Modelism - RHC Forum: Transall C-160 anvergura 1830mm (CMPro) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Transall C-160 anvergura 1830mm (CMPro) Motoare 2 x OS25LA

#61 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 14 December 2009 - 11:49 PM

Chiar atat de slabe sa fie LA-urile astea? Nu de alta dar am RedHawkul termic cu un Magnum 0.15 ... la care loopingul nu e o problema in conditiile in care greutatea e acum de aproximativ 1250g spre 1300... E doar o intrebare intrucat chiar nu stiu cum se comporta aceste motoare.
Ca sa fiu sincer eu eram convins ca pot duce undeva spre 1.3 kgf ceea ce ar fi trebuie sa ajunga Transallului.

Oricum din explicatiile date de misumat sunt de parere ca prima data trebuie sa umble la CG. Abia dupa sa treaca la alte fineturi... daca va mai fi nevoie. Si uitandu-ma la modelul lui am o vaga impresie ca dupa CG va trebui sa ridice un grad unghiul motoarelor. Pareri in acest sens?
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#62 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2009 - 08:07 AM

Vezi postareaAbburo, la Dec 14 2009, 11:49 PM, a spus:

Chiar atat de slabe sa fie LA-urile astea? Nu de alta dar am RedHawkul termic cu un Magnum 0.15 ... la care loopingul nu e o problema in conditiile in care greutatea e acum de aproximativ 1250g spre 1300... E doar o intrebare intrucat chiar nu stiu cum se comporta aceste motoare.
Ca sa fiu sincer eu eram convins ca pot duce undeva spre 1.3 kgf ceea ce ar fi trebuie sa ajunga Transallului.

Oricum din explicatiile date de misumat sunt de parere ca prima data trebuie sa umble la CG. Abia dupa sa treaca la alte fineturi... daca va mai fi nevoie. Si uitandu-ma la modelul lui am o vaga impresie ca dupa CG va trebui sa ridice un grad unghiul motoarelor. Pareri in acest sens?



Nu intelege acum ca SkyCat-ul nu facea looping, dar trebuia sa vin mai tare, Transall-ul din film il face ca un model cu tractiunea cel putin unitara. Magnum-ul tau de 2,5 trage mai bine decat LA-ul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#63 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2010 - 03:49 PM

Am reusit azi sa zbor cu Transall-ul la Tariceni, dupa acel prim zbor cam nereusit din motive de CG, si dupa multe amanari, mai ales legate de vreme. Am consumat cam 4 perechi de rezervoare, nu au fost probleme in zbor. Au fost in principal zboruri pentru reglaje. Dupa ce am dus CG cam cu un cm in spate fata de preferinta chinezului (prima data recunosc ca era cam in fata), acum zboara bine, e drept ca inca vrea un unghi mic in sus la profundor ca sa zboare orizontal. Poate o sa mai duc spre spate putin CG-ul sa vad cum va merge. Impresia generala, eu fiind doar la al doilea avion dupa YAK-54, este ca zboara foooarte incet. Daca YAK-ul prinde probabil pe la 150 Km/h (intr-o zi o sa masor cumva), Transall-ul nu cred ca sare de 60 km/h. Avionul merge cu gazul la jumatate daca mentii altitudinea, dar eu am mers cam tot timpul cu gazul la maxim din motive de.... plictiseala. Dura atat de mult pana venea inapoi. Roata din fata are deja arc si lucreaza bine la gropi, dar trenul de baza, din mijloc, care e inca cu sarma de 4mm prescrisa de chinez, e o porcarie. Se zbate rau bietul avion pe sol. O sa fac ceva cu trenul asta neaparat, sa-i pun amortizare. A cam ajuns pe la 4kg si are incarcarea pe la 104 g/dm2. Si azi am mai testat o idee de-a mea (idee noua pentru mine cel putin) care se pare ca functioneaza mai bine decat speram.... in modul taxi, am setat statia ca atunci cand cotesc din roata fata/directie, sa ajute si motoarele la cotit prin marirea turatiei motorului de la exteriorul curbei. Este o diferenta majora, fara mixerul asta curba cea mai stransa are cam 4-5m diametru, iar cu ajutorul motoarelor intoarce intr-un metru. In plus, roata din fata mai mult topaie si atunci nu reuseste sa ia curba cum trebuie. Cand cotesc din motoare, roata fata nu prea mai conteaza, cred ca ar coti si cu ea dreapta. In conditiile astea cred ca voi renunta la comanda rotii fata din servo, si pun roata cu amortizare si prinsa in forma de L ca sa poata coti singura in functie de directia in care o impinge avionul (stiti voi, ca rotile carucioarelor de la metro). Nu am facut nici azi poze sau filme din pacate dar ies cu el in urmatoarele zile in Berceni si fac si filmari atunci.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#64 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2010 - 04:28 PM

Si ce mult dureaza sa speli 10 roti......

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  TR1.jpg (144.97K)
    Number of downloads: 289

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#65 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 15 January 2010 - 10:26 AM

Vezi postareamisumat, la Jan 14 2010, 04:28 PM, a spus:

Si ce mult dureaza sa speli 10 roti......

si ce greutate se mai adauga in zbor... :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#66 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 15 January 2010 - 03:11 PM

Vezi postareaAbburo, la Dec 14 2009, 11:49 PM, a spus:

Chiar atat de slabe sa fie LA-urile astea? Nu de alta dar am RedHawkul termic cu un Magnum 0.15 ... la care loopingul nu e o problema in conditiile in care greutatea e acum de aproximativ 1250g spre 1300... E doar o intrebare intrucat chiar nu stiu cum se comporta aceste motoare.
Ca sa fiu sincer eu eram convins ca pot duce undeva spre 1.3 kgf ceea ce ar fi trebuie sa ajunga Transallului.

Oricum din explicatiile date de misumat sunt de parere ca prima data trebuie sa umble la CG. Abia dupa sa treaca la alte fineturi... daca va mai fi nevoie. Si uitandu-ma la modelul lui am o vaga impresie ca dupa CG va trebui sa ridice un grad unghiul motoarelor. Pareri in acest sens?

eu am un os 10 LA si trage 600 grame lejer
FLYING IS AN ART
0

#67 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2010 - 03:54 PM

Am comandat si mi-a venit azi un modul TwinSync luat de aici: http://www.troybuilt...RCTWINSYNC.html
pentru Transall. Multumiri lui renatoa pentru acest link postat de el intr-un topic in urma cu cateva luni. Schema e destul de simpla, circuitul integrat pare ca se gaseste si pe la noi, si , daca cineva vrea sa-si faca singur, cred ca putem scoate pe hartie schema.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#68 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2010 - 10:57 AM

In ultima vreme nu am mai iesit la zbor din motive personale si acum finalizez niste modificari pe la Transall. Ideea e ca acum am un motor mai in fata decat celalalt cu vreo 5mm (mai spre fata avionului, fata de batiu, aripa, carena motorului). Va trebui chiar sa iau putin din conul motorului aflat mai in spate. Solutia normala e sa schimb batiul, alte gauri, etc, dar am si senzorul de Twinsync, si servoul pe batiu, si e cam mult de munca si .... mi-e lene. Intrebarea e: va influenta semnificativ zborul (scale) aceasta diferenta de pozitie ? Pot sa le las asa sau trebuie egalate neaparat?
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#69 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2010 - 01:03 PM

Pot fi doar trei variante: mai rau, mai bine sau nici o schimbare.
Tinand cont ca tu ai doua motoare, dar care au acelasi sens de roatatie, modelul este deja dezechilibrat. Noul element poate fi benefic. Sau nu. Un singur lucru este cert. La primul zbor trebuie sa fii foarte atent.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#70 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1881
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 21 April 2010 - 04:16 PM

Pozitia mai in fata cu citiva mm nu este definitorie
Mult mai importante sunt unghiurile.
Motorul de pe semiplanul stang trebuie sa aiba unghi mult mai mic spre dr poate chiar invers in timp ce cel din semiplanul drept trebuie sa aibe
un unghi mare dreapta ca sa poti compensa pe langa cuplul elicei poztionarea laterala fata de axa avionului.
Cat? numai din experientari.
Numai bine
0

#71 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2010 - 05:38 PM

Vezi postareaHorja, la Apr 21 2010, 05:16 PM, a spus:

Pozitia mai in fata cu citiva mm nu este definitorie
Mult mai importante sunt unghiurile.
Motorul de pe semiplanul stang trebuie sa aiba unghi mult mai mic spre dr poate chiar invers in timp ce cel din semiplanul drept trebuie sa aibe
un unghi mare dreapta ca sa poti compensa pe langa cuplul elicei poztionarea laterala fata de axa avionului.
Cat? numai din experientari.
Numai bine

Intre timp mi-am invins lenea si am dat jos motorul cu pricina si o sa schimb batiul cu unul nou dar cu gaurile date mai in fata. Cat despre inclinarea motoarelor, planurile de asamblare nu mentionau nimic despre unghiuri (asa cum am gasit la asamblarea yak-ului), asa ca le-am pus de la inceput cu unghiuri zero, si vertical si orizontal. Cu exceptia primului zbor, cand aveam CG-ul prea in spate, a zburat bine in rest.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro