Modelism - RHC Forum: AERODINA LENTICULARA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?

#196 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2004 - 10:52 PM

Deocamdata experimentez diferite profile (masor tractiunea)pentru admisie si/sau evacuare la un ducted fan cu motor speed 400. si reversoare de jet,etc. incerc sa iau niste date experimentale, apoi elaborez o teorie, va sugerez sa faceti si voi la fel, k altfel ramanem doar cu vorbe.
Obiectivul final este sa realizez o aerodina lenticulara cu motor de 10cc cu un fel de compresor centrifugal.
Bafta
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#197 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 07:50 AM

din seria "mai bine mai tarziu decat niciodata"... am reusit sa gasesc pe internet un articol scris de un domn care zice ca a luat interviu chiar lui Coanda... povesteste multe in articol dar ceea ce este mai interesant vorbeste despre o revista din Franta unde Coanda a publicat se pare ca date despre aerodina lenticulara. Si nu doar scheme (aparute in brevete) ci si calculele, dubiile personale privitoare la aerodina... problemele pe care le-a intampinat (problemele tehnice...).

Link-ul cu articolul este: http://www.clipa.com...politica660.htm

Am taiat portiuni din articolul respectiv:
"Desi aceste intamplari se petreceau in iulie 1969, creatia lui Henri Coanda nu era totusi o noutate pentru specialisti. In numarul 32 din anul 1965 al revistei pilotilor de linie - ICARE din Franta, Coanda semna un articol in care isi descria ideile revolutionare privitoare la propulsia unui nou aparat de zbor, precum si principiile aerodinei lenticulare. "

"In revista respectiva, Coanda descria nu numai aerodina lenticulara, calculele matematice si cele de ordinul aerodinamicii, dar si modul in care i-a aparut ideea principiului de functionare a noului vehicul, capabil sa se mentina in aer fara sa posede componente in miscare fata de mediul inconjurator in care urma sa se deplaseze. Singurele probleme pe care Coanda recunostea ca nu le-a rezolvat satisfacator in 1932 erau asigurarea stabilitatii in orice manevra de zbor si mentinerea pe intradosul "farfuriei zburatoare" a presiunii atmosferice, elemente absolut necesare pentru ca viitoarele mijloace de zbor sa devina autonome si lipsite de orice pericol. Ulterior, in decurs de patru ani de experimente pe modele de aerodine lenticulare, au aparut si alte dificultati, aproape fara numar, pe care cu tenacitate a trebuit sa le solutioneze pe parcursul a trei decenii. In fine, la capatul acestor ani neintrerupti de eforturi nu numai intelectuale, dar si materiale, Coanda a conceput un nou tip de aparat de zbor, cu o forma discoidala, de unde si denumirea improprie de "farfurie zburatoare", preluata de literatura de anticipatie si de mass-media. "

MIG-29


P.S.1: eu inca sunt cu gandul la realizarea unui model RC al aerodinei... nu neaparat pentru performanta si pentru demonstrarea conceptului... cel putin pentru inceput.
P.S.2: toata lumea zice ca aerodina e ceva incredibil... sincer si eu cred ca e o idee avansata dar totusi de ce nu a aparut nicaieri realizata? :D ignoranta? simple zvonuri?
nu stiu... asa ca hobby merita "incercata"...
0

#198 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 May 2005 - 09:22 AM

am si eu niste nelamuriri privitoare la aerodina, vad ca pe aici lumea s-a documentat serios pe subiect asa ca poate ma lamuresc si eu:

1. aerodina functioneaza pe baza diferentei de presiune creata intre intrados si extrados prin curgerea aerului pe extrados. rezulta de aici ca e un vehicul destinat altitudinilor mici? unde presiunea atmosferica e mare? da, si la avioane e acelasi principiu dar pt a atinge altitudini rezonabile au nevoie de viteze de ordinul sutelor sau miilor de km/ora, acestea ar crea un suflu infernal de jur imprejurul aeronavei, probabil nu s-ar putea circula in apropiera ei cand ar avea motorul pornit la sol si ar trebui sa i se asigure loc liber de jur imprejur de sute de metri pt a nu avaria/rasturna alte aeronave/masini/cladiri/persoane. zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion

2. in momentul inceperii translatiei, curgerea devine asimetrica datorita compunerii vitezei relative a aerului fata de aerodina cu viteza aerului evacuat pe ajutaj. viteza aerului pe partea din fata a aerodinei scade si cea in spate creste, aparand astfel un moment de picaj care se accentueaza cu viteza, rezulta ca fie e un vehicul pt viteze f mici, fie viteza de evacuare la ajutaj trebuie sa fie enorma, ceea ce pune din nou problema zgomotului, materialelor, etc
0

#199 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 10:05 AM

dobilan, la 8 May 2005, 09:22, a spus:

am si eu niste nelamuriri privitoare la aerodina, vad ca pe aici lumea s-a documentat serios pe subiect asa ca poate ma lamuresc si eu:

1. aerodina functioneaza pe baza diferentei de presiune creata intre intrados si extrados prin curgerea aerului pe extrados. rezulta de aici ca e un vehicul destinat altitudinilor mici? unde presiunea atmosferica e mare? da, si la avioane e acelasi principiu dar pt a atinge altitudini rezonabile au nevoie de viteze  de ordinul sutelor sau miilor de km/ora, acestea ar crea un suflu infernal de jur imprejurul aeronavei, probabil nu s-ar putea circula in apropiera ei cand ar avea motorul pornit la sol si ar trebui sa i se asigure loc liber de jur imprejur de sute de metri pt a nu avaria/rasturna alte aeronave/masini/cladiri/persoane. zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion

2. in momentul inceperii translatiei, curgerea devine asimetrica datorita compunerii vitezei relative a aerului fata de aerodina cu viteza aerului evacuat pe ajutaj. viteza aerului pe partea din fata a aerodinei scade si cea in spate creste, aparand astfel un moment de picaj care se accentueaza cu viteza, rezulta ca fie e un vehicul pt viteze f mici, fie viteza de evacuare la ajutaj trebuie sa fie enorma, ceea ce pune din nou problema zgomotului, materialelor, etc

Tind sa raspund "NU" pentru punctul 2. Un desen/schita m-ar ajuta. Poate am inteles gresit.

E util probabil sa te uiti sa vezi cati Newtoni pe metrul patrat reprezinta o atmosfera. Apoi merge realizat un calcul pe un colt de hartie care sa iti arate pentru fiecare procent de anulare a presiunii atmosferice ce forta obtii (pe metru patrat de suprafata portanta). Eu zic ca sunt cifre maricele... si tind sa ma aliniez opiniei conform careia aerodina lenticulara ar avea un raport tractiune/greutate superior avioanelor curente.

Problema controlului zborului insa e alta... si aici chiar nu vad cum ar putea fi efectuat intr-un mod simplu si sigur. Mai citim.

Cat despre punctul 1 ... ai dreptate aerodina functioneaza in conditiile in care exista mediul de lucru- si anume aerul. Desigur ca la altitudini ridicate presiune atmosferica scade dar te-as ruga sa efectueazi calculele sugerate mai sus pentru 10.000 metri si vezi pentru (1%) un procent de anulare a presiunii atmosferice la respectiva inaltime... cam ce tractiune obtii pe metrul patrat de suprafata portanta.? o atmosfera standard e mai mult decat suficienta pentru asemenea calcule preliminare.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 May 2005 - 10:10 AM

0

#200 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 21 May 2005 - 10:53 PM

Citeaza

zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion


Nu-i chiar asa. Coanda a observat ca aerodina nu prea face zgomot. Ba chiar s-au facut niste prototipuri de atenuatoare de zgomot la esapament care in loc de toba aveau una sau mai multe "aerodine" cu rezultate bunicele.

Mai deunazi l-am cunoscut pe baiatul care comenteaza in clipul cu Coanda de pe Discovery Channel. Tipu e pasionat rau de ideile lui Coanda si a proiectat sau a participat la proiectarea unui atenuator care zice ca la 5 atmosfere abia se aude aerul cum iese. NU este zgomotul unei suflante.

