Polaris Seaplane depron homemade Model de dimensiuni reduse, pentru transport usor
#32
Postat 09 December 2009 - 09:18 AM
SerjuRO, la Dec 9 2009, 09:05 AM, a spus:
Ai putea oricum sa pui un tren de aterizare ca si la Catalina, pt ,,land operation" , in cazul in care motorul nu trage suficient pt decolarea de pa apa........
Hei, multumesc, m-au ajutat si componentele bine taiate :) La un tren de aterizare m-am gandit si eu, dar mai degraba la roti de diametru mare incastrate in flotoare si pe fuselaj.
#33
Postat 09 December 2009 - 09:21 AM
dan_mitea, la Dec 9 2009, 04:20 AM, a spus:
PS. Daca esti rara avis, modelistul pe cale de disparitie, care iubeste lucrul bine facut, atunci, iti sugerez...si te rog sa nu te superi pe mine...sa lasi pacatelor plasticele si sa faci un model din lemn, chituit si vopsit. Arunca, daca vrei, o privire pe aici:
http://www.rcscalebuilder.com
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
E drept, imi plac lucrurile bine facute, si sa stii ca nu ma supar, urmeaza un model de transall c-160 din balsa, chituit, vopsit, tot tacamul. Iti multumesc pentru link, foarte, foarte interesant
#34
Postat 09 December 2009 - 09:25 AM
omega776, la Dec 9 2009, 09:21 AM, a spus:
salut,
Aoleu, abia astept C 160 ul.
Imi face rau de tot cu ochiul dar nu am gasit nici un plan adevarat si mi s-a parut prea complicat sa-l fac.
Si ca veni vorba, vrei sa fie cu tren scale? asta va fi o provocare...
Bafta in continuare cu proiectul tau,
Bizu
#35
Postat 09 December 2009 - 09:44 AM
bizu, la Dec 9 2009, 09:25 AM, a spus:
Aoleu, abia astept C 160 ul.
Imi face rau de tot cu ochiul dar nu am gasit nici un plan adevarat si mi s-a parut prea complicat sa-l fac.
Si ca veni vorba, vrei sa fie cu tren scale? asta va fi o provocare...
Bafta in continuare cu proiectul tau,
Bizu
Tot, tot, complet in cel mai mic detaliu. Nici eu nu am planuri, dar am gasit dimensiunile constructive si o sa fac unul dupa ele. Va fi alb, am gasit o schema de culori a armatei franceze si una a celei germane (nu imi plac culorile moderne de camuflaj).
#36
Postat 09 December 2009 - 12:59 PM
Oricum, anul viitor, prin februarie voi avea timp sa revin la "taste" si acasa, nu numai la pravalie...
Putem colabora daca vrei. Eu il vad facut cu polistiren la baza, mai departe, balsa sau/si fibra.
Hai sa nu deviem de la modelul pe care-l lucrezi acum; cind te hotarasti, vorbim.
Spor la treaba,
bizu
#37
Postat 09 December 2009 - 01:09 PM
bizu, la Dec 9 2009, 12:59 PM, a spus:
Oricum, anul viitor, prin februarie voi avea timp sa revin la "taste" si acasa, nu numai la pravalie...
Putem colabora daca vrei. Eu il vad facut cu polistiren la baza, mai departe, balsa sau/si fibra.
Hai sa nu deviem de la modelul pe care-l lucrezi acum; cind te hotarasti, vorbim.
Spor la treaba,
bizu
Multumesc. Exact asa il vad si eu facut, dar fiecare la momentul sau. Vorbim atunci.
#40
Postat 17 December 2009 - 09:10 PM
#41
Postat 17 December 2009 - 09:28 PM
Haide domne' ne mai freci mult - scoate-l afara ca e o zapada perfecta ! Vreau sa vad daca zboara oratania sa ii ard un mail lui Sergiu
Sergiulica sper sa se termine repede depronu' ala verde cu rizuri ca e de jale
Ala mandariniu sau verde dashchis e perfect :rolleyes:
Succes
#42
Postat 17 December 2009 - 10:10 PM
ilie F1A, la Dec 17 2009, 10:10 PM, a spus:
E lipit cu epoxy bicomponent Durafix 30 de minute. Si eu sper sa zboare, deocamdata l-am dat cu un strat de lac pe baza de apa, n-am gasit alb, e nuanta tek, arata cam urat, dar dupa slefuire il dau cu un strat de alb; l-am cantarit inainte de lacuire, am luat vopselele pentru el si sunt curios cu cat ii creste greutatea. O sa pun poze.
#43
Postat 17 December 2009 - 10:13 PM
motzu, la Dec 17 2009, 10:28 PM, a spus:
Haide domne' ne mai freci mult - scoate-l afara ca e o zapada perfecta ! Vreau sa vad daca zboara oratania sa ii ard un mail lui Sergiu
Sergiulica sper sa se termine repede depronu' ala verde cu rizuri ca e de jale
Ala mandariniu sau verde dashchis e perfect :rolleyes:
Succes
Imediat, imediat vine si zborul, sper sa nu inghete Bega pana il termin. Depronul verde e ok si cu rizuri, imi place ca se slefuieste bine. (am aici un depron negru, dau o data pe el cu smirghel, in trei secunde se umfla la loc, asta in schimb arata perfect)
#44
Postat 18 December 2009 - 08:41 AM
motzu, la Dec 17 2009, 09:28 PM, a spus:
Haide domne' ne mai freci mult - scoate-l afara ca e o zapada perfecta ! Vreau sa vad daca zboara oratania sa ii ard un mail lui Sergiu
Sergiulica sper sa se termine repede depronu' ala verde cu rizuri ca e de jale
Ala mandariniu sau verde dashchis e perfect :rolleyes:
Succes
HEHEHE, din pacate sursa mea pt depron portocaliu s-a axat doar pe cel verde cu striuri pe verso.....Am sa caut in alte locuri, cu toate ca cel verde cu striuri are densitatea mai mica, deci e mai usor
si il folosesc cu succes la pasarile mele.......
De abia astept sa vad si eu Polaris ul decoland de pe zapada............
#46
Postat 18 December 2009 - 02:59 PM
#47
Postat 19 December 2009 - 09:18 AM
Greutatea inainte de lacuire si vopsire (doar chituit putin la incheietura aripilor, am pus avionul pe o sticla de alcool tehnic). 232, 3 grame, fara receptor, elice si acumulator, dar acestea vor adauga maxim 100 de grame. Esc-ul este fixat in interior, deocamdata l-am inchis complet si abia dupa vopsirea cu primul strat o sa-i decupez trapa de acces.
Aspectul dupa lacuire. In seara asta sper ca apuc sa il slefuiesc si sa ii dau primul strat de vopsea.
#48
Postat 19 December 2009 - 12:05 PM
Acum lasind bancurile la o parte - avionul e misto - ai facut treaba buna , dar ...
De ce il mai chituiesti ?
Rizurile alea ar trebuie sa ajute niscai la planare - creeaza turbulente - da-i un spray de depron si la zapada cu el
Cand vrei voi sa doresti unul impecabil ii trimit lui Sergiu depron alb de la mama lui si iti face unul de zici ca e kit Sig ( si-mi face si mie unul :)
Pe asta l-as tavali pina as fi convins ca zboara - daca nu cumva sunt de remediat niscai chestii datorita scalarii
Pierzi zborul pe frumusete - inteleg ca nu esti machetist sa-l tii pe dulap , nu ?
Succes
#49
Postat 19 December 2009 - 01:31 PM
motzu, la Dec 19 2009, 12:05 PM, a spus:
Acum lasind bancurile la o parte - avionul e misto - ai facut treaba buna , dar ...
De ce il mai chituiesti ?
Rizurile alea ar trebuie sa ajute niscai la planare - creeaza turbulente - da-i un spray de depron si la zapada cu el
Cand vrei voi sa doresti unul impecabil ii trimit lui Sergiu depron alb de la mama lui si iti face unul de zici ca e kit Sig ( si-mi face si mie unul ;)
Pe asta l-as tavali pina as fi convins ca zboara - daca nu cumva sunt de remediat niscai chestii datorita scalarii
Pierzi zborul pe frumusete - inteleg ca nu esti machetist sa-l tii pe dulap , nu ?
Succes
Incerc si eu sa mai trag de timp dar cu voi vad ca nu are omu' liniste :) . Abia pe saptamana viitoare am timp sa merg cu el undeva pe un teren sau pe un camp sa vad cum si mai ales daca zboara. Pana atunci, noaptea mai lucrez cate ceva. Inca putina rabdare si promit ca pe marti-miercuri am si un filmulet cu el zburand.
#51
Postat 19 December 2009 - 10:50 PM
octi, la Dec 19 2009, 10:20 PM, a spus:
Salut, nu le-am taiat eu, domnul SerjuRO mi le-a taiat si mi le-a trimis. Dar ca idee, pana acum le copiam cu indigo si apoi puneam hartia peste depron cu fata in jos (partea cu indigo spre depron) si tamponam cu acetona sau alcool tehnic pana se uda hartia. In felul asta se transfera desenul (doar orientativ) refaceam totul cu linia si un marker permanent, subtire, apoi taim cu un cutter ascutit. Iesea bine dar niciodata la calitatea unuia taiat cu fir cald sau cutter-plotter. De data asta am vrut altceva (altfel de taiere) pentru ca avionul mi s-a parut cumva deosebit.
#52
Postat 19 December 2009 - 11:48 PM
omega776, la Dec 19 2009, 10:50 PM, a spus:
Dar pe hartie de unde le luai?
#53
Postat 20 December 2009 - 12:14 AM
octi, la Dec 19 2009, 11:48 PM, a spus:
De pe planul listat la imprimanta pe format A4 apoi asamblat (lipit) pana faceam planul mare, apoi copiat la indigo pe hartie. Daca listezi la imprimanta cu jet de cerneala poti sari etapa cu indigoul. Cerneala se transfera bine cu alcool tehnic pe depron.
Polaris_75_scaled_Nontiled.pdf (60.18K)
Number of downloads: 285 Aici ai planul 75%, intreg.
Polaris_75_scaled_Tiled_A4.pdf (197.15K)
Number of downloads: 320 Aici ai planul de listat pe A4.
#55
Postat 26 December 2009 - 07:53 PM
omega776, la Dec 8 2009, 03:59 PM, a spus:
Articulatiile cu bila.
Foarte frumoasa dihania! Sper sa zboare OK.
Eu as fi investit totusi, o mai mare cantitate de munca si as fi facut timonieria comenzilor "custom made".
Articulatiile alea cu bila, echeile de plastic, toate sunt foarte grele si desi nu-ti vine sa crezi, au un aport important in greutatea totala.
Daca dai o privire prin subiectul ala cu Barcavionul, poti sa vezi niste solutii ale tijelor mele, incepand de pe la postul #260.
Foarte simple, fiabile si usoare...
Sporuri!
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 26 December 2009 - 07:55 PM
#56
Postat 26 December 2009 - 08:03 PM
Valteras, la Dec 26 2009, 07:53 PM, a spus:
Eu as fi investit totusi, o mai mare cantitate de munca si as fi facut timonieria comenzilor "custom made".
Articulatiile alea cu bila, echeile de plastic, toate sunt foarte grele si desi nu-ti vine sa crezi, au un aport important in greutatea totala.
Daca dai o privire prin subiectul ala cu Barcavionul, poti sa vezi niste solutii ale tijelor mele, incepand de pe la postul #260.
Foarte simple, fiabile si usoare...
Sporuri!
Sigur, am vazut ce ai facut, e foarte frumos, (la solutia cu tuburi chiar nu m-am gandit) o sa fac si eu la versiunea v2.0, adica dupa ce pica asta. Acum despre greutate, sunt oricum cu mult sub greutatea pe care o poate "plimba" motorul. Am inceput sa-l vopsesc, mai mult de curiozitate sa vad cat adauga finisajul la greutatea finala, mi s-a ars compresorul si acum stau cu el asa, jumatate lacuit, jumatate stropit cu alb. Oricum, cand se mai usuca un pic noroiul de afara il scot sa vad cum zboara. O sa citesc tot topicul tau, multumesc.
#57
Postat 26 December 2009 - 09:38 PM
Cu cat e mai usor un avion (pentru o suprafata a aripii), cu atat e mai usor de pilotat (dar si mai sensibil la vant).
Puterea motorului are un risc, anume consumul mare si greutatea mai mare.
Un avion trebuie lucrat cat mai usor (fara sa exagerezi la structura). Daca e prea usor, poti oricand sa adaugi greutate (o baterie mai mare...).
La versiunea 2.0, tine cont de asta.
#58
Postat 27 December 2009 - 12:19 AM
omega776, la Dec 26 2009, 08:03 PM, a spus:
Nu e topicul meu... Eu doar am cazut ca musca-n lapte. Prin 2005 a fost o efervescenta deosebita cu dracoveniile astea si am cazut si am percutat si eu.
Dragos are dreptate cu precautiile vis-a-vis de greutate. Trebuie sa faci modelul cat mai usor posibil, in limite rezonabile.
Eu personal, la modelul asta, chiar as fi luat in considerare usurarea prin frezare (cu scula gen Dremel) macar a extradosului aripii si a unor elemete de fuselaj. Dar e vorba de munca multa, ce e drept...
Hai sa-l vedem ca zboara cu succes si apoi, daca n u ti-o placea, poti sa te gandesti la Polaris Reloaded!
#59
Postat 29 December 2009 - 07:22 PM
Valteras, la Dec 27 2009, 12:19 AM, a spus:
Dragos are dreptate cu precautiile vis-a-vis de greutate. Trebuie sa faci modelul cat mai usor posibil, in limite rezonabile.
Eu personal, la modelul asta, chiar as fi luat in considerare usurarea prin frezare (cu scula gen Dremel) macar a extradosului aripii si a unor elemete de fuselaj. Dar e vorba de munca multa, ce e drept...
Hai sa-l vedem ca zboara cu succes si apoi, daca n u ti-o placea, poti sa te gandesti la Polaris Reloaded!
Si eu vreau sa-l vad cum zboara, dar acum sunt plecat. Nu il pot subtia cu freza pentru ca este destul de casant asa cum este acum. De munca nu mi-e teama, imi place sa arate bine si zboare bine, oricata munca ar implica asta. Revin in Timisoara si il pun la zbor, dupa aia discutam concret. Sper sa mai postez pana vine Anul cel Nou, dar daca nu, va spun tuturor Sarbatori Fericite si multumesc pentru sfaturi.