Dan Stroie, la Dec 13 2009, 03:11 PM, a spus:
- Propunerea mea este ca regulamentul sa fie cel international la care sa fie adaugat un paragraf prin care sa se accepte si al treilea servo. Dupa cateva iesiri am ajuns la concluzia ca la vanturile a caror tarie sa modifica substantial de la un minut la altul (cum este cazul la noi) al treilea servo permite ajustarile necesare. Vantul variabil in timpul cursei adauga factorul "noroc" in reglarea barcii care, mie personal, nu imi place si de aceea optez pentru posibilitatea de a compensa macar partial efectul. In fond, un servo mic nu cred ca este o problema pentru nimeni. Mai mult de atat nu cred ca este cazul de acceptat. Pentru al treilea servo, kitul graupner contine toate elementele necesare. Ideea MM (daca am inteles eu bine) este participarea unui numar cat mai mare de persoane in conditii tehnice egale (de aici obligativitatea kitului Graupner sau macar a partilor componente esentiale). Daca se permit in conditiile Romaniei "aventuri tehnice", incepatorii sau cei mai putin indemanatici sau dotati in ale tehnicii vor fi descurajati. Miscarea MM ar trebui sa fie o miscare de masa nu una elitista. Pentru cea din urma exista FRMD.
Pentru desfasurarea cursei cred ca regulamentul ISAF e OK in ce priveste atingerea balizei. In rest, cred ca trebuie facute simplificari. De exemplu, regula cu barci angajate la baliza. Incercati sa explicati chestiunea intr-un concurs open.
- Referitor la tipul poligonului ma gandesc cum va fi cand toti concurentii se insiruie pe o linie. Chiar si fara intentie se mai intampla ciocniri in asemenea situatie. Indemanarea nu mai este factorul esential in departajare. Eu optez pentru un traseu de o forma care sa minimizeze riscul de acrosare chiar daca asta inseamna mai multe balize. Incercati sa vizualizati vreo 15 barci pe un traseu liniar (se poate intampla cu vant din travers pe axa balizelor), din care jumatate pilotate de incepatori, cu o cunoastere vaga a regulamentului (e open, nu?), facand slalom printre ceilalti. Factor "noroc" sau "ghinion" mai tare decat acesta nu imi pot imagina.
- Locatiile pentru concurs nu cred ca sunt o problema. Se poate organiza concursul si in piscine, stranduri, lacuri de agrement, oriunde este vant. Daca gasim o solutie de balizare simpla si care sa nu necesite barca de amplasare, nici pentru recuperare nu va fi nevoie de o barca mare MM putand fi luat "la remorca" de orice navomodel cu motor si un sistem oarecare de agatare.
- Taxe de participare trebuie platite. Acest lucru cred ca este clar pentru toata lumea. Ca sunt in suma fixa sau in functie de costurile organizarii in fiecare locatie, trebuie stabilit. Pentru a da un caracter oficial concursurilor eu cred ca este nevoie de arbitraj calificat. Si acesta nu cred ca se gaseste gratis. Ma gandesc ca un concurs implica in primul rand costuri cu locatia daca nu e un loc public, arbitrajul (arbitrajul propriu-zis si cazarea, diurna si deplasarea arbitrului/arbitrilor) si premii (diplome, medalii, cupe, etc.). Plus neprevazute.
- In ce priveste numerele de vela, parerea mea este ca numerele de vela "ocupate" in prezent la FRMD sa fie rezervate pentru cei care vor sa le foloseasca si la clasa open, restul pot fi atribuite oricum. Mai devreme am intrat pe site-ul olandez. Au ajuns la 2500 de MM. Asta spune mult. Cam asa cred ca se defineste "sport de masa" in materie de veliere RC.
Ma bag si eu ca imi vine si mie kitul de MM cu servoul Nea Dane ai dreptate eu am vazut la valcea ca poti face mai multe cu el ,locatiile vorba ta se poate oriunde iar ca balizare ma pot angaja sa fac utilaju fara sa intram la apa ! Recte sa modific o barca dea mea sa balizam usor!
Poligonul ar trebui cel mai simplu caci chiar si la M unia mai incurca sensurile si balizele??
Aceasta postare a fost editata de gun man: 13 December 2009 - 06:00 PM