Tipul respectiv mai proiecteaza si sisteme de ventilatie bazate pe efect Coanda, la comanda. Nu stiu daca a reusit sa obtina o amplificare a fortei (in newtoni) a jetului, dar sigur a reusit sa obtina o amplificare a debitului de aer, de pana la 15 ori.

cezar
0

#201 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 21 May 2005 - 11:02 PM

nu prea cunosc deci va rog sa nu va suparati. imi dau si io cu parerea: nu ar merge dak sar face o farfurie zburatoare ca un elicopter turtit>?>??Ca si cum ai trece cu un tractor peste un elicopter si elicea sa intre in el. iertati bagarea in seama da vreau si io sa aflu cate ceva :wacko: :wacko: :D
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#202 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 21 May 2005 - 11:30 PM

Citeaza

nu ar merge dak sar face o farfurie zburatoare ca un elicopter turtit?


Ba da, vezi unele idei si pe pe pagina asta.
0

#203 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

  Postat 22 May 2005 - 12:11 PM

da nu mere facuta sa aiba profil ca de aripa?? si in mijloc, in interiorul carcasei se pune elicea, iar rotorul sa fie ca la elicopter adica sa poti apleca elicea fata/spate si stanga/dreapta??
si elice anticuplu(parca asa se cheama nu??)o instalezi la urma ca la elicopter??

Aceasta postare a fost editata de Shm3k3ru_sasha: 22 May 2005 - 12:13 PM

<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#204 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 May 2005 - 11:41 PM

Atatea intrebari... poate ca merge. Sunt multe inventii din astea care merg, sau stau sau se rastoarna... putine care zboara in mod controlat.
0

#205 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 May 2005 - 09:26 PM

da vrei poti sa pui si doua elici la fel in tandem care sa aiba sensul de rotatie diferit sa compenseze cuplul creat de una si prin modificarea turatiei uneia sa obtii schimbarea directiei da cred ca cel mai bine ar merge cu cu un motor care sa produca un jet puternic divizat dupa aia
am vazut ceva interesant intr un experiment la NASA un corp care era propulsat de un fascicul laser proiectat in partea inf a corpului

Aceasta postare a fost editata de otonel: 23 May 2005 - 09:29 PM

0

#206 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 June 2005 - 10:31 PM

planuri de ozn-uri:http://www.rexresearch.com/home.htm

Aceasta postare a fost editata de otonel: 02 June 2005 - 10:34 PM

0

#207 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 July 2005 - 03:27 AM

Zilele acestea cautam patentul nr. 4,537,371 al lui Coanda. Nu am reusit sa-l gasesc pe Internet pe nici unul din site-urile recomandate de voi mai sus. Aveti alte idei? Luni incerc sa sun la oficiul de patente din US sa vedem poate reusesc sa trimita vreo copie prin fax... direct de pe site-ul oficiului de patente US ziceau ca patentul este "unavailable"...

MIG-29
0

#208 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 02 July 2005 - 02:36 PM

Mie mi l-a gasit USPTO.GOV, dupa numar.

Da nu-i al lui Coanda, e din anii optzeci. Totusi.. cica e un proiectil ghidat de calibru mic care foloseste efectul Coanda.

cezar
0

#209 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2005 - 12:39 AM

numarul de mai sus l-am incercat si zice document unavailable...

poti trimite un email cu documentul?

MIG-29
0

#210 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 03 July 2005 - 02:19 AM

Ai incercat cautarea simpla direct pe numar, nu aia cu multiple campuri ?
Linku asta nu merge?

Am observat ca daca stai mult pe site-ul USPTO iti "expira" sesiunea... nu poti cauta cat vrei. Abia dupa cateva ore (o zi?) poti sa cauti din nou.


Ti-am dat email, tiff-urile arhivate au 600k si mailer-u asta de la RHC nu permite atasare.

cezar
0

#211 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2005 - 05:56 AM

salut!
pe ce adresa ai trimis?
la mine nu prea reuseste sa deschida pagina de Internet cu tiff-urile respective... zice missing plug-in si nu am reusit sa-l conving... (folosesc Linux RedHat9.0... cu Mozilla/Opera).

Ti-am dat PM cu adresa mea de email.

Mersi,
MIG-29
0

#212 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 21 January 2006 - 09:42 PM

Salutare....

Am citit cu mult interes acest subiect...
Si ati tacut deodata! Ce s-a intamplat? nu ati mai lucrat la proiect?
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#213 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 21 January 2006 - 09:57 PM

Da, am tacut. "Aerodina" mea zace pe un dulap.

Mai stiu pe cineva care vrea sa incerce dar nu e modelist, e inginer.... o sa-i fie cam greu dar sunt curios sa vad ce scoate.

cezar
0

#214 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2006 - 12:11 AM

Salutari!

In limita timpului am mai muscat un pic cu modelare de fluide pe corp tip farfurie. Asa cum presupuneam efectul Coanda ajuta la intarzierea dezlipirii fileurilor de aer la unghiuri de atac mari ale aerodinei. Oare se intampla asa ceva la aripi? Ma gandeam ca ar fi interesant de initiat un proiect si de studiat ce profile pot fi "modificate" incat efectul Coanda sa intarzie dezlipirea fileurilor de zbor la unghiuri de atac mari. Este interesant de studiat acest efect sub aspect cantitativ... calitativ probabil toata lumea il intelege... mai mult sau mai putin.
Am vazut ceva studii nemtesti la un institut din Hamburg... datau de undeva de prin 1960-1970 probabil chiar continuare a studiilor de aerodinamica din WW2.

MIG-29
0

#215 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 23 January 2006 - 06:02 PM

ctotth:
Am vazut cum ai facut aerodina. Eu nu sunt un modelist profesionist... Sunt, sau mai bine zis, am fost pilot de automodele si nu prea le am cu aero, dar... modelul creat de tine nu prea tine seama de schita originala a brevetului lui Coanda. Adica eu am inteles din acea schita ca exista si niste fante prin care aerul intra din centru pe intradosul "aerodinei", care la tine lipsesc. Mie mi se pare normal ca nu s-a ridicat "aerodina" ta. Eu am testat un model chiar la scara schitei si cu un jet de aer avand presiunea de 2atm. se ridica. Cam prea repede chiar. Modelul l-am facut in felul urmator: scheletul l-am facut din plexiglas de 1,5 mm. nu am facut o palnie interioara asa cum ai facut tu, ci am folosit niste mici tevi din cupru (phi 3mm) dispuse sub forma de umbrela unite in partea de jos intr-o singura teava (tot din cupu) de 10 mm. Scheletul l-am invelit in hartie de cadouri (120g/m) (pentru ca este putin cerata - nu stiu daca conteaza - eu am zis ca e mai bine) si tot modelul a ajuns la 215g. Jetul de aer l-am obtinut de la un compresor dentar (mama sa traiasca) care ridica pana la 25 atm. Si... m-am speriat ca a plecat in sus (nu ma asteptam sa se intample ceva). Si parerea mea este ca putea sa fie si mai greu - 400-500g ca tot "zbura". Si ma intereseaza daca exista vreoun sistem miniaturizat care sa-mi genereze jetul de aer.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#216 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2006 - 07:09 PM

S-ar putea sa existe ceva miniturbopompe ce ar merge montate pe model si astfel sa te poti gandi la teleghidarea lui.
Se poate probabil adapta un micromotor cu reactie folosit in aeromodelism... sau poate chiar un compresor gata facut...

Un search pe google produce urmatoarele rezultate:
http://www.rchobbies...compressors.htm

Nu stiu greutatile respectivelor compresoare dar nu par sa fie mari... singurul impediment este legat de tensiunile mari de alimentare necesare. Initial poti incerca legatura cu fire de la Pamant pentru alimentare. Oricum consider mai buna ideea de a adapta un motor cu reactie folosit in aeromodelism... sau poate chiar un motor termic pus sa invarta doar corpul de compresor.

Intrebarea este insa alta... are aerodina performante mai bune decat un elicopter? merita sa te chinuiesti sa o faci? Nu-s intrebari retorice deoarece nu stiu raspunsul la ele... dar daca zici ca ai experimentat poate ne spui.

MIG-29
0

#217 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 January 2006 - 07:39 PM

Odata gasisem prin magazinele online multe compresoare pentru masini, capabile de presiuni foarte mari: 300psi (22atm) care mergeau la 12V

Nu am mai gasit decat un site pt engros-uri , dar ideea e ca exista si compresoare de presiune foarte mare la tensiune mica. Ceea ce nu stiu si poate fi important este debitul de care e capabil.

http://horse.en.alibaba.com/product/500213...Compressor.html
0

#218 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 23 January 2006 - 08:57 PM

MIG-29: In legatura cu performantele aerodinei fata de elicopter... nu stiu ce sa spun... dar :) cred ca nu lasa aceleasi urme pe pereti cand se loveste asa cum lasa elicea unui elicopter...

MrSpace: Multumesc pentru sfat, dar un compresor de care zici are intr-adevar debitul mult prea mic. Am unul la masina.

Eu ma gandesc la un fel de ventilator centrifugal (de fapt doua sau patru puse in cruce), dar va rog sa-mi recomandati un model de motor destul de puternic care sa ma ajute si o elice centrifugala... (nu am nici cea mai mica idee cum se fac caculele pentru acest lucru, dar am observat ca sunt cativa care se pricep bine la asa ceva pe aici).

Multumesc.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#219 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2006 - 09:17 PM

ranet, la 23 Jan 2006, 20:57, a spus:

MIG-29: In legatura cu performantele aerodinei fata de elicopter... nu stiu ce sa spun... dar :blink: cred ca nu lasa aceleasi urme pe pereti cand se loveste asa cum lasa elicea unui elicopter...

MrSpace: Multumesc pentru sfat, dar un compresor de care zici are intr-adevar debitul mult prea mic. Am unul la masina.

Eu ma gandesc la un fel de ventilator centrifugal (de fapt doua sau patru puse in cruce), dar va rog sa-mi recomandati un model de motor destul de puternic care sa ma ajute si o elice centrifugala... (nu am nici cea mai mica idee cum se fac caculele pentru acest lucru, dar am observat ca sunt cativa care se pricep bine la asa ceva pe aici).

Multumesc.

eu zic mai bine sa-l cumperi...
nu stiu, poate ma insel.

MIG-29
0

#220 Useril este offline   onasis 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 03-March 06

  Postat 03 March 2006 - 04:05 AM

Domnilor, m-a captivat mica voastra disputa legata de aerodina lenticulara. Este un subiect ce ma intereseaza de mult timp si am demarat deja realizarea unei aerodine cu diametrul de 1,5 m ce va fi propulsata de un motor pe benzina de 6 hp. Daca proiectul va fi o reusita am sa va pun la dispozitie un mic film. Felicitari pt RANET. Este omul faptelor.
0

#221 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 March 2006 - 02:16 PM

Bine ai venit.
Lucrare serioasa. Felicitari.
Ai un teren bun pentru zbor? Ai gasit asa ceva in urbe?
0

#222 Useril este offline   onasis 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 03-March 06

Postat 04 March 2006 - 01:57 AM

Hei, "se poate si asa", esti din Laval !?, "a cote de moi". Daca am teren de zbor?! Canada-i mare. Daca te intereseaza cu adevarat subiectul, fa-mi un mesaj pe cindeao@yahoo.com . Poate iasa ceva interesant.
0

#223 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 March 2006 - 04:38 AM

Roger stop. Raspuns stop. Ne inmultim? stop.
0

#224 Useril este offline   RAnet 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 19-January 06
  • Gender:Male

Postat 06 March 2006 - 05:40 PM

Salut!

Oricat m-am chinuit, nu am gasit ceva (poate nu stiu unde sa caut :rolleyes: ) care sa-mi genereze jetul de aer (inafara de compresorul de la aparatul dentar al tatei - are aprox 70Kg). Deci revin cu intrebarea: Poate sa-mi recomande cineva un loc de unde sa cumpar/comand un ventilator centrifugal sau un mini compresor?

Multumesc.
In the laws of nature, there is nothing imposible except the state of your mind!..
--------------------
Locuri de munca - Angajari - Companii: myFirstJob.ro
Publicitate aproape gratuita: tag-uri.ro
0

#225 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 March 2006 - 10:23 PM

Uite ca dupa atata vorba sunt si unii care (ne-)au facut-o:

http://www.gfsprojec...o.uk/index.html

(Nu sunt poze, decat filmul din pagina, care dureaza ceva pana se incarca. Nenea si tanti aia vorbesc putin si apoi zboara si aerodina)

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 06 March 2006 - 10:26 PM

0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

44 useri citesc topicul
0 membri, 44 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro