AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#31
Postat 23 July 2004 - 02:38 PM
Si in carte zicea de Coanda ca a folosit 4, nu 40 de atmosfere.
A.. daca vorbesti de o butelie de 20 de litri cu aer la 40 de atmosfere, care se descarca si-i scade presiunea treptat... O fi mai usoara de 30 de kg? Daca da, probabil ca ar tzashni ca un dop de sampanie pentru un timp cuprins intre 2 si 10 secunde. N-as vrea sa fiu pe-aproape cand pica...
@picatot: cam asta e puterea ce ai nevoie, prin centimetrul ala patrat ies in fiecare secunda 100 grame de aer (sau 80 litri) cu viteza de 800m/sec. ies vreo 32000 de jouli/sec.
Si asta daca fanta aia de vreo 6 cm diam. avea 0.5 mm grosime si nu 2mm, ca-ti iese ener
Coanda avea probabil aeru stocat in butelie racordata cu un furtun flexibil la aerodina. Si masura o forta statica maxima. Nu zbura nimic prin aer, nu avea un model functional.
Mai bine intrebam pe forumul rachetistilor... niste motorase de racheta parca-s mai la indemana.. si dor mai putin cand pica.
#32
Postat 23 July 2004 - 02:39 PM
dar pana gaseti cartea gandestete cum ai putea face compresoarele si presiune si debit ai avea, la ce greutate ti-ar iesii.. etc
din pacate specialitatea mea nu sunt fluidele :D
#33
Postat 23 July 2004 - 02:43 PM
Am incredere in ea deoarece era scrisa de colectivul de navomodele din Galati care a si construit primele masini pe perna de aer din romania (iar nu stiu cum se chema cartea, am citit-o prin liceu... eeehh ce vremuri)
#34
Postat 23 July 2004 - 02:45 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#35
Postat 23 July 2004 - 02:46 PM
#36
Postat 23 July 2004 - 02:47 PM
PS. Mesajul era o paranteza la cel facut de etaju!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 02:52 PM
Telefon: 0721 385365
#37
Postat 23 July 2004 - 02:48 PM
Cu rabdare si ciocan.
#38
Postat 23 July 2004 - 02:57 PM
Intradevar ,s-a facut asa ceva in Brasov.De fapt,s-a facut e un termen usor fortat.
Colegii cu 2 ani mai mici ca mine( eu am terminat anul trecut aceeasi fac) au facut un asemenea proiect, au si o macheta cu un diam de ....pana in 40-50 cm .
Ideea de a face ceva de genul asta nu e rea,dar ei au pronit pe un drum usor gresit.Aici este doar si doar o parere personala,am discutat mult cu ei,am vazut macheta..toate astea..
Problema care mi s-a parut mie cea mai arzatoare si cea mai subreda in proiectul lor a fost motorizarea.
cautasera pe intenet,gasisera niste motoare mici turboreactoare si vroiau sa foloseasca asa ceva.
Le venise ideea sa faca pe comanda (ciudata idee,mi s-a parut mie) un turboreactor triplu flux, si al treilea flux de aer sa-l foloseasca pt ..hai sa-i spunem dirijare.
Un alt aspect ar fi admisia aerului.Cata vreme evacuarea se facea pe verticala,prin mijlocul discului, e clar ca ridica in aer tot praful,mizeria..etc....nu poti decola numai de pe sticla...turbioanele formate duceau aceste particule in admisie si ca atare......eu cred ca ar fi aparut probleme.Filtrele nu ar fi rezolvat problema decat in fff fmica masura,s-ar fi infundat repede.
S-au chinuit ceva vreme cu proiectul,acum ...sau cel putin cand am vb ultima data cu o parte din ei,nu prea mai lucrau....
Eu zic ca daca vreunul din ei citeste astea,ar putea arunca ceva idei......
Daca nu se sesizeaza nici unul,le transmit eu cand dau de careva prin oras sau pe la zbor.
Pana atunci......voi citi cu atentie parerile/solutiile voastre!
Cius!
#39
Postat 23 July 2004 - 03:49 PM
@marinaru: efectul coanda se refera mai ales la ce se intampla cu aerul dupa ce iese din ajutaj- cum se scurge pe profil si absoarbe si din aerul ambiant.
E totusi adevarat ca s-a observat ca scade destul de mult presiunea pe suprafata aerodinei, se mai si racea, dar ca ordin de marime ajungea cam tot pe acolo - e mai putin important ce forma are gaura si ce-i in spatele ei, conteaza cat e de mare..
Prin cartea cu pricina (cred ca de Monografie e vb) erau niste tabele sau grafice cu viteze ale aerului de 700-850 m/sec, care se pupa binisor cu energia inmagazinata la o presiune de 4-5 atm.
Cezar
#40
Postat 23 July 2004 - 04:33 PM
Am gasit ceva care merita studiat cu atentie:
http://www.pulse-jets.com/
Cred totusi ca aici e solutia, cel putin la nivelul de tehnologie accesibil noua ca muritori de rind!
Gata pe azi!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#41
Postat 23 July 2004 - 08:10 PM
Efectul Coanda deriva din legea Bernoulli... adica efectul Coanda poate fi explicat cu ajutorul legii bernoulli (suma presiunilor dinamica statica si de pozitie trebuie sa fie constanta) si daca luati in calcul si vascozitatea aerului se poate calcula destul de bine pentru un profil cunoscut, ce efecte genereaza domnul Coanda B)
Nu reusesc de nici o culoare sa deschid site-ul cu patentele legate de aerodina lenticulara... am linux si imi zice ca nu am flash desi alte site-uri cu flash am reusit sa le deschid (am Mozilla si Opera... opera functionand cand e vorba de site-uri cu flash sau Java...).
MIG-29
#42
Postat 23 July 2004 - 08:36 PM
Fisiere atasate
-
us002108652_001.jpg (355.85K)
Number of downloads: 281
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 23 July 2004 - 08:38 PM
PS. Lasa ca faceti voi. Salvati poza si o deschideti iar, dupa dorinta...
E cacacios acel site. Trebuie sa selectati la inceput sa afiseze si desenele, bineinteles dupa ce instalati alternatiff-ul. Salveaza totul in .tif apoi trebuie folosit un convertor pentru .jpg. Majoritatea programelor vad si tif-uri dar exista exceptii...
Fisiere atasate
-
us002108652_002.jpg (374.24K)
Number of downloads: 225
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 08:43 PM
Telefon: 0721 385365
#44
Postat 23 July 2004 - 10:07 PM
PS. Cred ca se poate gasi o legatura intre vitezele (presiunile) celor 3 straturi de curgere (sa zicem cel de pe intrados, de pe extrados cu viteza cea mai mare si cel de deasupra lui). Cred ca trebuie calculat ceva foarte bine, ca la viteze mari de deplasare apare depresiune mare si pe "intrados". Si ce n-am inteles inca e cum se face deplasarea pe orizontala cu astfel de model, ca sa comanzi jetul ala de aer nu-i simplu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 10:33 PM
Telefon: 0721 385365
#45
Postat 24 July 2004 - 09:07 AM
http://l2.espacenet.com/espacenet/bnsviewe...+++2108652A1+I+
inclusiv explicatiile!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#46
Postat 25 July 2004 - 09:46 PM
In primul rand nu-s foarte convins ca are loc o amplificare a impulsului fata de jetul direct - daca da, ar trebui sa fie de cel putin 2x ca sa merite complicatia
Daca e cineva dispus sa ma ajute la costructia umbrelei.. eu am un DF electric de 80 mm diametru. Cine stie, poate iese o bazaconie care macar nu risc sa ma omoare.
cezar
#47
Postat 26 July 2004 - 07:07 AM
Ne mai auzim,
PS: Incepusem sa-l scriu in direct dar mi-am dat seama ca s-ar putea sa sar niste etape!
:D
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#48
Postat 26 July 2004 - 04:57 PM
Hai noroc si bafta la coandaificare!
#49
Postat 27 July 2004 - 02:37 AM
Cat despre ventilatorul intubat ... nu ma intereseaza initial sa zbor nimica, doar sa masor static ca pot obtine semnificativ mai mult decat cei 200 de grame care-i impinge ventilatorul normal. Nu-i elice de calculator, e un ventilator de la GWS gata asamblat cu motor de 400, deci n-am nimic de bibilit in privinta asta. Plus ca masuratorile se pot face mai usor.
Abia daca se observa o amplificare a fortei de propulsie merita proiectat un model, "adevarat"
@etaju: poate merge cu o pompa de umflat saltele.. electrica la 12V centrifugala. S-ar putea sa dea vreo 10-20 cm coloana de apa. Sau cu ventilatorul unui aspirator de masina, tot la 12V.
cezar
#50
Postat 28 July 2004 - 01:06 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#51
Postat 28 July 2004 - 05:25 PM
Citeaza
Cauta "water rocket" e cam acelasi principiu, numai ca nu pui apa...
Teoretic ar fi cam asa:
Montezi o supapa cu ventil de bicicleta (de vanzare in spate la obor) in fundu sticlei folosind niste garnituri de cauciuc sa nu piarda aer.
Scoti dopu si faci o gaura cat mai mare in el (diam interior cam acelasi cu diam interior al gatului sticlei)
Astupi gura sticlei cu scoci lat. Intinzi bine, acoperi si filetu
Insurubezi dopul peste scoci ca sa-l fixeze ermetic.
Pompezi aer in fundu sticlei aproape cat sa sparga scociu'.
Lasi sticla sa cada cu gura acoperita de scoci pe un ac ascutit care sta cu varful in sus (fa un mecanism care sa dea drumu la sticla, tu tre' sa fii departe)
Scotciu plesneste din cauza presiunii si sticla tzashneste in sus.
Monteaza intrarea aerului in aerodina pe dopul sticlei, gaseste un mod de a sparge scotciul dinauntru si vezi daca sticla sare mai sus decat inainte
Doar o idee..
cezar
#52
Postat 29 July 2004 - 12:59 PM
vezi: http://jnaudin.free....ml/repcotst.htm
http://jnaudin.free.fr/images/repcndsch.gif
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#53
Postat 29 July 2004 - 01:06 PM
actionare EHD
http://jnaudin.free....tml/ehdfsv1.htm
PS: Explorati tot, e multe de vazut, dar mai ales de invatat!
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 29 July 2004 - 01:17 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#54
Postat 29 July 2004 - 01:48 PM
http://evg-ars.narod.ru/shauberg1.htm
iar asta chiar zboara:
http://jlnlabs.imars...ifter/index.htm
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 29 July 2004 - 02:12 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#55
Postat 29 July 2004 - 02:54 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#56
Postat 29 July 2004 - 08:39 PM
Interesante link-urile... acum incerc sa vad cateva filme... ideea este ca efectele sunt destul de mici... adica sarcina utila e destul de mica sau daca vrei sarcina utila mare atunci trebuie sa creezi ditamai diferenta de potential ceea ce nu-i prea practic.
Eu inca raman la ideea ca o farfurie bazata pe efect pur Coanda are mai multe sanse decat jucariile electrostatice cel putin in prima etapa. In mod sigur insa aceste lucruri au fost experimentate de diverse laboratoare de cercetare... chiar si documentele s-ar putea sa fie outdated despre fenomenele fizice. Ceea ce ma frapeaza e lipsa de detalii matematice ale fenomenelor... sunt date mai mult retete cum sa faci diverse lucruri fara insa a da si baza necesara intelegerii lor...
Poate vedem la rapa rosie prima farfurie RC realizata in romania http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif sa ne auda cel de sus :D
MIG-29
#57
Postat 29 July 2004 - 09:00 PM
tipul care a facut site-ul zice ca a facut lucrurile respective si da link-uri cu filmele care sunt format real player si acum muncesc sa le pot vedea si pe linux... daca filmele arata ca zboara lucrurile respective atunci cred ca e destul de reala chestia... desi efectul e mic poate ca reusit sa reduca masa (folosind balsa si aluminiu subtire) asa incat forta de sustentatie sa fie mai mare decat greutatea.
A reusit cineva sa vada filmele respective? par reale? (sa nu uitam ca in era digitala cam orice poate sa fie trucat!http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif ).
Eu as merge pe incercarea unei farfurii profilata din lemn si cu aer suflat prin fante circulare... ar fi interesant de facut si ceva masuratori referitoare la forta de sustentatie...
MIG-29
P.S.: apropos... a fost dat aici link-ul patentului lui coanda pe espace.net sau ceva de genul asta... am deschis si nu era patentul si o singura foaie cu desenul... voi ati reusit sa gasiti altceva acolo?
de asemeni de pe site-ul tipului cu dispozitivele de levitatie electrostatice am dat click pentru un patent care m-a dus pe acelasi server (numele e de genul espace.net sau ceva asemanator) si acolo am gasit doar foaia de inceput a patentului..de obicei patentele sunt mult mai voluminoase si apar explicatii in cel mai mic detaliu... :D
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 July 2004 - 09:02 PM
#58
Postat 29 July 2004 - 09:05 PM
http://l2.espacenet.com/dips/bnsviewer?CY=...+++2147668A1+I+
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 29 July 2004 - 09:06 PM
#59
Postat 29 July 2004 - 09:28 PM
e ok
numai ca se vede cum forta de sustentatie nu e prea "sanatoasa"
oricum dpdv practic, un potential asa mare (30keV) este periculos si pentru organismul uman cat si pentru echipamenetele electronice
Si eu tot pe efectul pur coanda as merge
Ce vreau eu sa intreb: cine stie sa dimensioneze compresoare centrifugale sau axiale, pentru ca din cate vad asta e principala problema
Am un power 600 care shomeaza si as incerca sa fac un compresor chiar pt aerodina, ca chiar ati gasit lucruri bune
Felicitari si Succes
#60
Postat 29 July 2004 - 10:35 PM
Citeaza
Am o carte Masini Termice cu Palete sau asa ceva... matematica la greu, cu exemple de trepte axiale, centrifugale si turbine.
Ti-as recomanda o elice intubata totusi.. sau ma rog, o singura treapta de compresor axial daca ai posibilitatea s-o construiesti. Compresorul centrifugal, la turatia unui 600, da debit mic de aer la viteza mare, s-ar putea sa nu fie prea eficient Daca nu are reductor. Dar decat un compresor centrifugal mare cu reductor mai bine unul axial (o singura treapta), mic si fara reductor. O elice intubata de 10-12 cm ar trebui sa fie suficienta.
Mamutel se lauda c-a facut DF cu motor de 400, 10 cm diametru si 500g tractiune statica, da' pana acu nu ne-a dat detalii - ce elice (pas/diametru) a modificat (sau nu) pentru el. Ca ma roade curiozitatea..
Poti sa gasesti elici gata intubate si motorizate relativ ieftine la GWS. WeMoTec are niste variante mai scumpe.
cezar