micro magic hm.... un fel de kit review
#61
Postat 01 March 2010 - 01:15 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#62
Postat 02 March 2010 - 02:28 PM
Am o intrebare cum ai montat lestul de clasic - ma refer la ce distanta de la virful lestului vine bordul de atac al drivorului ?
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#63
Postat 02 March 2010 - 06:36 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#64
Postat 14 March 2010 - 09:56 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#65
Postat 06 April 2010 - 04:55 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#67
Postat 06 April 2010 - 05:01 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#70
Postat 08 April 2010 - 06:55 PM
cre'ca si acu' tot straulesti e...si cre'ca nu s-au terminat pestii...
asa, ca o prima iesire cu MM-ul, mie mi se pare ca, pe configuratia standard, e mai "fisnet" cu vint de pupa, cu vint strins nu m-a impresionat(comparativ cu azetone-e drept ca ala e de la alta clasa, dar, deh, tot velier...).
ma rog, poate doar mi s-a parut...
de altfel, ramine avantajul comoditatii si rapiditatii iesirii pe apa, din momentul in care ai ajuns pe mal, practic, nu ai de facut altceva decit sa pornesti statia si sa te apuci sa "mesteci" in joystick-uri...
la fel de usoara e si "degajarea" locului...in maxim trei minute se pune absolut totul in pozitie de transport, si gata!
mai iesim.
bafta si minuni!
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 08 April 2010 - 06:58 PM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#71
Postat 09 April 2010 - 09:57 PM
Nu e Straulesti - ci mandrete de Mogosoaia cu ditamai firma de Nautice in fata ( parca Nautic Life ii zice )- ce naiba parca ti-am pus doar o panorama printre poze .Poate ma vede si pe mine Corina.......... . Cinstit sa fiu nu am fost atent daca erau pesti sau nu - pescari insa am vazut cam matoi insa
Pt . Miti - avantajul despachetatului si al strinsului era stiut din capul locului- de altfel marele atu al dezvoltarii acestei clase , mai ramane doar lungul drum al transformarii unei jucarii totusi ( ca tot i-ti place tie sa-l raportezi la un VRC clasic ) intr-un velier rc cu valente competionale . adica reglaje si centraje ale modelului pina la gasirea punctului in care modelul se comporta la fel de bine pe mai multe aliuri de vint .Nu te bucura ca mai e al dracului de mult de munca , asta ca sa nu stai doar in bunavointa zeitei Fortuna.
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 09 April 2010 - 10:10 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#72
Postat 13 May 2010 - 07:47 PM
tot o data incepind de vineri ora 10 incep la aceiasi locatie prima etapa a compionatului national de veliere RC
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 13 May 2010 - 07:49 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#73
Postat 31 May 2010 - 11:39 AM
Ieri m-am apucat si eu sa-mi fac niste vele mai mici.
Am cautat mult pe net ce dimensiuni sa aleg, aici nefiind alta restrictie, decat sa fie mai mica in toate directiile decat cea mare.
Sunt multe discutii, ce forme si dimensiuni ar fi cel mai potrivit, eu am ramas la varianta propusa de Thomas Dreyer Aici se prezinta patru dimensiuni, eu am ales pentru inceput varianta "pink", sa vedem ce iese...
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 31 May 2010 - 11:49 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#74
Postat 14 June 2010 - 07:29 AM
a avut loc la Galati pe un vint nebun
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#75
Postat 14 June 2010 - 07:30 AM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#76
Postat 14 June 2010 - 07:40 AM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#78
Postat 14 June 2010 - 07:46 AM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#79
Postat 05 July 2010 - 12:02 AM
Pacat ca la www.micromagic.ro nu e inca nimic.....
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 05 July 2010 - 12:03 AM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#80
Postat 06 July 2010 - 10:18 AM
Eu as pune-o si pe asta aici mai ales ca a luat locul 2 - nu-ti mai spun de abia asteapta sa se antreneze cu Ibolya
A si sa nu uit pentru toata lumea pina cind va fii gata Micromagic.ro am vorbit cu Andrei , Miti , Pletila ,Valterasu , I-ti transmit tie pe aceasta cale si , lui Dan ,Alina , Nicu , Marian , Marinica haide-ti sa folosim postul asta pt a comunica in tot ce priveste MM de Romania .
Vorba lui Valterasu hai sa-l facem sa miste !
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 06 July 2010 - 10:24 AM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#81
Postat 11 July 2010 - 11:06 PM
Citeaza
Azi s-a miscat ceva la Valcea
Pacat ca n-a fost vant mai mult.
Aceasta postare a fost editata de Gyula: 11 July 2010 - 11:11 PM
The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
#82
Postat 12 July 2010 - 08:42 AM
Gyula, la May 31 2010, 12:39 PM, a spus:
Ieri m-am apucat si eu sa-mi fac niste vele mai mici.
Am cautat mult pe net ce dimensiuni sa aleg, aici nefiind alta restrictie, decat sa fie mai mica in toate directiile decat cea mare.
Sunt multe discutii, ce forme si dimensiuni ar fi cel mai potrivit, eu am ramas la varianta propusa de Thomas Dreyer Aici se prezinta patru dimensiuni, eu am ales pentru inceput varianta "pink", sa vedem ce iese...
"talking about " vele, si eu am luat o decizie, in urma iesirii pe lac prilejuita de ziua "NAUTIQ" din Herastrau: voi schimba rindul de vele standard cu unul cu vele fertate, in plus voi trece de la articulatia standard la varianta in care ghiul este articulat de catarg printr-o piesa cu rulmenti, materialele si operatiunea sint facute la SNB(santierele navale barlogeni); la iesirea de la mogosoaia(prima iesire cu MM-urile) am observat inca de atunci o diferenta destul de evidenta in comportament si mai ales la randamentul velaturii, eu aveam tipul standard iar cealalta barca era cu vele fertate si articulatie cu rulmenti, insa atunci am crezut ca nu "trag" eu suficient de eficient/corect de "cataraga", fiind la "primulcontactcuobiectul"; dar, la ziua "NAUTIQ", am avut confirmarea directa ca schimbarea chiar este necesara; da, stiu, o sa mi se spuna ca astea sint lucruri deja clare la veliere, dar, gindindu-ma ca dimensiunile velaturii si ale "casoletei" sint mult mai mititele, m-am gindit ca diferentele nu sint chiar asa de perceptibile, dar uite ca la herastrau m-am convins. voi reveni cu poze si impresii noi dupa ce ies pe apa cu noua velatura/arborada.
bafta si minuni!
Aceasta postare a fost editata de mizzone: 12 July 2010 - 08:45 AM
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#83
Postat 15 July 2010 - 12:37 AM
Ma simt dator cu o precizare referitoare la site: Am primit de la un coleg de-al nostru promisiunea ca rezolva cu site-ul. A trecut ceva timp, nu s-a produs nimic dar nu mi-am permis sa fac presiuni. Promit sa rediscut problema si sa ajungem la o concluzie mai clara, mai concreta. Si asta in zilele urmatoare.
Deasemena as dori sa discutam o problema pe care o tot dezbatem la telefon, cu unul si cu altul: numarul de vela.
In acest sens as avea urmatoarea propunere: voi face un tabel cu numarul de vela deja alocat la alte clase. Propunerea ar fi sa rezervam aceste numere, IN MOD POLITICOS pentru detinatorii lor la alte clase. Daca cineva doreste sa i se aloce alt numar de vela la MM, sa anunte si asa vom face, eliberandu-i numarul de la velierul "mare". E un prim pas catre ordine
Ce parere aveti?
Cu stima
Andrei
PS Sursa de inspiratie pentru tabel va fi site-ul http://www.veliere.r...concurenti.html cu acordul lui Gyula (sper ca nu are nimic impotriva) precum si sursa FRMd
#84
Postat 15 July 2010 - 08:13 AM
am observat totodata prezenta in tabel a lui Mircea Goanta...odihneasca-se-n pace...numarul 42 propun sa nu fie alocat niciodata si sa denumim una din viitoarele etape de mMagic "Cupa Gontina 42"...
in alta ordine de idei, dar in acelasi context, propun o iesire simpla, zilele astea(vineri spre sfirsitul zilei, de exemplu), pentru cei din bucuresti care sint "operationali".
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#85
Postat 15 July 2010 - 09:50 AM
Gyula, la Jul 12 2010, 12:06 AM, a spus:
Pacat ca n-a fost vant mai mult.
sa inteleg ca ti-a mai venit inima la loc ( locul I - I suppoze) dar aud ca te antrenezi asidu pe lacuri fara vint .......... stii ca experienta asta i-ti foloseste ..........dincolo .
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#87
Postat 15 July 2010 - 11:29 AM
mizzone, la Jul 12 2010, 09:42 AM, a spus:
bafta si minuni!
i-mi permit sa i-ti atrag atentia asupra unor detalii care poate in dorinta de a-ti tuna modelul cu vele fertate si gooseneck cu rulmenti ti-au scapat din vedere
1. Sint de acord ca randamentul unei vele fertate este net superior unei vele simple - la modele mari dar fii atent ca acest lucru nu se intimpla intodeauna si la MM exista tone de posturi pe toate forumurile de MM ( poti sa-l sa-l citesti pe asta [url="http://forum.micro-magic.fr/viewtopic.php?f=12&t=667"] spre lamurire ) care spun in esenta acelasi lucru REGLATE CA LUMEA SI FOLOSITE JUDICIOS sint la fel de bune cele din Kit cu unele fertate .
Adaug un mic comentariu - comparam acelasi design - nu luam in calculul asta velele Ghraphite !
Pina la urma si la unele si la altele sint 17 puncte de reglaj si interactiunea dintre acestea fac diferenta . Este o stinta care se invata toata viata de catre skipper ......... nu un noroc . Fac o paranteza -putina lume stie ca omul din spatele aripii lui ORACLE este Michel Marie un francez indragostit de M si care ne spunea ca la creearea programului special care actioneaza aripa Oracle a fost nevoie de un program de simulare a acestor interactiuni intre cele 17 puncte au gasit 2.850.000 de asemenea interactionari majore la dar numarul lor real e mult mai mare ...........
2. Despre gooseneck nu mai discutam gasesti pe aici o discutie cu Gyula mai mult decit lamuritoare .
3. Acum vin defapt la ce vroiam sa-ti spun : modelul tau gata echipat - fara receptor si acumulatori are 781 de grame conform regulamentului mai ai o rezerva de 79 de grame ( pina la 860 g ) dar tu i-l incarci cu peste 226 g ( acumulator + intrerupator - 178 g plus un ditamai receptorul de 48g deci incarci modelul cu peste 147 de grame - aproape 16 % din greutatea modelului - MULT EXTREM DE MULT .
Vorbeam cu Gyula cind s-a intors de la nationalele de MM din Ungaria :la ei depasirea maxima fata de greutatea admisa este de 1-2 g !!!!! pt ca ce pui in plus trebuie sa cari cu aceiasi suprafata velica si de aici primul efect este scadera evidenta de viteza .
I-ti dau un exemplu: uite in poza alaturata o reducere de doar 10 % a deplasamentului unui model de M de la 5210 g la 4805g
Eu am schimbat receptorul si a trebuit ca sa ma mentin in acelasi deplasament 861 g sa refac complet placa de servo . Sustin incontinuare ca la MM in cadrul unui" one design " factorul deplasament total este etrem de important - nu definitoriu dar important .
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 15 July 2010 - 11:34 AM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#88
Postat 15 July 2010 - 12:29 PM
Men, la Jul 15 2010, 01:37 AM, a spus:
Ma simt dator cu o precizare referitoare la site: Am primit de la un coleg de-al nostru promisiunea ca rezolva cu site-ul. A trecut ceva timp, nu s-a produs nimic dar nu mi-am permis sa fac presiuni. Promit sa rediscut problema si sa ajungem la o concluzie mai clara, mai concreta. Si asta in zilele urmatoare.
Deasemena as dori sa discutam o problema pe care o tot dezbatem la telefon, cu unul si cu altul: numarul de vela.
In acest sens as avea urmatoarea propunere: voi face un tabel cu numarul de vela deja alocat la alte clase. Propunerea ar fi sa rezervam aceste numere, IN MOD POLITICOS pentru detinatorii lor la alte clase. Daca cineva doreste sa i se aloce alt numar de vela la MM, sa anunte si asa vom face, eliberandu-i numarul de la velierul "mare". E un prim pas catre ordine
Ce parere aveti?
Cu stima
Andrei
PS Sursa de inspiratie pentru tabel va fi site-ul http://www.veliere.r...concurenti.html cu acordul lui Gyula (sper ca nu are nimic impotriva) precum si sursa FRMd
Tinind cont ca nr meu de telefon e mai greu de gasit fac aici niste precizari pe care le cred necesare cu privire la Nr de vele .
Nr de vele al ARMM ar trebuii sa fie numai al asociatiei - deci un tabel cu nr de vela pe care propietarii de MM si le iau sau le primesc de la Asociatie , cu mentiunea ca ar trebuii permisa( asa cum mentionezi ) folosirea nr de la vele mari de catre cei care doresc - defapt si de drept in lumea velelor ne prezentam ca " ROM 17 "
Tabelul i-l publici tu ( de la 1 la 100 ) si treci ca luate nr pe care le stii ca le folosesc propietarii de MM care alearga la Campionatele Nationale cu clasele asa zise mari .Daca exista un concurent care alearga numai in Campionatul national la FRMOD si nu vrea sa se inscrie la ARMM nu mi-se pare normal sa ocupe un nr de vela pe care nu-l foloseste .
De altfel la toate asociatile nationale de MM nr de vele sint folosite doar la MM caci de asta MMI cere ca asociatia nationala sa nu fie afiliata NAVIGA .
Evitam pe aceasta cale atingerea ARMM de Frmod prin folosirea listei de NR de vele pastorita de catre aceasta . Scapam de oripilarea lui Mizzone cu privire la o eventuala contaminare a ARMM de pacatoasa Federatie .
Fac aici cuvenita precizare ca si eu sint printre cei care am cerut si sprijinit infintarea clasei MM la FRMOD CA O CLASA NATIONALA ( fara pretentii de finalitate externa ) dar ca un motor de dezvoltare al velierelor RC in Romania . A dat si rezultate cele trei MM de la Casa copiilor Megidia au venit intii la
concursurile federatiei . Asa ca cu toata oripilarea lui eu tot sint un mare fan al competitie organizate de FRMOD .
Asa ca editeaza tabelul fa-l public si mai umblati dupa tabele de la Frmod .
asta e parerea mea
Aceasta postare a fost editata de rallyman: 15 July 2010 - 12:32 PM
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.
#89
Postat 15 July 2010 - 07:13 PM
io nu mai inteleg nimic...
ce are a face o ipotetica dificultate in gasirea unui numar de telefon, cu rezolvarea aspectului legat de numarul de vela de la mMagic...!!!???
eu cred ca andrei a fost destul de clar si mai ales cuprinzator/acoperitor, in demersul lui, vis-a-vis de chestiunea in cauza...
asa ca nu vad utilitatea, in problema in cauza, utilizarii excesive a serviciilor telefonice...
in alta ordine de idei, dar in acelasi context "microMagicianic", subliniez ca NU AM SCAPAT DIN VEDERE aspectele enumerate in expoze-ul mult prea stufos si savant in care aduci in discutie "aripa Oracle" sau gramele in plus sau in minus...mMagic este departe de a fi un F3A al velierelor...pur si simplu nu cred ca este cazul, in actualul stadiu de dezvoltare cantitativa a mMagic la noi, de abordari atit de savante sau specializate; da, sint de acord ca putem pedala pe executia corecta a montajului "casoletei", putem aduce ici-colo unele elemente de tuning(vele fertate, ghiu articulat cu rulmenti, combinatii diferite de lest+derivor+cirma...), dar implicarea (repet: IN ACEST moment al dezvoltarii mMagic in romania) de elemente atit de savante precum "...Oracle...",...Michel Marie...sau altele ca acestea, nu pot duce decit la decalaje mult prea mari si inutile in ceea ce priveste conditia tehnica a materialului de concurs, si nu cred ca asta e scopul mMagic p-acilea...
eu cred ca montarea minim corecta a "casoletei", ceva vele fertate si unele combinatii (legale) de lest/derivor/cirma sint exact ce trebuie, aprofundari elitiste gen "aripa Oracle'' le consider superflue pentru, inca odata precizez, actualul moment de dezvoltare a clasei cu "microMagicieni"...
SI MAI AM O NELAMURIRE: ce vrei sa zici cu indemnul "...si mai umblati dupa tabele de la Frmod ..." ...?
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#90
Postat 16 July 2010 - 11:16 AM
1 Ai ajuns la concluzia ca daca schimbi velatura o sa ai un cistig - corect ? eu i-ti spun ca nu ai sa obtii decit o inbunatatire cu 10 % a performantelor modelului . Ai schimbat velele dar tot greutatea aia o cari dupa tine .
Tu -imi spui ca la nivelul actual al MM in romania nu merita o investitie mai mare - MM nu e F3A - corect ? dar asta e parerea ta , dar pe ceilanti concurenti i-ai intrebat ? poate ca unul sau doi sau mai multi considera ca MM e mai mult decit F3A -ce te faci atunci ? ideia e ca concurezi tocmai cu iei si vrei sa-i si bati . Ar trebuii sa te hotarasti ce vrei sa faci concurezi serios sau faci FUN
Apropoul cu Oracle era urmatorul nu poti sa faci veliere ( nu are importanta RC / sau mari ) fara sa nu-ti faci micile reglaje de vele , sa-ti simti modelul
cu spune Mitu si fiecare simte modelul altfel , cu tot respectul modul in care simti si comunici cu modelul face vreo 20-30 % din performanta .
Obisnuieste-te sa i-ti inveti modelul -iarasi cu tot respectul devin-o skipper uita ideia cu raceman-ul
2. raspunsul era adresat parca lui Andrei ........ tu ce cauti in el ?
Les bons bateaux ne donnent aucune intelligence à leur propriétaire, et seul le talent permet d'être devant.