Modelism - RHC Forum: TUNING Extra 300S Graupner - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

TUNING Extra 300S Graupner Ce si cum se poate face!

#31 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 February 2010 - 09:45 AM

Vezi postareanitrometan, la Feb 18 2010, 12:17 AM, a spus:

Adi,interesant tot ceea ce faci,dar vreau sa iti zic si eu ceva:200 gr in plus sau minus la modelul tau egal aproape nix la zbor.Singurul tuning veritabil pe care poti sa il faci ar fi sa ancorezi ca lumea profundorul,si sa pui in bot OS ul de 15cc cu elice de 14X7 asigurindu-te ca se raceste bine(OS-ul de 15cc se incalzeste in draci...),si atunci sa vezi racheta la propriu si figurat!!Spor la treaba!!



Cele 200g vor face sigur diferenta. Ti-o spun din experienta. Adi tine la aspectul exterior dar eu as fi renuntat la capota aia demult..(mie imi place mai mult zboru in sine decat cum arata avionu) Oricum postul asta ar trebui sa fie de referinta in forum. Sunt o gramada de avioane care pot fi puse la cura de slabire si adi face o treaba buna.

Mai am totusi o sugestie (nu e ideea mea am vazut si io la calin) : Tot platoul ala unde stau servourile inlocuieste-l cu teava de carbon de 4 .. costa 10 lei Fa-i un cadru acolo unde sa stea servourile.
Eventual cand nu se uita lucian ia o bucata de honeycomb dintr-un avion de al lui :unsure:

Daca nu vrei cu carbon ca e complicat ca e rotunda teava pune doar baghete de brad unde sa stea servourile .

Evident se poate pune lipo cu regulator dar trebuie cantarit cu atentie inainte ca s-ar putea sa nu fie cine stie ce.. 4 celule alea de le ai tu nu cred ca sunt mult mai grele decat un lipo de 1500 + reg.

Si ma mai gandesc .. poate imi mai vin idei..

PS : si mai castigi ceva grame daca faci un sistem pull pull in loc de tija aia.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 19 February 2010 - 09:47 AM

DT
0

#32 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 February 2010 - 11:33 AM

te-ai gandit sa treci la lipo cu el? Ai scapa rapid de inca 150g de la GP-ul ala la un lipo de 1300+regulator! De asemenea presupun ca servoul din centru e pentru directie. Poti sa-l intorci, sa pui o echie mai mare si sa faci un sistem pull pull cu cablu bowden. Ai mai scapa de ~60g acolo si creste finetea directiei. Acuma marita e posibil ca acea tija sa se incovoaie prin model si sa nu mai obtii cursa maxima intr-o parte... Asta vizibil doar in aer sau sarcina. Pull pullul rezolva problema asta.

Ca sugestie pentru eleroane (ce planfic si eu la piperul 1/4) e sa dai jos eleronul si sa desfaci cu grija folia pe bordul de fuga si sa tai cat poti din el refacandu-l. Tot ce tai din el adaugi la eleron.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 19 February 2010 - 11:42 AM



0

#33 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 19 February 2010 - 06:25 PM

Multam, baieti!

Ziceti de unde fac rost de un sistem complet pull-pull (cablu + accesorii)?
La solutia asta ma tot gandem si io!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#34 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 19 February 2010 - 07:30 PM

La pasarea renascuta. Set actionare pull pull ii zice si costa 25 de lei. Faza e ca tre sa faci loc acolo pt asta .. adica sa muti celalate servouri cumva.

Vad ca tu ai 2 servouri pe profundor.. Pt usurare as scapa de unu. Poate sa iti arate calin cum a pus el tija intre profundoare ...

Oricum astea sunt idei si multe dintre ele necesita timp si nu e musai sa zboare mai bine. De ex daca nu nimeresti perfect tija intre cele 2 profundoare nu e bine deloc. Dar si daca o nimeresti.. brusc ai scapat de minim 40 g. + inca fro 40 de la pac .. si ce o mai fi la tija de la directie plus placajul in care stau servoourile s-au facut 300 g . O sa constati brusc ca motorasu ala al tau are viata in el si avionu vine frumos la aterizare si verticala nu mai e o problema.

M-am mai uitat pe net si am constat ca pacul ala al tau (sper sa nu gresesc) are 160 g. minim. O smecherie ieftina nu ar fi neaparat lipo.. ci doar un pac nimh tot de 2000 dar din alte celule.. am vazut io la 10 lei bucata cam la 27g . cam 108 g pacu + ceva termocontractil si firu cam maxim 115... Si nu te incurci cu lipo + reg daca nu iti place e si eftin si oricum celulele trebuie schimbate odata si odata..

Daca scoti un servo de acolo poti chiar sa te duci la un 1500 mah... dar cu grija la numarul de zboruri.

Bafta.. acu ai idei de lucru pan se topeste zapada.. :rolleyes:
DT
0

#35 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 20 February 2010 - 02:05 PM

Azi am comandat sistemul pull-pull!
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#36 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 February 2010 - 02:48 PM

Citeaza

Vad ca tu ai 2 servouri pe profundor.. Pt usurare as scapa de unu. Poate sa iti arate calin cum a pus el tija intre profundoare ...

uite asa am facut eu la profundorul piperului 1/4

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Calin: 20 February 2010 - 02:55 PM



0

#37 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 February 2010 - 03:05 PM

Am uitat. Daca treci la un singur servo pe profundor neaparat sa schimbi acel c577 si unul mai puternic. Daca bine imi aduc aminte c577 are cuplu maxim 2.5kg ceea ce e prea putin pt tine tinand cont de greutatea modelului si profundorul marit.

Odata bagate tijele de otel prin cea de lemn le poti asigura infasurand capetele cu ata de pantofar imbibata in CA.


0

#38 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 February 2010 - 03:13 PM

[quote name='ZOD' date='Feb 19 2010, 07:30 PM' post='371331'
M-am mai uitat pe net si am constat ca pacul ala al tau (sper sa nu gresesc) are 160 g. minim. O smecherie ieftina nu ar fi neaparat lipo.. ci doar un pac nimh tot de 2000 dar din alte celule.. am vazut io la 10 lei bucata cam la 27g . cam 108 g pacu + ceva termocontractil si firu cam maxim 115... Si nu te incurci cu lipo + reg daca nu iti place e si eftin si oricum celulele trebuie schimbate odata si odata..
[/quote]
Cate fulgere mi-am atras cand am sustinut aceeasi idee...
Ar mai fi si varianta:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXYAS8&P=0
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 February 2010 - 03:16 PM

0

#39 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 20 February 2010 - 03:29 PM

Merci Caline!
Ideea e ca nu o sa renunt la redundanta pe care mi-o asigura doua servo pe profundor;
C 577 trage 3,5 kg si e suficient doua bucati pe profundor (poate ar merge altele mai rapide)!

Mai am o solutie: sa schimb servourile de pe eleroane (aceleasi C577) cu doua HS 85 MG care trag 3kg la 4,7V
si as mai salva 44g.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#40 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 21 February 2010 - 06:15 PM

salutare! urmaresc cu interes "cura de slabire" :blink: .
am si eu niste sugestii:
-ce zici de tren de aterizare de carbon?O dracie din aia de tren de dural am si eu prin casa si are vreo 300g(al meu atat are, incearca sa-l cantaresti si pe al tau)..pe cand unul de carbon are maxim 30-40g.
-dat jos conul;
-pus o elice serioasa de lemn;
poate inseamna putin, dar la sfarsit se aduna toate.
Numai bine!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 21 February 2010 - 06:16 PM

0

#41 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 21 February 2010 - 07:48 PM

Ca sa pot schimba trenul de aterizare cu unul de carbon, ar trebuii sa mai scap de greutate de pe coada...
Altfel voi avea un tren superb de carbon si o gramada de plumb in bot ca sa mentin CG-ul unde trebuie;
Totul depinde de cate grame mai pot scoate de pe coada! (sistemul pull-pull mai rezolva ceva)
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#42 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 28 February 2010 - 04:17 AM

Pana la urma trebuie sa pastrezi un anumit echilibru intre suprafata si greutate, nu il poti usura la nesfarsit pt. la un moment dat va fi in detrimentul stabilitatii....cum ar zbura modelul tau daca ar avea prin absurd 500g. , cred ca ar fi jalnic...sau probabil vei zbura DOAR in zilele cu vant ZERO....
Cate grame ai acum si cate avea inainte...?

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 28 February 2010 - 04:24 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#43 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 28 February 2010 - 11:30 AM

As fi extrem de multumit daca as putea da jos 500g de pe el (imposibil zic eu); pentru dimensiunile modelului ar fi perfect o greutate cuprinsa intre 2,7-3kg gata de zbor.
Pana acum am dat jos undeva la 140g, initial avea greutatea de 3,43kg complet echipat, deci sunt departe de a ma ingrijora ca va deveni prea usor.
Am achizitionat sistemul pull-pull si o sa-l montez (cand voi dispune de timp) si tot atunci vreau sa scap cumva si de tevile alea de aluminiu care ghideaza tijele la profundor.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#44 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 28 February 2010 - 01:03 PM

Adi-GVA a spus:

...sunt departe de a ma ingrijora ca va deveni prea usor.


Las' ca scot eu niste plumb de la roti. Nu putem permite sa zboare prea bine.
www.redsky.ro
0

#45 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 May 2010 - 09:22 PM

Dupa o lunga perioada de timp, am finalizat proiectul.
Din lipsa de timp nu am mai postat in ritmul in care am lucrat la el, dar continui acum cu poze in care se vede evolutia lucrarilor:
-inlocuirea sistemului de actionare a directiei (tija metalica prin tub de aluminiu) si cateva decupaze in fuselaj:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#46 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 May 2010 - 09:32 PM

ce anapoda s-au pus pozele!

Sistemul pull-pull:

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#47 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 02 May 2010 - 09:57 PM

Am facut maidenul, Sambata dimineata in conditii meteo perfecte.
Cateva impresii:
modelul si-a schimbat caracteristicile de zbor asa cum am prevazut:
- se simte ca e mai usor, urca la verticala mai mult ca inainte (nu pot spune ca urca nelimitat, dar e foarte sus);
- face hover cu gazul peste 80% ( dar se roteste din cauza ca eleroanele sunt mici) am sa mai fac incercari cu o cursa mai mare la eleroane;
- cursa profundorului a trebuit sa o fac mai mica decat era inainte pt zborul pattern (am tras tare de el si se angaja cam repede; acum l-am reglat in asa fel incat doar cu stickul la maxim tras in statie, apare angajarea); pe high rate nu conteaza;
- trimaje - zero (nu a fost nevoie);
- centraj - 4mm mai in fata decat era initial;
- a fos nevoie sa micsorez mixajul de cutit pe profundor;
- directia este mai autoritara (se vede in vrie si cutit)
- la aterizare fileaza mai mult;
- servoul de gaz (HS 81) e super
- expo in statie l-am marit doar cu 10% (doar la profundor)

Si acum o sedinta foto de prezentare:

P.S. Era sa uit: acum are 3255g deci mai usor cu 175g.

Fisiere atasate


Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro