Modelism - RHC Forum: Ambreiaj Trex 600N - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Ambreiaj Trex 600N nu-i dau de cap....

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 12:23 AM

Dupa ce mi s-a slabit toba pana aproape a cazut in zbor, motorul s-a incins din lipsa de presiune la combustibil si s-a dus si ambreiajul (am mai patit o data sa cedeze ambreiajul de la incalzirea motorului). Mai exact a ramas in pozitia extinsa, adica motorul invartea palele inca de la turatie de demaror. Am desfacut, am schimbat ambreiajul, era una din laturi slabita si la prima apasare cu mana s-a rupt. Am pus altul si azi am iesit la zbor. A aparut o noua problema... cupleaza mult prea tarziu, cred ca abia pe la 15.000 rpm incepe sa invarta si palele, 17.000rpm fiind turatia de zbor regulata de Governor. Ferodoul nu s-a uzat, nu avea de ce, si era ok la examinare. Ce sa fie, noul ambreiaj sa aiba o problema si sa fie prea rigid? Sa mai merg cu el asa in ideea ca cedeaza si se mai inmoaie? Evident ca frecarea de la pornire e mult mai mare, avand loc pe la 15.000 in loc de 7-8.000 rpm.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 02 September 2009 - 11:25 AM

Vezi postareamisumat, la Sep 2 2009, 01:23 AM, a spus:

Dupa ce mi s-a slabit toba pana aproape a cazut in zbor, motorul s-a incins din lipsa de presiune la combustibil si s-a dus si ambreiajul (am mai patit o data sa cedeze ambreiajul de la incalzirea motorului). Mai exact a ramas in pozitia extinsa, adica motorul invartea palele inca de la turatie de demaror. Am desfacut, am schimbat ambreiajul, era una din laturi slabita si la prima apasare cu mana s-a rupt. Am pus altul si azi am iesit la zbor. A aparut o noua problema... cupleaza mult prea tarziu, cred ca abia pe la 15.000 rpm incepe sa invarta si palele, 17.000rpm fiind turatia de zbor regulata de Governor. Ferodoul nu s-a uzat, nu avea de ce, si era ok la examinare. Ce sa fie, noul ambreiaj sa aiba o problema si sa fie prea rigid? Sa mai merg cu el asa in ideea ca cedeaza si se mai inmoaie? Evident ca frecarea de la pornire e mult mai mare, avand loc pe la 15.000 in loc de 7-8.000 rpm.

salut

singurul nitro ca re il am e tot t-rex 600 nitro super pro , nu am sesizat ca si ambreajul meu cupleaza doar la turatie mai mare , decat cand nicu mi-a atras atentia, tot de la el am aflat ca e o problema de t-rex 600 , si ca se rezolva daca pui banda de ambreaj de la raptor parca.
o sa il intreb mai tarziu si o postez.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#3 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 01:10 PM

Vezi postareanen77, la Sep 2 2009, 12:25 PM, a spus:

salut

singurul nitro ca re il am e tot t-rex 600 nitro super pro , nu am sesizat ca si ambreajul meu cupleaza doar la turatie mai mare , decat cand nicu mi-a atras atentia, tot de la el am aflat ca e o problema de t-rex 600 , si ca se rezolva daca pui banda de ambreaj de la raptor parca.
o sa il intreb mai tarziu si o postez.

Perfect de acord, doar ca am schimbat vreo 4 ambreiaje care s-au dus, mai ales din motive de motor incins, si asta e primul cu manifestarea asta. Mai mult, cel cu problema si cel care tocmai se rupsese, erau din acelasi lot, au venit de la Robbe impreuna. O sa incerc cu banda mai groasa, sau cu 2 normale, daca or incapea.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#4 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 02 September 2009 - 02:01 PM

al meu e mai rar zburat am aprope 3.5 litri consumati in total de coolpower 30%, ambreajul asa a cuplat de nou.

tu odata la cat timp-fuel-zboruri il schimbi .


desi incep sa imi dau drumul cu 600-le am o frica de el de inebunesc, imi vine sa arunc telecomanda si sa o iau la fuga in partea opusa.in hover nu am tupeu sa il tin aprope de mine doar pe spate(acolo nu am stres palele sunt inspre sol )
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#5 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 02:29 PM

Vezi postareanen77, la Sep 2 2009, 03:01 PM, a spus:

al meu e mai rar zburat am aprope 3.5 litri consumati in total de coolpower 30%, ambreajul asa a cuplat de nou.

tu odata la cat timp-fuel-zboruri il schimbi .


desi incep sa imi dau drumul cu 600-le am o frica de el de inebunesc, imi vine sa arunc telecomanda si sa o iau la fuga in partea opusa.in hover nu am tupeu sa il tin aprope de mine doar pe spate(acolo nu am stres palele sunt inspre sol )

Pai am Trex-ul de prin februarie si cred ca am zburat macar o data pe saptamana de atunci, deci destul de mult l-am folosit.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#6 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 02 September 2009 - 03:11 PM

deci 30-40 de zboruri si ai schimbat 4 ambreaje , nu suna bine .eu am vreo 10 (maxim)zboruri.


tot pentru tine intrebare:
.
parca folosesti gv-1 asa e?
daca da esti multumit de el?

eu pana nu consum 5 litri nu pornesc guvernorul inca zbor la reglaj de 2 ture (adica gras la motor).Mi-am luat 3 guvernoare gv-1 , curtis young blood , si alignul din kit si nu stiu care sa il pun.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#7 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 03:23 PM

Vezi postareanen77, la Sep 2 2009, 04:11 PM, a spus:

deci 30-40 de zboruri si ai schimbat 4 ambreaje , nu suna bine .eu am vreo 10 (maxim)zboruri.


tot pentru tine intrebare:
.
parca folosesti gv-1 asa e?
daca da esti multumit de el?

eu pana nu consum 5 litri nu pornesc guvernorul inca zbor la reglaj de 2 ture (adica gras la motor).Mi-am luat 3 guvernoare gv-1 , curtis young blood , si alignul din kit si nu stiu care sa il pun.

1. Numarul de ambreiaje schimbate nu are directa legatura cu vechimea, unul a fost schimbat dupa un crash, restul cand am fiert motorul dupa desfacerea tobei sau incidente similare. Concluzia e ca un ambreiaj bun poate tine mult mai mult daca nu-i dai motive sa cedeze.
2. Da, am GV-1, dar nu-l pot compara cu produsele similare pentru ca pe celelalte nu le-am incercat. Sunt foarte multumit de el, nu mi-a dat rateuri pana acum. Cred ca selectia intre modele o vei face dupa numarul de setari si facilitati. In rest toate fac acelasi lucru, tin turatia fixa.
3. 2 ture la amestec pare foarte mult, producatorul recomanda 1,5 ture in rodaj si mai putin dupa. Am pus recent si un carbsmart care lucreaza automat intre o tura si un sfert si o tura si trei sferturi, si face o treaba foarte buna.
4. De ce astepti sa consumi 5L? E un super rodaj, ca protectie pentru motor, sau ce? Si oricum, nu vad legatura intre mersul bogat si GV-1, nu au legatura. Poti pune linistit governorul sa-ti tina turatia pe care o doresti, indiferent de cat de bogat e amestecul.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#8 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2009 - 05:48 PM

Governerul Align il folosesc si eu si tine turatia extraordinar de bine si e si foarte usor de setat. La 2 ture la amestec este deschis si al meu si nu am niciun fel de probleme dupa aproximativ 6 galoane de coolpower 15%. Nu are tendinte sa moara motorul nici in tic-tocuri si sta sub 100 grade, niciun pericol de fierbere chiar si pe caldurile care au fost in vara aceasta.
0

#9 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 02 September 2009 - 09:41 PM

Vezi postareamisumat, la Sep 2 2009, 04:23 PM, a spus:

1. Numarul de ambreiaje schimbate nu are directa legatura cu vechimea, unul a fost schimbat dupa un crash, restul cand am fiert motorul dupa desfacerea tobei sau incidente similare. Concluzia e ca un ambreiaj bun poate tine mult mai mult daca nu-i dai motive sa cedeze.
2. Da, am GV-1, dar nu-l pot compara cu produsele similare pentru ca pe celelalte nu le-am incercat. Sunt foarte multumit de el, nu mi-a dat rateuri pana acum. Cred ca selectia intre modele o vei face dupa numarul de setari si facilitati. In rest toate fac acelasi lucru, tin turatia fixa.
3. 2 ture la amestec pare foarte mult, producatorul recomanda 1,5 ture in rodaj si mai putin dupa. Am pus recent si un carbsmart care lucreaza automat intre o tura si un sfert si o tura si trei sferturi, si face o treaba foarte buna.
4. De ce astepti sa consumi 5L? E un super rodaj, ca protectie pentru motor, sau ce? Si oricum, nu vad legatura intre mersul bogat si GV-1, nu au legatura. Poti pune linistit governorul sa-ti tina turatia pe care o doresti, indiferent de cat de bogat e amestecul.

din cate stiu eu..si nu ma insel 5 litri e necesarul de combustibil pentru un rodaj ca la carte.Poate ii zice super rodaj eu ii zic rodaj ca la carte.

Primele zboruri se fac cu 2 ture deschis jigleorul apoi se inchide treptat pana la 1,5 -o sa caut manualul -sunt convins ca te inseli tu.Fiind amestecul gras timpul de raspuns al motorului e mai mic si de aceea am evitat sa pornesc guvernorul.(inca nu mi-a murit motorul nicodata si as prefera totusi ca nici pe viitor sa nu e intample)


@ morph si mie mi se pare ca merge super oki cu 2 ture insa de curiozitate am inchis 3/4 tura timpul de raspuns al motorului e mult mai bun , plus ca castigi si ceva la turatie, optim e 1,5 ture. dezavantajul a fost ca imediat dupa zbor motorul era mult-mult mai cald.

Aceasta postare a fost editata de nen77: 02 September 2009 - 09:42 PM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#10 Useril este offline   Iceman575 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 02 September 2009 - 09:41 PM

Sa imi dau si eu cu parerea.

Ambreiaju cum a zis si Nen este o "problema" cunoscuta. In principiu nu e problema dar fiind distanta mai mare decat la alte heli nitro slabeste mai rapid ambreiaju. Solutia ce am citito pe multiple forumuri este inlocuirea "linerului" original cu unul de Raptor 90! (numa cel de 90 e mai gros).

Eu personal am testat atat GV-1 cat si Multigov si chiar si Throttle curve manual facuta.
Atat GV-1 cat si Multigov functioneaza la fel. Viteza cu care reactioneaza este oricum MULT mai mare decat viteza cu care poate sa raspunda motoru termic asa ca la nivelu meu de zbor nu am simtit diferenta.
Curba manuala insa tine de departe cel mai bine turatia DACA este foarte bine facuta. In momentu in care faci manual poti anticipa sarcina la motor si servo se misca putin inaintea sarcini maxime. Gov doar reactioneaza la o scadere de turatie deci nu are cum sa fie la fel de bun. Dar este MULT MULT MULT mai usor cu gov si diferentele nu sunt imense asa ca nu prea merita bataia de cap cu setatu manual.

Eu am pus la toba o "garnitura" de metal de la QuickUK lipita pe ambele parti cu silicon rosu de la praktiker. Am mai vb cu un neamt si el pune epoxy de 5 min. Daca sunt suprafetele foarte curate si toba stransa bine cu piulite captive cica tine foarte bine... Mie nu mi sa desfacut toba niciodata folosind tehnica mea...

Sorry de roman dar eu cand incep sa imi dau cu parerea ma opresc mai greu :(
0

#11 Useril este offline   Iceman575 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 02 September 2009 - 09:43 PM

Motorului ii place sa mearga gras... Nu faci decat sa ii lungesti durata totala de viata...

Intradevar scade performanta dar asta e relevant numai de la un anumit fel de zbor... SI cel mai relevant ramane celebrul "collective management"
0

#12 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 19 September 2009 - 07:33 AM

mi-am desfacut si eu ambreajul e destul de uzat , inca functioneaza dar prinde prea sus.
Intrebare pentru colegi cu ce rasina au lipit liner-ul??
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#13 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2009 - 09:10 AM

Vezi postareanen77, la Sep 19 2009, 08:33 AM, a spus:

mi-am desfacut si eu ambreajul e destul de uzat , inca functioneaza dar prinde prea sus.
Intrebare pentru colegi cu ce rasina au lipit liner-ul??

Cu epoxy 5 minute, merge bine pana acum. In plus, ca aveam si eu problema cu cuplatul prea sus, desi era nou ambreiajul, am facut o improvizatie care merge, nu a dat rateuri pana acum. Si anume am pus o foaie de tabla subtire intre oala de aluminiu si liner. Cu epoxy intre toate. Foaia de tabla e de la o conserva gen cutie de alune, cafea, etc. Dupa asta cupla prea jos, adica.... de cand dadeai la demaror. Am tinut de head cu mana cu motorul la relanti pret de un rezervor si s-a mai lasat.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#14 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 19 September 2009 - 08:50 PM

Vezi postareamisumat, la Sep 19 2009, 10:10 AM, a spus:

Cu epoxy 5 minute, merge bine pana acum. In plus, ca aveam si eu problema cu cuplatul prea sus, desi era nou ambreiajul, am facut o improvizatie care merge, nu a dat rateuri pana acum. Si anume am pus o foaie de tabla subtire intre oala de aluminiu si liner. Cu epoxy intre toate. Foaia de tabla e de la o conserva gen cutie de alune, cafea, etc. Dupa asta cupla prea jos, adica.... de cand dadeai la demaror. Am tinut de head cu mana cu motorul la relanti pret de un rezervor si s-a mai lasat.

asa am facut .
sper ca maine apuc sa probez.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#15 Useril este offline   ady23 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 06-October 07
  • Gender:Not Telling

Postat 21 December 2009 - 07:34 AM

Si cum e? A functionat si la tine ca la Misumat?

Aceasta postare a fost editata de ady23: 21 December 2009 - 07:35 AM

0

#16 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 December 2009 - 09:38 AM

Vezi postareaady23, la Dec 21 2009, 07:34 AM, a spus:

Si cum e? A functionat si la tine ca la Misumat?

La mine merge si azi foarte bine si cred ca va mai merge mult si bine, mai ales ca ambreiajul flexeaza acum mult mai putin si nu mai are motive de rupere. Doar daca se lasa cu vreo supraincalzire a motorului...
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#17 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 21 December 2009 - 10:53 AM

Si la mine cupleaza destul de sus, cand stick-ul trece de prima treime de cursa, dar as spune ca nu imi displace deloc chestia asta...
Stiu ca in momentul in care sunt pe Normal, si am stick-ul jos, nu am rotorul cuplat.

Spor la zbor pe zapada :) Sper sa ies si eu zilele astea...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro