Da si nu..
1 si 2
- nu rezolvi nimic cu studiul de piata daca il trimiti magazinelor de specialitate,
studiul de piata se face cu enduserii si se foloseste ca unealta pentru a argumenta in fata magazinelor de specialitate ca exista o piata pentru ceea ce produci tu si ei ar putea sa scoata profit din revanzarea celor produse de tine
- calea corecta, daca intradevar vrei sa faci business-ul asta si vrei sa investesti timp si bani este
sa mergi din usa de magazin in usa de magazin si sa vorbesti personal cu proprietarii respectivelor magazine. Sunt sigur ca nu te va da nimeni afara pe usa ci va asculta ce ai de zis. Fata in fata se creaza o altfel de relatie interumana si e mai usor sa le captezi atentia. Un mail cu niste intrebari, fie el venit de la o persoana fizica sau de la o firma nou infiintata de care nu stie nimeni are toate sansele sa ajunga in acelasi loc, folderul de "Deleted".
-
jumatate din procesul de vanzare o reprezinta relatia interumana, dialogul purtat intre vanzator si cumparator, intelegerea nevoilor si ingrijorarilor si rezolvarea acestora; ceea ce nu poti sa faci pe mail/messenger/etc ci doar fata in fata. Un chestionar pe mail este foarte rece si impersonal si poate fi asociat cu o lampa in ochi si un interogatoriu, ceea ce naste reactia "prea multe intrebari de la un necunoscut care nu are deocamdata ceva concret.. stii ce, nu am timp de porcarii din astea" ZBang, Send to Trash.. caz in care pierdeti amandoi.. tu nu ai aflat nimic, el poate a pierdut o oportunitate de afaceri
3 si 4
- conceptie romaneasca gresita de care s-au saturat majoritatea "am pretul cel mai mic, ii fac praf pe toti"
- conceptie corecta, ce zicea Dan, te porti frumos cu clientul, esti tot timpul la dispozitia lui, faci treaba de calitate.. ai uitat sa ii pui profundorul in pachet, nu cauti sa dai vina pe posta sau whatever, ci iti ceri scuze si ii trimiti doua + un tub de lipici din partea casei.
Este mai usor sa revinzi unui client fidel, decat sa gasesti un client nou, nu dai lovitura si fugi ca nu faci afaceri asa..
-
vanzatorul trebuie sa fie prietenul de incredere al cumparatorului si sa il ajute sa ia deciziile corecte (vanzare consultativa) si niciodata sa nu incerce sa il pacaleasca (pentru un profundor pierzi un client care ar putea sa iti aduca in viitor profit care sa acopere 7 profundoare)
- pretul este un diferentiator, dar nu intotdeauna decisiv intr-o achizitie, de multe ori un pret mic lucreaza chiar in defavoarea ta. Cu totii ne ferim in supermarket de cele mai ieftine produse pe principiul (de altfel gresit) ca daca e mai scump trebuie sa fie mai bun, daca e ieftin e sigur prost
7
- pretul dupa cum spuneam si mai sus de multe ori iti este impus de business-ul pe care il desfasori si costurile asociate, in asa fel incat sa fii rentabil
- pretul dupa cum vezi este penultimul in lista la care trebuie sa te gandesti in momentul de fata
- vanzarea nu inseamna nunumai pretul cel mai mic, profitul nu se face nunumai din reducerea costurilor la maximum; ambele se fac mai ales din relatia pe care o ai cu cumparatorul (
vinzi mai usor cand are incredere in tine, poti sa ai un pret mai mare daca stie ca oferi produse si servicii de calitate si se poate baza pe tine)
Am subliniat prin text ideile de baza care merita retinute.
Din ce inteleg eu tu vrei mai mult navo.. daca produci navo de nadit la un pret si calitate acceptabila ai o piata bunicica asigurata (toti pescarii, care nu sunt putini), dar daca te gandesti la altceva navo, mai bine cultivi patrunjel, cred ca o sa ai o cerere mult mai mare si un profit mult mai bun.
Plus ca daca vrei modelism ar fi bine daca ai lua in considerare si aero (auto si heli mai greu cu productia, parerea mea).
Aceasta postare a fost editata de Maverick: 19 December 2009 - 04:47 PM