Modelism - RHC Forum: AERODINA LENTICULARA! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AERODINA LENTICULARA! Zbaoara sau nu zboara?

#16 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 22 July 2004 - 10:47 PM

Coanda zicea ca o aerodina de doua tone putea zbura cu ajutorul a doua turbocompresoare "Turbomeca" noi aparute la acea vreme 1935. deci concluzionez ca nu trebuie chiar niste dispozitive ultra performante.
daca eram acasa as fi mers direct la biblioteca sa caut carte cu pricina desi stiu ca ma dezamagise lipsa modelului matematic. oricumk schite si alte date orientative erau din belsug
Si apropo tot ce vedeti cu turbo reactoare a caror elice compresor se vede din exterior sa stiti CA NU-S AERODINE LENTICULARE, nici aerodine nu cred ca pot fi numite
0

#17 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 22 July 2004 - 10:49 PM

si apropo Bitex, cand ajungi la 2000 de mesaje postate sa spargi o sticla de shampanie de calculator :( :(
0

#18 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 22 July 2004 - 11:39 PM

Uitati patentu original al aerodinei, din 1938.

Nu pare a fi nici un secret.

cezar
0

#19 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2004 - 02:24 AM

se vorbea pe unul din site-urile de mai sus de cateva patente... se dadeau niste numere si litere de identificare. Am sa caut in week-end sa vedem poate sunt intr-adevar toate online.

MIG-29
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 06:48 AM

Privind asta: "si apropo Bitex, cand ajungi la 2000 de mesaje postate sa spargi o sticla de shampanie de calculator"
e buna ideea dar nu vad ce inaugurare ar fi. N-am fost niciodata atent la numarul mesajelor si nici la stele. Poate sa sparg tastatura de ceva! Ce vina are sampania? Saraca de ea!!! Daca ziceai sa sparg sampania de calculator si sa-l lansez pe Dambovita era mai cu inteles. Pai ce vroiai sa-i zic? Ca-s tentat de subiect si ca o sa facem si-o sa dregem daca el e in Iasi si eu aici? Mi-ar place sa fac niste forme din ipsos, sa lucrez cu niste rasina si fibra, sa obtin o forma frumoasa de model, dar ce folos ca ce trebuie in interior nu-i accesibil. Din nefericire nu pot sa-mi stabilesc un program pe perioada lunga si vreau sa termin macar o parte din lucrurile incepute anterior. Poate reusesc vara asta sa-mi gasesc un serviciu adevarat ca in invatamant e asa cum stii!

Imaginile de acolo se vad si cu alternatiff, pentru cine are probleme. Asta-i problema cu inventiile. In documentatie se introduce doar ce se breveteaza nu si calculele care duc la obtinerea acelui rezultat. Brevetul iti asigura doar paternitatea ideii nu si certitudinea ca ideea e corecta tehnic, integral. Am vazut brevet de frana cu bile, adica un rulment la care obtii franare prin apasarea cailor de rulare peste bile. Zi si tu daca e treaba normala, desi daca soliciti asa un rulment precis obtii franare prin distrugerea rulmentului. E vorba ca ideea este brevetata. Aplicabilitatea industriala presupune ca produsul poate fi realizat industrial dar nu ca si functioneaza bine. Se breveteaza orice. Presupun ca tot ce-i acolo nici nu are mult calcul matemetic. Poate gresesc. Presupun ca totul se bazeaza pe simtul practic si pe instinctul inventatorului. Am sa fac vara asta un drum la o biblioteca sa vad de cartea aia de care vorbesti, poate sunt mai multe amanunte acolo.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 06:50 AM

Erau 4 atmosfere? sau 40? sau 400? Ca 4 bari se obtin relativ usor si ptr inceput s-ar putea face modelul si sufla cu un compresor de deasupra printr-un furtun. Probleme apar daca sunt 40 sau mai rau 400.
Trebuie verificata insa informatia din surse sigure! si MIG29 cred ca o poate face! Eu caut cartea, dar daca o are cineva il rog sa scaneze pg despre aerodina si sa le posteze, mai ales explicatiile!
Ne mai auzim.
PS: DE CE NU VAD POZELE DE PE PATENT?????

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 06:53 AM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#22 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 July 2004 - 07:11 AM

@picatot: 4 atmosfere, nu 40. Treaba nu-i ca ar fi cine stie ce mare presiune - si cu pompa de bicicleta poti scoate atata - ci debitul care tre sa-l ai pentru a evacua aerul pe o suprafata a fantei de 1 cm2 - iti trebuie vreo 30kw
Sau daca faci un rezervor sub presiune (de ex. un balon mai solid cu aer comprimat) se va goli cu 20 litri/secunda

Eu as incerca cu presiuni mici si suprafete mari.

Cat despre poze a zis bitex c-ar merge "alternatiff" - tre sa gasesti un instalator (ma rog, kit de instalare) pentru el.

cezar
0

#23 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 07:23 AM

Am sa refac experienta cu permanganatul de potasiu si perhidrol sa vad ce obtin!
PS: Amestecul era folosit ptr rachete V2, si l-am facut in copilarie juma de eprubeta a fiert cred ca 10 mintute
Mai vedem, sa fac si eu niste calcule!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#24 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 July 2004 - 07:52 AM

La muzeul tehnic "Leonida" din parcul "Carol", lacasul viitor al catedralei neamului, este o macheta functionala la scara a aerodinei!!!...nu cunosc originea ei...problema este ca muzeul are multe exponate depozitate in subsol si sunt rotite periodic...vorbiti cu un muzeograf de acolo!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#25 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2004 - 08:05 AM

In primavara cand am fost eu la Muzeul Leonida, nu era nici o aerodina lenticulara expusa. Vorba ta, o fi printr-un beci...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#26 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 July 2004 - 08:58 AM

Valteras, la 23 Jul 2004, 09:05, a spus:

In primavara cand am fost eu la Muzeul Leonida, nu era nici o aerodina lenticulara expusa. Vorba ta, o fi printr-un beci...

..mai mult ca sigur ca exista...am vazut-o eu acum aprox 5-6 ani si nu cred ca s-a consumat pana acum!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#27 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 July 2004 - 10:07 AM

Pentru @etaju:

Aeru nu are 22 grame, un metru cub din ce respiram acuma are vreo 1.25 kilograme +/-10%

Deci ca sa sufli 1 mc cu 100 m/sec intr-o singura secunda folosesti o putere de cel putin 6250 watt si obti o forta reactiva de vreo 125 N

Legat de aerul comprimat la 4 atmosfere - la iesirea din ajutaj intreaga diferenta de presiune e transformata in energie de miscare (sau presiune dinamica) iar densitatea sa la iesire e cam aceasi cu a aerului ambiant (daca au aceasi temperatura)

Din 20 de litri la 4 atmosfere vor iesi 80 de litri de aer la presiune ambianta cu o viteza de aprox 800m/sec, adica 32 kilojuli si un impuls de 80 N*sec

In general cu cat aerul e mai rapid cu atat e mai ineficienta dpdv energetic tractiunea statica. Pentru eficienta in sustentatie trebuie imitat elicopteru - impins cat mai mult aer posibil cu puterea care o da motoru.
0

#28 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 01:44 PM

Cred totusi ca undeva s-a strecurat o greseala in calculele voastre. Cum adica la un diam de 11mm (1 cmp) ca sa tin 4 bari am nevoie de 30 kw.
Sincer nu cred.

N-am facut calcul ca nu ma pricep, dar intreb si eu unde trebuie sa ai acei 4 bari?
Totusi Coanda si-a facut un minimodel si la testat. CUM LA TESTAT?
Daca ar fi fost numai un proiect fara realizare practica se meritau speculatii dar asa.....
DE AIA VREAU CARTEA!

In plus s-ar putea ca forta de sustentatie sa nu varieze porportional cu presiunea si peste o anumita valoare sa nu mai fie eficienta ca si consum de energie.
ORICUM TREBUIE EXPERIMENTAT!
Cu Stima,

ARE CINEVA CARTEA LUI COANDA? O VREAU SI EU! PLATESC TRAS, TRANSPORT TOT!
PLEASEEEE!
Multumiri, astept MI

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 01:49 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#29 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 July 2004 - 02:22 PM

lasa banii si transportul picatoate
la ce biblioteci ai in targul iesilor sigur o gasesti acolo
eu daca as aveao nu ti-as da-o http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
0

#30 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 02:35 PM

NU AM GASIT-O http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
AM UMBLAT IN TOATE ANTICARIATELE DIN IASI (asta fac de ieri dupa amiaz) SI NU ESTE
AM FOST LA ASACHI BIBLIOTECA JUD. E INCHISA PTR INVENTAR PINA IN NOV.
Depre coanda se exista 3 carti:
1. Monografia
2. Din nou in tara;
3. interviu cu HC
Si apropo in ditamai orasu au numai cite un exemplar! deci numai la sala!

PS: De Eminescu nu te poti apropia ca sa terminat anu ( e univ) si e plecate in vacanta dnele bibl.
Singura speranta e in preteni!
Daca nu umblam de unde era sa stiu? asa ca nu fiti baieti rai si potoliti setea de cunoastere a unuia care prinde cai verzi pe pereti albastri!
Cu stima

Aceasta postare a fost editata de Picatot: 23 July 2004 - 02:38 PM

Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#31 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 July 2004 - 02:38 PM

@etaju: Nu inteleg ce vrei sa logaritmezi. Ne incurcam si la ordinu de marime - eu vb. de 4 atmosfere si 32 kj/kg tu de 40 atm si 300 kj/kg - deci tot pe acolo (energia creste aprox proportional cu presiunea).
Si in carte zicea de Coanda ca a folosit 4, nu 40 de atmosfere.
A.. daca vorbesti de o butelie de 20 de litri cu aer la 40 de atmosfere, care se descarca si-i scade presiunea treptat... O fi mai usoara de 30 de kg? Daca da, probabil ca ar tzashni ca un dop de sampanie pentru un timp cuprins intre 2 si 10 secunde. N-as vrea sa fiu pe-aproape cand pica...

@picatot: cam asta e puterea ce ai nevoie, prin centimetrul ala patrat ies in fiecare secunda 100 grame de aer (sau 80 litri) cu viteza de 800m/sec. ies vreo 32000 de jouli/sec.
Si asta daca fanta aia de vreo 6 cm diam. avea 0.5 mm grosime si nu 2mm, ca-ti iese ener
Coanda avea probabil aeru stocat in butelie racordata cu un furtun flexibil la aerodina. Si masura o forta statica maxima. Nu zbura nimic prin aer, nu avea un model functional.

Mai bine intrebam pe forumul rachetistilor... niste motorase de racheta parca-s mai la indemana.. si dor mai putin cand pica.
0

#32 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 July 2004 - 02:39 PM

daca as fi putut te as fi ajutat http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
dar pana gaseti cartea gandestete cum ai putea face compresoarele si presiune si debit ai avea, la ce greutate ti-ar iesii.. etc
din pacate specialitatea mea nu sunt fluidele :D
0

#33 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 July 2004 - 02:43 PM

ahaa apropo de puterea necesara unui compresor era o formula in alta carte despre masini pe pena de aer: P(hp)=debit(m3/s)*presiune(Kgf/m2)/75
Am incredere in ea deoarece era scrisa de colectivul de navomodele din Galati care a si construit primele masini pe perna de aer din romania (iar nu stiu cum se chema cartea, am citit-o prin liceu... eeehh ce vremuri)
0

#34 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 02:45 PM

Solutia ptr un motor s-ar putea sa fie un pulse-jet sau 4 pulse -jeturi mici. Cui vrea ii dau linkuri! ca nu mai stiu daca le-am pus pe forum!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#35 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 23 July 2004 - 02:46 PM

doi la mana... stiu ca este (nu stiu care) formula intre diferenta de presiune, sectiunea de curgere, densitate si... debit... cautati-o, stiu sigur ca e, am vazut-o, e simpla, dar memoria imi joaca feste acum. succes
0

#36 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 02:47 PM

Io zic ca bunica facea cam asa: daca tai macaroana aia lunga de 800m si sectiune de 1 cm patrat in bucatele de 1 m lungime obtii cam 800 de tubulete scurte de 1m pe care daca le pui unul langa altul manunchi, adunci cam de-un suflai in soba, adica umpli un paralelipiped de 1m patrat si inaltimea de 8 cm. Cam asta-i volumul intr-o scunda, nu 8 metri cubi de aer! Si de aici continua calculul pe care nu l-am mai urmarit ca mi-am uitat ochelarii acasa... Mai greseste baba, ce sa faca...

PS. Mesajul era o paranteza la cel facut de etaju!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 02:52 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#37 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 July 2004 - 02:48 PM

Atata timp cat nu va puteteti documenta asupra fenomenului coanda, nu are rost sa va dati cu parerea...nu este vorba de un OZN cu ajutaje ci de curegere pe suprafata, intre doua talere, dupa un profil Coanda, cu efect coanda la parasire...metodele de calcul difera!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#38 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2004 - 02:57 PM

Hello hello
Intradevar ,s-a facut asa ceva in Brasov.De fapt,s-a facut e un termen usor fortat.
Colegii cu 2 ani mai mici ca mine( eu am terminat anul trecut aceeasi fac) au facut un asemenea proiect, au si o macheta cu un diam de ....pana in 40-50 cm .
Ideea de a face ceva de genul asta nu e rea,dar ei au pronit pe un drum usor gresit.Aici este doar si doar o parere personala,am discutat mult cu ei,am vazut macheta..toate astea..
Problema care mi s-a parut mie cea mai arzatoare si cea mai subreda in proiectul lor a fost motorizarea.
cautasera pe intenet,gasisera niste motoare mici turboreactoare si vroiau sa foloseasca asa ceva.
Le venise ideea sa faca pe comanda (ciudata idee,mi s-a parut mie) un turboreactor triplu flux, si al treilea flux de aer sa-l foloseasca pt ..hai sa-i spunem dirijare.
Un alt aspect ar fi admisia aerului.Cata vreme evacuarea se facea pe verticala,prin mijlocul discului, e clar ca ridica in aer tot praful,mizeria..etc....nu poti decola numai de pe sticla...turbioanele formate duceau aceste particule in admisie si ca atare......eu cred ca ar fi aparut probleme.Filtrele nu ar fi rezolvat problema decat in fff fmica masura,s-ar fi infundat repede.
S-au chinuit ceva vreme cu proiectul,acum ...sau cel putin cand am vb ultima data cu o parte din ei,nu prea mai lucrau....
Eu zic ca daca vreunul din ei citeste astea,ar putea arunca ceva idei......
Daca nu se sesizeaza nici unul,le transmit eu cand dau de careva prin oras sau pe la zbor.
Pana atunci......voi citi cu atentie parerile/solutiile voastre!
Cius!
Flying is my middle name...
0

#39 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 23 July 2004 - 03:49 PM

@etaju: 1 metru patrat are 10000 de cm patrati nu 100. Mai important, aerul care in butelie are 4 atmosfere si sta, la iesirea din gaura are presiunea echilibrata cu a ambiantului (1 atmosfera), deci si densitatea de 4 ori mai mica. Toata energia inmagazinata in dif de presiune statica s-a transformat in energie de mishcare.

@marinaru: efectul coanda se refera mai ales la ce se intampla cu aerul dupa ce iese din ajutaj- cum se scurge pe profil si absoarbe si din aerul ambiant.
E totusi adevarat ca s-a observat ca scade destul de mult presiunea pe suprafata aerodinei, se mai si racea, dar ca ordin de marime ajungea cam tot pe acolo - e mai putin important ce forma are gaura si ce-i in spatele ei, conteaza cat e de mare..

Prin cartea cu pricina (cred ca de Monografie e vb) erau niste tabele sau grafice cu viteze ale aerului de 700-850 m/sec, care se pupa binisor cu energia inmagazinata la o presiune de 4-5 atm.

Cezar
0

#40 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 23 July 2004 - 04:33 PM

Solutia nu cred ca se afla in turbocompresoare care din calculele voastre ar fi niste monstruozitati ptr un aeromodel ci in PULSEJET. Giditi-va ca aerul incalzit la temperatura flacarii isi mareste volumul de N ori.
Am gasit ceva care merita studiat cu atentie:
http://www.pulse-jets.com/
Cred totusi ca aici e solutia, cel putin la nivelul de tehnologie accesibil noua ca muritori de rind!
Gata pe azi!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

#41 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 July 2004 - 08:10 PM

Salutari!:)

Efectul Coanda deriva din legea Bernoulli... adica efectul Coanda poate fi explicat cu ajutorul legii bernoulli (suma presiunilor dinamica statica si de pozitie trebuie sa fie constanta) si daca luati in calcul si vascozitatea aerului se poate calcula destul de bine pentru un profil cunoscut, ce efecte genereaza domnul Coanda B)

Nu reusesc de nici o culoare sa deschid site-ul cu patentele legate de aerodina lenticulara... am linux si imi zice ca nu am flash desi alte site-uri cu flash am reusit sa le deschid (am Mozilla si Opera... opera functionand cand e vorba de site-uri cu flash sau Java...).

MIG-29
0

#42 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 08:36 PM

Incerc sa pun doar desenele din brevet. Asta e toata marfa. Daca doreste cineva manaresc si textul.

Fisiere atasate


Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#43 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 08:38 PM

Bag sama ca nu incape pe ecran. Sa vad ce pot face.

PS. Lasa ca faceti voi. Salvati poza si o deschideti iar, dupa dorinta...
E cacacios acel site. Trebuie sa selectati la inceput sa afiseze si desenele, bineinteles dupa ce instalati alternatiff-ul. Salveaza totul in .tif apoi trebuie folosit un convertor pentru .jpg. Majoritatea programelor vad si tif-uri dar exista exceptii...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 08:43 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#44 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2004 - 10:07 PM

Mai degraba e o aripa care asigura portanta mult mai mare datorita jetului de aer doar pe o suprafata spre deosebire de aripa clasica la care fluidul are viteze apropiate pe suprafete. Bernoulli aplicat eficient. E ca si cum ai curba aripa unui avion si ai uni capetele. Asiguri presiune dinamica mare pe extrados si o portanta pe masura. Sau cum zici tu, si zboara in sus. Acum nu stiu daca asa trebuie sa arate modelul cand e gata sau asta e doar propulsorul care poate fi montat oriunde pe un model mai omenesc... Inclin spre a doua varianta.

PS. Cred ca se poate gasi o legatura intre vitezele (presiunile) celor 3 straturi de curgere (sa zicem cel de pe intrados, de pe extrados cu viteza cea mai mare si cel de deasupra lui). Cred ca trebuie calculat ceva foarte bine, ca la viteze mari de deplasare apare depresiune mare si pe "intrados". Si ce n-am inteles inca e cum se face deplasarea pe orizontala cu astfel de model, ca sa comanzi jetul ala de aer nu-i simplu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 July 2004 - 10:33 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#45 Useril este offline   Picatot 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 839
  • Inregistrat: 05-June 04

Postat 24 July 2004 - 09:07 AM

TOT BREVETUL LUI COANDA! in format PDF:
http://l2.espacenet.com/espacenet/bnsviewe...+++2108652A1+I+
inclusiv explicatiile!
Sa nu existe confuzii!
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
0

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro