Modelism - RHC Forum: AERODINA LENTICULARA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?

#181 Useril este offline   TRazvan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 83
  • Inregistrat: 14-August 04

Postat 06 September 2004 - 08:43 PM

ctotth, la 6 Sep 2004, 20:37, a spus:

In celebra carte ce n-o mai are nimeni

Tu o ai?. Daca da, nu poti scana paginile respective si sa le atasezi?

Razvan
Tzac, pac, bag la sac!
0

#182 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 06 September 2004 - 09:06 PM

nu, n-o am, altfel as fi zis In celebra carte ce n-o mai am decat eu (sic!)
0

#183 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2004 - 12:41 PM

etaju II, la 5 Sep 2004, 19:01, a spus:

Silviu 66 > nu am de gand sa cunpar de 1000 de euro nod in papura.
ESU > daca mai vad din nou pe aici nod in papura sau haules-baules, incep din nou sa retrag mesajele. Cu tot respectul pentru -

"cunpar"
fata de cine ziceai ca ai respect, Domnule? Pai cum te-ai astepta la altceva decat haules baules daca pana si gramatica limbii materne e straina, ca UE pentru trogloditzi?
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#184 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2004 - 05:48 PM

Bogdane tata, ejti opsedat! Bei, tu nu mai faci alceva dacat sa vaneji geshalele de esprimare la unii si la altzii? Ca ceva constructiv nu vad sa fii produs!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#185 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2004 - 09:31 AM

Valteras, la 7 Sep 2004, 18:48, a spus:

Bogdane tata, ejti opsedat! Bei, tu nu mai faci alceva dacat sa vaneji geshalele de esprimare la unii si la altzii? Ca ceva constructiv nu vad sa fii produs!

vreau indreptarea pacatosului, nu disparitia lui!
in fond, e interesant omu'
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#186 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 09 September 2004 - 05:54 PM

vrem poze!!
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#187 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 11 September 2004 - 09:57 AM

Vesti surpriza!
Ieri pe TVR2 ora 14_30(reportaj despre planorism dat de TVR Craiova).
Eram in delegatie si am ajuns intr-o crisma sa beau o cafea. Televizorul pe TVR2. Cind ma uit mai bine un mos de vre-o 70 ani si ..... o aerodina lenticulara!
Da mosu a facut acu vre-o 20 ani o aerodina, din teava si tabla zincata!
Masa vre-o 370kg. Actionare cu motor de mobra! S-a ridicat la 40-50 cm de sol.
MOSUL se numeste SANDU GOLGOTA, si este din satul ALIMPESTI judetul Gorj.
Cine are drum sau vrea sa-si faca drum poate sa o vada si sa vorbeasca cu mosu!
N-am prins ce pregatire avea mosul!
Oricum se pare ca e realizabil!
PS: Nimic nu e intimplator pe lumea asta!

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 11 September 2004 - 09:58 AM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#188 Useril este offline   ice.age 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 24-July 04

Postat 11 September 2004 - 01:59 PM

Am gasit citeva informatii despre Sandu Golgota adica :

Daca tot va avea Biserica Puritana, „ctitorul“ a mai inventat si o religie, „Crestinismul de dreapta“, pe care a asternut-o in paginile a zeci de caiete • In paralel, Golgota lucreaza la o aeronava cu care vrea sa zboare peste citeva luni

continuarea AICI
0

#189 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 11 September 2004 - 08:33 PM

Tipu ala a avut ceva inspiratie... au scos un articol in stiinta si tehnica la vremea respectiva. Multe lucruri nu mai retin.
Chiar pomeneau ceva de obtuzitatea autoritatilor...
Era si o poza cu axul rotorului (aerodina era deja dezmembrata).
Nu stiu daca era pe principiul coanda. Oricum avea o "fusta" - un inel exterior,
banuiesc ca un fel de intubare/deflector care devia aerul in jos.. dar poate gresesc.
E cam departe Gorju da parca ar merita intrebat

Cat despre tentativa mea de aerodina ... deocamdata e destul de dezamagitoare. Cu motorul alimentat la 6V (baterie cu plumb de 4AH) impinge f putin, nici macar 60 de grame. Jetul e deviat intr-adevar drept in jos, dar e slab.

O sa revin cu detalii

cezar
0

#190 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 16 September 2004 - 09:08 AM

Am trecut pe linga Alimpesti dar n-am avut timp sa intru. Eram pe drumul intre Rm Vilcea si Pitesti si ma grabeam. Acum sunt in Pitesti la un internet!
Privitor la motorizare cred ca s-ar preta un motor brussless cu care baietii aratau ca tin la verticala un avion din depron!
@Ctotth
Nimeni n-a tinut cont de caderea de presiune pe fanta. Banuiesc ca motorizarea trebuie mult mai puternica, iar presiunea de aer mlt mai mare. Pina nu fac o simulare numerica nu ma apuc sa construiesc ca ramin cu ea pe post de macheta! :D
Deocamdata mai sapam.
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#191 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 16 September 2004 - 11:26 AM

M-am intors din concediu dar nu am apucat sa citesc chiar toate mesajele asa ca daca imi scapa ceva protestati.
Am niste propueri teoretice deocamdata, cand intru in posesia datelor concrete va mai scriu
1. Cred ca ar trebui folosit un ventilator centrifugal nu axial cum am vazut in schite
2. Pentru EFECTUL COANDA profilul extradosului are o anumita forma (cand intru in posesia ei am sa va dau datele)
3. Intre paletele statorului, carcasei de refulare, al ventilatorului centrifugal trebuie lasate fante conform brevetului pentru ca jetul sa nu se intoarca sub intrados.
4. Curgerea aerului pe extrados provoaca si antrenarea aerului din jur efect care sta si la baza ejectoarelor
5. Daca problema ridicarii pe verticala ar putea fi rezolvata nu m-am gandit cum se va deplasa pe orizontala?
6. Ar trebui facut un ventilator centrifugal special pentru aceasta aplicatie eventual cu mai multe etaje cu presiune mare si debit mic care sa refuleze din stator direct in fante
7. Motorul de antrenare fiind dedesubt problema centrului de greutate nu s-ar pune el fiind sub centrul de presiune aflat undeva pe profilul Coanda.
8. Dupa ce intru in posesia profilului coanda (trebuie sa-l recuperez dintr-o lucrare pe care nu o am in Constanta) am sa fac o schita cu viziunea mea asupra aplicarii efectului coanda la aerodina lenticulara.
Pana atunci va voi urmari cu placere
LOTI din Constanta
0

#192 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 16 September 2004 - 02:55 PM

salut,

LOTI: posibil sa ai dreptate dar treaba cu ventilatoru centrifugal facut special e groasa. Pe mine ma depaseste. O singura treapta cred ca e suficienta, poa sa scoata si 2-3 bar da problema este motorizarea muult prea babana..
uita-te la un aspirator de 1200-1600 watt si cat aer poa sa sufle - ridica ala ceva?

etaju: Ai ceva detalii cu umbrela ta, un desen sau poza? ai masurat forta sau doar ai constatat ca nu zboara?

mersi,
cezar
0

#193 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 17 September 2004 - 03:55 PM

Ventilatorul de fapt ar trebui sa fie un compresor eventual axial si apoi centrifugal cam cum sunt la reactoare. Important este ca intre palele statorului sa fie spatii care sa permita trecerea aerului pe intrados. Asa se vede si in brevetul lui Coanda. Compresorul trebuie sa debiteze Q mic si presiune mare ca produsul lor, cum corect este stipulat intr-o scrisoare anterioara, da puterea necesara. In brevetul Coanda se vad acele tevi mici care ar trebui sa fie statorului compresorului. Este de preferat compresorul centrifugal pentru ca cel axial mai face o intorcere a jetului de la vertical la orizontala ceeace inseamna o noua pierdere de energie.
Dupa ce intru in posesia PROFILULUI COANDA voi incerca sa fac o schita care apoi sa fie echipata cu motor si compresor cu niste caracteristici pe aproape (in conditiile actuale nu prea pot sa fac calcule precise sunt multe necunoscute dar poate ne ajuta unul din corespondenti cu simularea pe calculator. Eu folosesc doar Mathcadul.
Loti
0

#194 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2004 - 10:51 AM

Pana la urma se mai ocupa cineva sau am ramas singuru?
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#195 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 07 December 2004 - 12:28 PM

Eu credeam ca sunt ala ocupatu' da am pus problema deoparte de o vreme. Cand ma voi reapuca de ea o sa va anunt.

Pai daca zici ca te ocupi si tu da-ne si detalii - ai vreun model ceva sau ai ceva planuri, calcule, idei?


cezar
0

#196 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2004 - 10:52 PM

Deocamdata experimentez diferite profile (masor tractiunea)pentru admisie si/sau evacuare la un ducted fan cu motor speed 400. si reversoare de jet,etc. incerc sa iau niste date experimentale, apoi elaborez o teorie, va sugerez sa faceti si voi la fel, k altfel ramanem doar cu vorbe.
Obiectivul final este sa realizez o aerodina lenticulara cu motor de 10cc cu un fel de compresor centrifugal.
Bafta
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#197 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 07:50 AM

din seria "mai bine mai tarziu decat niciodata"... am reusit sa gasesc pe internet un articol scris de un domn care zice ca a luat interviu chiar lui Coanda... povesteste multe in articol dar ceea ce este mai interesant vorbeste despre o revista din Franta unde Coanda a publicat se pare ca date despre aerodina lenticulara. Si nu doar scheme (aparute in brevete) ci si calculele, dubiile personale privitoare la aerodina... problemele pe care le-a intampinat (problemele tehnice...).

Link-ul cu articolul este: http://www.clipa.com...politica660.htm

Am taiat portiuni din articolul respectiv:
"Desi aceste intamplari se petreceau in iulie 1969, creatia lui Henri Coanda nu era totusi o noutate pentru specialisti. In numarul 32 din anul 1965 al revistei pilotilor de linie - ICARE din Franta, Coanda semna un articol in care isi descria ideile revolutionare privitoare la propulsia unui nou aparat de zbor, precum si principiile aerodinei lenticulare. "

"In revista respectiva, Coanda descria nu numai aerodina lenticulara, calculele matematice si cele de ordinul aerodinamicii, dar si modul in care i-a aparut ideea principiului de functionare a noului vehicul, capabil sa se mentina in aer fara sa posede componente in miscare fata de mediul inconjurator in care urma sa se deplaseze. Singurele probleme pe care Coanda recunostea ca nu le-a rezolvat satisfacator in 1932 erau asigurarea stabilitatii in orice manevra de zbor si mentinerea pe intradosul "farfuriei zburatoare" a presiunii atmosferice, elemente absolut necesare pentru ca viitoarele mijloace de zbor sa devina autonome si lipsite de orice pericol. Ulterior, in decurs de patru ani de experimente pe modele de aerodine lenticulare, au aparut si alte dificultati, aproape fara numar, pe care cu tenacitate a trebuit sa le solutioneze pe parcursul a trei decenii. In fine, la capatul acestor ani neintrerupti de eforturi nu numai intelectuale, dar si materiale, Coanda a conceput un nou tip de aparat de zbor, cu o forma discoidala, de unde si denumirea improprie de "farfurie zburatoare", preluata de literatura de anticipatie si de mass-media. "

MIG-29


P.S.1: eu inca sunt cu gandul la realizarea unui model RC al aerodinei... nu neaparat pentru performanta si pentru demonstrarea conceptului... cel putin pentru inceput.
P.S.2: toata lumea zice ca aerodina e ceva incredibil... sincer si eu cred ca e o idee avansata dar totusi de ce nu a aparut nicaieri realizata? :D ignoranta? simple zvonuri?
nu stiu... asa ca hobby merita "incercata"...
0

#198 Useril este offline   dobilan 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 May 2005 - 09:22 AM

am si eu niste nelamuriri privitoare la aerodina, vad ca pe aici lumea s-a documentat serios pe subiect asa ca poate ma lamuresc si eu:

1. aerodina functioneaza pe baza diferentei de presiune creata intre intrados si extrados prin curgerea aerului pe extrados. rezulta de aici ca e un vehicul destinat altitudinilor mici? unde presiunea atmosferica e mare? da, si la avioane e acelasi principiu dar pt a atinge altitudini rezonabile au nevoie de viteze de ordinul sutelor sau miilor de km/ora, acestea ar crea un suflu infernal de jur imprejurul aeronavei, probabil nu s-ar putea circula in apropiera ei cand ar avea motorul pornit la sol si ar trebui sa i se asigure loc liber de jur imprejur de sute de metri pt a nu avaria/rasturna alte aeronave/masini/cladiri/persoane. zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion

2. in momentul inceperii translatiei, curgerea devine asimetrica datorita compunerii vitezei relative a aerului fata de aerodina cu viteza aerului evacuat pe ajutaj. viteza aerului pe partea din fata a aerodinei scade si cea in spate creste, aparand astfel un moment de picaj care se accentueaza cu viteza, rezulta ca fie e un vehicul pt viteze f mici, fie viteza de evacuare la ajutaj trebuie sa fie enorma, ceea ce pune din nou problema zgomotului, materialelor, etc
0

#199 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 May 2005 - 10:05 AM

dobilan, la 8 May 2005, 09:22, a spus:

am si eu niste nelamuriri privitoare la aerodina, vad ca pe aici lumea s-a documentat serios pe subiect asa ca poate ma lamuresc si eu:

1. aerodina functioneaza pe baza diferentei de presiune creata intre intrados si extrados prin curgerea aerului pe extrados. rezulta de aici ca e un vehicul destinat altitudinilor mici? unde presiunea atmosferica e mare? da, si la avioane e acelasi principiu dar pt a atinge altitudini rezonabile au nevoie de viteze  de ordinul sutelor sau miilor de km/ora, acestea ar crea un suflu infernal de jur imprejurul aeronavei, probabil nu s-ar putea circula in apropiera ei cand ar avea motorul pornit la sol si ar trebui sa i se asigure loc liber de jur imprejur de sute de metri pt a nu avaria/rasturna alte aeronave/masini/cladiri/persoane. zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion

2. in momentul inceperii translatiei, curgerea devine asimetrica datorita compunerii vitezei relative a aerului fata de aerodina cu viteza aerului evacuat pe ajutaj. viteza aerului pe partea din fata a aerodinei scade si cea in spate creste, aparand astfel un moment de picaj care se accentueaza cu viteza, rezulta ca fie e un vehicul pt viteze f mici, fie viteza de evacuare la ajutaj trebuie sa fie enorma, ceea ce pune din nou problema zgomotului, materialelor, etc

Tind sa raspund "NU" pentru punctul 2. Un desen/schita m-ar ajuta. Poate am inteles gresit.

E util probabil sa te uiti sa vezi cati Newtoni pe metrul patrat reprezinta o atmosfera. Apoi merge realizat un calcul pe un colt de hartie care sa iti arate pentru fiecare procent de anulare a presiunii atmosferice ce forta obtii (pe metru patrat de suprafata portanta). Eu zic ca sunt cifre maricele... si tind sa ma aliniez opiniei conform careia aerodina lenticulara ar avea un raport tractiune/greutate superior avioanelor curente.

Problema controlului zborului insa e alta... si aici chiar nu vad cum ar putea fi efectuat intr-un mod simplu si sigur. Mai citim.

Cat despre punctul 1 ... ai dreptate aerodina functioneaza in conditiile in care exista mediul de lucru- si anume aerul. Desigur ca la altitudini ridicate presiune atmosferica scade dar te-as ruga sa efectueazi calculele sugerate mai sus pentru 10.000 metri si vezi pentru (1%) un procent de anulare a presiunii atmosferice la respectiva inaltime... cam ce tractiune obtii pe metrul patrat de suprafata portanta.? o atmosfera standard e mai mult decat suficienta pentru asemenea calcule preliminare.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 08 May 2005 - 10:10 AM

0

#200 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 21 May 2005 - 10:53 PM

Citeaza

zgomotul ar fi si el pe masura si in toate directiile , similar cu ceea ce se aude IN SPATELE unui avion


Nu-i chiar asa. Coanda a observat ca aerodina nu prea face zgomot. Ba chiar s-au facut niste prototipuri de atenuatoare de zgomot la esapament care in loc de toba aveau una sau mai multe "aerodine" cu rezultate bunicele.

Mai deunazi l-am cunoscut pe baiatul care comenteaza in clipul cu Coanda de pe Discovery Channel. Tipu e pasionat rau de ideile lui Coanda si a proiectat sau a participat la proiectarea unui atenuator care zice ca la 5 atmosfere abia se aude aerul cum iese. NU este zgomotul unei suflante.

Tipul respectiv mai proiecteaza si sisteme de ventilatie bazate pe efect Coanda, la comanda. Nu stiu daca a reusit sa obtina o amplificare a fortei (in newtoni) a jetului, dar sigur a reusit sa obtina o amplificare a debitului de aer, de pana la 15 ori.

cezar
0

#201 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

Postat 21 May 2005 - 11:02 PM

nu prea cunosc deci va rog sa nu va suparati. imi dau si io cu parerea: nu ar merge dak sar face o farfurie zburatoare ca un elicopter turtit>?>??Ca si cum ai trece cu un tractor peste un elicopter si elicea sa intre in el. iertati bagarea in seama da vreau si io sa aflu cate ceva :wacko: :wacko: :D
<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#202 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 21 May 2005 - 11:30 PM

Citeaza

nu ar merge dak sar face o farfurie zburatoare ca un elicopter turtit?


Ba da, vezi unele idei si pe pe pagina asta.
0

#203 Useril este offline   olly 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 676
  • Inregistrat: 03-April 05

  Postat 22 May 2005 - 12:11 PM

da nu mere facuta sa aiba profil ca de aripa?? si in mijloc, in interiorul carcasei se pune elicea, iar rotorul sa fie ca la elicopter adica sa poti apleca elicea fata/spate si stanga/dreapta??
si elice anticuplu(parca asa se cheama nu??)o instalezi la urma ca la elicopter??

Aceasta postare a fost editata de Shm3k3ru_sasha: 22 May 2005 - 12:13 PM

<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
Don't drink and drive, smoke and FLY!
Radiolink AT10, 2,4GHz
GRUNAU BABY 2.3M
ASW-28 2M
0

#204 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 May 2005 - 11:41 PM

Atatea intrebari... poate ca merge. Sunt multe inventii din astea care merg, sau stau sau se rastoarna... putine care zboara in mod controlat.
0

#205 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 May 2005 - 09:26 PM

da vrei poti sa pui si doua elici la fel in tandem care sa aiba sensul de rotatie diferit sa compenseze cuplul creat de una si prin modificarea turatiei uneia sa obtii schimbarea directiei da cred ca cel mai bine ar merge cu cu un motor care sa produca un jet puternic divizat dupa aia
am vazut ceva interesant intr un experiment la NASA un corp care era propulsat de un fascicul laser proiectat in partea inf a corpului

Aceasta postare a fost editata de otonel: 23 May 2005 - 09:29 PM

0

#206 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 June 2005 - 10:31 PM

planuri de ozn-uri:http://www.rexresearch.com/home.htm

Aceasta postare a fost editata de otonel: 02 June 2005 - 10:34 PM

0

#207 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 July 2005 - 03:27 AM

Zilele acestea cautam patentul nr. 4,537,371 al lui Coanda. Nu am reusit sa-l gasesc pe Internet pe nici unul din site-urile recomandate de voi mai sus. Aveti alte idei? Luni incerc sa sun la oficiul de patente din US sa vedem poate reusesc sa trimita vreo copie prin fax... direct de pe site-ul oficiului de patente US ziceau ca patentul este "unavailable"...

MIG-29
0

#208 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 02 July 2005 - 02:36 PM

Mie mi l-a gasit USPTO.GOV, dupa numar.

Da nu-i al lui Coanda, e din anii optzeci. Totusi.. cica e un proiectil ghidat de calibru mic care foloseste efectul Coanda.

cezar
0

#209 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 July 2005 - 12:39 AM

numarul de mai sus l-am incercat si zice document unavailable...

poti trimite un email cu documentul?

MIG-29
0

#210 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 03 July 2005 - 02:19 AM

Ai incercat cautarea simpla direct pe numar, nu aia cu multiple campuri ?
Linku asta nu merge?

Am observat ca daca stai mult pe site-ul USPTO iti "expira" sesiunea... nu poti cauta cat vrei. Abia dupa cateva ore (o zi?) poti sa cauti din nou.


Ti-am dat email, tiff-urile arhivate au 600k si mailer-u asta de la RHC nu permite atasare.

cezar
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro