 2, pe care o putem aplica apoi direct si simplu la calculul aerodynei (care este un fel de cric cu pompa de vid).
#412
Postat 15 January 2010 - 07:03 PM
Etaju III, la Jan 15 2010, 06:31 PM, a spus:
- astept acum un calcul simplu din partea discipolilor lui Bernoulli care se invart aici pe forum, care sa conduca la formula mea no. 2, pe care o putem aplica apoi direct si simplu la calculul aerodynei (care este un fel de cric cu pompa de vid).
Contrar celor cunoscute, eu m-am nascut complet invatat, nu m-am inspirat de nicaieri. Stiam de relatia lui Bernoulli inca inainte de a o formula el. Mi-a fost coleg de gradinita, nici nu stia sa scrie pe vremea cand eu o foloseam...
Ce te-a apucat? Relatiile astea se invata prin clasa a VIII-a, apoi cu varf si indesat prin liceu. Daca scapi intreg de acolo, te omoara cu ele prin facultate, ca tot vrei s-o dam pe academice. Daca vrei sa scapi de o partida de sex dai vina pe "Bernoulli", ca nu se poate aplica, si ai rezolvat-o.
Sunt cativa oameni mari cu adevarat care s-au ocupat din timp de problemele cu fluide si au studiat tot ce este necesar ca noi astazi sa avem o curgere lina a berii spre rezervorul intern. O mare parte din probleme au cam fost rezolvate. Noi mai putem vedea de partea cu berea.
Revenind la subiect, nu-mi mai amintesc cum functiona aerodina lui Coanda pe cand ma plimbam cu ea prin gradina, dar tare fain mai mergea. Mi-am notat undeva, o sa caut cand ajung acasa. Stiu ca i-au ridicat-o astia de la ADP de pe trotuar si parca n-a mai recuperat-o... Vorbim.
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#413
Postat 15 January 2010 - 08:16 PM
#414
Postat 15 January 2010 - 08:26 PM
Ce ziceti, asta e buna de zburatoare ?
http://www.youtube.c...PIu3rGAA3k&NR=1
Uite pe ce se duc banii contribuabilului...
#415
Postat 16 January 2010 - 07:03 AM
Sunt convins ca in film au surprins cele mai bune momente...care au fost cam penibile.
#416
Postat 21 January 2014 - 04:50 PM
http://ro.stiri.yaho...gccmt-container
Mi s-a parut o aberatie (si poate ca asa si este), dar gandindu-ma mai bine, mi-am dat seama ca de fapt eu nici habar n-aveam de efectul Coanda. Abia acum m-am documentat si am parcurs tot acest topic. Da, mi se pare chiar interesant si ma tenteaza si pe mine sa experimentez o aerodina lenticulara. Principiile de baza le-am inteles:
-se sufla un jet de aer peste un profil si se obtine portanta la fel ca in cazul aripii de avion
-jetul de aer are viteza mare, dar raspandindu-se pe suprafata mare a profilului ii scade viteza si se obtine o amplificare de portanta
-Brevetele originale ale lui Coanda prevad folosirea unui jet de mare presiune, facut de un compresor, dar se poate utiliza un compresor centrifugal de presiune mai mica sau o elice obsinuita.
Eu optez pt folosirea unei elici obisnuite care supla aer peste un profil lenticular. Ma intereseaza care-i profilul optim? Inca nu s-a aflat? Sa zicem ca folosesc o elice cu diametrul de 20cm. Prin utilizarea profilului lenticular obtin tractiune mai mare la viteza mai mica. Practic acest sistem actioneaza ca un reductor si ma scuteste sa folosesc o elice de diametru mare si un motor cu reductor. Dar ce randament are acest 'reductor'?
Daca maresc diametrul profilului lenticular creste amplificarea portantei (si scade viteza de ascensiune). Daca elicea e de 20 cm si fac profilul de 50cm, de cate ori creste portanta? Devine sistemul echivalent cu o elice de 50 cm? Si cat de mult pot mari diametrul profilului in raport cu diametrul elicii? Cat de mult pot amplifica portanta?
Aceasta postare a fost editata de ViorelX: 21 January 2014 - 04:54 PM
#417
Postat 26 January 2014 - 10:26 AM
Telefon: 0721 385365