Modelism - RHC Forum: Transall C-160 anvergura 1830mm (CMPro) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Transall C-160 anvergura 1830mm (CMPro) Motoare 2 x OS25LA

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2009 - 03:41 PM

Tocmai am primit azi avionul din Anglia. Are toate componentele in regula, drepte, fara greseli de fabricatie. Vopseaua e de camuflaj si e mata. Sunt vopsite absolut toate suprafetele, si fuselajul din fibra, si unele parti direct pe balsa, si folia care acopera ampenajele din balsa. Tare m-ar tenta sa-l revopsesc integral cu alta culoare, camuflajul nu a fost alegerea mea, nu am avut alternative. In plus, vopseaua mata cred ca dauneaza intr-o oarecare masura zborului. Oare ce vopsea ar merge pe aceste 3 tipuri de suprafete ? De fapt va trebui sa vopsesc peste vopseaua veche, probabil cu foarte putin smirghel dat pe ea.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg (59.11K)
    Number of downloads: 1875
  • Fisier atasat  2.jpg (63.17K)
    Number of downloads: 1813
  • Fisier atasat  3.jpg (53.82K)
    Number of downloads: 1645
  • Fisier atasat  4.jpg (47K)
    Number of downloads: 1510
  • Fisier atasat  5.jpg (64.31K)
    Number of downloads: 1414
  • Fisier atasat  6.jpg (49.65K)
    Number of downloads: 182

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 November 2009 - 03:58 PM

Vopseaua mata nu are cum sa dauneze zborului,microrugozitatile din vopseaua mata nu fac altceva decat sa intarzie desprinderea fileurilor de aer de pe extradosul aripii.
In plus nu arata foarte rau, contrastul cu cerul senin va fi destul de bun, iar camuflajul care se vede in poze se apropie destul de mult de cel al avionului real.
Sa nu uiti sa ne pui poze din timpul montajului.... :)
flying is my life...
0

#3 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 November 2009 - 04:55 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Nov 17 2009, 03:58 PM, a spus:

Vopseaua mata nu are cum sa dauneze zborului,microrugozitatile din vopseaua mata nu fac altceva decat sa intarzie desprinderea fileurilor de aer de pe extradosul aripii.
In plus nu arata foarte rau, contrastul cu cerul senin va fi destul de bun, iar camuflajul care se vede in poze se apropie destul de mult de cel al avionului real.
Sa nu uiti sa ne pui poze din timpul montajului.... :)

Bine, il las asa. De fapt il pot vopsi si dupa ce incep sa zbor cu el daca mi se pune pata, doar ca era mai simplu acum cat era .... piese. Singura problema pe care am descoperit-o pana acum e ca tijele indoite de 4mm, care tin cele 8 roti de la mijloc, sunt indoite gresit, nu se potrivesc in placajul din fuselaj, va trebui sa fac alte tije si sa le indoi cum trebuie.
Uitati si un link oarecare cu avionul, pentru mai multe detalii si poze: http://www.jperkinsdistribution.co.uk/deta...RTF%20-%20CMPro

Aceasta postare a fost editata de misumat: 17 November 2009 - 04:58 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#4 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2009 - 12:40 PM

Am pornit azi unul dintre motoare. Am consumat un rezervor. Tot timpul cat a mers a scuipat metanol prin fata, pe la ax, si totul se ducea in interior, pe motor, batiu, etc. Cu el oprit vad ca am si un joc mic in lungul axului, joc care nu exista la motorul cu rulmenti (cel de 9cmc de la yak). Sunt sanse sa se remedieze de la sine partea cu cursul pe la ax? Pot sa fac ceva, ca asa cum arunca nu se prea poate folosi. Motorul era nou, nepornit.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#5 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 November 2009 - 04:14 PM

Micul joc axial este normal.
Primul rezervor, conform manualului, se consuma cu un amestec extrem de bogat. Deci este normal sa arunce peste tot.
0

#6 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2009 - 04:19 PM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 22 2009, 04:14 PM, a spus:

Micul joc axial este normal.
Primul rezervor, conform manualului, se consuma cu un amestec extrem de bogat. Deci este normal sa arunce peste tot.

Jiclorul a fost deschis la 1,5 ture, cam la fel cum va fi deschis in timpul zborului. O sa incerc sa-l inchid si vad daca se schimba ceva (cu ochii pe termometru in timpul asta).
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#7 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 22 November 2009 - 07:39 PM

Vezi postareamisumat, la Nov 22 2009, 04:19 PM, a spus:

Jiclorul a fost deschis la 1,5 ture, cam la fel cum va fi deschis in timpul zborului. O sa incerc sa-l inchid si vad daca se schimba ceva (cu ochii pe termometru in timpul asta).

el va functiona la performanta maxima pe la 3 sferturi de tura spre o tura ....dar ai grija sa nu depaseasca 100-110 grade C
FLYING IS AN ART
0

#8 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2009 - 11:57 PM

Vezi postarea9unuunu, la Nov 22 2009, 07:39 PM, a spus:

el va functiona la performanta maxima pe la 3 sferturi de tura spre o tura ....dar ai grija sa nu depaseasca 100-110 grade C

Esti sigur? Ca manualul recomanda 1,5 ture. Si, la fel ca la alte motoare unde se recomandau 1,5 ture, sub acest prag apareau probleme, si de incalzire, si de forta. In plus, cel pe care l-am testat azi mergea bine pentru primul rezervor, am decuplat bujia imediat dupa pornire, avea reprize bune, nu dadea semne de mers inecat.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#9 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 November 2009 - 12:40 AM

Vezi postarea9unuunu, la Nov 22 2009, 07:39 PM, a spus:

el va functiona la performanta maxima pe la 3 sferturi de tura spre o tura ....dar ai grija sa nu depaseasca 100-110 grade C


Nu e batut in cuie ce zici tu. Eu am un .15 Magnum care vrea jigler deschis ca 4 ture...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#10 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 November 2009 - 01:07 AM

Nu uita ca in rodaj trebuie amestec bogat. Ai citit manualul?
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#11 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2009 - 10:14 AM

Vezi postareaAbburo, la Nov 23 2009, 12:40 AM, a spus:

Nu e batut in cuie ce zici tu. Eu am un .15 Magnum care vrea jigler deschis ca 4 ture...

Nu am zis ca e o regula. Intamplator toate motoarele pe care le am in casa recomanda 1,5 ture (OS15LA recomanda 3 ture de ex). Doar ca OS25LA vrea 1,5.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#12 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2009 - 10:16 AM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 23 2009, 01:07 AM, a spus:

Nu uita ca in rodaj trebuie amestec bogat. Ai citit manualul?
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Conform manualului (pe care evident ca l-am citit), mersul normal trebuie sa fie cam 1,5 ture deschis, iar rodajul cu inca 0,5 ture, deci la 2 ture. Eu am incercat cu 1,5 si tot curgea la greu. O sa pornesc azi din nou si incerc si cu alte setari, sa vad daca se opreste scurgerea cu jiclor mai inchis (stiu ca e in rodaj, doar putin de test).
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#13 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 November 2009 - 01:56 PM

Eu cred ca principala ta grija este sa faci rodajul corect...parea mea. Dar este deja tarziu. Primul rezervor l-ai si consumat.
0

#14 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 November 2009 - 02:19 PM

Eu la rodaje deschid 3 - 4 ture sa curga carburant pe toba , nici odata nu rodez cu setarea de mers normal.
De multe ori trebuie sa las fisa de bujie conectata caci se stinge de la cat de mult carburant intra in motor.
Insa nici odata nu a curs prin alta parte decat toba - si am rodat si O.S. , Magnum , Yamada si Saito.
Nu am avut motoare LA adica d'astea fara rulmenti. Am intrebat si eu de ele intr-un topic pentru ca le vroiam pt. B 25 Mitchel - am renuntat si il fac electric.
Este prea multa bataie de cap la reglajul lor ( sa fie egale in turatie tot timpul) si am mai facut un test pe simulator - am zburat cu un bimotor si am oprit unul din motoare :
e jale se rastoarna imediat fara nici o sansa de izbanda. Daca se opreste la decolare nici nu poate fi vorba sa mai iei ceva din model acasa.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 November 2009 - 02:25 PM

Interesant, adica modelul nu e capabil sa stea intr-o glisada atunci cand ii tace un motor? Sa fi fost motoarele prea mari?
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 23 November 2009 - 04:05 PM

Vezi postareaAbburo, la Nov 23 2009, 02:25 PM, a spus:

Interesant, adica modelul nu e capabil sa stea intr-o glisada atunci cand ii tace un motor? Sa fi fost motoarele prea mari?


In P H O E N I X SIM - era modelul - BEECH 58 ! Intra in vrie cu toate compensarile in sens invers - trebuie oprit si celalalt . Am incercat sa decolez doar cu un motor - nici gand , mai rau.
Dar suntem OffTopic si deranjam subiectul fara rost.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#17 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 23 November 2009 - 05:46 PM

Vezi postareamisumat, la Nov 22 2009, 11:57 PM, a spus:

Esti sigur? Ca manualul recomanda 1,5 ture. Si, la fel ca la alte motoare unde se recomandau 1,5 ture, sub acest prag apareau probleme, si de incalzire, si de forta. In plus, cel pe care l-am testat azi mergea bine pentru primul rezervor, am decuplat bujia imediat dupa pornire, avea reprize bune, nu dadea semne de mers inecat.

dar din moment ce la 1.5 ture mergea foarte innecat si mai scuipa si pe carb , mai mult ca sigur trebuie sa saracesti amestecul...si cum ziceam : stai cu termometru !
FLYING IS AN ART
0

#18 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 23 November 2009 - 05:53 PM

Vezi postareaAbburo, la Nov 23 2009, 12:40 AM, a spus:

Nu e batut in cuie ce zici tu. Eu am un .15 Magnum care vrea jigler deschis ca 4 ture...

nu e batut in cuie, io ma refeream strict la motorul lui, normal ca la alte motoare apar diferente substantiale...iar asta cu turele de jigloare e prima
FLYING IS AN ART
0

#19 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 November 2009 - 06:32 PM

Vezi postarea9unuunu, la Nov 23 2009, 05:46 PM, a spus:

dar din moment ce la 1.5 ture mergea foarte innecat si mai scuipa si pe carb , mai mult ca sigur trebuie sa saracesti amestecul...si cum ziceam : stai cu termometru !

Nu am zis ca scuipa pe carburator, doar pe la ax, si era aruncat centrifugal de volanta, proportional cu turatia. Dar o sa incerc si cu alt reglaj si o sa trag o concluzie. Intre timp e gata si al doilea motor, maine le pornesc pe amandoua si revin cu alte concluzii.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#20 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2009 - 10:35 PM

Intre timp am mai pornit ambele motoare si scurgerile sunt mai mici, nimic care sa puna probleme, mai ales ca e o gaura prin care sa se scurga afara ce se aduna in carena motorului. Dintre aberatiile chinezesti ar fi legatura intre servoul motorului si clapeta de acceleratie. Apare o mica problema.... nu prea are cum sa ajunga o tija de la servo la motor, ocolind rezervorul si strecurandu-se prin carena foarte stramta. Prima solutie pe care am incercat-o a fost sa pun servouri micro FS70MG direct pe batiu, ca in poza de mai jos. A mers bine la probe dar, desi servoul era pus pe un scotch amortizor, vibratiile erau exagerate pentru un servo si nu am avut incredere sa las aceasta configuratie.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  9.jpg (182.79K)
    Number of downloads: 111

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#21 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2009 - 10:41 PM

Dupa alte cateva incercari (cabluri bowden, tije complicate, alte locatii pentru servouri mici), am ajuns la solutia definitiva: schimbarea rezervoarelor aproape cilindrice cu care a venit avionul, cu unele rectangulare, de aceeasi capacitate (160-170ml), dar care lasa loc mult deasupra pentru o tija care acum este aproape dreapta, intre servoul standard S3003 din spate, si tija clapetei de acceleratie.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  7.jpg (65.57K)
    Number of downloads: 140
  • Fisier atasat  4.jpg (86.09K)
    Number of downloads: 136

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#22 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 November 2009 - 10:49 PM

O a doua problema cu care imi sparg creierii in cautarea unei solutii, de mai bine de o saptamana, de cand a venit avionul, este legata de trenul de aterizare. Avionul are 10 roti, un grup de 2 in fata si 2 grupuri de 4 la mijloc. Problema e ca nici una din roti nu are un minim de amortizare, totul este total rigid. Nici cauciucurile nu absorb socuri deloc, sunt prea tari. Nici nu pot sa le schimb cu alte cauciucuri mai moi pentru ca acelea sunt duble la greutate, si la 10 roti conteaza. In plus, fiind multe roti, si fortele se distribuie, si ar trebui niste roti foooarte moi.In conditiile astea am incercat tot ce mi-a dat prin cap sa fac un sistem de amortizare ca sa ma asigur ca nu apar pagube la aterizari. Am incercat cu ceva telescopic, cu sarme mai subtiri si mai lungi, cu arcuri si amortizoare de pe la masinute, pana si un sistem sandwich cu burete. Pana acum nimic nu a dat rezultate. Va trebui probabil sa folosesc sarmele cu diametru de 4mm cu care a venit avionul daca nu gasesc o solutie civilizata in cateva zile.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.jpg (47.95K)
    Number of downloads: 123
  • Fisier atasat  2.jpg (47.02K)
    Number of downloads: 95
  • Fisier atasat  3.jpg (52.52K)
    Number of downloads: 89

Aceasta postare a fost editata de misumat: 27 November 2009 - 10:53 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#23 Useril este offline   9unuunu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 07-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Suceava
  • Interests:flying, skydiving,snowboarding,paragliding

Postat 28 November 2009 - 12:55 AM

Vezi postareamisumat, la Nov 27 2009, 10:49 PM, a spus:

O a doua problema cu care imi sparg creierii in cautarea unei solutii, de mai bine de o saptamana, de cand a venit avionul, este legata de trenul de aterizare. Avionul are 10 roti, un grup de 2 in fata si 2 grupuri de 4 la mijloc. Problema e ca nici una din roti nu are un minim de amortizare, totul este total rigid. Nici cauciucurile nu absorb socuri deloc, sunt prea tari. Nici nu pot sa le schimb cu alte cauciucuri mai moi pentru ca acelea sunt duble la greutate, si la 10 roti conteaza. In plus, fiind multe roti, si fortele se distribuie, si ar trebui niste roti foooarte moi.In conditiile astea am incercat tot ce mi-a dat prin cap sa fac un sistem de amortizare ca sa ma asigur ca nu apar pagube la aterizari. Am incercat cu ceva telescopic, cu sarme mai subtiri si mai lungi, cu arcuri si amortizoare de pe la masinute, pana si un sistem sandwich cu burete. Pana acum nimic nu a dat rezultate. Va trebui probabil sa folosesc sarmele cu diametru de 4mm cu care a venit avionul daca nu gasesc o solutie civilizata in cateva zile.

ai putea sa incerci cu niste roti din microporos :)..si mai moi si mai usoare
FLYING IS AN ART
0

#24 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2009 - 01:06 AM

Vezi postarea9unuunu, la Nov 28 2009, 12:55 AM, a spus:

ai putea sa incerci cu niste roti din microporos :)..si mai moi si mai usoare

Alea mi se par mai tari ca oricare altele.... sunt cele mai usoare, dar sunt rigide. Cel putin 2 seturi pe care le am eu in casa...
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#25 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 28 November 2009 - 11:10 AM

Cele de microposros mai au un obicei destul de prost mai ales la modele mai greute... se cam sparge janta din plastic. Adevarul ca e putin suspect sistemul de prindere al rotilor, insa daca vei folosi piste netede nu cred ca vor fi probleme.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#26 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 28 November 2009 - 11:12 AM

Vezi postareamisumat, la Nov 27 2009, 10:49 PM, a spus:

In conditiile astea am incercat tot ce mi-a dat prin cap sa fac un sistem de amortizare ca sa ma asigur ca nu apar pagube la aterizari.

La greutatea aia nu cred ca e cazul de sistem de amortizare.
Oricum, daca ai de gand sa vii tare la aterizare, o sa se rupa si cu si fara sistem de amortizare...
0

#27 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 November 2009 - 11:17 AM

Nu vreau sa vin... tare. Aterizez cat se poate de normal, dar se pare ca si modelul asta vrea viteza mare la aterizare. Si..piste netede... nu prea sunt aici.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#28 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2009 - 03:54 PM

Avionul e gata de zbor de 2 zile, astept sa stea ploaia sa-l scot la camp. Atasez cateva poze cu detalii de constructie. In primul rand legatura electrica intre aripa si fuselaj (la transport merg separat) pentru cele 4 servouri si cele doua bujii se face cu o singura mufa cu 14 pini, unde legaturile importante sunt dublate. Incarcarea acumulatorilor de receptie cat si a celui pentru bujii se face tot prin aceasta mufa cand aripa e detasata. La receptie am 5 celule NiMH de 2700mAh marime AA, iar pentru cele doua bujii e o celula Sub-C de 4700mAh, toate fiind in botul avionului. Alimentarea bujiilor nu am mai facut-o prin canale separate ale telecomenzii, desi aveam destule libere, ci prin doua butoane push aflate in spatele fiecarui motor. Butoanele de pornire a receptorului sunt sub aripa stanga pe fuselaj.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  19.jpg (76.9K)
    Number of downloads: 96
  • Fisier atasat  21.jpg (76.92K)
    Number of downloads: 117
  • Fisier atasat  14.jpg (67.08K)
    Number of downloads: 117
  • Fisier atasat  13.jpg (47.67K)
    Number of downloads: 97
  • Fisier atasat  20.jpg (61.33K)
    Number of downloads: 108
  • Fisier atasat  18.jpg (47.37K)
    Number of downloads: 92
  • Fisier atasat  22.jpg (71.67K)
    Number of downloads: 88
  • Fisier atasat  24.jpg (38.22K)
    Number of downloads: 93

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#29 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 December 2009 - 04:01 PM

La comenzile din spate am folosit solutia propusa de chinez, cu acele tevi de fibra foarte usoare, singura problema care cred ca va crea necazuri, si de care m-am prins abia cand era totul gata, e ca atunci cand avionul se va lasa pe spate prea mult, la decolare sau aterizare, sunt mari sanse sa dea cu tijele de comanda de pamant..... ceea ce.... nu e deloc bine. Probabil, dupa primul zbor, daca se dovedeste a fi o problema intr-adevar, voi muta comenzile profundorului deasupra aripii.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  23.jpg (53.39K)
    Number of downloads: 104
  • Fisier atasat  16.jpg (48.89K)
    Number of downloads: 100

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#30 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 09 December 2009 - 04:04 PM

Felicitari!
Sa spui si tu cind si unde vrei sa iesi prima data. Tare as vrea sa-l vad si eu la primul zbor.

Bafta,
bizu

PS. C160 este unul dintre preferatele mele...
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro