micro magic hm.... un fel de kit review
#1
Postat 29 November 2009 - 07:41 PM
Si au inceput surprizele incep sa apara .
In citeva cuvinte este un kit de velier rc care aduce toate calitatile unui velier mare la dimensiunea micro ( lungime 535 mm,inaltime 980 mm , greutate
aprox min .860 g, suparfata velica 1450 cm2.
Pe net este o adevarata isterie cu Micro Magic zeci si sute de linkuri cum sa-l construiesti cum sa-l tunezi , s-a format chiar o organizatie internationala care
cuprinde pe toata lumea ( de la rusi la americani , de la nemti la olandezi - cei vinovati in principal de explozia lui micro magic . ) si care a inceput sa organizeze campionate europene .
La noi clasa a fost introdusa de la anul in calendarul federatiei ca clasa nationala .
De adus la noi kitul i-l aduc doua firme ( care se lupta sa organizeze deja activitatea Micro Magic in Romania ).
Eu nu am scapat de Miti care si-a luat unul si mi-la pus in brate - te rog...... fa-mi mi-l si mie .......etc,etc decit sa-mi fac si eu unul ( vorba unuia : singurele vicii care nu nu chinuie sint alea pe care le practicam )
asa ca m-am apucat de treaba , daca va place si sinteti interesati am sa revin cu un reportaj complet pina atunci miste poze - cine stie poate va conving si pe voi .
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#4
Postat 29 November 2009 - 08:00 PM
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 29 November 2009 - 08:03 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#7
Postat 30 November 2009 - 09:00 AM
asteptam cu deosebit interes finalizarea regulamentului, mai ales sectiunea tehnica.
eu sint de parere ca acest velier va ajuta foarte mult la cresterea numarului de "velisti".
e foarte comod de transportat, practic nu se demonteaza nimic, si cred ca, daca e facut cum trebuie, merge bine si ofera placerea de a pilota la fel ca la M, IOM sau 10...bineinteles acceptind ca vorbim de un velier cu dimensiuni mai mici decit cele deja consacrate, dar, totusi, un VELIER!
saptamina asta sper sa putem scoate "la apa" pe primul, dintr-o preconizata flota de patru, deocamdata ...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#8
Postat 30 November 2009 - 11:41 PM
Regulamentul international se gaseste aici, trebuie doar tradus.
La anul Europenele de MM se tin in Ungaria, pana atunci ar fi frumos sa avem si noi o flota serioasa.
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#9
Postat 03 December 2009 - 09:55 PM
Maxime pozitive!
Fisiere atasate
-
Regulile_Internationale_ale_clasei_MICRO_MAGIC_2.pdf (415.67K)
Number of downloads: 564
#10
Postat 04 December 2009 - 01:38 PM
Pe cand o sa fie si un website de genul micromagic.ro?
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#12
Postat 10 December 2009 - 09:29 PM
Gyula, la Nov 30 2009, 11:41 PM, a spus:
mm09_08.jpg
Regulamentul international se gaseste aici, trebuie doar tradus.
La anul Europenele de MM se tin in Ungaria, pana atunci ar fi frumos sa avem si noi o flota serioasa.
flota, ca flota...dar sint de parere ca trebuie sa ne organizam repede si asociatia romana a detinatorilor de MM, chiar am inceput sa discutam acest lucru, cu andrei si cu razvan, din informatiile pe care le detin eu, la ora asta ar fi deja vreo 9-10 proprietari de MM, cred ca sintem destui pentru a demara organizarea unui astfel de proiect ...cred ca ar fi util sa ne clarificam si cu acest aspect, mai ales prin prisma raportarii la organizatia internationala de MM...
si, ca o anticipare a lucrurilor pe plan intern, cred ca ar fi util sa luam legatura cu organizatia de yachting "mare", asa cum sint velele rc prin lumea civilizata ...
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#13
Postat 10 December 2009 - 10:16 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#14
Postat 11 December 2009 - 12:36 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#15
Postat 11 December 2009 - 12:26 PM
Am inteles corect ?
Intrebare ? de ce mai facem clasa de Micro Magic la FRMOD - Membra NAVIGA - si pe cale de consetinta NELEGALA pt Micro Magic.org si care prin prisma unei prevederi legale(FRMOD ) nu poate primi la concursurile
organizate de ea decit sportivi legitimati ?
Intreb - Nu e mai indicat sa ne canalizam eforturile spre a pune pe roate o asociatie nationala independenta de FRMOD si care sa poata sa faca parte fara probleme din Micro Magic .org cu tot ce decurge de aici si in acelasi timp sa organizam activitatea competitionala de Micro Magic ? - unde evident ne mai existind conditia obligatorie de legitimare pot participa un nr mult mai mare de concurenti .
Aici ,trebuie tinut cont de faptul ca MM poate sa fie un factor de progres si pentru celelante clase de veliere RC prin adoptarea regulilor de navigatie
si a poligonului de concurs folosit de Micro Magic .org
In special a poligonului care ar fii un factor de progres extraordinar si pe care Comisia centrala de Navomodele a FRMOD evita cu obstinatie sa-l adopte - Gyula stie depre ce vorbesc -
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#16
Postat 11 December 2009 - 05:35 PM
Maxime pozitive!
#17
Postat 11 December 2009 - 07:14 PM
MM este independent si e bine ca si membrii sa fie la fel. Ideaa e ca oricine isi ia un MM sa poata concura.
filosofia lor e:
-to provide fun, fair, close international racing
..
-to provide enjoyment for all competitors
-to introduce and encourage new recruits and new nations to MM sailing
Gyula
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#18
Postat 11 December 2009 - 10:36 PM
Nu am exclus sau marginalizat existenta unei clase MM la FRMOD . Am spus ca dat fiind particularitatile de infintare a unei asociatii nationale MM si care sa fie afiliata la MM .org e bine sa ne canalizam eforturile pt . ajuta la infintarea ei mai repede si a deschide mai repede activitatea competitionala- atit .
Clasa de MM a FRMOD are tot cei trebuie
- Hirtii la comisia centrala de navomodele
- regulament tradus ( e adevarat ca e cel international mai restrictiv dar eu zic ca e bine asa ) tradus prin grija ta si-ti multumim pe aceasta cale .
-zile stabilite de concurs la fiecare etapa de campionat national ( duminica dimineata)
- concurenti legitimati
-pe cale de consetinta poligon si arbitru
altceva cei mai trebuie ? cred ca vint din pupa pentru toti concurentii si aici vine durerea LEGITIMATI caci asta e legea pt FRMOD ! cu tot respectul nu am inventat-o eu .
Ceilanti intial iubitori si apoi propietari de MM care nu vor sa se legitimeze ce facem cu ei ? Nu e bine sa stringem rindurile si sa facem mai repede si bine
o asociatie nationala MM ?
Asa ca eu zic ca cu FRMOD am terminat are clasa ,are date de concurs si concurenti cu i-i vrea ea ( legitimati ) - ne vedem la Galati la primul concurs .
Hai acum sa o punem de o organizatie nationala de MM - alo, velistiii nu va e dor de o vorba sa ne mai vedem si noi la o cafa ? si sa punem de o organizatie ?
ROM 17
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 11 December 2009 - 10:38 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#19
Postat 11 December 2009 - 11:19 PM
subscriu 100% la ceea ce ne zice Gyula...si mai vreau sa intaresc, deasemenea, mai ales paragraful ( din postarea lui Razvan) referitor la posibilitatea/ocazia extraordinara de a putea avea/infiinta o asociatie nationala care sa dea posibilitatea de a participa la un concurs RC (in speta MM...), prin simpla calitate de a fi utilizatorul/proprietarul unui model rc...in mod INDEPENDENT, fara a fi nevoit sa te legitimezi aiurea la un club, club care, in majoritatea cazurilor, in afara de numele scris suplimentar pe-o eventuala diploma, nu simt ca sustine cu nimic sportivul/pilotul rc...
este imperios necesar sa putem avea alternativa competitionala (in rc) la un sistem care s-a dovedit perimat, erodat si in permanenta lipsa de respect fata de sportivul rc (de facto) independent...
avem acum ocazia sa demonstram ca putem avea o alta asociatie(in rc) cu anvergura nationala, in speta asociatia romana de MM, sau cum s-o numi ea in cele din urma, care sa nu aiba NICI O LEGATURA cu (din pacate) inca nedefuncta frmd...
nu vreau sa transform subiectul intr-o noua etapa personala in disputa (mult prea perena si deja clasica) cu sistemul competitional federal, care si anul asta a dovedit ca e depasit flagrant de realitatea contemporana, prin schimbarea IN TIMPUL JOCULUI a regulilor de punctare(deja consacrata si celebra:"...ba ... doua din trei, ba...trei din trei...!")
asa...
referitor la ceea ce ne spune Dan...poate ca existenta unei clase de MM la frmd nu ar exclude posibilitatea existentei unei asociatii nationale independente, pentru MM... dar am o intrebare: daca am un velier MM, si sint pus sa aleg intre un sistem competitional DOVEDIT a fi incorect, incoerent, perimat, etc., si optiunea de a angaja acel model MM intr-o competitie care e IN MOD CLAR (istoria rc recenta ne-o demonstreaza prin evidente de necontestat!) mult mai aproape "de adevar", de ce am crede in utilitatea efortului de a avea acea clasa la frmd? nu cumva e mult mai rational ceea ce ne spun Razvan si Gyula , mai exact eforturi sustinute in a avea acea asociatie INDEPENDENTA, pentru MM?
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#20
Postat 12 December 2009 - 01:09 AM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#21
Postat 12 December 2009 - 07:32 AM
fulgerica, la Dec 12 2009, 01:09 AM, a spus:
eee...mai sorine...zici, oarecum bine/corect ce zici tu...
dar...
vis-a-vis de "coexistenta" ambelor, iti reiterez pretentia federala de a "confisca", la nivel de reprezentare nationala, competitiile rc...aceasta pretentie federala este materializata prin includerea (la modul :"...vrei...nu vrei...bea, grigore, agheasma..") modelismului in legea sportului.
da, foarte adevarat, o participare tip "open" a dus intotdeauna la un numar mai mare de participanti, dar acest lucru, practic, este un inconvenient pentru actuala abordare si structura federala, care pur si simplu abia poate sa injghebeze cite un simulacru de competitie la diversele clase care mai "respira" cit de cit, si faptul ca inca se mai "intimpla" cite un campionat national(!!!???!!!) cu mai mult de 3-4 concurenti per clasa, aceasta se datoreaza EXCLUSIV eforturilor celor care fac rc cit de cit corect...
sponsori???!!!...hai-da-de!...spune-ne si noua, asa, mai direct, ce sponsor serios crezi tu ca ar da bani sa sustina o competitie in care incepi cu un regulament si termini cu altul?...si in care nu exista nici un fel de predictibilitate a orarului de start, ca sa nu mai zic de neaplicarea unor proceduri elementare in cazul unor situatii de cursa "neconforme " cu monotonia?...
nu mai pomeni de germania, ca m-apuca nostalgia!(...he-he-he, am glumit un pic!...), aia au deja si un regulament propriu de MM, dar sint suficient de multi ca sa "acopere" atit intern, cit si international, fenomenul MM la un nivel competitional deosebit!
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#22
Postat 12 December 2009 - 04:55 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#23
Postat 12 December 2009 - 10:02 PM
In concluzie, FRMD cu regulile ei, iar viitoarea Asociatie, Liga, Club, Organizatie sau cum se va numi ea, cu regulile ei. Ca sunt la fel sau diferite, nu conteaza. Doua "magazine" separate. Clientii sunt liberi sa intre si sa cumpere din oricare sau din amandoua.
Maxime pozitive!
#24
Postat 12 December 2009 - 11:36 PM
Domnilor, unde ati dori ca aceasta Asociatie de MM sa fie inregistrata, la Tg-Mures sau la Bucuresti?
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#25
Postat 13 December 2009 - 09:41 AM
acest aspect ar trebui foarte atent discutat, deoarece stiu ca sint deja unele lucruri demarate aici(site micromagic.ro, etc.).
pe de alta parte, nu stiu cita importanta ar avea.
trebuie discutat cu cei care sint implicati deja in MM, azi ma vad cu Razvan, maine sau poimaine o sa vorbesc si cu Andrei, insa important cred ca e SA O FACEM.
cit despre vreun impediment in a avea frmd un concurs de MM, problema se pune cam asa, in viziunea mea: oricum, concursurile frmd sint in derapaj, atit ca mod de organizare(sint arhicunoscute, nu le mai evoc acum), cit si ca regulamente tehnice, regulamente care fie lipsesc, fie sa aplica discretionar; nu mai vorbesc de criteriile de evaluare, incoerente, hilare de-a dreptul, uneori...este bine stiut ca velierele rc ar fi trebuit demult sa iasa de sub tutela frmd, asa cum este mai peste tot...si atunci, asa vazind lucrurile, ce ne face sa credem ca ar fi rational in a face o perfuzie unui mort ??? chiar aseara tarziu discutam cu Razvan, si ne intrebam amindoi, vis-a-vis de acest aspect al eventualitatii participarii cu MM la frmd, de ce sa platim o taxa suplimentara de concurs la frmd, un concurs care nu duce nicaieri?
un alt "impediment", pentru momentul actual, ar fi ca sintem oricum putini, si daca ne mai si impartim in mai multe...pentru ca nu cred ca e rational ca cineva care ar avea la indemina un sistem competitional echilibrat, coerent, clar, mai poate opta pentru a continua sa taraia si un alt sistem care trebuia sa moara demult...daca am fi 50 de veliere, poate ca ar fi oarecum ok sa se faca eforturi si pentru latura federala a MM, dar asa, in conditia/situatia in care eu acum nu reusesc sa numar decit 9 MM-uri p-acilea...
bafta si minuni!
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 13 December 2009 - 09:50 AM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#26
Postat 13 December 2009 - 12:42 PM
Nu are nici o importanta unde se inregistreaza, si daca am inteles bine nici nu e obligatoriu sa se inregistreze la ORC, cei de afara nu cer neaparat personalitate juridica.
Totusi, daca punem timp si suflet in Ea , ar fi bine s-o inregistram, pt eventualele sponsorizari. Pe de alta parte sunt censor la o asociatie de karate si tin evidenta contabila la o asociatie de tatuatori, si nici una nu face mare lucru. Exista.
In cazul inregistrarii la Tg Mures imi ofer serviciile (dute-vino la ORC, am cunostiinta avocat care mi-e dator, etc), oricum pe noi ne intereseaza o poveste despre vant si barci si nu una despre bani, cu taxe mari de inscriere sau taxe anuale obligatorii.
De altfel sunt de acord cu Dan, sa-l lasam pe FRM sa-si faca clasa, vedem daca participam sau nu,cele doua nu se exclud. O sa avem o problema cu titlul de campion national, care va fi cel adevarat???
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#27
Postat 13 December 2009 - 01:57 PM
-Am spus-o si o repet clasa MM la FRMOD e INFINTATA - EXISTA OFICIAL -are tot cei trebuie ( poate doar problema tipului de regulament si si aici doar intr-o singura directie acceptam sau nu cel de al treile servo )IN REST GATA ne vedem la Galati la primul concurs . Unde se inscriu cei care vor .
ASA CA GATA CU SUBIECTUL MM-FRMOD .
Sarut-mana Iboy . perfecta dreptate ai .
Hai sa stam toti si sa ne gindim la urmatoarele intrebari :
1) lista de membrii fondatori eu zic sa trecem toti posesorii actuali de MM care doresc sa faca parte din ea
2) Locatie . sint doua propuneri Tg. Mures si Bucuresti
3) O face cu personalitate juridica sau nu ? Eu unul as inclina catre cea cu personalitate juridica pt nu sint de exclus ceva sponsorizari ulterioare
4) Ce regulament adoptam MM.org ( cel tradus de Dan ) sau mai bine zis cel restrictiv care respecta foarte mult kitul original si nu da voie la folosirea celui de al treilea servo sau cel German care este permis aproape totul si da concurentului posibilitatea
de a face o serie intreaga de modificari la model
5) regulamentul de desfasurare si regulile de navigatie pe care le adoptam ( ISAF - FARA ATINGEREA BALIZEI si in acest context regulile de drum ISAF 2008 sau NAVIGA - cu atingerea balizei si regulile de drum adoptate de naviga ISAF 2004)
6) tipul poligonului pe care o sa alergam Eu sint clar pt . cel dute vin-o la fel ca si Gyula sper
7) Posibile locatii unde sa putem desfasura concursuri
:unsure: Nivelul viitoarelor taxe de participare care sa nu uitam vor trebui sa acopere spezele de organizare a competitiilor
9) Lista de numere de pe vele - facem alta lista sau le folosim pe cele care le avem acum
Mai ziceti si voi ce mai aveti in gind .
ROM 17
Guyla - titlurile de campion sint amindoua adevarate dar numai cel de la MM.ro va fii trecut pe saitul de la MM.org !
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 13 December 2009 - 02:07 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#28
Postat 13 December 2009 - 03:11 PM
Citeaza
si eu, trebuie sa vedem cum sunt prevederile legale
Citeaza
eu sunt penrtu regulamentul international, adica cel tradus de Dan, cu asta putem participa si la concursurile internatinalel, in spec la Europenele de la anu' din Ungaria
Citeaza
Cei de la MM international merg pe ISAF, dar un pic mai lejer. Adica balizele clar, nu se ating, dar in rest nu se ia la sange, idea e cat mai putine proteste, e vorba de "fun" nu de nervi. Asta cum se realizeaza practic nu prea stiu.....
Citeaza
Si eu sunt pentru poligonul tip "carnat", asigura o vizibilitate mult mai buna
Citeaza
Cred ca mai simplu ar fi sa folosim cele existente
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#29
Postat 13 December 2009 - 03:11 PM
- Propunerea mea este ca regulamentul sa fie cel international la care sa fie adaugat un paragraf prin care sa se accepte si al treilea servo. Dupa cateva iesiri am ajuns la concluzia ca la vanturile a caror tarie sa modifica substantial de la un minut la altul (cum este cazul la noi) al treilea servo permite ajustarile necesare. Vantul variabil in timpul cursei adauga factorul "noroc" in reglarea barcii care, mie personal, nu imi place si de aceea optez pentru posibilitatea de a compensa macar partial efectul. In fond, un servo mic nu cred ca este o problema pentru nimeni. Mai mult de atat nu cred ca este cazul de acceptat. Pentru al treilea servo, kitul graupner contine toate elementele necesare. Ideea MM (daca am inteles eu bine) este participarea unui numar cat mai mare de persoane in conditii tehnice egale (de aici obligativitatea kitului Graupner sau macar a partilor componente esentiale). Daca se permit in conditiile Romaniei "aventuri tehnice", incepatorii sau cei mai putin indemanatici sau dotati in ale tehnicii vor fi descurajati. Miscarea MM ar trebui sa fie o miscare de masa nu una elitista. Pentru cea din urma exista FRMD.
Pentru desfasurarea cursei cred ca regulamentul ISAF e OK in ce priveste atingerea balizei. In rest, cred ca trebuie facute simplificari. De exemplu, regula cu barci angajate la baliza. Incercati sa explicati chestiunea intr-un concurs open.
- Referitor la tipul poligonului ma gandesc cum va fi cand toti concurentii se insiruie pe o linie. Chiar si fara intentie se mai intampla ciocniri in asemenea situatie. Indemanarea nu mai este factorul esential in departajare. Eu optez pentru un traseu de o forma care sa minimizeze riscul de acrosare chiar daca asta inseamna mai multe balize. Incercati sa vizualizati vreo 15 barci pe un traseu liniar (se poate intampla cu vant din travers pe axa balizelor), din care jumatate pilotate de incepatori, cu o cunoastere vaga a regulamentului (e open, nu?), facand slalom printre ceilalti. Factor "noroc" sau "ghinion" mai tare decat acesta nu imi pot imagina.
- Locatiile pentru concurs nu cred ca sunt o problema. Se poate organiza concursul si in piscine, stranduri, lacuri de agrement, oriunde este vant. Daca gasim o solutie de balizare simpla si care sa nu necesite barca de amplasare, nici pentru recuperare nu va fi nevoie de o barca mare MM putand fi luat "la remorca" de orice navomodel cu motor si un sistem oarecare de agatare.
- Taxe de participare trebuie platite. Acest lucru cred ca este clar pentru toata lumea. Ca sunt in suma fixa sau in functie de costurile organizarii in fiecare locatie, trebuie stabilit. Pentru a da un caracter oficial concursurilor eu cred ca este nevoie de arbitraj calificat. Si acesta nu cred ca se gaseste gratis. Ma gandesc ca un concurs implica in primul rand costuri cu locatia daca nu e un loc public, arbitrajul (arbitrajul propriu-zis si cazarea, diurna si deplasarea arbitrului/arbitrilor) si premii (diplome, medalii, cupe, etc.). Plus neprevazute.
- In ce priveste numerele de vela, parerea mea este ca numerele de vela "ocupate" in prezent la FRMD sa fie rezervate pentru cei care vor sa le foloseasca si la clasa open, restul pot fi atribuite oricum. Mai devreme am intrat pe site-ul olandez. Au ajuns la 2500 de MM. Asta spune mult. Cam asa cred ca se defineste "sport de masa" in materie de veliere RC.
#30
Postat 13 December 2009 - 04:02 PM
Cu poligonul, ar putea fi decizia organizatorului de concurs, la unul putem avea du-te vino, la celalat triunghi, doar sa fie prevazut in "notice of race" (cum se zice asta in romaneste?)
De fapt si cel du-te vino e un fel de triunghi aplatizat, unde baliza din larg se aduce langa cel din vant la cativa metri in larg, ca barcile ce iau baliza sa nu intre imediat peste cei care vin la baliza.
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails