Modelism - RHC Forum: AERODINA LENTICULARA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?

#361 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 10 July 2006 - 12:01 PM

RedBaron, la 10 Jul 2006, 02:16, a spus:

m-am mai lamurit !!!
Daca faceti voi una sa mearga tare as fi curios sa o vad ca ii fac poze , le trimit la nasa si ma pun si eu in poza si zic ca am fotografita extraterestrii :)
Just kidding dar ar fi interesant de vazut una pe REAL macar pt mine

Salut,
daca tot esti de langa Brasov, iti sugerez sa mergi pana la Universitate si acolo o sa vezi macheta statica scara 1:2 la ceea ce am vrut in urma cu 4 ani sa facem acolo,
ceao
0

#362 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 10 July 2006 - 12:03 PM

ctotth, la 9 Jul 2006, 23:38, a spus:

Asa si-a botezat Coanda farfuria sa zburatoare. Foloseste efectul Coanda pentru a realiza portanta.

Am scris cu 2 pagini inainte in topic dedfinitia Aerodinei Lenticulare. Nu e relevant daca foloseste sau nu ef coanda sa realizeze portanta!!!

mitzuX
0

#363 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 10 July 2006 - 12:08 PM

nego, la 7 Jul 2006, 19:29, a spus:

Uitati (daca intereseaza pe cineva) am facut un desen in care prezint si modul in care cred eu ca s-ar putea face o aerodina coanda sa se deplaseze si pe orizontala.,,Teava "rosie care iese din turbina reprezinta un canal care conduce aerul spre ajutajul din extrema dreapta( cum se vede desenul in ,,sectiune").

Si pentru tine Nego, cred ca relevant ar fi sa vezi in afara de desen daca asa ceva este realizabil tehnic, ma refer aici ca in schema ta nu apare motor, locul pentru acumulatori, etc, etc. Nu spun ca nu e realizabil insa un proiect fie el si faorte novativ trebuie sa se bazeze pe o realitate care de multe bate teoria. Cred ca interesant ar fi si pentru tine sa iei legatura cu cei care au incercat in urma cu 4 ani sa realizeze asa ceva in Brasov, macar pentru a nu te mai "poticni" inca odata in aceleasi probleme.
numai bine,
mituX
0

#364 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 10 July 2006 - 12:14 PM

nego, la 7 Jul 2006, 19:29, a spus:

,,Teava "rosie care iese din turbina reprezinta un canal care conduce aerul spre ajutajul din extrema dreapta

In momentul cand "bagi" o teava rosie in turbina e ca si cum ai intepa o conducta adica o sa rasufle....si evident nu mai este turbina. Cred ca nu e rau sa citesti un mic curs masini hidraulice sau mecanica fluidelor,
pe mai tarziu,
mitzuX
0

#365 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 10 July 2006 - 07:36 PM

Pai, fratele meu a facut facultatea acolo acum vo 3-4 ani asa ca sigur stie el sa mi-o arate!
Multumesc de sugestie , sper sa ii pot face si niste poze cand o sa merg sa o vad ( singura problema e ca acu si la facultate e cam vacanta asa ca o sa fie mai greu)
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#366 Useril este offline   nego 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 10 July 2006 - 08:44 PM

@ mig-29
Da fratele meu, asa e.
Dar nu uita ca eu n-am zis nici o data ca zboara sigur sau nu...Si sa nu crezi ca eu nu mi-am pus aceleasi intrebari...M-am gandit doar ca daca tot e vorba de aerodine sa amintesc si ce am vazut si eu...NU trebuie sa va suparati....ca doar de asta e forum,ca sa impartim idei...Cat despre trafuri zburatoare...ar fi o chiestie! In plus, mai zicea cineva ca altul e curentul prin spire cand ai si un miez de fier!...Dar ai dreptate.Nici eu nu pot sa-mi explic cum de o bobina ar putea sa se rdice de la sol....De aia nici nu prea cred.
Tot eu( pe langa tot felul de teorii) am mai zis ca trebuie incercat si vazut....nu? Vezi ca unii zic ca din ce se vedea in filmare placa de dedesupt nici macar nu parea sa fie din metal!
Acuma nu te speria, ca nu sunt vreo-un nebun obsedat de bobine, da' zic si eu asa....

@ mitzuX
Mitzule, sa sti ca m-am prins si eu ca asa se intampla.
De aia v-am rugat sa va uitati un pic la desem si sa va dati cu parerea...Deci pana una alta, mersi!
Dar sa revin...In momentu in care ,,teava rosie" e in ,,functiune", toate celelalte trape prin care ar mai putea iesii aer sunt inchise. Raman deschise doar ,,teva rosie" si trapele de admisie a aerului...
Cat despre desen...pai ce sa zic?... Imi cer scuze ca nu e destul de sugestiv,dar e unul conceptual.Nu am pus accentul pe detalii cat am pus pe idee....Si ideea era ca: ,,partea negra e motoru cu turbina cu etc..."(glumesc si eu.. ca ziceai ceva de motor).
Vreau sa zic ca am vazut niste filmari cu aerodine( modele) care zburau frumos, dar nu cu viteza mare (bine...acuma stiu ca pe nimeni nu intereseaza viteza...macar sa se ridice de la sol!).Filmarile respective erau puse pe forum printr-un link de un membru.
Si sa revin, chiar daca ,,intep" turbina cu ,,teava rosie" in momentul acela toata puterea motorului poate fi folosita pentru deplasare pe orizontala si nu pentru portanta!....dar o sa mai modific un pic desenul pentru a fi mai concludent( cand ajung in Brasov).
Oricum..mai uita-te un pic daca vrei si o sa vezi ca daca intelegi ce am vrut sa reprezint,o sa-mi dai dreptate. ...Cel putin teoretic...Promit ca o sa fac un desen detaliat,ca lumea ,cu tot ce trebuie(motor, baterii, comenzi :) )


Pana una alta, bafta tuturor!
0

#367 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 July 2006 - 11:50 PM

nego, la 10 Jul 2006, 20:44, a spus:

@ mig-29
 Da a tuturor!

@nego: nu te-am contrazis insa deoarece e forum sunt liber sa pun intrebari pe marginea subiectelor respective.
problema stabilitatii levitatiei magnetice nu e chiar asa de simpla pe cat, se pare, ca am lasat sa se inteleaga. Pentru levitatie electrostatica exista teorema Earnshaw care spune ca nu poti avea sistem de sarcini electrostatice in echilibru stabil DOAR folosind fortele electrostatice de interactiune dintre sarcinile respective. Iar lucrul acesta provine din faptul ca divergenta din forta (divF=0); pe de alta parte laplacianul potentialului electric este zero in zona fara sarcini (matematic: suma derivatelor partiale de ordinul doi ale potentialului electric in raport cu axele de coordonate este zero in zona fara sarcini).

Acelasi "tip" de teorema actioneaza si in cazul levitatiei magnetice si de aceea nu poti face doi magneti N-N sau S-S sa leviteze stabile. Vor aluneca ba intr-o parte ba in cealalta parte (poti sa-ti imaginezi ca al doilea magnet sta ca pe o cocoasa/damb/varf de deal).

Levitatia bobinei deasupra placii metalice este insa posibila cu anumite "precautii" :)

Daca vei cauta pe internet vei vedea si sisteme magnetice ce leviteaza suruburi prin folosirea unui sistem de feedback: adica tine surubul prin forta de atractia (bobina deasupra surubului) iar curentul prin bobina este reglat printr-un mecanism electronic. Ce face circuitul electronic? Pai regleaza curentul din bobina functie de cat de aproape este surubul de bobina. Surubul este fizic in echilibru instabil dar circuitul electronic facand feedback de multe ori pe secunda reuseste sa-l stabilizeze "activ".

Probabil poti gasi la biblioteca locala carti despre magnetism/electricitate (sau un manual vechi de liceu). Astfel iti vei putea probabil clarifica anumite lucruri.

Cu stima,
MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 10 July 2006 - 11:58 PM

0

#368 Useril este offline   nego 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 11 July 2006 - 10:37 PM

..@ mig-29
Da ,mai. Am, auzit si eu de teorema aia.Si si de circuite de levitatie controlata.Si nu ma intelege gresit, ca nu sunt un militant pentru drepturile ,,bobinelor levitante"( incerc si eu sa fac o gluma..).Daca ai vazut cumva emisiunea respectiva(,,the real ufo-s") ai fi observat ca tipul care prezenta bobina(,,inventatorul") marturisea ca nu intelege fenomenele care stau la baza levitatiei bobinei..In fine,asta numai el stie...Pe langa asta, placa de dedesupt chiar nu parea a fi metal...Dar o sa incerc si eu cateva modele..doar sa ma conving ca tot ce pot face bobinele alea e sa ia foc!(...inca o gluma..)
P.S.: pareai ca aveai impresia ca m-as fi suparat ca m-ai contrazis...nici vorba!!! Cu cat sunt mai multe pareri,cu atat problema e mai clarificata!
Pana una alta,bafta!
0

#369 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 July 2006 - 08:18 PM

OK! :lol:

MIG-29
0

#370 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 20 October 2006 - 04:35 PM

Ati abandonat subiectul?!?!

Daca nu, poate imi raspunde cineva dintre voi (ca le aveti la mate si fizica) la intrebarile:
Efectul este acelasi la aerodina lui Coanda, chiar daca aerul este aspirat pe extrados?
Daca viteza de evacuare a fluidului pe extradosul aerodinei lui Coanda depaseste viteza sunetului se mentine efectul?
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#371 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 20 October 2006 - 05:25 PM

Da, am cam abandonat.

Viteza de evacuare pe aerodina originala a lui Coanda era supersonica.

Iar intrebarea cu aspiratia nu am inteles-o, cine, pe unde sa aspire si cum? Oricum in general un fluid NU curge simetric in aspiratie fata de expiratie

Adica daca ai un aspirator care o data trage aerul printr-o gaura si apoi il sufla, in cele doua cazuri liniile de curent sunt cu totul diferite.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 20 October 2006 - 05:25 PM

0

#372 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 20 October 2006 - 05:26 PM

Prin aspiratie m-am gandit exact la inversul aerodinei lui Coanda. adica pe unde evacueaza in mod normal sa aspire.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#373 Useril este offline   mitzuX 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 24-March 06

Postat 23 October 2006 - 06:07 PM

ranet, la 20 Oct 2006, 17:26, a spus:

Prin aspiratie m-am gandit exact la inversul aerodinei lui Coanda. adica pe unde evacueaza in mod normal sa aspire.

Salut, te-ai gandit la efect invers lui coanda adica sa aspiri pe xtra si sa expiri prin intrados, nu esti primul ca sa zic eu asa, insa nu e o chestie verificata... E putin probabil insa sa obtii prin aspiratie o viteza mai mica la evacuare decat la absorbtie. S-ar putea folosii niste ajutaje dar nu cred ca o sa ajute prea mult. 'Ideea de baza e ca pe extrados sa obtii o presiune mai mica decat pe intrados iar conform legii de conservare unde ai viteza mare o sa i presiune mica si invers.

Mihai
0

#374 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 24 October 2006 - 04:28 PM

Am gasit la o firma din Germania chestia din imagine. producatorii sustin ca viteza aerului la iesire este de aprox 80-90 m/s.
Pentru cei interesati pretul (cu tot cu motor si taxe transport pana in Romania) este de 477eur. Detalii:
aici

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ranet: 24 October 2006 - 04:29 PM

In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#375 Useril este offline   ferdipux 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 11-November 04

Postat 09 January 2007 - 11:34 PM

poate o sa vi se para interesant: http://jlnlabs.imars...fsuav/index.htm ;)
0

#376 Useril este offline   ferdipux 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 11-November 04

Postat 10 January 2007 - 12:03 AM

detalii pentru cine e interesat: http://jlnlabs.imars.../gfsuavn01a.htm
0

#377 Useril este offline   ferdipux 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 11-November 04

Postat 10 January 2007 - 12:16 AM

inca una: http://jnaudin.free.fr/uav/vatr01.htm (desi pe langa topic merita vazuta)
0

#378 Useril este offline   ciobelix 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 297
  • Inregistrat: 12-March 06

Postat 14 January 2007 - 02:40 AM

cu 2-3 motoare 480 si niste maiestrie in modelatul depronului la mare precizie...pot face o aerodina
(impreuna cu cineva) pt discutii ceva mai elaborate.....la o bere sau pe mess la florin_nebunake
ciobelicz neboonu trage cu tunu
0

#379 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 10 July 2007 - 02:19 PM

etaju II, la 10 Jul 2007, 12:20, a spus:

buna,

mi-aduc aminte ca ramasesem la aerodina la chestiunea calculului randamentului aerodinei.

pana la asta, observasem ca un pet cu aer comprimat are randament teoretic de 1/6, sau de 18%, dece ?

- pai energia gasului comprimat este distribuita in mod egal pe 3 directii, dintre care doar una, cea longitudinala este folosita, deci 1/3
- apoi, doar jumate din energia longitudinala este utila, pentru ca cealalta jumate antreneaza jetul. 1/2 la jet, 1/2 la pet.

Intrebarea era asa : are aerodina un randament superior lui 18 % ?

E presiune nu energie. deci...
0

#380 Useril este offline   etaju II 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-September 04

Postat 10 July 2007 - 02:30 PM

deci CE ?

adica se poate calcula prin bernulii ?

pls fi mai explicit.

si poate oferi, in bun spirit universitar, o formula mai buna :

1) pentru depresiunea din sistemul de doua paie
2) pentru randamentul aerodinei.

oricum, imi pare bine ca te revad.
0

#381 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 13 July 2007 - 05:40 PM

etaju II, la 10 Jul 2007, 14:30, a spus:

deci CE ?

adica se poate calcula prin bernulii ?

pls fi mai explicit.

si poate oferi, in bun spirit universitar, o formula mai buna :

1) pentru depresiunea din sistemul de doua paie
2) pentru randamentul aerodinei.

oricum, imi pare bine ca te revad.

Scuze, voiam sa zic forta (nu energie).

Te interezeaza care forta ascensionala e mai mare iar presiunea nu spune mai nimic daca nu se stie suprafata la care e (poate fi) aplicata.

PS vad ca mesajul de care vorbim a disparut... e drept ca suna extrem de empiric dar acolo etaju voia sa explice treaba prin rapoarte de presiuni. Zic eu insuficient, probabil din cauza varzei.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 13 July 2007 - 05:43 PM

0

#382 Useril este offline   Aero74 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 24-July 07

Postat 24 July 2007 - 11:51 AM

Salutare,
sant nou pe acest forum dar ma intereseaza subiectul de mult.Vad ca se lucreaza la ideea lui Coanda cu aerodina si dupa 100 de ani dar rezultatele practice sant totusi slabe.Personal m-ar interesa cine a facut asa ceva ce profil a folosit ca alte probleme sant gramada dar se rezolva.Am vazut ca cineva a folosit GOTTINGEN K 1253 dar nu-l gasesc, daca se poate ceva ajutor sa o solutie mai moderna.

btw :http://jlnlabs.imars.com/gfsuav/index.htm
0

#383 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 10 August 2007 - 10:59 PM

Raspuns final la subiect... zboara!
:)
...audaces fortuna iuvat...
0

#384 Useril este offline   vlademagda 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 04 July 2008 - 02:31 PM

...in legatura cu aerodina lui coanda...din ce am citit pina acum , cele de mai sus , ma indoiesc ca va zbura vreodata , dupa cum a fost proiectata si construita in descrierea de mai sus , nu cred ca va zbura la mai mult de 5 - 10 m inaltime si asta daca va avea stabilitate si sa nu uitati ca totul depinde de de o serie de parametrii fara de care daca e calculat gresit si un micron e egal cu zero... si mai sint si parametrii ca greutate ,consum si altele....teoretic am studiat si eu o multime de proiecte si am vizionat o serie de documentare si altele...si din cite am observat multi au omis citeva lucruri esentiale fara de care asa cum am scris mai sus totul e egal cu zero...
0

#385 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 July 2008 - 06:22 PM

Cred ca nici nu a zburat...dat fiind faptul ca ultimul post era de acum un an.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 04 July 2008 - 06:22 PM

0

#386 Useril este offline   vlademagda 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 07 July 2008 - 03:32 PM

va urmaresc de citeva zilesi asa cum am scris in mesajul anterior de vineri,parca,ma indoiesc ca va fi cineva care sa porneasca o aerodina fara a fi '' SPRIJINITA ''de cabluri sau altele...din cite stiu eu coanda a folosit in proiect 6 motoare,parca,....si pentru ca aerodina sa zboare ca actualele avioane sau elicoptere ar trebui sa va axati mai mult pe flotoare, suflante si eleroane...daca se poate v-as ruga sa-mi trimiteti si mie toate schitele,proiectele si tot ce aveti in legatura cu aerodina lui coanda ...ori aici ori pe email...vlademagda@yahoo.com...sar putea sa va dau o solutie
0

#387 Useril este offline   vlademagda 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 08 July 2008 - 01:00 PM

...chiar nu mai e interesat nimeni ?...sau vi se pare asa de complicat...cititi-mi mesajele de mai sus...astept raspuns...
0

#388 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 July 2008 - 04:47 PM

vlademagda, la 7 Jul 2008, 16:32, a spus:

daca se poate v-as ruga sa-mi trimiteti si mie toate schitele,proiectele si tot ce aveti in legatura cu aerodina lui coanda ...ori aici ori pe email...vlademagda@yahoo.com...sar putea sa va dau o solutie

E suspect de suspecta propunerea ;)
Io nu inteleg de ce nu poti da solutia fara sa aduni toate materialele.
Asta sa ca incep direct cu gluma.
Si ca sa vorbim serios, se tot fac modele si posibil ca unele zboara. Sunt proiecte mai mult sau mai putin identice cu ale lui Coanda.
Trebuie mers mai departe, trebuie investit mult. Rezultatele raman pozate, filmate si cam atat.
Odata impamantenite cateva solutii viabile, dezvoltata o industrie serioasa pe ceva, e greu de schimbat si cel mai mic surub. Se vede asta in industria auto, unde s-ar putea schimba multe. Nimeni nu e dispus sa ramana fara ce are, sa investeasca in ce nu are...
Din moment ce exista motor, suprafete portante, volum, geometrie, navigatie, transport de "materiale", nu vad la ce se poate umbla sa devii eficient. Cel putin cat nu este vorba de aplicatie militara. Si cu ce schimbi, ce mare avantaj obtii?
Ca sa trec spre barfa, sa presupunem ca totul ar fi pus la punct, ca la carte. Care ar fi diferenta intre ce exista si ce s-ar putea construi nou? Ca sa intreb altfel, ce sa schimb si de ce? De amorul artei?
Aerodina ca aerodina, dar motorul de propulsie cine l-a inventat? Unde-i sau care-i? Umblam cu furtunul de la compresor dupa scula ca femeile cu furtunul de la pompa infipt in rezervor? Zic si eu, nu dau cu parul...
Intr-o vacanta frumoasa si linistita se poate construi ceva functional si controlabil, dar la ce foloseste? Sa aratam ca se poate? Se poate! Si cui foloseste?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 July 2008 - 04:49 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#389 Useril este offline   vlademagda 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 09 July 2008 - 10:34 AM

...pentru ca din cite am ''vazut si aici si in alte parti e mai multa vorbarie si nimic concret ...incercari si iar incercari atit la noi(???)cit si in alte parti in mare parte esuate din start deoarece multi uita esentialul (secretul) pe care nici un inventator nu il da ''din mina''pina nu obtine sa zicem finantarea ceea ce la noi in tara lasa de dorit atit din partea autoritatilor are sint interesati mai mult de buzunarul propriu, cit si din partea celor care ar trebui sa se ocupe de promovarea inventiilor si a talentelor ce sint ignorate sau nu au posibilitatea de a face ceva indiferent de domeniu...exemplu Costel busuioc ...pina nu a plecat de aici nu a reusit nimic si dupa ce a cistigat toti de aici (autoritati) i-au oferit contracte...mai vreti exemple ?....revenind la oile noastre am nevoie de schite sau copii dupa originale pentru a-mi comfirma ceea ce am dedus din ceea ce am studiat si am schitat in proiectele mele
0

#390 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 09 July 2008 - 02:09 PM

Buna! Tocmai incerc sa mentin subiectul caldut, asa ca mai pun din cand in cand gaz pe foc. Nu ca m-ar interesa caldura...

Tot ce este important legat de aerodina este precizat in brevetul de inventie. Alte secrete nu-s. Daca ai ceva ce nu-i prins in brevet se cheama ca nu e brevetat. Baga o tura la OSIM si breveteaza, ca e la liber. Astfel o sa-ti asiguri paternitatea unei idei si te trec in agenda langa numele lui Coanda. Felicitari!

Daca zici ca exista cate un secret pe care nici un inventator nu-l da din mana inseamna ca exista riscul ca altcineva sa fie mai pragmatic, sa breveteze acel secret si sa-i apartina. N-ar fi pacat sa-ti ramana inventia fara partea cea mai importanta? Merita riscul? De regula brevetezi exact lucrurile esentiale ca principiu si pastrezi secret ceva legat de tehnologia de executie.

Legat de partea cealalta, cu promovarea, la noi nu cred ca exista nimeni care sa aiba ca sarcina asa ceva. Nu este nimeni sau nimic obligat sa promoveze pe inventatori sau inventiile lor.
Pana nici la faza cu Costel Busuioc n-am nimic de comentat. Nu e nici o problema ca a fost descoperit de altii si la noi primeste doar contracte. Cum ar fi, ocupa-te tu de descoperire, de promovare ca-i cumpar eu doar CD-ul daca ma intereseaza.

Nu-ti face griji, ca sunt destule institutii in Romania care urmaresc inventiile si cele care merita atentie sunt puse unde trebuie.
O sa caut din nou pe net ca am mai gasit. Poti incerca si tu. Gasesti publicat chiar brevetul lui Coanda si poti verifica ideea ta pe documentatia originala.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro