AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?
#16
Postat 22 July 2004 - 10:47 PM
daca eram acasa as fi mers direct la biblioteca sa caut carte cu pricina desi stiu ca ma dezamagise lipsa modelului matematic. oricumk schite si alte date orientative erau din belsug
Si apropo tot ce vedeti cu turbo reactoare a caror elice compresor se vede din exterior sa stiti CA NU-S AERODINE LENTICULARE, nici aerodine nu cred ca pot fi numite
#17
Postat 22 July 2004 - 10:49 PM
#19
Postat 23 July 2004 - 02:24 AM
MIG-29
#20
Postat 23 July 2004 - 06:48 AM
e buna ideea dar nu vad ce inaugurare ar fi. N-am fost niciodata atent la numarul mesajelor si nici la stele. Poate sa sparg tastatura de ceva! Ce vina are sampania? Saraca de ea!!! Daca ziceai sa sparg sampania de calculator si sa-l lansez pe Dambovita era mai cu inteles. Pai ce vroiai sa-i zic? Ca-s tentat de subiect si ca o sa facem si-o sa dregem daca el e in Iasi si eu aici? Mi-ar place sa fac niste forme din ipsos, sa lucrez cu niste rasina si fibra, sa obtin o forma frumoasa de model, dar ce folos ca ce trebuie in interior nu-i accesibil. Din nefericire nu pot sa-mi stabilesc un program pe perioada lunga si vreau sa termin macar o parte din lucrurile incepute anterior. Poate reusesc vara asta sa-mi gasesc un serviciu adevarat ca in invatamant e asa cum stii!
Imaginile de acolo se vad si cu alternatiff, pentru cine are probleme. Asta-i problema cu inventiile. In documentatie se introduce doar ce se breveteaza nu si calculele care duc la obtinerea acelui rezultat. Brevetul iti asigura doar paternitatea ideii nu si certitudinea ca ideea e corecta tehnic, integral. Am vazut brevet de frana cu bile, adica un rulment la care obtii franare prin apasarea cailor de rulare peste bile. Zi si tu daca e treaba normala, desi daca soliciti asa un rulment precis obtii franare prin distrugerea rulmentului. E vorba ca ideea este brevetata. Aplicabilitatea industriala presupune ca produsul poate fi realizat industrial dar nu ca si functioneaza bine. Se breveteaza orice. Presupun ca tot ce-i acolo nici nu are mult calcul matemetic. Poate gresesc. Presupun ca totul se bazeaza pe simtul practic si pe instinctul inventatorului. Am sa fac vara asta un drum la o biblioteca sa vad de cartea aia de care vorbesti, poate sunt mai multe amanunte acolo.
Telefon: 0721 385365
#21
Postat 23 July 2004 - 06:50 AM
Trebuie verificata insa informatia din surse sigure! si MIG29 cred ca o poate face! Eu caut cartea, dar daca o are cineva il rog sa scaneze pg despre aerodina si sa le posteze, mai ales explicatiile!
Ne mai auzim.
PS: DE CE NU VAD POZELE DE PE PATENT?????
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 06:53 AM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#22
Postat 23 July 2004 - 07:11 AM
Sau daca faci un rezervor sub presiune (de ex. un balon mai solid cu aer comprimat) se va goli cu 20 litri/secunda
Eu as incerca cu presiuni mici si suprafete mari.
Cat despre poze a zis bitex c-ar merge "alternatiff" - tre sa gasesti un instalator (ma rog, kit de instalare) pentru el.
cezar
#23
Postat 23 July 2004 - 07:23 AM
PS: Amestecul era folosit ptr rachete V2, si l-am facut in copilarie juma de eprubeta a fiert cred ca 10 mintute
Mai vedem, sa fac si eu niste calcule!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#24
Postat 23 July 2004 - 07:52 AM
Cu rabdare si ciocan.
#25
Postat 23 July 2004 - 08:05 AM
#26
Postat 23 July 2004 - 08:58 AM
Valteras, la 23 Jul 2004, 09:05, a spus:
..mai mult ca sigur ca exista...am vazut-o eu acum aprox 5-6 ani si nu cred ca s-a consumat pana acum!!!
Cu rabdare si ciocan.
#27
Postat 23 July 2004 - 10:07 AM
Aeru nu are 22 grame, un metru cub din ce respiram acuma are vreo 1.25 kilograme +/-10%
Deci ca sa sufli 1 mc cu 100 m/sec intr-o singura secunda folosesti o putere de cel putin 6250 watt si obti o forta reactiva de vreo 125 N
Legat de aerul comprimat la 4 atmosfere - la iesirea din ajutaj intreaga diferenta de presiune e transformata in energie de miscare (sau presiune dinamica) iar densitatea sa la iesire e cam aceasi cu a aerului ambiant (daca au aceasi temperatura)
Din 20 de litri la 4 atmosfere vor iesi 80 de litri de aer la presiune ambianta cu o viteza de aprox 800m/sec, adica 32 kilojuli si un impuls de 80 N*sec
In general cu cat aerul e mai rapid cu atat e mai ineficienta dpdv energetic tractiunea statica. Pentru eficienta in sustentatie trebuie imitat elicopteru - impins cat mai mult aer posibil cu puterea care o da motoru.
#28
Postat 23 July 2004 - 01:44 PM
Sincer nu cred.
N-am facut calcul ca nu ma pricep, dar intreb si eu unde trebuie sa ai acei 4 bari?
Totusi Coanda si-a facut un minimodel si la testat. CUM LA TESTAT?
Daca ar fi fost numai un proiect fara realizare practica se meritau speculatii dar asa.....
DE AIA VREAU CARTEA!
In plus s-ar putea ca forta de sustentatie sa nu varieze porportional cu presiunea si peste o anumita valoare sa nu mai fie eficienta ca si consum de energie.
ORICUM TREBUIE EXPERIMENTAT!
Cu Stima,
ARE CINEVA CARTEA LUI COANDA? O VREAU SI EU! PLATESC TRAS, TRANSPORT TOT!
PLEASEEEE!
Multumiri, astept MI
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 01:49 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#29
Postat 23 July 2004 - 02:22 PM
la ce biblioteci ai in targul iesilor sigur o gasesti acolo
eu daca as aveao nu ti-as da-o http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#30
Postat 23 July 2004 - 02:35 PM
AM UMBLAT IN TOATE ANTICARIATELE DIN IASI (asta fac de ieri dupa amiaz) SI NU ESTE
AM FOST LA ASACHI BIBLIOTECA JUD. E INCHISA PTR INVENTAR PINA IN NOV.
Depre coanda se exista 3 carti:
1. Monografia
2. Din nou in tara;
3. interviu cu HC
Si apropo in ditamai orasu au numai cite un exemplar! deci numai la sala!
PS: De Eminescu nu te poti apropia ca sa terminat anu ( e univ) si e plecate in vacanta dnele bibl.
Singura speranta e in preteni!
Daca nu umblam de unde era sa stiu? asa ca nu fiti baieti rai si potoliti setea de cunoastere a unuia care prinde cai verzi pe pereti albastri!
Cu stima
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 02:38 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#31
Postat 23 July 2004 - 02:38 PM
Si in carte zicea de Coanda ca a folosit 4, nu 40 de atmosfere.
A.. daca vorbesti de o butelie de 20 de litri cu aer la 40 de atmosfere, care se descarca si-i scade presiunea treptat... O fi mai usoara de 30 de kg? Daca da, probabil ca ar tzashni ca un dop de sampanie pentru un timp cuprins intre 2 si 10 secunde. N-as vrea sa fiu pe-aproape cand pica...
@picatot: cam asta e puterea ce ai nevoie, prin centimetrul ala patrat ies in fiecare secunda 100 grame de aer (sau 80 litri) cu viteza de 800m/sec. ies vreo 32000 de jouli/sec.
Si asta daca fanta aia de vreo 6 cm diam. avea 0.5 mm grosime si nu 2mm, ca-ti iese ener
Coanda avea probabil aeru stocat in butelie racordata cu un furtun flexibil la aerodina. Si masura o forta statica maxima. Nu zbura nimic prin aer, nu avea un model functional.
Mai bine intrebam pe forumul rachetistilor... niste motorase de racheta parca-s mai la indemana.. si dor mai putin cand pica.
#32
Postat 23 July 2004 - 02:39 PM
dar pana gaseti cartea gandestete cum ai putea face compresoarele si presiune si debit ai avea, la ce greutate ti-ar iesii.. etc
din pacate specialitatea mea nu sunt fluidele :D
#33
Postat 23 July 2004 - 02:43 PM
Am incredere in ea deoarece era scrisa de colectivul de navomodele din Galati care a si construit primele masini pe perna de aer din romania (iar nu stiu cum se chema cartea, am citit-o prin liceu... eeehh ce vremuri)
#34
Postat 23 July 2004 - 02:45 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#35
Postat 23 July 2004 - 02:46 PM
#36
Postat 23 July 2004 - 02:47 PM
PS. Mesajul era o paranteza la cel facut de etaju!
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 02:52 PM
Telefon: 0721 385365
#37
Postat 23 July 2004 - 02:48 PM
Cu rabdare si ciocan.
#38
Postat 23 July 2004 - 02:57 PM
Intradevar ,s-a facut asa ceva in Brasov.De fapt,s-a facut e un termen usor fortat.
Colegii cu 2 ani mai mici ca mine( eu am terminat anul trecut aceeasi fac) au facut un asemenea proiect, au si o macheta cu un diam de ....pana in 40-50 cm .
Ideea de a face ceva de genul asta nu e rea,dar ei au pronit pe un drum usor gresit.Aici este doar si doar o parere personala,am discutat mult cu ei,am vazut macheta..toate astea..
Problema care mi s-a parut mie cea mai arzatoare si cea mai subreda in proiectul lor a fost motorizarea.
cautasera pe intenet,gasisera niste motoare mici turboreactoare si vroiau sa foloseasca asa ceva.
Le venise ideea sa faca pe comanda (ciudata idee,mi s-a parut mie) un turboreactor triplu flux, si al treilea flux de aer sa-l foloseasca pt ..hai sa-i spunem dirijare.
Un alt aspect ar fi admisia aerului.Cata vreme evacuarea se facea pe verticala,prin mijlocul discului, e clar ca ridica in aer tot praful,mizeria..etc....nu poti decola numai de pe sticla...turbioanele formate duceau aceste particule in admisie si ca atare......eu cred ca ar fi aparut probleme.Filtrele nu ar fi rezolvat problema decat in fff fmica masura,s-ar fi infundat repede.
S-au chinuit ceva vreme cu proiectul,acum ...sau cel putin cand am vb ultima data cu o parte din ei,nu prea mai lucrau....
Eu zic ca daca vreunul din ei citeste astea,ar putea arunca ceva idei......
Daca nu se sesizeaza nici unul,le transmit eu cand dau de careva prin oras sau pe la zbor.
Pana atunci......voi citi cu atentie parerile/solutiile voastre!
Cius!
#39
Postat 23 July 2004 - 03:49 PM
@marinaru: efectul coanda se refera mai ales la ce se intampla cu aerul dupa ce iese din ajutaj- cum se scurge pe profil si absoarbe si din aerul ambiant.
E totusi adevarat ca s-a observat ca scade destul de mult presiunea pe suprafata aerodinei, se mai si racea, dar ca ordin de marime ajungea cam tot pe acolo - e mai putin important ce forma are gaura si ce-i in spatele ei, conteaza cat e de mare..
Prin cartea cu pricina (cred ca de Monografie e vb) erau niste tabele sau grafice cu viteze ale aerului de 700-850 m/sec, care se pupa binisor cu energia inmagazinata la o presiune de 4-5 atm.
Cezar
#40
Postat 23 July 2004 - 04:33 PM
Am gasit ceva care merita studiat cu atentie:
http://www.pulse-jets.com/
Cred totusi ca aici e solutia, cel putin la nivelul de tehnologie accesibil noua ca muritori de rind!
Gata pe azi!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#41
Postat 23 July 2004 - 08:10 PM
Efectul Coanda deriva din legea Bernoulli... adica efectul Coanda poate fi explicat cu ajutorul legii bernoulli (suma presiunilor dinamica statica si de pozitie trebuie sa fie constanta) si daca luati in calcul si vascozitatea aerului se poate calcula destul de bine pentru un profil cunoscut, ce efecte genereaza domnul Coanda B)
Nu reusesc de nici o culoare sa deschid site-ul cu patentele legate de aerodina lenticulara... am linux si imi zice ca nu am flash desi alte site-uri cu flash am reusit sa le deschid (am Mozilla si Opera... opera functionand cand e vorba de site-uri cu flash sau Java...).
MIG-29
#42
Postat 23 July 2004 - 08:36 PM
Fisiere atasate
-
us002108652_001.jpg (355.85K)
Number of downloads: 281
Telefon: 0721 385365
#43
Postat 23 July 2004 - 08:38 PM
PS. Lasa ca faceti voi. Salvati poza si o deschideti iar, dupa dorinta...
E cacacios acel site. Trebuie sa selectati la inceput sa afiseze si desenele, bineinteles dupa ce instalati alternatiff-ul. Salveaza totul in .tif apoi trebuie folosit un convertor pentru .jpg. Majoritatea programelor vad si tif-uri dar exista exceptii...
Fisiere atasate
-
us002108652_002.jpg (374.24K)
Number of downloads: 225
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 08:43 PM
Telefon: 0721 385365
#44
Postat 23 July 2004 - 10:07 PM
PS. Cred ca se poate gasi o legatura intre vitezele (presiunile) celor 3 straturi de curgere (sa zicem cel de pe intrados, de pe extrados cu viteza cea mai mare si cel de deasupra lui). Cred ca trebuie calculat ceva foarte bine, ca la viteze mari de deplasare apare depresiune mare si pe "intrados". Si ce n-am inteles inca e cum se face deplasarea pe orizontala cu astfel de model, ca sa comanzi jetul ala de aer nu-i simplu.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 10:33 PM
Telefon: 0721 385365
#45
Postat 24 July 2004 - 09:07 AM
http://l2.espacenet.com/espacenet/bnsviewe...+++2108652A1+I+
inclusiv explicatiile!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .